Pentru ca se cere, pentru ca vedem, pentru ca ne place, pentru ca vrem !!!!
14 Ian 2008, 15:31
As vrea sa ma ajutati cu niste sfaturi daca se poate.
Problema e in felul urmator: buget 1000e, obiectiv ... cat mai multi cai, eu tintesc undeva spre 150.
Variantele la care m-am gandit eu:
1. Modificarea motorului care-l am, si anume o resoftare, turbina mai mare, un alt intercooler, eventual injectoare mai mari.
2. Transplant de 1.8 tdci 116 cai plus resoftare desi am auzit ca sunt pacatoase
3. Transplant de 2.0 zetec + traseu complet evacuare.
Astept pareri. Bugetul este exclusiv pentru piese si manopera si daca trebuie poate fi suplimentat.
14 Ian 2008, 15:38
Pentru 1000 Euro ( si cred un pic in plus) se poate varianta 1.
Variantele 2 si 3, eu zic ca sar bine din buget ( e vorba de ansamblul motor + cutie + electronica ....chiar si bord )
Am vazut pe 4Tuning parca ( e drept ca era pentru VW ) ceva asemantor. O firma ce oferea kit-uri pentru +CP ce constau in remapare + turbo + injectoare.
Bafta!
14 Ian 2008, 16:18
Este vreun motor pe benzina care sa mearga ca prindere pe cutia care o am? Un motor pe benzina cu tot cu electronica sta undeva in 500 de euro si sincer as prefera varianta pe benzina.
14 Ian 2008, 16:27
Nu sunt 100% sigur dar aproape, ca nu merge nici un motor pe benzina la cutia ta. N-ar avea nici logica.
15 Ian 2008, 11:52
Deci nimeni nimic?
Nu stiu de ce ma surprinde de fiecare data ca la noi tiuningul se rezuma doar la stopuri clare si bodi chituri de la piata.
15 Ian 2008, 12:51
cred ca cel mai bine ar fi sa mergi pe prima varianta..turbina mai mare, intercooler ,injectoare...e mult mai simplu ...la mine urmeaza o turbina mai mare si niste injectoare...
16 Ian 2008, 12:53
Eu speram sa-mi ofere cineva o solutie sau niste sfaturi cum sa adaptez un 2.0 duratorq cu traseu complet de evacuare, axe agresive si un kit de admisie si sa-l sar in 170 de cai. Diesel is no fun. Oricum mersi de ajutor baieti.
16 Ian 2008, 13:02
aoleu..pai la ce vrei tu e mare bataie de cap si extrem de costsitor...mai bine iti iei un focus st170 care e mai ieftin in germania si modifici la motorul asta ce vrei tu.....
16 Ian 2008, 13:40
De ce toata lumea ofera ca si solutie schimbarea masinii? Am impresia ca atunci nu s-ar mai chema tuning.
Intre timp m-am interesat si atat zetec cat si motorul meu au cutie MTX75. Aceeasi cutie echipeaza si focus RS, dar cu alt diferential. Deci voi face conversia la benzinar si comand un set de axe din uk.
16 Ian 2008, 15:57
$1 scrie:$2e ce toata lumea ofera ca si solutie schimbarea masinii? Am impresia ca atunci nu s-ar mai chema tuning.
Intre timp m-am interesat si atat zetec cat si motorul meu au cutie MTX75. Aceeasi cutie echipeaza si focus RS, dar cu alt diferential. Deci voi face conversia la benzinar si comand un set de axe din uk.
Fara suparare, de ce crezi tu ca tuning se numeste achizitionarea unei masini cu motor diesel ca mai apoi sa-i montezi motor pe benzina ?
Colegul ti-a raspuns politicos sa-ti cumperi masina pe benzina (pentru ca este clar ca asta iti doresti) dupa care sa aduci imbunatatiri ce tin de tuning.
Ar fi culmea sa ai masina in 4 portiere si s-o transformi in una cu 2 ca asa e mai sport....
Bafta in tot ceea ce vrei sa faci !
Ultima oară modificat de
fasconal pe 16 Ian 2008, 16:06, modificat 1 dată în total.
16 Ian 2008, 16:00
"Intre timp m-am interesat si atat zetec cat si motorul meu au cutie MTX75. Aceeasi cutie echipeaza si focus RS, dar cu alt diferential"Cutia de pe focus benzina cel putin eu stiu ca e IB5.(
http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx)
http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx Se pare ca
Ultima oară modificat de BoogY pe 16 Ian 2008, 16:08, modificat de 3 ori în total.
16 Ian 2008, 16:04
$1 scrie:$2Intre timp m-am interesat si atat zetec cat si motorul meu au cutie MTX75. Aceeasi cutie echipeaza si focus RS, dar cu alt diferential. Deci voi face conversia la benzinar si comand un set de axe din uk.
Asta e o informatie gresita. Pe benzinare este B5/IB5, iar pe RS este o cutie derivata din MTX75, cu un ambreiaj mult mai solid...
