Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

filtru epurare / pierderi ulei

09 Oct 2009, 17:49

Salutare,

Am o problema la fordul meu, ford focus 2 din 2005, 1.6 TDCI 90 cai (am 143.000 km).
Am vazut la un moment dat ca am ulei pe scut, anu trecut, am zis ca e normal ca mai curge el pe la ceva garnituri, dar dupa 15.000 km cand am facut din nou schimbul de ulei deja s-a pierdut din el de la maxim la minim (pe tija). mecanicul a verificat problema si a zis ca trebuie schimbat filtrul de epurare ca e imbacsit de ulei (e sub capacul CUIBUTOR, ceva de genu, si vine doar impreuna cu aceasta) si ca acesta imi baga ulei pe turbina, si tre sa il schimb.

inainte sa cumpar piesa, cei de la magazin m-au trimis la serviceul lor sa imi spuna exact ce piesa sa cumpar pt a scapa de pierderea uleiului si au zis ca e fisurata teava care intra in intercooler si din cauza aia imi curge ulei...teava aia e fisurata jos, dar eu am vazut ulei pe toata teava, incepand de sus (se poate ca daca e fisurata jos sa imi arunce ulei si in sus, poate de la viteza se prelinge si in sus :)? (aici am gasit o poza de pe forum si am markat teava problema cu rosu http://www.screencast.com/users/danyb/f ... 5681d65079)

care e treaba cu epuratoru in toata povestea? a mai patit cineva chestia asta? exista riscu ca daca ala are probleme ca e imbacsit cu ulei sa imi strice turboul? ar trebui sa schimb/sudez doar teava respectiva si am scapat de probleme?

mersi

Re: filtru epurare / pierderi ulei

11 Oct 2009, 11:29

vezi sa nu fie fisurat furtunul de cauciuc de la turbina la filtru de aer,si strange toate colierele bine,sa ai coliere si la furtunul ala subtire care iese din bloc,la mine era fisurat furtunul si imi baga ulei pe teava aia de care zici tu,bafta

Re: filtru epurare / pierderi ulei

12 Oct 2009, 09:14

$1 scrie:$2ezi sa nu fie fisurat furtunul de cauciuc de la turbina la filtru de aer,si strange toate colierele bine,sa ai coliere si la furtunul ala subtire care iese din bloc,la mine era fisurat furtunul si imi baga ulei pe teava aia de care zici tu,bafta


ms, dar faza cu epuratoru care ii? tre schimbat sau nu? are vreo legatura cu toata scurgerea de ulei?

Re: filtru epurare / pierderi ulei

13 Oct 2009, 07:50

de filtru de epurare nu am auzit,e posibil sa existe,dar eu zic sa identifici mai intai scurgerea respectiva, si dupa aceea sa te bagi in motor.Daca motorul trage bine,si nu iti da erori CB,nu are rost sa te complici,acuma nu stiu la ce mecanic ai fost,ai grija de reprezentante ca aia te pun sa schimbi si ce nu trebuie schimbat(te fac pe fata).Vezi daca nu ai pierderi de ulei pe la imbinarea cutiei de viteze cu motorul,eu pe acolo am dar nesemnificative,numai bine.

Re: filtru epurare / pierderi ulei

13 Oct 2009, 10:13

pe la separator e normal sa curga ulei. acum nu stiu cat de mult e la tine. nu cred ca trebuie schimbat. schimba teava de la intercooler, daca zici ca e fisurata. fisura apare la suportul de sus, de aceea vezi ulei de sus pana jos.

Re: filtru epurare / pierderi ulei

13 Oct 2009, 11:00

$1 scrie:$2e la separator e normal sa curga ulei. acum nu stiu cat de mult e la tine. nu cred ca trebuie schimbat. schimba teava de la intercooler, daca zici ca e fisurata. fisura apare la suportul de sus, de aceea vezi ulei de sus pana jos.


in 15.000 km a scazut de la max la min pe tija uleiu.

Re: filtru epurare / pierderi ulei

13 Oct 2009, 11:03

$1 scrie:$2e filtru de epurare nu am auzit,e posibil sa existe,dar eu zic sa identifici mai intai scurgerea respectiva, si dupa aceea sa te bagi in motor.Daca motorul trage bine,si nu iti da erori CB,nu are rost sa te complici,acuma nu stiu la ce mecanic ai fost,ai grija de reprezentante ca aia te pun sa schimbi si ce nu trebuie schimbat(te fac pe fata).Vezi daca nu ai pierderi de ulei pe la imbinarea cutiei de viteze cu motorul,eu pe acolo am dar nesemnificative,numai bine.


se zice ca filtru de epurare e sub capacu cuibutor (pe acolo pe unde se baga ulei) si vine doar impreuna cu capacu, fiind prins de acesta. asta costa 520 ron.

zic astia ca la orice masina se schimba filtru ala de epurare pe la 120.000 km...ciudat.
Răspunde