de toxicristi » 06 Mar 2010, 12:44
In off-road, puterea motorului nu este asa de relevanta (offroader-ul/utilitara tot-teren LandRover defender are motor de 2.4 cu puterea maxima 122CP si cuplul maxim 360Nm). Puterea i-ar afecta cel mult capacitatea de tractare, dar asta cu conditia ca aderenta sa fie foarte buna. Ceea ce conteaza mai mult sunt specificatiile postate de mine mai sus si raportul primei trepte (avand in vedere ca astea nu au reductor).
Iar denumirea clasei este "crossover SUV". SUV-urile "adevarate", adica cele pe sasiu tip cadru dar cu confortul/siguranta unei berline, au devenit mai rare (cele aflate in productie acum). Nu stiu pe ce baza au alcatuit clasamentul de mai sus (probabil marketing), dar este eronat : Defender nu poate fi pus in aceeasi oala cu Patrol sau Land Cruiser, primul este offroader/autoutilitara, iar celelalte 2 sunt SUV-uri mari. Iar unele dintre modelele prezentate sub Duster (RAV4, X-Trail, etc) si programe electronice de asistare la urcare/coborare/plecare de pe loc , cele mai scumpe avand si EDL.
"Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"