Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
13 Ian 2009, 13:11
Dragi coforumisti sa vedem dac aputem afla raspunsul la intrebarea:
Daca ipoteteic vorbind inlocuim pompa de servo normala pe fulie cu una electrica de sa zicem Focus 2 diesel care are cu 3 variatii de intarire sa zicem asha, ce ne mai trebuie pe partea electrica?
Presupun ca nu are doar + si - si ca nu variaza in curent pentru a stabili cele 3 praguri de tarie
Va astept cu propuneri scheme samd fiindca ipotetic vorbind vreau sa fac loc la un Compressor de mertz

Prietenii stiu de ce

Se exclud din discutie:
Lunginea de curea, lungine conductelor, alte holendere adika lucuri pur mecanice sau tehnice
Discutam despre partea electrica

Cu Stima
13 Ian 2009, 13:22
in mod normal cele 3 trepte de "intarire" sunt date de viteza autoturismului, deci ar trebuii sa "culegi" din PCM via CANBUS datele despre viteza, iar modulul electronic al pompei de servo sa le interpreteze (asta cel putin teoretic) ... practic nu ma pronunt pina nu vad si schemele electrice
13 Ian 2009, 14:09
Nop sunt selective via PCM le dai tu nu e automat deci???
Cu Stima
13 Ian 2009, 14:14
Eu au transplanta si partea electrica aferenta. Asta in cazul in care se poate transplanta fara enorm de multa bataie de cap.
Sa nu cumva ca taria pompei sa fie data de ECU
13 Ian 2009, 14:16
poate nu am fost suficient de explicit, deci PCM "colecteaza" informatia referitoare la viteza autoturismului si o cuantifica in semnale electrice corespunzatoare celor 3 trepte de "intarire". functie de semnalul electric primit de la PCM servodirectia se comuta pe nivelul de "intarire"
13 Ian 2009, 14:56
Hmm cred că nu vorbiți de același lucru sau nu înțeleg eu jargonul tehnic. Cele 3 trepte sunt sport, standard și confort/oraș nu ?
Păi pe acelea le selectează șoferul după propriul plac. Deci nu mai are ce să se comute.
13 Ian 2009, 16:49
daca e vorba de "sport, standard și confort", mai bine te duci si bei banii necesari. diferenta dintre cele 3 moduri de functionare e foarte greu de sesizat.
13 Ian 2009, 17:38
E o diferență între sport și confort. Cred că o rotație completă de volan în plus la sport și una în minus la confort.
Adică total stânga pe confort îmi ia 3 rotații iar pe sport 4 sau ceva în genul ăsta.
13 Ian 2009, 17:46
$1 scrie:$2aca e vorba de "sport, standard și confort", mai bine te duci si bei banii necesari. diferenta dintre cele 3 moduri de functionare e foarte greu de sesizat.
este diferenta sensibila. cel putin la a mea. daca e pe comfort si ii dau blana in tr a-2a, imi joaca volanul in mina. pe sport este altceva...
13 Ian 2009, 18:04
$1 scrie:$2 o diferență între sport și confort. Cred că o rotație completă de volan în plus la sport și una în minus la confort.
Adică total stânga pe confort îmi ia 3 rotații iar pe sport 4 sau ceva în genul ăsta.

