Noutăţi din lumea automobilistică
20 Aug 2009, 22:13
@Darth-Claudiu
ma refeream, bineinteles, la furnizorii din industria orizontatala romaneasca care spera ca vor deveni furnizori pentru Ford
si la Dacia, usor usor, au fost eliminati, circa 70% din ei, si inlocuiti de furnizori traditionali Renault si/sau au ramas firmele romanesti, care au dobindit oarecare recunoastere internationala, si care bine inteles au corespuns normelor de calitate impuse ... cu o singura expetie, poate - sper sa nu gresesc - care la demararea proiectului Logan a fost exclus din start in favoarea unui mare producator din Slovacia, iar de 2 ani, producatorul intern si-a reevaluat produsul si oferta financiara si a redevenit furnizor.
imi povestea un transportator, care asigura transportul la uzina de la Mioveni, de subansamble si semifabricate, ca la poarta fabricii camionul este preluat de delegat si soferul de la uzina, in timp ce soferul camionului asteapta la rest-room de la poarta.
a fabrica autovehicule nu este absolut deloc o treaba simpla, cum si-o inchipuie unii ... iar marii producatori au ajuns la "arta" organizarii
LE: credeti-ma va rog, nu pot da mai multe amanunte, din ratiuni de deontologie profesionala
al2lea LE: caietul de sarcini descrie produsul din toate punctele de vedere - cantitativ/calitativ/modalitati de verificare samd
20 Aug 2009, 22:28
Bine, multi dintre furnizorii care au pierdut relatia cu Dacia cred ca de fapt s-au autoexclus. Presupun.
Rolast din Pitesti a ajuns un ... hypermarket. S-a apucat de imobiliare. Eu cred ca nu se castiga mult la cauciuc dar piata (macar europeana) e foarte mare (nu neg, ca si oferta) si produsele respective sunt parti indispensabile in multe chestii. Trebuie sa vii doar cu putina inteligenta si multa seriozitate. Ce cale au luat utilajele alea? Oamenii aia care mai stiau cate ceva despre cauciuc? Ok, a luat unu si altul cate o linie, ceva, si mai produce inca pentru Dacia (in virtutea inertiei) un furtun sau o garnitura, intr-un garaj, dar nu cred ca vor rezista 2 ani...daramite sa se nasca din garajele alea mari companii europene.
20 Aug 2009, 22:37
nu o sa dau explicatii despre "cauze" si "vinovati" ... despre "politici" economice (asta cu diferientierea dintre politica si politici in special) .... ca iar se "inflameaza" forumul

cert este ca o multime si-au facut-o cu mina lor
20 Aug 2009, 23:07
1. Caietul de sarcini defineste cerinta beneficiarului, respectiv toate caracteristicile/proprietatile produsulului care urmeaza a fi livrat
2. Oferta financiara si Contractul definesc raporturile economice dintre parti
in industria autovehiculelor mai sunt si anumite reglementari stabilite, printr-o serie de standarde tehnice si de management (ISO TS 16469), care trateaza ambele aspecte si relatia furnizor/beneficiar ... nu toti producatorii au achiesat la ele, insa Ford le are adoptate si implementate
LE ca se devii furnizor pentru un producator exista o intreaga procedura de evaluare/accepatre ... caietele de sarcini nu ajung asa pe mina oricui ... "vrea' si eu caietu' ca's gigi duru de la sculerie"

exista clauze de confidentialitate / secretizare, excesiv de dura, a lor
21 Aug 2009, 09:06
Radu, sa nu crezi ca-s taliban, daca tu zici ca asa e la automotive, nu te contrazic dar crede-ma si tu pe mine ca intr-una din zonele acoperita de mine (constructii/imobiliare - nu neaparat inchiriere ci dezvoltare) partea de garantii si asigurari (cerinte de ordin financiar) sunt in caietul de sarcini.
Sunt chestiuni pe care le stabilesti inainte de a negocia deal-ul (pana la contract mai bei multe cafele), sunt chestiuni eliminatorii pe care partenerul trebuie sa le cunoasca si pe ele inainte de a negocia alte aspecte. Am si eu propriul caiet de sarcini pentru antreprenor (nu l-am inventat eu, l-am adaptat prin experienta personala si a altor profesionisti in domeniu), si da, sunt chestiuni confidentiale (si chiar si proprietate intelectuala) iar intr-o relatie precum cea cu Ford-ul nu e exclus sa existe mai multe pachete (tehnic si financiar - impus de sefii ai mai mari, care nu vin ei in Romania sa negocieze cu sute de companii furnizoare, ei doar trimit auditul intern, sunt pur si simplu principiile minine ce trebuiesc respectate).
21 Aug 2009, 09:39
@Claudiu
1. in primul rind, NU esti, sub absolut nici o forma, taliban

