Help/Troubleshooting

Intrebare tehnica si practica

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Intrebare tehnica si practica

Mesajde Maddogul » 13 Ian 2009, 13:11

Dragi coforumisti sa vedem dac aputem afla raspunsul la intrebarea:
Daca ipoteteic vorbind inlocuim pompa de servo normala pe fulie cu una electrica de sa zicem Focus 2 diesel care are cu 3 variatii de intarire sa zicem asha, ce ne mai trebuie pe partea electrica?
Presupun ca nu are doar + si - si ca nu variaza in curent pentru a stabili cele 3 praguri de tarie
Va astept cu propuneri scheme samd fiindca ipotetic vorbind vreau sa fac loc la un Compressor de mertz :D
Prietenii stiu de ce :D
Se exclud din discutie:
Lunginea de curea, lungine conductelor, alte holendere adika lucuri pur mecanice sau tehnice
Discutam despre partea electrica :D
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5627
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde isotech_ro » 13 Ian 2009, 13:22

in mod normal cele 3 trepte de "intarire" sunt date de viteza autoturismului, deci ar trebuii sa "culegi" din PCM via CANBUS datele despre viteza, iar modulul electronic al pompei de servo sa le interpreteze (asta cel putin teoretic) ... practic nu ma pronunt pina nu vad si schemele electrice
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde Maddogul » 13 Ian 2009, 14:09

Nop sunt selective via PCM le dai tu nu e automat deci???
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5627
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde jo_2k » 13 Ian 2009, 14:14

Eu au transplanta si partea electrica aferenta. Asta in cazul in care se poate transplanta fara enorm de multa bataie de cap.
Sa nu cumva ca taria pompei sa fie data de ECU
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde isotech_ro » 13 Ian 2009, 14:16

poate nu am fost suficient de explicit, deci PCM "colecteaza" informatia referitoare la viteza autoturismului si o cuantifica in semnale electrice corespunzatoare celor 3 trepte de "intarire". functie de semnalul electric primit de la PCM servodirectia se comuta pe nivelul de "intarire"
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde alexandrusavu » 13 Ian 2009, 14:56

Hmm cred că nu vorbiți de același lucru sau nu înțeleg eu jargonul tehnic. Cele 3 trepte sunt sport, standard și confort/oraș nu ?
Păi pe acelea le selectează șoferul după propriul plac. Deci nu mai are ce să se comute.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde Smiley » 13 Ian 2009, 16:49

daca e vorba de "sport, standard și confort", mai bine te duci si bei banii necesari. diferenta dintre cele 3 moduri de functionare e foarte greu de sesizat.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde alexandrusavu » 13 Ian 2009, 17:38

E o diferență între sport și confort. Cred că o rotație completă de volan în plus la sport și una în minus la confort.
Adică total stânga pe confort îmi ia 3 rotații iar pe sport 4 sau ceva în genul ăsta. 8-}
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde muzica9 » 13 Ian 2009, 17:46

$1 scrie:$2aca e vorba de "sport, standard și confort", mai bine te duci si bei banii necesari. diferenta dintre cele 3 moduri de functionare e foarte greu de sesizat.


este diferenta sensibila. cel putin la a mea. daca e pe comfort si ii dau blana in tr a-2a, imi joaca volanul in mina. pe sport este altceva...
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde Smiley » 13 Ian 2009, 18:04

$1 scrie:$2 o diferență între sport și confort. Cred că o rotație completă de volan în plus la sport și una în minus la confort.
Adică total stânga pe confort îmi ia 3 rotații iar pe sport 4 sau ceva în genul ăsta. 8-}


ia fa tu un test si posteaza aici exact ce diferenta e. pentru ca eu stiu ca numarul de rotatii nu e afectat, doar efortul necesar pentru a misca volanul.
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde jo_2k » 13 Ian 2009, 18:28

Pai evident ca efortul. Compenseaza procentual functie de viteza. Rotatia e data de numarul de dinti pe care ii are cremaliera, numar care evident nu se schimba.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde addrian » 14 Ian 2009, 14:21

pai iti trebuie pompa, cablajul, un senzonr de rotatie a volanului si modulul de control care culege informatii despre viteza de deplasare si viteza de rotatie a volanului pentru a modifica turatia pompei.
uite ce mai scrie in TIS la focus/c-max
"The electrohydraulic power steering system uses an electrically-driven hydraulic pump and a conventional rack and pinion steering system. This ensures precise steering operation and steering assistance with minimum energy consumption.
Under continuous monitoring of the turning speed of the steering wheel with the aid of the integrated steering angle sensor, and under evaluation of the vehicle speed input signal, the control module uses a map to adjust the rate of the pump.

