08 Oct 2009, 21:53
08 Oct 2009, 22:00
08 Oct 2009, 22:51
09 Oct 2009, 06:55
09 Oct 2009, 13:05
09 Oct 2009, 17:48
09 Oct 2009, 18:20
09 Oct 2009, 19:54
09 Oct 2009, 22:28
10 Oct 2009, 08:08
10 Oct 2009, 09:48
10 Oct 2009, 09:56
10 Oct 2009, 10:21
29 Dec 2009, 00:43
$1 scrie:$2otal gresit.
cu cat latimea e mai mica, cu atat aderenta anvelopei de iarna e mai mare pe suprafetele alunecoase de genul zapezii.
nu se recomanda din prostie ca anvelopele de iarna sa fie subtiri. v-ati uitat la masinile de raliu vreodata sa vedeti ce roti subtiri au ?!
principiul este urmatorul si este f simplu: masina are 1400kg iar asta inseamna ca in medie, pe fiecare roata apasa 350kg. la o roata de 195, sa spunem ca ea are pe asfelt o amprenta de 35 cm patrati iar asta inseamna ca pe fiecare cm patrat apasa 10 kg. la o anvelopa lata de 255 care are o amprenta pe asfalt de, sa spunem, 50cm patrati, pe fiecare cm patrat de pe asfalt apasa 7 kg. pe gheata este mai bine sa ai greutate mai mare intr-un punct decat greutate disipata pt ca forta de frecare va fi mai mare in punctul respectiv si astfel posibilitatea de a pune masina in miscare creste.
24 Ian 2010, 11:55
24 Ian 2010, 22:53
$1 scrie:$2Super calcule. Da si nu...Pentru gheata sau asfalt cu polei conteaza latimea. Calculul de mai sus se refera doar la zapada. Mai rar sa mergi DOAR pe zapada. Cu cauciucuri mai late ai mai multe sanse sa gasesti un petec de asfalt de care sa te agati in caz de drum alunecos. Cu cauciucuri mai inguste maresti presiunea pe suprafata deci ai 4 patine in toata regula. Presiunea = forta pe suprafata. Eu recomand tuturor un cauciuc lat si inalt
25 Ian 2010, 01:15
25 Ian 2010, 23:37
$1 scrie:$2$1 scrie:$2Super calcule. Da si nu...Pentru gheata sau asfalt cu polei conteaza latimea. Calculul de mai sus se refera doar la zapada. Mai rar sa mergi DOAR pe zapada. Cu cauciucuri mai late ai mai multe sanse sa gasesti un petec de asfalt de care sa te agati in caz de drum alunecos. Cu cauciucuri mai inguste maresti presiunea pe suprafata deci ai 4 patine in toata regula. Presiunea = forta pe suprafata. Eu recomand tuturor un cauciuc lat si inalt
Da' esti destept nu gluma, cu cine ai studiat istoria? Fara suparare, bati campii rau, da' rau de tot. Si ce-i mai rau e ca introduci lumea in oroare. edit a povestit foarte corect cu ce se mananca anvelopele de iarna.
26 Ian 2010, 00:08
26 Ian 2010, 08:44
26 Ian 2010, 09:45
$1 scrie:$2) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?
26 Ian 2010, 11:20
26 Ian 2010, 12:04
$1 scrie:$2..
No, asa-i ca la asta nu v-ati asteptat?
26 Ian 2010, 14:38
26 Ian 2010, 15:32
27 Ian 2010, 00:53
$1 scrie:$2tatyflorin:
1) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?
2) speranta ca gasesti petice de asfalt printre muntii de zapada este desarta (gheata este PE asfalt, deci cauciucul se va intani cu asfaltul DOAR DACA este suficient spatiu; altfel abia daca il atinge.
Cu cauciucurile mai inguste ai ghicit, maresti presiunea. Dar presiunea ce crezi ca va face? De fapt nu stii, ca ai explicat deja mai sus...![]()
Presiunea creata va usura crearea unei cai prin zapada...
27 Ian 2010, 14:44
27 Ian 2010, 15:06
$1 scrie:$2Dar in rest, la cod galben in decembrie m-am intors din Piatra Neamt iar acum sambata si duminica, acelasi cod galben, am plecat/venit de la Constanta. Si nu am mers incet, si am si turnier... in 3 ore am fost la Constanta.
27 Ian 2010, 15:40
27 Ian 2010, 17:05