... aici vorbim despre un schimb de idei sau puncte de vedere;
2. teoretic si corect este cum am spus eu, insa sunt unii care prefera si varianta "aranjamentelor" financiare in caietul de sarcini
3. unul din "mentorii" si prietenii mei de la TUV Germania spunea despre ISO/TS 16469, ca este un standard GRETOS, in sensul ca impune si reguli financiare diferite. in esenta este vorba despre o evaluare tehnica si financiara a furnizorului, cit despre impunerea unor reguli, total diferite, fata de cutumele cunoscute si practicate in alte domenii. eu de exemplu, pe acest standard, sunt doar instruit, nu si acreditat, pentru ca sansa de a lucra in Romania pe asa ceva este infinitezimal mica.
LE evaluarea furnizorului este PERMANENTA
24 Aug 2009, 17:29
Ford Romania va incepe sa produca, din 8 septembrie, primele masini de cand fabrica de la Craiova a fost preluata de americani. Acestea nu vor ajunge insa la romani, ele urmand sa fie exportate in SUA.
"Contractul cu General Motors pentru productia de motoare s-a incheiat. Din septembrie vom incepe sa producem primele modele Ford la Craiova, acestea urmand sa fie exportate in SUA. In jur de 1.100 din cei 3.900 de salariati vor lucra efectiv la productia noului model", au declarat, surse apropiate fabricii.
Pe de alta parte, managementul grupului de firme Automobile Craiova SA (ACSA), care include Automobile Craiova - fosta fabrica Daewoo - si Mecatim Timisoara, lucreaza la proiectul fuziunii si divizarii acestor societati, conform contractului de privatizare.
In perioada 22 iulie-11 august, Ford a derulat oferta publica de preluare a detinerilor actionarilor minoritari de la ACSA. Pentru procentul de 3,26% (circa 620.000 de actiuni), americanii au alocat 10,9 milioane lei. Ei au oferit 17,65 lei/actiune si, cu toate acestea, au cumparat doar 0,34% din actiuni.
Insa actionarii nu sunt foarte dornici sa-si vanda detinerile, cu toate ca Ford a ajuns la 97% din ACSA si poate delista compania de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
"Actionarii asteapta fuziunea si apoi divizarea pentru a primi actiuni proportional in noua societate imobiliara formata din activele nepreluate de Ford. Cei care au vandut nu vor mai primi actiuni. Pretul platit de Ford este doar pentru activele preluate", au precizat aceleasi surse.
sursa: etransport.ro
25 Aug 2009, 10:34
prin fabrica se plimba cateva camionete cu volan pe dreapta...
30 Aug 2009, 23:28
O sa fie tare interesant sa vedem ce va iesi din mainile oltenilor ... sau mai bine zis ce au curaj cei de la Ford sa ne dea sa asamblam.
08 Sep 2009, 11:27
azi a iesit de pe linia de productie primul Ford produs in Romania
08 Sep 2009, 11:53
FORD BEGINS TRANSIT CONNECT PRODUCTION AT ITS NEW PLANT IN CRAIOVA, ROMANIA
* First early production example of the Ford Transit Connect "Made in Romania" rolls off the assembly line
* Ford confirms it will also build a second product – a new, small vehicle – at Craiova in the near future
* A small displacement, advanced petrol engine from Ford's EcoBoost global engine family will also go into production at Craiova
* Once fully operational, Craiova will have a production capacity of up to 300,000 vehicles and 300,000 engines a year
CRAIOVA, Romania, September 8, 2009 – The first production Transit Connect light commercial vehicle came off the assembly line today at the new Ford manufacturing plant in Craiova, Romania.
"Today marks another step in the evolution of the Craiova Plant, and demonstrates that we are keeping our promise to transform Craiova into a state-of-the-art manufacturing facility," said John Fleming, Chairman and CEO, Ford of Europe.
Mr. Fleming also confirmed that the second vehicle to be produced in Craiova after the Transit Connect will be a small car. The new small car – which is not the Fiesta or the Ka – is scheduled to go into production in the near future. As announced earlier this year, Craiova also will build a small displacement, advanced EcoBoost petrol engine. The exact timing for the start of production for both products will be announced at a later date.
At full capacity, Craiova will be able to produce up to 300,000 vehicles and 300,000 engines annually and provide employment for approximately 7,000 people.
The first Transit Connect off the line was donated to Craiova Municipal Hospital for use in its work with the local community. The first commercial shipment of newly-assembled Transit Connects from Craiova is destined for Ford dealers in Romania. Mid-term, Ford expects to export the majority of Craiova Transit Connect production, primarily to Central and Eastern Europe.
"Since the first day we became the new owner of the plant in March 2008, our entire team here has been working around the clock to deliver world-class standards of manufacturing quality and efficiency. Once the modernization of the plant is completed and we are running Craiova at full capacity, we will have met our commitment to invest 675 million Euros in this new manufacturing facility," said Mr. Fleming.
Ford continues to encourage its existing suppliers to bring business to Romania, either by using Romanian suppliers or establishing facilities of their own in the country to support Ford's Craiova operations. Ford also wants to establish
co-operation with new Romanian suppliers and would like to use as many local services as possible, provided they meet Ford's corporate standards.
In addition to working with suppliers, installing new production equipment and modernizing the facility's infrastructure, much effort has been invested there in the training of employees. Some Craiova employees have spent time working in other Ford plants to gain more knowledge about the Ford Production System, while a significant number of Ford employees from all over Europe have travelled to Romania to train different groups of Craiova employees. Over 380 different training courses have been implemented for employees to date.
"Ford's history in Romania goes back to the 1930s when we had a sales office and production plant here. Today, 73 years after production began at our first factory in this country, we are here today to open an exciting new chapter in the relationship between Ford and Romania."
"I hope this new relationship between Ford and Romania will endure for many years to come, and benefit Ford, Craiova, Romania and its people," said Mr. Fleming.
15 Sep 2009, 09:57
Craiova a fost oficial introdusa in baza de date (facilitati) ale Ford Europa
LE documentul contine si alte date interesante despre Ford Europe (vinzari, cota de piata, evolutii)
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
FactSheet_September2009.pdf
- (132.11 KiB) Descărcat de 583 ori
25 Sep 2009, 04:19
Sunt curios ce piata o sa aiba Ford Transit Connect, ca fiind una dintre primele masini de felul ei, daca nu prima, in America de Nord. Aici cei care au firme folosesc sau minivanuri, care sunt mai mari decat Connect, sau full vanuri, care sunt si mai mari... Poate cei cu un mic business care cauta ceva care consuma putin... Vad ca aici in Canada Connect incepe de la 26 de mii de dolari, ceea ce inseamna cel putin 7-8 mii peste un minivan Dodge Caravan. Ca sa se merite investitia intr-o masina cu motor mic, cu hai sa zicem consum mediu 8 la suta, fata de un Caravan care ia sa zicem 10 la suta, la pretul mediu al benzinei de 1 dolar la litru (acu e 90 de centi), trebuie sa mergi cu masina aia 350.000 de km, ceea ce e enorm... Problema de spatiu la parcare nu exista, ca locurile sunt sau inexistente, sau unde sunt, sunt facute si pentru tancuri.
09 Noi 2009, 19:53
Interesat modelul asta,de ford probe 2010 stie cineva?
12 Noi 2009, 15:37
are cineva poze cu connectul de la craiova?
12 Noi 2009, 16:10
connect de craiova
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

