de octa » 01 Apr 2009, 11:18
tre' sa faci un circuit suplimentar. asa e la mine. n-am faruri de facelift dar tot cu doo reflectoare pe o parte (hella). principiul insa e acelasi! am dat schemele si altor coforumisti si s-au descurcat de muinune. investitii minime.
mai jos, dau un copy/paste la corespondenta mea cu a acelor coforumisti care au facut modificari de gen:
Necesar de materiale:
-releu cu 4 pini (30, 85, 86, 87) – ideal cu agatatoare
-soclu pt. releu (ideal) sau papuci electrici izolati
-siguranta 10A cu soclu
-cablu auto (cu lita) – cativa metri
-2 papuci inel de 6mm
-banda de izolat
-pistol lipit – cositor
-soricei
1. la ambele faruri trebuie identificat cablul (+) ce duce la becul fazei scurte
2. la farul din stanga trebuie identificat cablul (+) ce duce la becul fazei lungi
3. se fac grefe la cele trei cabluri susmentionate si se adauga alte trei cabluri care sa ajunga pana la releu: cel de la (+) faza lunga la pinul 85, cele de la (+) faza scurta, unite si prin siguranta, la pinul 30 (vezi schema)
4. releul se pozitioneaza si se fixeaza langa acumulator, langa gaura de umplere a rezervorului de lichid parbriz
5. papucii inelari se fixeaza pe alte doua cabluri care fac legatura intre bornele acumulatorului si releu dupa cum urmeaza: de la borna (-) la pinul 86 si de la borna (+) la pinul 87 (vezi schema)
principiu: pinii 85 si 86 ai releului il alimenteaza pe acesta pentru a inchide circuitul intre pinii 87 si 30. astfel, (+) de la faza lunga e de fapt un semnal si totodata alimentare (+) pt. releu, completata de alimentare (-) de la baterie. Odata circuitul inchis intre pinii 87 si 30, becurile fazei scurte sunt alimentate (+) direct de la baterie, prin siguranta. Asta se intampla atunci cand faza lunga e aprinsa si releul original decupleaza faza scurta. Rezultat: faza scurta aprinsa si in timpul functionarii celei lungi.
Sfaturi: faci peste tot lipitura cu cositor; izolezi foarte bine; fixezi cablurile bine cu soricei sau banda de izolat cautand trasee ce nu sunt aproape de surse de caldura mare; fixezi releul cat mai bine; pui siguranta la indemana. aceasta siguranta este pt. a proteja becurile fazei scurte cand cea lunga e aprinsa si curentul nu trece prin siguranta originala.
Atasez o schema cu legaturile ce trebuie facute si imagini din instructiunile de instalare ale farurilor mele – iti poti da seama si de acolo cam cum sta treaba la montaj. Instructiunile hella nu sunt explicite in ce priveste legaturile electrice dar principiul e cel descris de mine mai sus. totodata, nu te uita ca sunt mai multe cabluri in desenele instructiunilor hella - farurile mele au alte sisteme de reglaj cu alt circuit electric (de acolo mai multe cabluri).
dupa ce termini fa niste poze sa vad si eu farurile tale!
bafta!!!!!!!
- Fişiere ataşate
-
-
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPLawo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993 >>>
REGULAMENT FORUM