Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
10 Aug 2009, 12:44
Salutare,
Deschid un nou topic cu informatii despre
FILTRE SUPRAASPIRANTE
Am vazut la tv o prezentare a tipului care le-a inventat , premiile pe care le-a luat pentru inventie, etc.
Nu vreu sa-i fac reclama, dar din ce am inteles eu si din ce spun specialistii , acest tip de filtru "custom" ar reduce
consumul cu 20% si ar creste puterea masinii .

Printre atatea "inventii" , voi ce parere aveti ? Foloseste cineva filtrele
astea? Pretul ar fi undeva la 100-150 ron/buc.
Aici e site-ul :
http://www.corneliugroup.ro/page.php?2
10 Aug 2009, 12:50
Vezi ca site-ul ori e gresit ori e incomplet.
Cat despre aceste filtre sunt si eu curios ce comportament au odata montate...poate e cineva care are si poate sa vb din proprie exp.
Cu stima!
10 Aug 2009, 12:55
$1 scrie:$2ezi ca site-ul ori e gresit ori e incomplet.
Cat despre aceste filtre sunt si eu curios ce comportament au odata montate...poate e cineva care are si poate sa vb din proprie exp.
Cu stima!
Site-ul e ok , incearca doar
www.corneliugroup.ro
10 Aug 2009, 13:27
Mie nu-mi par prea diferite de cele cunoscute ca filtre sport!
Ba mai mult vad ca el foloseste filtre standard (de "hartie") pe care le introduce intr-un ansamblu conceput pe baza acelui filtru pe cand filtrele sport cunoscute folosesc un material special (nu "hartie")
Iar pretul vehiculat la Tv era de 250 Ron

Dupa cum zice el, creste amestecul de aer si viteza acestuia si astfel eficientizeaza arderea la viteze mai reduse, daca este asa important acest aspect chiar nu s-a gandit nimeni sa instaleze un ventilator pe calea de admisie a aerului si astfel obtine si viteza si un debit mai mare de aer cand viteza este redusa!?
10 Aug 2009, 13:29
Discutia este mai generala, asa ca o mutam la Help & Troubleshooting.
Eu sunt cam sceptic in ce priveste pretentiile inventatorului.
Pe de o parte, el vorbeste de cresterea puterii, dar nu vine cu nici un fel de cifre / masuratori pe dyno, etc. Pe de alta parte, vorbeste despre scaderea consumului, iar aici prezinta si diverse cifre, mai mult sau mai putin spectaculoase. Eu personal nu inteleg cum anume obtine el mai multa putere cu mai putin combustibil. Pare asa o mare contradictie...
Asa ca, daca scaderea consumului chiar este reala, inseamna ca de fapt filtrul lui scade puterea, ceea ce pare mult mai plauzibil.
Sistemul de management al motorului (PCM) incearca sa masoare cat mai precis cantitatea de aer care intra in motor si sa dozeze cantitatea de combustibil proportional cu cantitatea de aer trasa de motor. Daca faci sa intre mai mult aer in motor, se va injecta mai mult combustibil si se va obtine o putere mai mare, consum mai mare.
Daca vrei totusi sa reduci consumul, trebuie sa modifici programul din computerul motorului, sa foloseasca un amestec mai sarac in combustibil, dar asta are alte efecte negative, printre care si poluare mai mare, incalzire mai puternica a motorului, samd.
Ca sa poata rula cu un amestec mai sarac, motoarele din familia FSI de la VW folosesc injectie directa in cilindru, o anumita forma a camerei de ardere, diverse smecherii pe la bujii, treburi mult mai complicate decat un simplu filtru de aer.
10 Aug 2009, 13:32
$1 scrie:$2hiar nu s-a gandit nimeni sa instaleze un ventilator pe calea de admisie a aerului si astfel obtine si viteza si un debit mai mare de aer cand viteza este redusa!?