In plus mai sus aduci vorba de un 2.0 duratorq si te referi la el ca si cand ar fi un motor pe benzina...nu este...denumirea "duratorq" la Ford este asociata cu motoarele diesel.
Ultima oară modificat de
Huffy pe 16 Ian 2008, 16:31, modificat de 2 ori în total.
16 Ian 2008, 16:10
Eu nu inteleg pe oamenii care vor sa faca super tuning dintr-un motor mic.Acum pe bune daca vroiai de la inceput tuning performante nu cred ca iti luai un diesel cu 75 cai.Dar si asa cu bugetul tau din motorul asta poti sa mai scoti 30-40 cai un cip un intercooler injectoare si daca mai faci rost de bani si o alta turbina.
16 Ian 2008, 16:57
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Intre timp m-am interesat si atat zetec cat si motorul meu au cutie MTX75. Aceeasi cutie echipeaza si focus RS, dar cu alt diferential. Deci voi face conversia la benzinar si comand un set de axe din uk.
Asta e o informatie gresita. Pe benzinare este B5/IB5, iar pe RS este o cutie derivata din MTX75, cu un ambreiaj mult mai solid...
In plus mai sus aduci vorba de un 2.0 duratorq si te referi la el ca si cand ar fi un motor pe benzina...nu este...denumirea "duratorq" la Ford este asociata cu motoarele diesel.
http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx
IB5 e pe 1.4,1.6,1.8
MTX75 e pe 1.8D si 2.0 benzina. Deci pot sa pun zetec. Imi cer scuze pentru confuzia care am facut-o anterior intre Duratec si Duratorq, dar trebuie sa recunoasteti ca sunt usor de confundat denumirile.
DE CE vreau sa fac asta e treaba mea si nu trebuie sa explic, dar motivele mele sunt cat se poate de obiective.
Ideea e ca se poate si astept de la voi pareri si sfaturi.
Si inginer fiind nu imi place sa mi se spuna ca ceva nu se poate face.
Multumesc tuturor pentru contributii. Imi place ca s-au incins spiritele.
16 Ian 2008, 17:19
De ce te incapatanezi sa modifici tot ce tine de ansamblul propulsor?
Doar pentru ca esti inginer?
Orice se poate face, chiar si sa-ti muti comenzile pe partea dreapta si daca ai sedan sa-l transformi in hatch. Ti-o spune tot un inginer.
Dar care-i rostu' ?
Poate ca daca ai fi si un pic "contabil" pe langa inginer ai intelege ca nu merita nu ca nu se poate.
Daca ai fi vanzator ai spune " cerul e limita", dar nu cred ca ar fi indicat sa-l tranformi in avion.
Bafta in tot ceea ce vrei sa faci !
16 Ian 2008, 17:33
Sa presupunem ca se poate cupla motorul pe benzina la cutia actuala. (desi rapoartele pe care le dezvolta cutia+diferentialul de diesel sunt total nepotrivite pt un motor pe benzina)
Va trebui sa schimbi:
-traseu admisie
-traseu evacuare
-traseu alimantare (conducte, filtru, pompa de benzina din rezervor, daca nu chiar tot rezervorul)
-instalatie electrica motor (care in mod sigur nu este de sine statatoare ci este integrata in restul instalatiei electrice)
-ECU
-tabloul de bord
-imobilizatorul electronic (la diesel este cuplat cu pompa de injectie, pe care n-o alimenteaza daca nu recunoase cheia)
...si cred ca lista poate ramane deschisa...
Ideea e ca operatia este destul de complexa iar rezultatul nu poti sti care va fi...
16 Ian 2008, 18:06
Rapoartele la cutie sunt aceleasi.Motorul vine cu toata instalatia electrica si cu ECU. Traseul de evacuare oricum era in plan pentru schimbare si traseul de admisie nu e mare lucru. Tabloul de bord nu e o prioritate si sunt 90% sigur ca vor merge toate functiile mai putin turometrul. Pentru imobilizator se poate gasi o solutie.
Rationamentul din punct de vedere financiar? Investesc suma X ca sa castig 30 40 de cai in motorul care il am si ajung in cel mai bun caz la 120 de cai sau cu aceeasi suma schimb motorul (500 de euro cu anexe) si cele aferente si am direct 130 de cai. Iar daca electronica nu vrea sa ne ajute am doua Dellorto DHLA45 la indemana.
Ultima oară modificat de
unariciflocos pe 16 Ian 2008, 18:46, modificat 1 dată în total.
16 Ian 2008, 18:45
$1 scrie:$2apoartele la cutie sunt aceleasi.
De ce nu vrei sa intelegi ca nu e asa?
Gandeste-te care e turatia maxima a unui motor diesel si care este turatia maxima a unui motor pe benzina...doar esti inginer...
