Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

Inlocuire lichid servo si lichid frana

30 Aug 2006, 12:34

Ma gandeam sa-mi schimb lichidul de servo si ala de frana; masina e la mine de 1 an, am vreo 13.000km facuti cu ea, si nu stiu cand au fost schimbate ultima oara aceste lichide. Vreau niste sfaturi:

1. E bine sa le schimb?
2. Ce specificatii trebuie?
3. Trebuie sa fiu atent la ceva in service cand le schimba aia?
4. Difera de la benzina la motorina specificatiile lichidelor astea?

Momentan am 143.000km pe bord.

P.S. Evident c-am vazut topic-ul cu lichidul de servo, da am zis ca eu intreb si de ala de frana si d-aia am facut unul nou :icon_mrgreen:

30 Aug 2006, 14:22

Teoretic lichidul de frana se schimba odata la 2 ani. Unii nu il schimba niciodata si sunt bine-merci.
Motivul pentru care se recomanda schimbarea esta ca absoarbe umezeala si ii scade temperatura de fierbere => devine mai ineficient cand se incing franele.
Daca tu nu mergi foarte mult cu masina (13k/an) si nici nu mergi "la blana", poti sa-l mai lasi.
Daca totusi il schimbi, cauta lichid cat mai bun: DOT5 sau DOT4.

Nici lichidul de servo nu se prea schimba. Ar trebui sa fie rosu. (nu negru)
Ford foloseste la servodirectie lichid de transmisie automata. Este rosu.
Ia o marca cat mai buna si vezi sa fie compatibil Dextron II sau Dextron III.
Mai multe despre lichidul de servo gasesti aici: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?t=2188

31 Aug 2006, 10:13

ATENTIE NU SE FOLOSESTE DOT5 LA FORD !!!, SE FOLOSESTE DOAR DOT4 SAU SUPER DOT4 EVENTUAL DOT 5.1 DAR NICI ALA NU E 100% COMPATIBIL !!!!
Mai e un lucru legat de lichidul de frana, umezeala absorbita ajunge treptat in etriere unde produce coroziune.....si de unde apare si nevoia de etrieri noi.... :icon_rolleyes:

31 Aug 2006, 11:56

Dap asha stiu si eu A NU SE FOLOSI DOT 5
Cu Stima

06 Sep 2006, 00:15

Acceptati-mi va rog scuzele pt informatia eronata de mai sus (DOT5).
Stie cineva de ce e incompatibil DOT 5 cu Ford?
Multzam.

06 Sep 2006, 09:52

DOT 5 se foloseste DOAR acolo unde se specifica sistem compatibil cu dot5. DOT 4 e complet incompatibil cu DOT5, iar cum in manual de ford scrie CLAR DOT4, urmatoarea consecinta in folosirea dot 5 este topirea tuturor ganiturilor de frana !!!

06 Sep 2006, 13:57

Din ce am vazut pe rezervorul pentru lichid de frana scrie clar:

US: DOT4
Europa: SUPER DOT4

06 Oct 2006, 12:43

Am tot stat si-am cugetat, am pescuit din TIS specificatiile pentru lichid-ul de frana si cel de servo, m-am uitat si la procedura de schimbare a acestora, tot in TIS, si m-am enervat :icon_mrgreen:

In consecinta, mi-am facut programare la Ford pe luni sa mi le schimbe; mi-au zis ca e aproximativ 60 RON manopera. Nu stiu cat sunt lichidele, dar le iau de la ei.

P.S.1 Nu stie nimeni de ce nu gasesc Castrol GTX Magnatec 5w-30 si Castrol SMX-S la nici un magazin din Cluj? Se importa in Romania asa ceva? Am trimis mail la Premium Lubricants, importatorul Castrol, dar nu s-au obosit sa-mi raspunda :angry5:

P.S.2 Or fi bune bujiile Bosch pentru masinuta mea? Augsburg mi-a zis 265 RON pe 4 bujii, originale Ford (banuiesc Motorcraft). Bujiile Bosch sunt pe la 30 RON bucata. Am facut rost si de part number-ul pentru bujiile Motorcraft, dar nu le gasesc nicairi de vanzare pe net la un magazin decent :icon_frown:

06 Oct 2006, 17:03

Castrol GTX Magnatec 5w-30 se importa. avea la metro militari (bucuresti) luni cand mi`am luat eo 10w-40.
aprox. 120 RON borcanu` de 4 litri.

06 Oct 2006, 17:23

Daaa? Uite o veste buna; am sa dau o tura pe la Metro/Selgros sa vad daca au. Mersi.

06 Oct 2006, 19:12

265 ron 4 bujii????mi se face rau....astia sunt hoti...hoti pe fata.
Adica din magazin bosch originale se pot lua 4 pe aceeasi specificatie cu 50 ron daca nu mai putin....jaf!

06 Oct 2006, 19:20

Castrol Magnatec 5W-30?...eu stiam ca are 5W-40...

06 Oct 2006, 19:21

cat lichid intra in cel de frana si in cel de servo dir. cum se scoate cel de frana, ca la dacie prin cel mai indepartat aerisitor?

06 Oct 2006, 19:30

$1 scrie:$265 ron 4 bujii????mi se face rau....astia sunt hoti...hoti pe fata.
Adica din magazin bosch originale se pot lua 4 pe aceeasi specificatie cu 50 ron daca nu mai putin....jaf!


Nu chiar; am vazut la vreo 27 RON/bucata Bosch pentru aceasi specificatie. In fine, or fi alea de la Motorcraft mai smechere poate...