Problema este ca un ventilator care sa poata mentine o presiune rezonabila de aer la debitul pe care il pretinde un motor de 2 litri, ar trebui sa consume o putere enorma, ceva de ordinul a 5 KW (am gasit niste experimente de amator). Dar acei 5 KW trebuie sa vina tot de la motor, direct sau indirect, deci tot crestere a consumului rezulta, vezi cazul motoarelor cu compresor de supraalimentare.
Sistemul cel mai energy-efficient este cel cu turbina, care extrage energia necesara supraalimentarii din energia gazelor de evacuare, care altfel ar fi fost cam risipita.
10 Aug 2009, 13:35
El afirma ca debitul de combustibil "injectat" scade odata cu cresterea cantitatii de aer si de aici si consumul mai redus
http://turism.evz.ro/emain/articolul/86 ... a-masinii/comentariile lui:
1. Inversarea curentului de aer se realizeaza cu FILTRUL SUPRAASPIRANT INVERSAT este util la motoarele care absorb aer in sens invers curgerii exterioare a erului ex. honda civic R type (vezi
http://www.corneliugroup.ro --APLICATII). Acest filtru capteaza curentul de aer ii creste viteza la intrarea si la iesirea din filtru inversind curentul de aer cu 180; este un filtru multifunctional ca ajuta morotul sa functioneze cu mai mult aer.
MENTIONEZ CA ARTICOLUL ESTE GENERAL NU DE SPECIALITATE.
ASTEPT INTREBARI.
CORNELIU BIRTOK BANEASA
2. Preracirea aerului se refera pe perioada primavara-toamna; majoritatea filtrelor de aer sport au un dezavantaj major, datorita montajului in compartimentul motor filtrul sport este supus ratiatiilor termice provenite de la radiatorul de racire, galeria de evacuare, motor in sine. Daca temperatura aerului introdus in motor este mare 75-85 grade C rezulta o crestere a temperaturii amestecului carburant care conduce la fenomene de preaprinderi sau detonatii, fenomene care scad puterea motorului.
EX. : temperatura filtrului (ORIGINAL) unui FORD FUSION 1.6 l benzina este intre 78-87 grade C, temperatura filtrul montat de mine este de 25-28 grade C (stingerea de date a fost realizata in mediul conducerii urbane in zile caniculare) .
Pe timpul iernii prin S.D.T.A. filtrul de aer poate fi incalzit pentru a voporizarizare optima a GPL-ului.
3. Legatura dintre filtrul de aer si pompa de injectie :
daca umplerea cu aer a cilindrilor motorului este mai completa (o cantitate mai mare de aer) arderea motorinei este mai eficienta (mai completa) rezulta o crestere de putere pe sarcinile mici, tranzitorii si mijlocii; EFECTIV NU MAI APASAM ATIT DE TARE PE ACCELERATIE DECI NU MAI DESCHIDEM SUPAPA DE DOZAJ (care dozeaza cantitatea de motorina) ATIT DE MULT.
EX.: Opel astra 2.0 tdi dupa montarea filtrului meu intr-un parcurs de 5000 km se inregistreaza o scadere de combustibil cu 0.8-1 l la 100 de km.
10 Aug 2009, 13:45
Citat din domnul in cauza...."EFECTIV NU MAI APASAM ATIT DE TARE PE ACCELERATIE DECI NU MAI DESCHIDEM SUPAPA DE DOZAJ (care dozeaza cantitatea de motorina) ATIT DE MULT."
Daca dracovenia lucreaza asa minunat

poate are dreptate cu ce zice el acolo ca scade consumul. But then again, sigur se "compenseaza"
10 Aug 2009, 14:10
Daca raportul aer / combustibil nu este adecvat pentru conditiile de functionare ale motorului in acel moment (sarcina, accelerare, frana de motor, etc), iese fum.
La diesel pedala de acceleratie modifica debitul de motorina, deci daca dai mai putina motorina fata de cat aer a luatt vei avea putere mai redusa.
La benzina pedala de acceleratie modifica debitul de aer (clapeta de acceleratie stranguleaza admisia de aer), deci daca-i dai mai mult aer se va injecta mai mult combustibil, va creste puterea si deci si consumul.
Observati va rog ca nu spune nimic despre ce se intampla cu emisiile motoarelor despre care se vorbeste. De ce oare?
Treaba cu admisia de aer mai rece este arhi-cunoscuta. Raportul aer : combustibil de care am vorbit se refera la mase, in kg. Aerul mai rece este mai dens, deci intra mai multe kg in acelasi volum al motorului, deci poti sa-i dai mai mult combustibil si obtii putere mai mare.
10 Aug 2009, 14:13
In unele cazuri, o scadere a temperaturii aerului admis poate fi echivalenta cu o usoara supraalimentare, si puterea poate creste cu pana 3% (daca tin minte bine)
10 Aug 2009, 14:54
Sigur ca echivaleaza cu o supraalimentare, insa sa-i zica lu' mutu ca filtrul ala minunat scade temperatura aerului cu 50 de grade cum zice el acolo.
Conform putinei teorii pe care o mai stiu, legea gazelor zica ca
pV=nRT unde p=presiunea, V=volumul, n (niu) = nr de moli, R este constanta gazelor si T=temperatura in Kelvin avem ca
T=pV/nR unde nR este constant, deci T poate sa scada daca pV scade drastic (in cazul dat de el, scade de cca 3 ori). Daca volumul de aer admis este mai mare (pt ca deh...admisia e mai buna

