ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
22 Mar 2009, 18:00
Simptome:
- la curbe fluieră;
- la frâne intră destul de des abs-ul;
- la plecarea de pe loc, uneori, patinează.
Chestia este că nu mai ţin minte dacă am schimbat la 45,000 sau la 60,000. În primul caz, ar fi 40,000 de kilometri, al doilea doar 26,000. 4 ani, respectiv 3. Cauciucurile NU sunt tocite, striaţiile au în jur de 5 mm. Cauciucurile sunt Goodyear, Vector, All Seasons.
22 Mar 2009, 18:46
Au cumva zgomot la rulare? Vibreaza cumva la viteza? La 26000 de km sunt inca "proaspete" cauciucurile. La 40.000 sunt oricum trecute de prima tinerete...in general cam asa stiu eu, ca la 40-50.000 de km se schimba, dar eu personal nu le-as schimba daca nu ar avea ceva simptome mai urate.
Sigur nu conduci tu un pic mai dur?
Daca stilul de condus nu este unul foarte agresiv si totusi simti ca nu ai suficienta aderenta, atunci da, schimba-le.
22 Mar 2009, 19:03
Sunt zgomotoase (un fâşâit, cam cum se aude când ai casetofonul la maxim între melodii). Aderenţa pare OK (chiar am avut ocazia să o testez cu o frână din scurt la viteză măricică şi maşina s-a oprit la timp, chiar am crezut că-l ating pe cel din faţa mea). Doar uneori la plecarea de pe loc mai alunecă. Nu am sesizat probleme la viteze mari. Şuieratul a început de astă vară, peste iarnă nu s-a auzit, a reînceput de vreo săptămână-două. Practic, faţă de astă vară, ce s-a schimbat este că îmi intră ABS-ul mult mai des.
22 Mar 2009, 20:54
Probabil sunt un pic cam "batrane".
Un cauciuc se considera imbatranit si se recomanda schimbarea (chiar daca nu a fost folosit deloc, adica e nou) la maxim 6 ani(de la productie, vezi DOT ) chiar daca la prima vedere pare OK.
P.S DOT este data de productie, exemplu 5207 = saptamana 52 a anului 2007
23 Mar 2009, 00:10
daca nu au mai mult de 5 ani vechime, as incerca o dezlipire, lipire si apoi o echilibrare, apoi dupa 100 km o geometrie si cred ca problema ta se va rezolva.
daca esti pe table recomand si o roluire. nu este ieftina dar la iesirea din iarna e recomandabila daca ai dat in citeva zeci de gropi si borduri.
nu zic ca e cea mai buna solutie dar la mine, pe vremea cind mergeam cu renoul si aveam aceleasi jante si vara si iarna si cu cauciucuri all season, a functionat.
23 Mar 2009, 11:13
In primul rand incearca sa-ti verifici presiunea. Dupa aceea restul.
23 Mar 2009, 11:22
Presiunea e OK, am verificat-o acum 3 săptămâni (o verific lunar). Direcţia este OK, am schimbat tot în ianuarie, am făcut geometria imediat după.
23 Mar 2009, 11:47
Nu prea are cum sa fie V acolo, cel mai probabil e 0 (pentru ca dupa 2000 au trecut la cod DOT din 4 cifre, inainte era din 3 cifre).
Si daca e 0 inseamna ca sunt produse in saptamana 22 a anului 2002, adica chiar sunt imbatranite.
Daca le inlocuiesti sa cauti unele produse de curand.
P.S DOT Age Code Calculator
The calculation built in to this page is up-to-date based on today's date. If the DOT age code on your tyres is older than this code, change your tyres.
DOT AGE CODE: 1303
Interesting note : in June 2005, Ford and GM admitted that tyres older than 6 years posed a hazard and from their 2006 model year onwards, started printing warnings to this effect in their drivers handbooks for all their vehicles.