ia fa tu un test si posteaza aici exact ce diferenta e. pentru ca eu stiu ca numarul de rotatii nu e afectat, doar efortul necesar pentru a misca volanul.
13 Ian 2009, 18:28
Pai evident ca efortul. Compenseaza procentual functie de viteza. Rotatia e data de numarul de dinti pe care ii are cremaliera, numar care evident nu se schimba.
14 Ian 2009, 14:21
pai iti trebuie pompa, cablajul, un senzonr de rotatie a volanului si modulul de control care culege informatii despre viteza de deplasare si viteza de rotatie a volanului pentru a modifica turatia pompei.
uite ce mai scrie in TIS la focus/c-max
"The electrohydraulic power steering system uses an electrically-driven hydraulic pump and a conventional rack and pinion steering system. This ensures precise steering operation and steering assistance with minimum energy consumption.
Under continuous monitoring of the turning speed of the steering wheel with the aid of the integrated steering angle sensor, and under evaluation of the vehicle speed input signal, the control module uses a map to adjust the rate of the pump.
Note:
The steering angle rotor is incorporated into the valve body of the steering gear and cannot be re-used.
Installed above the steering valve, the steering angle sensor forms an integral part of the rack and pinion steering system.
The steering angle sensor is a inductive sensor.
The steering angle sensor monitors the speed with which the steering wheel is being turned. This information is sent to the control module"
14 Ian 2009, 14:27
@ Smiley- peste 2 săpt când îmi iese mașina din service
15 Ian 2009, 14:05
$1 scrie:$2ai iti trebuie pompa, cablajul, un senzonr de rotatie a volanului si modulul de control care culege informatii despre viteza de deplasare si viteza de rotatie a volanului pentru a modifica turatia pompei.
uite ce mai scrie in TIS la focus/c-max
"The electrohydraulic power steering system uses an electrically-driven hydraulic pump and a conventional rack and pinion steering system. This ensures precise steering operation and steering assistance with minimum energy consumption.
Under continuous monitoring of the turning speed of the steering wheel with the aid of the integrated steering angle sensor, and under evaluation of the vehicle speed input signal, the control module uses a map to adjust the rate of the pump.
Note:
The steering angle rotor is incorporated into the valve body of the steering gear and cannot be re-used.
Installed above the steering valve, the steering angle sensor forms an integral part of the rack and pinion steering system.
The steering angle sensor is a inductive sensor.
The steering angle sensor monitors the speed with which the steering wheel is being turned. This information is sent to the control module"
Deci ar mai avea un senzor monitorizat in ECU?
16 Ian 2009, 17:51
Faza cu rotatii +/- nu cred ca tine la o caseta cu pinion si cremaliera.ele sunt legate mecanic si nu ai ce sa mai schimbi.poate la sistemul drive by wire o sa fie altfel.
directia ar trebui sa se intareasca odata cu cresterea vitezei.intarire inseamna ca scade presiunea de lucru in instalatia hidraulica,ai mai putin ajutor de la pompa(deci se trage mai mult de volan).
Ce a scris isotec-ro mi se pare foarte valabil.
cel mai simplu ar fi sa pui pompa electrica pe treapta normal, si sa porneasca atunci cand e pus contactul.
maddogule,eu zic sa cauti o modalitate de a lega compresorul pe langa instalatia de servo pe care o ai.
bafta si tine-ne la curent.
16 Ian 2009, 18:22
$1 scrie:$2...este diferenta sensibila. cel putin la a mea. daca e pe comfort si ii dau blana in tr a-2a, imi joaca volanul in mina. pe sport este altceva...
am testat si eu ce spui tu si ai dreptate.
inainte verificasem doar stand pe loc si miscand de volan, sau mergand normal 1-2 saptamani, si nu vazusem diferente.
dar atunci cand stateam pe Confort, daca vroiam sa ies de pe o straduta laterala si sa ma incadrez in trafic si faceam asta un pic mai repede, cam juca volanul si imi dadea o senzatie destul de neplacuta, de nesiguranta. am pus pe Sport si am verificat, acum se simte mult mai bine, sta linistit volanul. multumesc pt informatie!
16 Ian 2009, 19:47
si totusi pe sport este cam tare. faci muschi.

eu in oras o tin pe normal 90% din timp. cind ies afara sau cind ma dau la ea prin oras, o trec pe sport. nu stiu de ce dar parca imi lasa senzatia ca este si mai rigida pe sosea cind o pun pe sport.
22 Ian 2009, 00:10
Bon si acum alte precizari
Pompa electrica de pe Focus 2 este identica cu pompa de pe Focus 2.5???
Pt ca pe Focus 2 nu puteai sa alegi intre cele 3 moduri la focus 2.5 da ca sa stiu ce caut

Cu Stima
22 Ian 2009, 18:14
@ verga_Cip o fi monitorizand, nu stiu.
@Maddogul si pe focus 2 se poate selecta modul. intreaba pe cineva care are microcat instalat de codul pt pompa la un focus 2005 si la un focus 2007, sau la un magazin de piese
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.