Desi am promis ca nu mai intru offtopic, revin totusi pt niste explicatii
Daca va uitati in vecinatatea pozei cu datele tehnice de la Scorpio lui kristy brasov, o sa vedeti ca fabricantul recomanda plecarea din loc imediat dupa pornirea motorului, cu turatii apropiate de schimbarea treptei superioare (mai pe romaneste: turatia de cuplu maxim), acceleratii lente, etc. Mai spun ei ca 3 minute de incalzit motorul pe loc echivaleaza cu 1 km parcurs.
Cu vre-o 7-8 ani in urma am avut probleme cu consumul la un Audi 1.6 benzina, fabr 1981 si am cautat explicatii despre reglarea carburatoarelor dublu corp...Nu intru in detalii pt ca as fi plictisitor; in esenta este vorba de niste reviste vechi -AUTOTURISM- unde Petre Cristea explica cum se porneste la rece. El spunea (pe la inceputul anilor 80

) ''ca incalzirea motorului pe loc este o practica veche din perioada cand uleiurile de motor erau mai proaste, iar in instalatia de racire se folosea apa -inca nu era antigel- si pt ca iarna se punea dimineata apa 'proaspata' in motor (daca ramanea noaptea instalatia cu apa, aceasta ar fi inghetat in motor) si era nevoie de minute intregi pt incalzirea motorului. Cu uleiurile moderne din ziua de azi, ungera se face imediat ce motorul porneste, asa ca plecarea din loc se poate face dupa 5-10 sec fie vara fie iarna. Daca temperatura este sub minus 15 grade, se va pleca din loc dupa 20-25 secunde.'' Am citat din memorie

Si era data explicatia asta prin 1980
Se mai mentiona ca la turatie mica (ralanti sau motor subturat) presiunea de ulei este scazuta si nu se asigura o lubrefiere corespunzatoare a ansamblului cilindri-pistoane-cuzineti. Deasemenea, aveau de suferit si bujiile, care se ancrasau din cauza ca nu ajungeau la temperatura de autocuratare, iar asta ducea la cresterea consumului si a unei proaste functionari a motorului.
Poate nu ma credeti, dar eu plec din loc dupa 3-4 secunde de de la pornirea motorului, chiar si cand este sub minus 10-15 grade, nu astept mai mult de 10-15 secunde. Si motorul merge perfect (are putin peste 140 000km),consuma rezonabil (10,5-11,5l/100 in oras

) nu scoate fum nici la ralanti, nici turat. Si inca ceva: rar folosesc treapta a treia in oras; in proportie de 90% folosesc numai a doua treapta (adica 2500-3000 rot/min);
NOTA: Petre Cristea a fost singurul roman care a castigat Raliul Monte Carlo

Ghiciti cu ce masina

Sigur ca DA, pilota un Ford

din vremea aia !!! Asta se petrecea prin anii 40