) atunci ar trebui sa aiba presiunea muuult mai mica, ceea ce nu stiu cum se poate realiza doar dintr-un design mai destept decit marind galeria si suprafata de contact a filtrului.
Gresesc?
10 Aug 2009, 15:03
daca se compara aceasi substanta sub conditii diferite (de p, V, T) atunci legea folosita este: P1*V1/T1=P2*V2/T2
10 Aug 2009, 16:53
Densitatea, domnilor, densitatea. Presiunea nu prea ne intereseaza.
Volumul de aer pe care il trage motorul in anumite conditii de turatie, sarcina, etc, este fix. Aerul mai rece este mai dens.
Un litru de aer cald la 80 gr. C are mai putine kilograme decat un litru de aer rece la 20 gr. C.
Iar pe noi ne intereseaza kilogramele de aer. Cantitatea de combustibil se dozeaza proportional cu masa de aer (Senzor MAF, Mass Airflow Sensor, va suna cumva cunoscut?)
Pe principiul prezentat de voi functioneaza si senzorul T-MAP, pentru motoare fara MAF. Se masoara temperatura si presiunea in galeria de admisie si se determina astfel densitatea aerului. Volumul se cunoaste, deci inmultind densitatea cu volumul se determina masa de aer.
MAF ofera o masuratoare mai precisa dar costa mai mult si are o oarecare inertie pentru ca functioneaza pe baza de fenomene termice.
T-MAP este mai ieftin si reactioneaza mai repede la schimbari de presiune in galeria de admisie dar volumul de aer tras de motor este estimat, pentru ca depinde si de modul in care se deschid si se inchid supapele de admisie, de curentul de aer din galeria de admisie, samd.
Dar intrebarile raman:
1) De ce nu zice inventatorul nimic despre poluare?
2) De ce nu zice inventatorul nimic despre capacitatea de filtrare a inventiei lui, pentru ca degeaba economisesc la benzina daca intra praf in motor si imi nenoroceste peretii cilindrului
3) Cum adica cu mai mult aer consuma mai putin combustibil???
11 Aug 2009, 10:39
Colateral oarecum, ma intreb ce aport de putere si economie de combustibil aduc filtrele sport? Am intalnit acolo termenul de laminare a aerului. Apare ideea ca aerul introdus fara turbulente determina alimentarea mai eficienta. Ce parere aveti ?
11 Aug 2009, 10:59
Pe unele motoare VAG se foloseste aceasta tehnica, de a da o anumita miscare curentului de aer care patrunde in cilindru, aceasta miscare putand fi de tipul "swirl" sau "tumble". Daca aerul este introdus dupa o astfel de miscare apare o oarecare umplere mai eficienta a cilindrului. Dar aceasta miscare este data de o clapeta care se afla pe traseul galeriei de admisiune, putin inainte de supapa sau de arhitectura scaunului supapei si zonei anterioare, nicidecum in filtru. Din cate stiu, acest "siretlic" nu este folosit pentru a creste puterea motorului, ci pentru ca determina scaderea emisiei de substante poluante, pentru ca fie dizloca volumele de gaze arse reziduale din cilindru (daca mai tin minte de la poluare

) fie realizeaza niste amestecuri stratificate. Si Fiat a introdus un astfel de sistem pe diesel-urile sale.
11 Aug 2009, 12:40
Si benzinarele de 1.8 si 2.0 de pe Mondeo MK3 au swirl plates.
Acelasi sistem se aplica si la unele motoare BMW, am impresia ca ei il folosesc si la diesel si la benzina.
16 Feb 2011, 22:44
e mai mult decat super ok filtrul.banuiesc ca de cand ai pus topicul ai si cumparat deja filtrul lui cornel.eu lam instalat singur nu dureaza mult.intra direct in tubu ala mare de plastic si_l prinzi cu un colier.la ford focus 2 trebuie sa scoti galeata aia de plastic in care e filtrul ala vechi al masinii afara pt ca sa poata absorbi mai mult aer.nu stiu cat carburant economisesti cu el ca nici nu mam obosit sa ma uit dar intradevar simti motorul mult mai puternic si are un sunet sport filtrul extraordinar.
isi merita banii din plin.
17 Feb 2011, 08:26
Probabil ca filtreaza si aerul cald din compartimentul motor, aspirand numai aerul rece de munte.
17 Feb 2011, 18:19
E bine ca topicul e de actualitate si prezinta interes maxim...NOTTT
22 Aug 2011, 20:36
In concluzie, daca are cineva instalat filtrul minune, cat costa si de unde se poate procura?
24 Aug 2011, 13:07
Imi cer scuze ca sunt ipocrit, dar daca la motor diesel de 1.4 te intereseaza montarea unui filtru care sa reduca consumul ....

No comment.
As intelege la un 2.0 benzina...la un 2.5 ... dar la 1.4 si diesel pe deasupra...
29 Ian 2012, 14:37
ca tot suntem la reducere de consum si ca sa fac si un fel de "up"...
de curand era reclama la nu's ce magneti care ii montai pe tur-ul de motorina sau benzina si cica ar alinia moleculele combustibilului, scazand astfel culmea tot cu 20% consumul...
era si pe la Pro-tv reportaj cu chestia asta...
comandasem, recunosc...dar mi-au venit prea tarziu magnetii...eram in concediu si i-am dat dreacu cu mangnetii lor cu tot

ce parere aveti, a montat cineva?
29 Sep 2013, 12:06
a montat cineva filtru de asta?
pareri pro/contra?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.