24 Ian 2009, 22:07
$1 scrie:$2alut Mihai,acum pot sa vorbesc si eu cu tine,nu cu "Moartea",ce ti.a venit cu numele asta funerar,nu stiu,eu sunt pescar dar tu,dar cred ca dai "moarte" in fiare si de aici vine.Din 1985 pana in 1992,numai Olticit.uri am mancat,ajunsesem in ultimul timp sa facem 45 de minute ca sa dam motorul jos,eu si cu un prieten,schimbam pe banda supape toata ziua,ca se rupeau curelele de distributie,inca nu aparusera Pirelli si indoiau supapele intr.o veselie.Aveam pe acel timp 147 de Oltcit.uri care se reparau la mine,mai am si acum registrul cu ele,toata ziua mergeam la fabrica la Craiova la poarta nr.3,ca sa iau axe cu came,culbutori si supape,ca mincau axele frecvent avand ungerea proasta ,cele cu motoare de 11oocm3 dar mai tarziu au scos motorul de 1300cm3 care aveau ungerea buna,in general o masina foarte reusita,ecartament mare pe fata oferind stabilitate,frane foarte eficiente,pana au inceput sa fabrice RM cu roti si planetare de Dacie si au suspendat discurile de frana de pe cutia de viteze si le.au zapacit si pe astea,nu aveau frana de mana din fabricati si cu toate ca cei de la statiile ITP,erau in cunostinta de cauza,le respingeau.Parghia care actiona placuta de frana avea cama foarte mica si le modificam prin majorarea camei,cu sudura electrica si le polizam ca sa le fac raza respestiva si apoi actionau imediat.Referitor la rulmentul de presiune,despre ce este vorba,au renutat la furca de actionare a rulmentului si acest rulment l.au facut hidraulic,adica lichidul intra direct in el si prin presiunea creata de pompa el se lungeste si ambreiaza placa de presiune.Au omis cilindrul receptor de pe cutie,cel care comanda furca si acum daca incepe sa curga lichidul din rulment,demontezi toata masina ca sa.l inlocuiesti,pe cand la cilindru receptor demontai 2 suruburi,deasupra cutiei si montai garnituri noi,cu 18 roni,pe cand acest rulment este 350 ron plus manopere de 500/800 ron,in functie de atelier.Cu acele viteze astronomice totusi nu ma convingi,parerea mea personala este ca legea trebuia facuta in asa fel,incat anumite motorizari sa nu apuce pe mana unui sofer de o zi,de cand a luat permisul,ci doar la soferii care au minim de 3/4 ani de experienta,ca sa nu mai discutam ca un permis de conducere se vinde cu 300 euro la negru.Am intalnit persoane care veneau cu masini adevarate la reparat si cand ii eliberam actele si.l puneam sa semneze de primire,zicea "sefule semneaza mata,mancatias,ca eu nu stiu sa scriu",la care eu ramaneam cu un gust amar si imi puneam o intrebare retorica"cum a invatat decretul,daca nu stie sa scrie si sa citeasca?".
Da dragilor,cu acestea fiind spuse,sa mai dus o zi din viata.Sanatate tuturor.
24 Ian 2009, 22:21
24 Ian 2009, 22:26
24 Ian 2009, 22:40
24 Ian 2009, 23:06
24 Ian 2009, 23:23
$1 scrie:$2cesta operatie se face numai cu pistonul ridicat in punctul cel mai de sus,pentru a nu permite supapei sa cada in motor.
24 Ian 2009, 23:46
$1 scrie:$2nca un motiv in plus sa facem iar o mica intalnire...
24 Ian 2009, 23:55
$1 scrie:$2ar te contrazic:
românul voia neapărat diesel că mergea gratis, de fapt nu aici te contrazic.
e vorba că motoarele pe benzină nu fac două parale în lumea comercială sau industrială.
motoarele pe benzină au căzut acum 30-50 de ani de pe camioane, utilaje, etc...
motorul diesel s-a dovedit a fi cel mai rentabil...
în viaţa de zi cu zi eu am avut un opel kadett combo (papuc) fabricat în 1986 cu care am rămas de vreo două ori în pană de motorină, uitam să-l alimentez, aşa puţin consuma... măgăruşul cel mai bun e diesel...
