de toxicristi » 29 Dec 2009, 17:27
Cred ca la ambreiaj dublu, in loc sa fie o actiune continua de cuplare-decuplare (cum e la o cutie normala - ca sa poti schimba, in mod normal, cutia se decupleaza de motor, dupa selectia treptei se cupleaza la loc), e o actiune continua suprapusa, in timp ce un ambreiaj decupleaza, celalalt cupleaza - exista cate un ambreiaj pentru trepetele impare si altul pentru cele pare. Astfel, cand esti in prima treapta, ambreiajul pentru treptele impare este cuplat, iar cele pentru pare, decuplat. Este selectata treapta a doua, iar cand se face trecerea din 1 in 2, se decupleaza ambreiajul pentru cele impare concomitent cu cuplarea celui pentru pare. Astfel, transimisa nu se detaseaza complet de motor (decat prin decuplarea ambelor ambreiaje), transmiterea puterii la roti e continua.
Am luat si eu de pe net, vezi wikipedia si howstuffworks dupa "Dual-clutch transmission".
"Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"