Nici macar la variantele pe benzina nu sunt aceleasi rapoarte. Rapoartele sunt adaptate caracteristicilor de cuplu/putere/turatie ale fiecarui motor.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

- Screen2.gif (6.21 KiB) Vizualizat de 5876 ori
-
- Screen1.gif
- (7.22 KiB) Descărcat de 995 ori
16 Ian 2008, 18:51
Cu atat mai bine, rapoarte mai scurte, acceleratie mai buna. Mersi de informatie.
16 Ian 2008, 19:09
Vezi ca valorile din tabelele alea se traduc exact pe dos...
Dieselul are treptele mai lungi. (rapoarte de demultiplicare mai mici)
16 Ian 2008, 19:12
ideea este ca trebuie sa investesti mult prea mult in masina si nu prea se merita...doar ca sa pastrezi caroseria actuala sa zici ca ai facut tuning nu se merita..eu am venit cu o solutie mai ieftina adica sa construiesti pe platforma de st170 ceva adevarat...pur si simplu masina asta stock e baza pentru tunnig extrem....
16 Ian 2008, 20:24
$1 scrie:$2ezi ca valorile din tabelele alea se traduc exact pe dos...

Dieselul are treptele mai lungi. (rapoarte de demultiplicare mai mici)
@Huffy: nu vreau sa fiu rau. De ce te incapatanezi?
Nu vezi ca-i inginer ?
17 Ian 2008, 02:30
ar mai fi ceva de spus ..iti trebuie un buget de vreo 4 ori mai mare la ce modificari vrei tu sa faci cu motorul...
17 Ian 2008, 05:20
Nu stiu cum sa va esplic, dar actualul Escort XR3i pe care il posed are cutia IDENTICA atat ca aspect cat si la rapoarte cu fostul meu Orion din 1988, care era... diesel
Nu vad de ce nu s-ar putea ce spune omul, iar daca se poate, de ce nu? Totusi eu unul nu i-as monta si diferentialul de RS, din auzite cica e putin pacatos...
Intr-adevar, bugetul... bugetul...
Dar daca omul da 500EU pe motor si il vinde apoi pe al lui cam tot pe acolo, s-ar spune ca bugetul doar pentru montaj and other stuffs este tot de 1000EU...
17 Ian 2008, 13:09
M-am obisnuit cu atitudinea asta pe la noi. Ideea e ca se poate si va fi realizat cu cati bani vor fi nevoie. Am apelat la ajutorul unor baieti din uk care stiu sa ofere si solutii nu numai sa gaseasca eventualele problemele. Numai bine.
17 Ian 2008, 13:20
Eu zic sa nu compari ce se intampla la noi cu ce e in UK, acolo poti lua masina donatoare pe mai nimic, iar mecanici cu adevarat pasionati chiar exista...la noi nu prea...
Nu s-a pus problema ca nu se poate...ideea e ca sunt mari sanse sa cheltui o groaza de bani iar rezultatul sa nu fie pe masura asteptarilor...
Bafta, eu nu-mi mai dau cu parerea...
Ultima oară modificat de
Huffy pe 18 Ian 2008, 01:36, modificat 1 dată în total.
17 Ian 2008, 20:37
aoleu ..da repede te-ai suparat...ne-am spus si noi punctul de vedere..huffy are dreptate una e in uk si alta e in romania..daca tu ai fi mecanic priceput ar fi ok sa te apuci sa faci acest "transplant de motor"..dar altfel...o sa te coste o avere...pai daca sa schimbi o amarata de curea de accesorii cu rola cu tot te ajunge 3 mil...imagineaza-ti cam cat te ajunge pe tine cu ce e de schimbat ...pur si simplu nu se merita...dar daca tu vrei cu atata ardoare :MULT SUCCES..si asteptam sa vedem ce iese...SUCCES inca odata
11 Aug 2009, 20:18
stiu ca suna aiurea,si imi cer scuze ca ma bag,dar am si eu o nelamurire: pe ff mk1 a fost pus si motor de 2000cm/3? si daca da,cati cp are?
LE: ma refer la diesel
12 Aug 2009, 12:07
Nu stiu sa se fi pus 2.0 diesel pe Focus , indiferent ce mk a fost.
LE: intre timp am renuntat la ambitiile de a-mi modifica Focusul pentru a avea o masina de zi cu zi economica si nepretentioasa si mi-am construit o masina de competitie dintr-un Peugeot 205 pe care am schimbat tot incepand de la trenul de rulare, frane, elemente de sigurata pana la motor si la categoria motor intra rampa de carburatoare, aprindere programabila si evacuare completa. Rezultatul e o masina cu 200 de cai pe tona care iti aduce un zambet de fata si intoarce capete de cate ori o scoti la o plimbare. Daca vrei poti.
Ultima oară modificat de
unariciflocos pe 12 Aug 2009, 12:15, modificat 1 dată în total.
12 Aug 2009, 12:12
Exista pe Focus Mk2 si mk2.5 motor pus de ford TDCI de 2.0 140-145 cp ... nu stiu dc la MK3 s-a pastrat
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.