06 Oct 2006, 19:36

$1 scrie:$2astrol Magnatec 5W-30?...eu stiam ca are 5W-40...


5w-40 am primit si eu la toate magazinele unde am intrebat. Insa asta n-are specificatiile Ford si n-am vrut. Eu caut 5w-30; uite-l aici.

06 Oct 2006, 19:39

$1 scrie:$2at lichid intra in cel de frana si in cel de servo dir. cum se scoate cel de frana, ca la dacie prin cel mai indepartat aerisitor?


Baiatul de la Ford mi-a spus asa:

1. Circa 1l lichid servo;
2. Circa 1/2l lichid de frana.

In privinta modului de scoatere, m-am uitat prin TIS si mi-a parut complicat; tocmai d-asta am ales sa le schimb la Ford. E posibil insa sa poata fi schimbat "ca la dacie", dar n-as putea sa-ti spun sigur. Anybody?

07 Oct 2006, 18:23

La vehiculele cu ABS, am inteles ca procedura de "aerisire" a franelor este mai complicata, nu e ca la dacie.(cel putin in cazul in care schimbi lichidul cu totul.)
Din cate stiu lichidele DOT4 si DOT3 sunt pe baza de glicol, iar cel DOT5 e pe baza de silicon, si nu absoarbe umezeala . Este MULT mai bun DOT 5 dar este "PERFECT" INCOMPATIBIL cu FORDUL. :D

09 Oct 2006, 16:15

Am facut-o si pe asta. Mi-au facut urmatoarele:

1. Inlocuit lichid servo: mi-au pus unul rosu inchis din ceva cutie Ford. Am platit 1l, a intrat circa 700ml. Pret: vreo 20Eur/l fara TVA.
2. Inlocuit lichid frana: mi-au pus unul dintr-o cutie Mobil, scria DOT4 pe ea si-atat. Mi-au aerisit franele cu calculatorul; statea unul in masina ridicata pe elevator, si celalalt se plimba pe sub masina. Ii striga ala de sus: roata x, desfa, strange, blabla. Nu mai stiu pretul la asta, dar sub jumatate fata de cel de servo.

Concluzii:

1. Lichidul vechi de servo era negru ca pamantul si e bine ca l-am schimbat. Nu observ in schimb nici o diferenta la volan :icon_mrgreen:
2. Frana-mi prinde un pic mai sus, ceea ce e excelent pentru ca nu-mi placea cum prindea inainte. Se rezolva cu o aerisire probabil, fara schimb de lichid.

Mi-au schimbat si 2 cleme care sustin cablurile de la frana de mana. Astea au fost circa 28RON amandoua. Cre-ca partea asta m-a uns cel mai tare la suflet, pentru ca nu-mi mai suna prin spatele masinii. Inainte aveam un sunet si nu m-am prins ca e de la astea :icon_mrgreen:

Piesele au fost circa 120RON, iar manopera circa 85RON, toate preturi fara TVA.

09 Oct 2006, 16:22

destul de multicel 2 milioane jumate schimbul de ulei... cu tot ce-au mai facut....
plusuri ar fi ca ti-a facut totul pe calculator, ceea ce inseamna ca e mai precisa....

cred totusi ca trebuia schimbat lichidul de servo mai demult..... :icon_mrgreen:


Bravo... ti-ai luat o piatra de pe inima.. .acum esti mai linistit

09 Oct 2006, 16:26

$1 scrie:$2estul de multicel 2 milioane jumate schimbul de ulei... cu tot ce-au mai facut....


Dap, destul de scump.


$1 scrie:$2plusuri ar fi ca ti-a facut totul pe calculator, ceea ce inseamna ca e mai precisa....


Nu stiu daca mai precisa neaparat, dar mie mi-a placut faza; nu mai vazusem asa ceva. La plusuri e si faptul c-am scapat de zgomote. La mine cel putin, astea sunt ca si-n reclama aia la MasterCard, "priceless". Dau oricand, aproape oricat (suma rezonabila) sa am liniste in masina.

$1 scrie:$2red totusi ca trebuia schimbat lichidul de servo mai demult..... :icon_mrgreen:


Poate ca, bine c-am facut-o macar acuma. Aviz celorlalti :icon_mrgreen:

19 Oct 2006, 19:39

am reusit sa inlocuiesc si singur uleiul de la servo fara prea multa munca. poate nu as fi facut singur daca nesimtitii din service-urile de aici nu ar fi mers asa departe 150ron , fara macar sa se uite la masina. pentru cei care vor sa faca asta trebe sa stie ca nu e o operatiune foarte invaziva. se desface o priza rapida de langa caseta. se lasa uleiul vechi sa curga. se ia volan stanga si dreapta maxim de cateva ori fara motor pornit. se mufeaza la loc se pune uleiul si gata. o bere la meserias si drum bun. daca vreti mai multe detalii , apelati. ulei mobil dextron II 18ron.

20 Oct 2006, 15:30

Eu am completat cu lichid de servo "Motorcraft Dextron II si III Compliant " pentru ca era la minim lichidul, si mi se pare ca merge volanul mai greu. Plus ca la bracat maxim se aude pompa de servo sensibil mai tare. (inainte se auzea un fâshâit, iar acum se aude mai mult ca un hârâit). Are cineva vreo ideie?

Re: Inlocuire lichid servo si lichid frana

11 Iul 2011, 10:47

Am o intrebare, pe carte scrie ca pentru focusul meu la servo trebuie WSS M2C 204-A. De la axevo am primit WSA M2C 195-A. Cica e tot aia, ce sa cred?
Subiect închis