23 Mar 2009, 12:31
$1 scrie:$2
Nu prea are cum sa fie V acolo, cel mai probabil e 0 (pentru ca dupa 2000 au trecut la cod DOT din 4 cifre, inainte era din 3 cifre).
Nope, chiar este V. Din păcate nu pot să o pozez chiar acum, că sunt la birou şi e parcată la un kilometru.
23 Mar 2009, 13:11
Hai că m-am dus să verific. Este, într-adevăr 22V2, dar, lângă, mai mic, 5203, ceea ce bănuiesc că înseamnă decembrie 2003, deci cam trebuie înlocuite "de bătrâneţe".
30 Mar 2009, 09:49
daca sunt din 2003 sunt putin cam batrine. daca zici ca mai au profil inca 5 mm atunci mai merg cam 10 000km(cu conditia sa nu ii faci intr-un an, ci mai repede) dupa care trebuie schimbate.
30 Mar 2009, 10:46
Pentru ca tot discutati aici de cauciucuri, incerc si eu o intrebare. Am facut recent o pana pe una din "gumele" din spate. S-a reparat gaura cu un dop (cum naiba am nimerit un ditamai holtzsurubul in cauciuc in plin centru de Bucuresti sa nu ma intrebati!!!

), pus la loc pneul,..ma rog.. tot tacamul.
Intrebarea este cat pot sa merg cu el asa carpit? Daca plec la drum lung trebuie sa iau altul nou(sau pereche???)?? Masina are sub 5000 km, (pneurile sunt alea oroionale-Ventus prime cred) ca timp de soferit prin orasul asta nu avem. Multam anticipat pentru idei.
30 Mar 2009, 11:53
Pai ce motiv ai sa o schimbi?
Daca nu se desumfla , cauciucul e bun de folosit pana la uzura sau alt motiv de schimbare.
S-ar umple de bani fabricantii daca la fiecare cui in roata ai schimba cauciucurile.
Alta ar fi discutia daca ai avea umerii la cauciucuri taiati, uzati etc.
30 Mar 2009, 13:27
Merci melcule! N-am motive sa il schimb, intr-adevar. Nu se dezumfla, nu are galme sau alte deformari...
Oricum nu cred sa avem timp sa le tocim cum se cuvine, ca va imbatrani materialul pana sa ajungem noi la limita maxima de km. rulati.
Parca trebuie schimbate la 5-6 ani, nu?
30 Mar 2009, 19:22
@danim
Peticul,este mai mai bun decit snurul(dop)
31 Mar 2009, 08:56
$1 scrie:$2danim
Peticul,este mai mai bun decit snurul(dop)
Stiu, dar acum ce sa mai fac? Reparatia a fost facuta pe urgenta. O sa merg asa si o sa mai achizitionez o pereche de gume noi pentru fata si asta carpita o las la rezerva de razboi!
31 Mar 2009, 09:12
Nu e neaparat mai bun un petic.
Sunt situatii diferite si se trateaza diferit.
Daca ai un cui e la fel de sigur si cu dop, cauciucul dopului face corp cu cauciucul (polimerizeaza la rece) si in plus nu exista pericolul sa il deszechilibreze.
Petic se pune cand gaura nu este uniforma, are o lungime mai mare.
P.S Nu mai fii asa de panicos, nu o sa mori de la un cui in cauciuc.
Daca vrei neaparat poti sa ii pui si petic, dai cauciucul jos vede unde e perforatia si pune un petic, dar inca o data , nu cred ca e cazul sa disperi.
De 350 lei (minim) cat dai pe 2 cauciucuri cu montaj, mai bine te plimbi linistit.
31 Mar 2009, 10:18
eu am mers cu dop pe un cauciuc nou vreo 20.000 km pana cand le-am tocit de tot si nu am avut nici o problema
31 Mar 2009, 11:32
M-am super-lamurit. Multumesc mult lui darian si melcu`
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.