Pe Mondeo 3 diesel sunt 2 cabluri de + ce pleaca de la baterie, daca nu chiar 3, pt. cele cu degivrare in parbriz
![happy :)](./images/smilies/1.gif)
.
E unul care merge direct la electromotor si are cam 6 mm2, totusi nu se poate compara cu unul de 6 mm2 pe care il cumperi din comert (pt. a alimenta un amplif auto), pt. ca litele care intra in compozitia sa sunt mult mai groase.
Cel care merge la cutia cu sigurante e cam de 2 ori mai gros.
Diferenta cea mai importanta e ca aceste cabluri sunt destul de scurte in comparatie cu unul de 3m cum ai tu nevoie. Cu cat lungimea cablului e mai mare cu atat creste rezistenta. Ca sa ramai la aceeasi rezistenta pe care o are un cablu mai scurt, ar trebui sa-i cresti diametrul, ca sa scazi rezistenta pe sectiune... asta in vorbe, ca tehnic nu gasesc o demonstratie acum
![tongue :P](./images/smilies/10.gif)
.
Daca iti creste rezistenta cablului asta inseamna ca el se opune mai mult la trecerea curentului el. prin el, deci iti scade intensitatea curentului maxim disponibila; daca ceri mai mult, ia foc
![tongue :P](./images/smilies/10.gif)
.
Tabelul de pe wiki legat de sectiunea masurata in mm2 si "amperajul suportat" e valabil pt. cablurile monofilare, cabluri care sunt greu de manevrat, care cu cat sunt mai groase cu atat sunt mai rigide. 10mm2 pe care il ai acum, pt. ca nu e monofilar poate echivaleaza cu un 8mm2 monofilar.
Am cautat pe net un site care sa ofere ceva formule de calcul, dar nu am gasit nimic care sa poate fi aplicat/ adaptat usor pt. o astfel de problema, pt. ca nu avem datele legate de consumul curent. Se poate merge insa invers, masurate cablurile curente, verificat ce putere maxima suporta, apoi cu aceste date se poate calcula pt noua distanta ce sectiune de cablu e necesara.