In clasa asta cred ca Accord ar fi alegerea mea daca discutam de masina noua. Si, amuzant pt. ca in general prefer diesel, cred ca as alege 2.0 benzina, pare cel mai bun si eficient compromis daca se merge suficient de mult inafara. Dieselul e cam scump si nu isi va scoate banii. Nu e nici asa de mitic cum spune lumea, la ritm alert consuma grav de tot, doar daca mergi linistit "bati recorduri". Poate l-au facut prea liniar pt. ca nu reusesti sa cuplul bine, insa vitezometrul creste frumos.
Celelalte (inclusiv Mondeo, sorry) nu le-as lua noi, pierd mult prea multa valoare in primii ani/km si nu justifica in opinia mea pretul, asta daca mai vrei si ceva optionale. Mai bine o iei la 30-40 mii km la jumatate de pret.
Accord-ul se tine aparent mai bine decat competitorii la devalorizare. Insignia e si el dragut/atractiv/bine finisat dar cam mic la interior, diesel cam agriculturale pt. 2010, handling-ul nu este nici el extraordinar.
Passat B6 am avut si de asemenea am avut suficiente probleme cu el cat sa nu-mi mai trebuiasca. Merge dragut dar dupa mine doar arata premium, nu pare construit la fel de bine (oriunde te-ai uita), unele finisaje interioare sunt de-a dreptul penibile. Merge bine si sta ok la dinamica, motoarele CR sunt ok, dar parca (ciudat) preferam cuplul si sunetul mai "masculin" de la PD, ii dadea caracter.
Avensis e urat ca ciuma, la fel ca noul Land Cruiser. Nu stiu ce e in capul lor, dar eu nu mi-as lua o masina care sa-mi faca rau in fiecare dimineata. O fi buna, cel vechi a fost, dar pt. mine e irelevant.
Laguna 3 nu e neaparat o optiune rea daca prinzi un discount f. baban si iei varianta break. E uratica, clar, dar cand e vorba de 16-17 mii, nu e chiar asa de rea. E mult peste Laguna 2, merge frumos, diesel-ul de 2L e rafinat decent la condus, insa cei 150 cai parca nu sunt toti acolo. Din nefericire tot Reno ramane si orice ar spune ei, pana nu trece timpul si vedem cum "tine", nu prea e o optiune buna. Sa nu uitam si de devalorizare.
Legacy-ul nou e urat cu draci, nu-l suport. Nu l-am testat deci nu ma pot exprima. Cel vechi era distins, arata chiar elegant, insa tot parea cam ieftinut pe interior. Motorul diesel boxer e criminal si inca pastreaza ceva din sunetul unui wrx benzina cand ii dai jar. Pare insa cam lipsit de cuplu, paradoxal, si de asemenea parca nu are suflu sus in ture (chestie care mi-o laudau baietii de la suby, dar nu am regasit-o in realitate). Consumul presupun ca poate fi ok in mers economic, dar la mers tare papa multicel.
Mazda6 - frumoasa, exclusivista dar mica si scumpa. Nu i-am dat prea multa atentie.
Cu Mondeo nici nu am facut test drive, primul care l-am condus a fost cel care l-am cumparat, deci n-am idee cum sunt alte motorizari si cele cu suspensie standard si jante mai mici. Ideea este ca te uimeste cat de fun este sa-l conduci, cat de directa este directia (si compar aici cu masini mult mai scumpe, nu neaparat doar din clasa unde singura care se compara este mazda6 dupa mine). Materiale sunt in general decente insa nu stralucite, asa cum este si finisarea. Peste Passat la modul general dar in urma altora. Suspensia este super, eu am pachet sport cu jante 17, cauciucuri Potenza 234/45/17 si se comporta surprinzator de bine pe curbe si la drum lung. Mai pe romaneste, iti iei Mondeo pt. calitatile dinamice si spatiul interior mult mai mare fata de orice altceva din clasa ei, nu pt. altceva Confort ... mediocru, mai trancane putin suspensia pe drumuri proaste (nimic "grav"), fiabilitate inca nu se stie dar cu ceva bafta nu va fi tragica. La pretul corect este poate cea mai ok alegere, dar, repet, eu nu l-as lua nou, in special pt. ca nu planuiesc sa tin masina 10 ani de zile si nu as putea trai cu devalorizarea. Cutia e f. placuta la folosire, ambreiajul insa e idiot, asa cum este si motorul de 1.8 tdci, nu are pic de cuplu sub 1500, nu suport chestia asta, il face neplacut de condus in oras. Poate un alt motiv pt. care tot pica volantele, trebuie chinuit din ambreiaj ca sa poti sa-l conduci (in oras) in parametri. Poate voi face un mic "review" la sectiunea masina mea ca sa nu umplu aici. Cu toate ca Mondeo arata "teoretic" bine, parca nu sare deloc in ochi pe strada si nu atrage privirea asa cum o face o Mazda6 sa spunem. E frumusel in versiune hatchback cu eleron sau chiar break dar celelalte au o mare problema dpdv vizual cu posteriorul. In fine, nu pot spune ca e o masina excelenta, dar e un comprimis foarte bun si pt. unii asta e tot ce conteaza.
Scuze ca am scris asa de mult
Parerile sunt personale si nu sunt complet obiective.