25 Ian 2009, 00:22
25 Ian 2009, 00:29
Presa aia o pot aduce cu mine cand voi veni sa te vizitez impreuna cu sile.Este muncita sa stii,a montat cateva supape de oltici
25 Ian 2009, 01:03
25 Ian 2009, 01:10
25 Ian 2009, 01:35
$1 scrie:$2a relanti nu se aude,numai cand o accelerez se aude o bataie.Ar putea fi grav si s-ar putea intampla ceva in mers ?![]()
25 Ian 2009, 10:12


25 Ian 2009, 11:15
25 Ian 2009, 14:29
$1 scrie:$2a,asa e,de google si de engleza,problema e ca google am si eu ca tot omul,dar cand preda profesoara engleza,eu eram plecat la baie,sa ud buretele,asa ca nu prea "spikuiesc",decat cuvinte foarte uzuale,sunt genul de om care recunosc cand am lacune.Referitor la desenul cu presa,mi.a cerut omul insistent de 2/3 ori sa explic ce fel de presa se poate folosi,ca sa nu demontezi chiulasa de pe masina,pentru inlocuirea simeringurilor de supape si nu din comoditate nu i.am dat indicatii,dar nu stiam sa postez desenul si nu.mi este rusine sa recunosc,ca am luat contact cu calculatorul,spre vara anului trecut,fara a avea pe cineva sa ma indrume,descopar in fiecare zi cate ceva nou.Sa mai luat odata de mine,moderatorul DGAlexandru,ca nu postez poze cu cotiera de Mondeo,sa o vada lumea,dar el nu stia cu cine vorbeste,ca sunt "racit",la capitolul asta,ce sa fac,asta este,nu e nimeni de vina ca ne.am nascut in timpuri diferite,pe parcurs ne mai initiem si astia mai in varsta,important este ca impreuna,sa format un tot unitar si sa avem in vedere,ca fiecare om trebuie tratat,la nivelul de pregatire pe care il are,stiu o vorba,care cred ca am mai spus.o si cu alta ocazie "o sa murim noi,sa vedem pe cine o sa mai conduceti voi",asa ca trebuie sa fim mai iertatori.Multa sanatate si o seara buna.
de aia te-am intrebat pentru ca am vazut o gramada de scule, dar majoritatea sunt de genul ( un fel de cleste in forma de C) ca trebuie sa iei jos si chiulasa motor...poate ar fi mai bine asa....ideea e ca manca motoru ulei...si ma gandesc ca ar putea fi simeringurile...banuiesc ca merita vazuta treaba, si ies mai ieftin decat cu segmentare(in cazul in care sun segmentii)....
25 Ian 2009, 14:55
26 Ian 2009, 02:03
26 Ian 2009, 02:50
26 Ian 2009, 08:52
$1 scrie:$2alut,Mihaita nu ai vrea nene sa ne spui si noua cati ani ai...
26 Ian 2009, 10:45
exceptie facand (tot din auzite) alea Alpine .
26 Ian 2009, 17:31
$1 scrie:$2Legat de rabe...am auzit ca se stricau din principiu ceva de genu dupa 3 curse urma RK-ulexceptie facand (tot din auzite) alea Alpine .
nici şefii nu erau idioţi dar uneori chiar erau nasoale rău...26 Ian 2009, 18:47
$1 scrie:$2.......pe vremea lu pif, răsuci-l-ar dracii-n cazanu cu smoală!
26 Ian 2009, 19:03
$1 scrie:$2$1 scrie:$2.......pe vremea lu pif, răsuci-l-ar dracii-n cazanu cu smoală!
pai chiar azi, de ziua lui ?
26 Ian 2009, 19:56
$1 scrie:$2...am auzit ca se stricau din principiu ceva de genu dupa 3 curse urma RK-ul![]()
) câte 3 bucăţi pe trimestru...26 Ian 2009, 23:09
27 Ian 2009, 00:09
27 Ian 2009, 00:26
... 27 Ian 2009, 01:33
nu mai pot de ras. dar va rog, continuati!
27 Ian 2009, 01:52