Note:
The steering angle rotor is incorporated into the valve body of the steering gear and cannot be re-used.
Installed above the steering valve, the steering angle sensor forms an integral part of the rack and pinion steering system.
The steering angle sensor is a inductive sensor.
The steering angle sensor monitors the speed with which the steering wheel is being turned. This information is sent to the control module"
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde alexandrusavu » 14 Ian 2009, 14:27

@ Smiley- peste 2 săpt când îmi iese mașina din service ;)
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde verga_Cip » 15 Ian 2009, 14:05

$1 scrie:$2ai iti trebuie pompa, cablajul, un senzonr de rotatie a volanului si modulul de control care culege informatii despre viteza de deplasare si viteza de rotatie a volanului pentru a modifica turatia pompei.
uite ce mai scrie in TIS la focus/c-max
"The electrohydraulic power steering system uses an electrically-driven hydraulic pump and a conventional rack and pinion steering system. This ensures precise steering operation and steering assistance with minimum energy consumption.
Under continuous monitoring of the turning speed of the steering wheel with the aid of the integrated steering angle sensor, and under evaluation of the vehicle speed input signal, the control module uses a map to adjust the rate of the pump.

Note:
The steering angle rotor is incorporated into the valve body of the steering gear and cannot be re-used.
Installed above the steering valve, the steering angle sensor forms an integral part of the rack and pinion steering system.
The steering angle sensor is a inductive sensor.
The steering angle sensor monitors the speed with which the steering wheel is being turned. This information is sent to the control module"


Deci ar mai avea un senzor monitorizat in ECU?
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde odin » 16 Ian 2009, 17:51

Faza cu rotatii +/- nu cred ca tine la o caseta cu pinion si cremaliera.ele sunt legate mecanic si nu ai ce sa mai schimbi.poate la sistemul drive by wire o sa fie altfel.
directia ar trebui sa se intareasca odata cu cresterea vitezei.intarire inseamna ca scade presiunea de lucru in instalatia hidraulica,ai mai putin ajutor de la pompa(deci se trage mai mult de volan).
Ce a scris isotec-ro mi se pare foarte valabil.
cel mai simplu ar fi sa pui pompa electrica pe treapta normal, si sa porneasca atunci cand e pus contactul.
maddogule,eu zic sa cauti o modalitate de a lega compresorul pe langa instalatia de servo pe care o ai.
bafta si tine-ne la curent.
Ford Fusion 2005 1.4-16V benzina, ABS, AC, 2airbag, 4 portiere, 4 roti, caroserie, etc...
odin
Member
 
Mesaje: 374
Membru din: 08 Sep 2006, 18:58
Localitate: Alba

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde Smiley » 16 Ian 2009, 18:22

$1 scrie:$2...este diferenta sensibila. cel putin la a mea. daca e pe comfort si ii dau blana in tr a-2a, imi joaca volanul in mina. pe sport este altceva...



am testat si eu ce spui tu si ai dreptate.
inainte verificasem doar stand pe loc si miscand de volan, sau mergand normal 1-2 saptamani, si nu vazusem diferente.
dar atunci cand stateam pe Confort, daca vroiam sa ies de pe o straduta laterala si sa ma incadrez in trafic si faceam asta un pic mai repede, cam juca volanul si imi dadea o senzatie destul de neplacuta, de nesiguranta. am pus pe Sport si am verificat, acum se simte mult mai bine, sta linistit volanul. multumesc pt informatie!
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde muzica9 » 16 Ian 2009, 19:47

si totusi pe sport este cam tare. faci muschi. :D

eu in oras o tin pe normal 90% din timp. cind ies afara sau cind ma dau la ea prin oras, o trec pe sport. nu stiu de ce dar parca imi lasa senzatia ca este si mai rigida pe sosea cind o pun pe sport. :)
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde Maddogul » 22 Ian 2009, 00:10

Bon si acum alte precizari
Pompa electrica de pe Focus 2 este identica cu pompa de pe Focus 2.5???
Pt ca pe Focus 2 nu puteai sa alegi intre cele 3 moduri la focus 2.5 da ca sa stiu ce caut :D
Cu Stima
Kuga 2.5 Duratec PHEV 225 CP 2022 St-Line X
Kuga 1.5 Ecoboost 182 CP 2018 Titanium X,
Fiesta 1.7I 16v VCT 125 CP Sport '01,
Scorpio BOB 2.9 24V 207Cp '94,
Mondeo MK2 '98 2.0 130Cp '97

Maddog Garage
Avatar utilizator
Maddogul
 
Mesaje: 5627
Membru din: 23 Iun 2005, 12:06
Localitate: Prin Romania AKA Bucuresti
Maşina: Fiesta Mk5 1.7 VCT
VIN: WF0FXXGAGFRA56025

Re: Intrebare tehnica si practica

Mesajde addrian » 22 Ian 2009, 18:14

@ verga_Cip o fi monitorizand, nu stiu.
@Maddogul si pe focus 2 se poate selecta modul. intreaba pe cineva care are microcat instalat de codul pt pompa la un focus 2005 si la un focus 2007, sau la un magazin de piese :D
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 10 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 10 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login