Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
am gasit bujii incandescente la 15 lei http://automototruck.ro/index.php?act=s ... d=50915962 Cat despre teava ar trebui ceva de inox pentru a preveni oxidarea. Mai ramane montajul electronic, aici o sa fie buba, senzorii de temperatura si releul.
Montajul electronic il fac eu, bazat pe un PIC .. cu/fara display.. etc. IEFTIN Releu.. trebuie vazut.. in functie de consum .. cate unul pt. fiecare bujie.. sau unul pt. toate 3 ... etc. "Tzeava" e cel mai greu de confectionat, dupa parerea mea
Citind articolul asta mi-a venit o ideea Nu e mult mai simplu sa bagam asta http://cgi.ebay.co.uk/12v-Volt-1-WATER- ... .m14.l1262 in radiator prin gaura de acces inlocuind capacul radiatorului cu el!? Si astfel simplificam datele problemei! Nu mai e nevoie de teava si prelucrarea ei si nici de bujii si astfel nu mai modificam nimic ci doar adaugam
Problema cu asta e ca are capul acela mare si nu se va mai inchide capota! De aici vine si intrebarea: N-are radiatorul jos inca o gaura cu filet si capac in care sa mearga montat incalzitorul asta!?
Placa electronica de comanda si releul raman in picioare. Trebuie un sistem care sa opreasca rezistenta si in acest caz N-am habar cum arata gaura de scurgere a lichidului la un radiator de focus ca sa vedem daca mere montat
Uitati de varianta cu incalzirea apei din radiator. Nu foloseste la nimic pt ca pana la 80-90 grade C termostatul este inchis si lichidul de racire bypass-eaza radiatorul. Varianta cea mai simpla, fara improvizatii si alte probleme cred ca e cea cu incalzirea scaunelor, cu huse sau direct cu elementi care se introduc sub materialul scaunului. Motorul nu se incalzeste mai repede dar macar nu mai dardaiti
Mi-a mai venit acum o idee pentru varianta lui DGalexandru. In loc de o teava de 20 de cm ar merge facuta instalatia din trei T-uri de inox, la dimensiunea existenta a racordului radiatorului, in care sa intre bujiile. Astfel se elimina acele reductii care vor mari dimensiunea ansamblului de la 20 cm la cca 35 cm.
$1 scrie:$2itati de varianta cu incalzirea apei din radiator. Nu foloseste la nimic pt ca pana la 80-90 grade C termostatul este inchis si lichidul de racire bypass-eaza radiatorul.
Hmmm daca e asa trebuie sa gasim o solutie si pt acest impediment Sa se deschida termostatul cand apa din radiator ajunge la o temperatura prestabilita si astfel sa incalzeasca motorul nu sa-l raceasca
Daca sunteti ambitiosi si vreti sa mergeti pe varianta cu incalzirea apei trebuie sa luati in calcul cam de ce curent au nevoie bujiile astea. Uzual siguranta de pe traseul bujiilor este de 40-60A, deci va dati seama ce parere o sa aiba bateria dupa o pornire la rece daca mai cuplati inca un set de bujii. Probabil ar trebui un timer pt ca bujiile astea sa fie alimentate la 1-2 minute dupa pornirea motorului dar ar scadea eficienta, si ar fi frig destul de mult timp. In plus trebuiesc gasite bujii oarecum gandite pt asa ceva. Bujiile incandescente normale nu sunt proiectate sa functioneze cu capul submersat si cel mai important nu atat de mult timp. Ciclul lor normal de incalzire este de ordinul zecilor de secunde, nu minute, probabil s-ar arde destul de repede.
Pai sunt bujii dedicate incalzirii apei, nu sunt bujii incandescente normale. Incalzesc lichidul de racire din circuitul principal de racire, cel prin care lichidul este recirculat in permanenta, chiar si inainte sa deschida termostatul. In plus sunt controlate de calculatorul motorului in functie de multi factori cum ar fi temperatura exterioara, temperatura motor, inclusiv starea de incarcare a bateriei. La Focus1 sunt 3 bujii si sunt comandate in doua trepte, o bujie separat si celelalte doua impreuna.
dar vreo sarma mai groasa ceva pe stilul incalzitoarelor alea instant de la dus, sa fie legata pe o portiune metalica pe unde trece apa, prin circuitul permanent (nu pe la radiator), sarma asta sa fie legata la baterie si sa se incalzeasca imediat ce ai pornit motorul, si ea la randul ei sa incalzeasca teava cu apa care trece prin ea, s-ar putea? intreb si eu ca nepriceputul ...
Daca nu te referi la inductie atunci pierderile ar fii prea mari pentru a fi luata in considerare optiunea. Adica una este sa incalzesti lichidul prin contactul direct al arzatorului si alta este sa incalzesti intai teava care la randu-i sa transmita mai departe caldura catre lichid, si mai sunt si factorii externi care influenteaza in acest caz.
repet, nu sunt de meserie, nu stiu cum functioneaza eu doar m-am gandit la o varianta. asta cu inductia cred ca ar fi o metoda chiar prea rapida de incalzire. adica e posibil sa afecteze componente ale motorului daca se incalzesc atat de repede de la -15 grade la 80-90. doar eventual combinata cu un senzor de temperatura ce sa o opreasca la momentul atingerii unei anumite temperaturi, sau sa permita o crestere un pic mai lenta, de genul 2 minute.
chiar zilele astea am tot batut niste prieteni la cap (service ford) si mi-au zis cele 2 variante pentru fiesta mea diesel:
1. pus o rezistenta mai mare ca sa dea caldura mai repede, cam cum dau benzinarele ( aprox 200 ron ), dar are nevoie de un electromotor mai mare ( aprox 1300 ron ), si parca nu mi-e chiar asa de frig
2. pornire din telecomanda alarmei si o lasi sa mearga 10 min inainte sa cobori din casa. aici am gasit alarme bune incepand cu 400 ron, plus montajul vreo 100.
La diesel-uri cica nu-i bine sa le tii pe loc dupa ce le-ai pornit la temperaturi reduse. Cica trebuie sa se incalzeasca in mers. Cat despre alternatoare eu credeam ca la diesel-uri sunt mai mari decat pe benzina. Iar la benzinare se incalzesc motoarele mai repede de aia dau caldura mai repede
eu nu zic ca se incalzeste diesel mai repede decat benzinar, eu am scris si mai sus: se schimba o rezistenta care incalzeste aerul ce ne vine noua in habitaclu, doar ca rezistenta aia consuma foarte mult si trebuie sustina de un electromotor si mai puternic decat cel de pe masina in dotarea standard. deci baga are cald mai repede, dar nu se incalzeste motorul mai repede