27 Noi 2009, 10:17
Se poate vizita fabrica? ... de curiozitate.
Poate organizam o intalnire acolo

Chiar daca vedem doar Connect, vedem totusi un Ford.
27 Noi 2009, 13:16
Si daca mai ochii si un pic oblici, (
viewtopic.php?f=36&t=42558), te-ai scos
28 Ian 2010, 23:08
Se pare ca si la Ford Craiova lucrurile incep sa se "aseze"

E posibil ca la Geneva in martie sa vedem alaturi Focus 3 (varianta Europa) si pe noul B-MAX de Romania

.Lumea se agita ca ar fii asa si ca-n 2010 il vom avea pe strazi. Se poate vedea de aici:
http://autodiamond.com/news/ford_b_max_ ... -01-28-125Sa fie intr-un ceas bun si Domnul sa ne ajute!
29 Ian 2010, 01:18
citeam prin presa recenta despre niste imprumuturi pt investitii si ca vor sa fabice si un ecoboost la craiova, cica cel mai ecologic motor produs in romania.
29 Ian 2010, 08:34
stirea cu fabricarea noului Ford B-max (inlocuitorul lui Fusion) la Craiova, devine din ce in ce mai insistenta pe site-urile de profil. Cadenta initiala va fi de circa 30.000 unitati pe an, urmand ca in urmatorii 2 ani sa se ajunga la 250.000 - 300.000 unitati pe an
29 Ian 2010, 08:49
Macar de ar fi asa. Sper totusi sa iasa si calitativ. Suzuki am vazut ca fabrica la unguri Splash-ul. La noi s-ar face B-Max-ul ...
Cand a trecut Daewoo de la Koreea la Romania cu liniile anumitor masini, parerea mea a fost ca s-a simtit o scadere a calitatii. Dar asta e doar parerea mea.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.