Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

ALTERNATOR /BATERIE

17 Sep 2008, 12:10

salutare fanilor ford
am si eu o simpla intrebare: si cineva cat trebuie sa fie tensiunea da incarcare a unei baterii de la un alternator pe un ford mondeo din 2001, benzina , 1.8i, 125CP?

Re: ALTERNATOR /BATERIE

17 Sep 2008, 15:17

Din cite stiu, tensiunea normala de incarcare pentru bateriile de 12 volti este de cca 13-13.5 volti cam indiferent de masina, de diferit difera doar amperajul curentului. But then again, se poate sa ma insel.
Apropos, daca intrebi de Mondeo, de ce nu postezi la Mondeo? :-"

Re: ALTERNATOR /BATERIE

17 Sep 2008, 16:07

apropo daca tot s-a deschis topicul, informativ, la noi la escort zice in manual ...
Alternator:
Make/type:
Bosch . . . . . . . . . . . . . . K1-55A, K1-70A or NC 14V 60-90A
Magneti-Marelli . . . . . . . . A127/55 or 127/70
Mitsubishi . . . . . . . . . . . . A5T or A002T
Output (nominal at 13.5 volts with engine speed of 6000 rpm) . . . . . . . 55, 70 or 90 amps
Regulating voltage at 4000 rpm engine speed and 3 to 7 amp load . . . . 14 to 14.6 volts
Minimum brush length:
Bosch and Magneti-Marelli . . 5 mm
Mitsubishi . . . . . . . . . . . . . 3 mm

Re: ALTERNATOR /BATERIE

18 Sep 2008, 18:05

se pare ca noi nu avem acelasi manual ford :) .la mine scrie asa:
-12.7 Volti=bateria este in stare buna
-12.6 Volti=normal
-12.4Volti sau mai putin=bateria este in stare descarcata,se incarca sau se inlocuieste bateria.
pt verificare bateria nu trebuie sa fi fost incarcata in ultimile 6 ore cel putin,nici chiar prin functionarea motorului.in caz contrar inaintea verificarii se lasa farurile sa lumineze timp de 30 de sec,se asteapta 5 min.si se verifica bateria cu voltmetrul.

Re: ALTERNATOR /BATERIE

18 Sep 2008, 18:52

Masuratorile date de geiargi sunt facute la bornele bateriei cu motorul pornit, practic se masoara tensiunea de incarcare furnizata de alternator. Ce ai postat mai sus sunt masuratori efectuate cu bateria deconectata de pe masina si se masoara tensiunea furnizata de baterie si automat si starea aparenta a bateriei.
Corect este cam intre 13.8V si 14.7V, cel mai intalnit 14.2V.
Se muta la Help/Troubleshooting.

Re: ALTERNATOR /BATERIE

18 Sep 2008, 19:15

Salut.
Intervin si eu cu o remarca.
Daca in timpul functionarii motorului ai tensunea la bornele bateriei de 14 V +- 0.5 alternatorul e OK.
Bateria e mai complicat de testat pentru ca tensiunea in gol nu e semnificativa. Conteaza capacitatea, nivelul de incaracare, starea de uzura, si toate astea se pot incerca cu un tester special care masoara tensiunea in sarcina fata de cele mentionate mai sus.
Răspunde