ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

VERIFICARI LA CUMPARAREA SECON HAND

09 Apr 2007, 12:42

Salut !
Am vrut sa vin in ajutorul celor care intentioneza sa-si cumpere o masina second hand.
M-am documentat din mai multe surse ( initial ptr mine ) si am vrut sa public cateva repere mai importante care trebuie parcurse la cumpararea unei masini folosite.
Acestea ar fi urmatoarele verificari :

Esapament- se acopera cu mana capatul tevii si se asculta zgomotul ; se misca cu mana ptr a verifica fixarea.
Inst electrica- functionarea semnalizatoarelor, farurilor, becului marsarierre,integritatea farurilor si stopurilor.
Frana – uzura placutelor ( vizibile ) ; cursa pedalei frana ; nivelul lichidului de frana; frana de mana
Izolatie – starea garniturilor ( chederelor ) usilor si geamurilor- sa nu fie poroase.
Jenti – aceeasi dimensiune ca si in talon ; se verifica starea lor , eventuale deformatii.
Coroziune – starea caroseriei in special in jurul chederelor si partea inferioara a masinii.
Anvelope – dimensiuni ca in talon ; inaltimea minima a profilului 3 mm ; uzura uniforma a anvelopelor !
Usi – buna inchidere a usilor si a capotei ; aceeasi ecart intre toate usile si stalpi centrali – caroserie.
Partea inferioara a caroseriei – pete de rugina ; lovituri ale galeriei de evacuare sau alte parti;
Parbriz- eventuale fisuri , ciobituri.
Acumulator- sa nu fie urme de rugina sau acid pe borne.
Lichid frana – nivelul ; chiar si culoarea ;
Radiator – porniti motorul si verificati etanseitatea radiatorului; VERIF APA –FARA ULEI !
Ulei motor – scoateti capacul de umplere si verif sa nu fie un gel alb sub acesta- pana motor
Motor- sa nu fie spalat motorul; poate anunta o spalare in scopul ascunderii unor scurgeri
verificati deasemenea pete de ulei.
Distributie – solicitati info despre tipul distributiei si ultima schimbare a curelei/ lantului
Electric – verificati stergatoarele de parbriz/luneta ; incalzire; climatizare; radio; claxon; geamuri
elctrice; oglinzi electrice ; avarie ;dezaburire
Scaune- sa nu aiba joc; sa fie usor reglabile; scoateti husele si verificati starea lor, uzura.
Centuri – fara urme de taieturi sau zgarieturi; verif retragerea lor.
Pedalier – VERIFICATI UZURA GUMELOR DE PE PEDALIER ! uzura mare - km multi
Bord – verificati functionarea tuturor indicatorilor de pe bord
Umezeala in habitaclu- scoateti covorasele si cautati urme de umezeala.

Pentru a ajuta viitorii posesori de Ford :
ROG CEILALTI MEMBRII DE PE ACEST FORUM SA CONTRIBUIE SI EI , DOAR DACA VOR , CU INFORMATII/VERIFICARI SUPLIMENTARE CARE NU APAR DESCRISE MAI SUS !

Multumim

09 Apr 2007, 13:39

Eventual e bine sa se faca un test de drum (1-2 km)... pt a se verifica cum se comporta in mers directia, articulatiile, suspensia si chiar masina (acceleratie, frane, daca trage pe-o parte). Cu ocazia asta se pot auzi eventuale zgomote care pot fi (sau nu) generate de eventuale probleme.

Pe de alta parte, daca este posibil, este bine sa se verifice de scurgeri chiar si rezervorul de combustibil.

Ai uitat sa zici de verificarea actelor masinii (carte de service, corespondenta seriilor de pe motor si caroserie cu cele din actele masinii etc.).

09 Apr 2007, 14:15

Eu am evidentiat doar verificarile care se fac in stare stationara !

Pe langa astea ar mai trebui :

- test de drum ( in special pe autostrada la viteze mari + pe un drum mai rau ) ptr a auzi unele sunete dubioase
- test de directie ( la viteza mica se lasa volanul si se franeaza brusc - traiectoria descrisa eventual la blocarea rotilor fata trebuie sa fie cat mai dreapta)
- verificarile actelor
- ridicarea masinii si verif partii inferioare
- daca aveti dubii asupra nr de km ar fi bine sa duceti masina la cei de la ADAC sau DEKRA care pot verifica daca s-a intervenit la "tachometer"

09 Apr 2007, 14:22

spuneti-mi si mie care sunt consecintele in cazul in care apare una din situatii:motorina alta decat euro3,motorina cu ceva apa in ea,motorina nefiltrata(gunoaie,impuritati)

09 Apr 2007, 17:25

pai motorina cu ceva apa in ea rezulta schimbarea filtrului de motorina
motorina cu impuritati rzulta tot schimbarea filtrului asta in cazu bun,in cazu rau injectoare,pompa.......,scrie si tu tipul motorului,o sa primesti informatii mult mai exacte

09 Apr 2007, 18:48

mi s-a oprit motorul brusc,fara mari zgomote si nu am mai incercat la automat de teama sa nu fie ceva mai grav.Ma-ntrebam daca poate fi si din cauza combustibiluluiDar sunt sigur ca daca incerc acum tot nu porneste.o sa o duc la Ford dar mai dureaza.Motorul esteBHDA, TDI 1,8 ,55KW AN2002

09 Apr 2007, 18:50

s-a discutat ieri pe tema "inchis in casa de Paste"

09 Apr 2007, 20:26

Nu uitati sa verificati volanul si schimbatorul de viteza,
- aruncati o privire si la uzura tuturor butoanelor, mai ales la CB si climatizare
- maneta de semnalizare si stergatoare ( daca masina este curata si manetele murdare inseamna multi km.)

09 Apr 2007, 21:08

@ florin si fly23 cred ca va apropiati de offtopic...
cu tot respectul

10 Apr 2007, 12:00

"geniu" - daca vine unu sa-mi ia masina in piata si se apuca sa faca ce zici tu il trimit la pesti cu ranga. poate face verificarea vizuala, un test de drum 2-3 km sa zicem. Nu-i el singuru cumparator. in special treaba cu franare brusca - poate vrea o ceva peste cap de-a indrazni sa-mi maltrateze masina. Deocamdata e a vanzatorului, daca o ia poate sa se dea peste cap cu ea. ACCEPT SA O PUNA PE TESTER LA UN SERVICE - asta accept. DAR NU sa o testeze badea ionel macelaru.

1. kilometrii daca sunt manuiti de cineva mester mare nu-i poti afla nicaier. tot ce poti face e sa afli data respectiv km la care s-a efectuat ultimul service.
2. Treab cu uzura pedalier, volan schimbator samd- e cunoscuta problema asa ca cine vrea sa vand masina, da km inapoi stie si de uzura si are grija de cosmetica, mai face un polish, cosmetizare si te-o prostit.
Verificari :
- stand pe loc cu motorul pornit vireaza stanga dreapat maxim - daca suna ceva poate fi joc in caseta, probleme la directie nu dau nume exaqct ca am vazut destule situlatii in care au fost total altceva decat preconizat.

Am omis unele dar mai scriu ca n-am timp acum, ma duc sa pun folii pe opel kadett '85 :))
Răspunde