pe zapada si gheata e foarte important sa nu supraturezi motorul deoarece incep rotile sa se invarta pe loc mult mai usor decat pe asfalt uscat din cauza diferentei de aderenta.
in astfel de situatii eu merg cam pe la 2000rpm cat mai constant posibil(cvasistatic

), franat cat mai din timp, chiar cu 100m inainte de intersectie sau curba, mai bine sa fiu nevoit sa accelerez iar decat sa nu ma opresc la timp.
daca urc o rampa incerc sa o tin chiar
putin subturata, ca sa fiu sigur ca toata puterea e folosita si transmisa la roti, si nu incep sa derapez, chiar si pe loc.
la vale insa atunci o tin supraturata, ca frana de motor. frana ciupita usor si frecvent pentru a mentine viteza.
la pornitul de pe loc cat mai incet, eventual chiar fara acceleratie, doar din ambreiaj. cand parchez masina incerc sa o las cu rotile motoare, cele din fata, pe o bucata de asfalt uscat, canalizare cu apa calda, daca e posibil, sa fiu sigur ca pot pleca de pe loc fara probleme, chiar daca e mai departe de casa cu 100m. daca nu se poate si tot incep sa derapez chiar fara acceleratie, incerc sa rotesc usor de volan stanga-dreapta poate prinde vreun loc mai nealunecos. daca nici asa nu merge caut praf, nisip, cartoane mari, orice care sa creasca aderenta.
o ultima remarca: daca vezi ca toate iti sunt impotriva, conditiile grele, masina nici nu vrea sa porneasca de pe loc, si nu ai urgenta, citeste bine semnele si ia omule autobuzul!
