Salut,
Am citit mesajele voastre de mai sus abia azi, caci am fost plecati in concediu, si vreau sa aduc niste lamuriri:
1. Dupa cum se vede, sunt si membru ClubFord
2. Si noi am parcurs toate etapele, de la mers cu masina cu cortul, apoi cu remorca-cort si acum am ajuns la rulota.
3. Intr-adevar, placerea de a-ti petrece timpul iber in acest mod nu are nimic de a face cu starea materiala. Are de a face doar cu mentalitatea fiecaruia.
Revenind la subiect, remorca-cort pe care am avut-o si care este prezentata in acel subiect de pe ClubRV avea 300 kg masa proprie si 550 kg masa maxim autorizata. Era foarte potrivita pentru Ford Fiesta, nici nu se simtea in spatele masinii. Cu 2 dormitoare in care puteau dormi foarte comod 4 adulti, bucatarie, sufragerie si veranda atasabila, era ideala pentru iesiri de weekend. Doritorilor de detalii le stau la dispozitie cu orice informatie.
Am trecut la rulota deoarece doream mai multa siguranta (cine a campat in zone calcate de ursi si mistreti stie ce spun). Am gasit rulota dupa o cautare de circa 3 luni si jumatate pe mai multe site-uri din Olanda, aceasta fiind intr-adevar tara cu cele mai multe rulote inmatriculate din Europa (dupa stiinta mea...).
Preturile difera foarte mult, de la cateva sute de EUR pentru o remorca-cort pana la mii de EUR pentru o rulota fabricata recent si aflata in stare foarte buna.
Ocupandu-ma cu importul de piese si accesorii pentru rulote, am avut ocazia sa vad foarte multe rulote. Astfel, pot spune ca in Romania se vand rulote scumpe si prost intretinute, deoarece, asa cum mai spunea cineva aici, se cumpara din afara tarii rulote de cateva sute de EUR (care au acest pret din cauza starii tehnice proaste, in mare masura) si sunt vandute in tara cu adaosuri comerciale exorbitante, vanzatorul mizand pe gradul scazut de informare al cumparatorilor ("ooo, stii cat te costa sa aduci de afara, sa o inmatriculezi etc.? o groaza de bani pe motorina / mancare / cazare etc. etc. etc." TOATE sunt exagerate voit, ca sa justifice "marele" efort...).
Sfatul meu este ca inainte de a cumpara o rulota sa va informati despre dotarile de care aveti nevoie, despre numarul de persoane care vor folosi rulota, despre compatibilitatea intre rulota si autovehiculul etc. Sunt la dispozitia oricui are nevoie de astfel de informatii.
In ceeea ce priveste camparea, exista 2 moduri distincte de campare: on-camping si off-camping. Fiecare dintre cele 2 moduri are particularitatile lui. Eu am fost si on si off-camping. Pentru off-camping este bine ca rulota sa fie echipata cu instalatie independenta de 12V si cu acumulator care sa se incarce de la autovehiculul tragator in timpul mersului si de la o alta sursa de energie in timpul stationarii. Personal, mi-am instalat un panou fotovoltaic si am avut posibilitatea sa-l testez in conditii off-camping anul acesta de 2 ori. Rezultatele au fost mai bune dacat estimasem cand am calculat intregul sistem. O alta problema este existenta unei surse de apa pentru instalatia sanitara (rezervor, pompa, baterie cu intrerupator electric pentru pompa de apa) si posibilitatea evacuarii in siguranta ecologica a casetei cu reziduuri a toaletei (cam 90% din rulote sunt echipate cu toalete).
In camping aceasta problema a alimentarii cu energie electrica dispare, deoarece toate campingurile asigura acces la curent electric, apa, la puncte de deversare a casetei toaletei.
Sper ca am reusit sa aduc putina lumina in acest subiect, care este foarte stufos. Ii rog pe toti cei interesati de acest subiect sa scrie despre nelamuririle pe care le au. Ma voi stradui sa raspund tuturor