Discutii libere/forum

Trucuri pentru consum redus

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde DanielArdelian2 » 29 Sep 2010, 19:55

(1a) Nu vorbea nimeni de corelatia turatie - viteza. Se vorbea despre turatia (si viteza corespunzatoare, in functie de treapta in care te afli), sub care se considera ca un motor este subturat. Va rog putin mai multa atentie pe viitor.

(1b) Nu exista o turatie fixa sub care motorul este subturat. Pe langa toti factorii precizati de mine mai sus, mai trebuie tinut cont si de treapta in care te afli. De exemplu, in treapta a II-a, un motor este subturat, sa zicem, la turatii mai mici de 1300 RPM. In treapta a V-a, este subturat la turatii mai mici de 1500 RPM.

(2) Nu mi-e foarte clar la care grafic te referi. Daca te referi la clasicele grafice ridicate pe dyno, acelea in majoritatea cazurilor nu contin nici o informatie referitoare la viteza - doar turatie, cuplu si putere.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde catalin1972 » 30 Sep 2010, 06:49

1 Cred ca tu confunzi inecarea motorului cu mersul subturat , nu poti sa mergi in treapta a 5-a cu 50 la ora fara ca motorul sa fie subturat indiferent de incarcarea masinii (temperatura,rezultate din Divizia B la fotbal ,etc.) .Citeam pe net de un test facut in Germania cu doua motoare pe stend (deci total independent ), unul subturat si celalat turat la maxim , din care reiesea ca mersul subturat distruge motorul !
1a.Atit timp cit turatia e sub cea de cuplu maxim inseamna ca mergi subturat .E posibil ca mergind subturat intr-a 6-a cu 120 la ora consumul sa scada , dar efectele subturarii (depunerea de calamina ) ramin !
2.Ma refeream la graficul pe care numa ce-l incarcasem
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde werty8 » 30 Sep 2010, 08:16

=)) dupa teoria faimosului "cuplu maxim" eu nu mai am ce cauta pe drumuri publice, doar la raliuri si alte tipuri de competitii. Daca ma gandesc ca motorul meu are cuplu max. la 4500 rot/min.; pot merge doar intre 4500-6500 rot/min "ca sa nu subturez motorul" =)) .
DanielArdelian2 are dreptate, subturarea la benzinar se simte in functie de conditile de drum nu se traseaza dupa grafice.... la diesel e alta poveste.
mondeo 3, 2.0, benzin/gpl
Avatar utilizator
werty8
1nsane Member
 
Mesaje: 1430
Membru din: 17 Sep 2008, 20:02
Localitate: cluj-N
Maşina: mondeo, 2.0l, 145cp.
VIN: wf04xxgbb41u38551

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde DanielArdelian2 » 30 Sep 2010, 08:44

$1 scrie:$2u poti sa mergi in treapta a 5-a cu 50 la ora fara ca motorul sa fie subturat indiferent de incarcarea masinii

Depinde care este definitia ta pentru "mers subturat".
$1 scrie:$2u prin subturat inteleg mersul sub pragul de cuplu maxim (1750 rot/min in cazul meu )
...
1a.Atit timp cit turatia e sub cea de cuplu maxim inseamna ca mergi subturat .

Sunt curios de unde ai scos aceasta definitie si sunt destul de sigur ca este gresita. Am avut in familie o masina cu 175.000 Km care 99.9% din timp a mers la turatii mai mici decat cea de cuplu maxim si nu pare sa fie afectata.
$1 scrie:$2 posibil ca mergind subturat intr-a 6-a cu 120 la ora consumul sa scada , dar efectele subturarii (depunerea de calamina ) ramin !

Nu prea ne intereseaza efectele subturarii in aceasta discutie, ne intereseaza in principal consumul, indiferent de efectele colaterale, acesta fiind si titlul topicului.

Iar acest "bau-bau" generic aruncat in stanga si in dreapta pe forumuri, cum ca mersul subturat are ca efect depunerea de calamina incepe deja sa semene destul de mult cu o superstitie. Prea putine rezultate concrete pana acum. Iar rezultatele concrete care exista pot fi explicate si pe alte cai: daca accelerezi brusc de la turatii mici, amestecul este imbogatit brusc (ceea ce afecteaza negativ si consumul) si se produce multa funingine, combustibilul injectat arde doar partial, restul este evacuat. La diesel problema este mai intensa, motorina este mai predispusa sa faca funingine care ajunge fix in turbina. La benzinare, benzina nearsa ajunge in catalizator si il strica. Dar, repet, se intampla la accelerarea brusca, nu la mersul constant.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde mihai_florescu_09 » 30 Sep 2010, 09:34

$1 scrie:$2u prin subturat inteleg mersul sub pragul de cuplu maxim (1750 rot/min in cazul meu )
Nu cred ca poti sa mergi intr-a 5 -a cu 50 la ora fara sa mergi subturat


Daca vii de la munte in frana de motor fara sa ai piciorul pe acceleratie, poti sa cobori si in a 6-a fara sa mergi subturat. Deci tine de mai multi factori. Acesta este doar unul care demonstreaza ca poti merge cu 50 in treapta a 5-a fara sa se considere mers subturat.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde adyamg » 30 Sep 2010, 10:17

Cum sa nu fie subturat in tr a 5 a la 50 km/h? Si cu ce te ajuta faptu ca cobori de la munte in a nu fii subturat?
Daca nu stii sau nu simti cand esti subturat poti lua si manualul unde sunt date vitezele optime pt fiecare treapta, cand cobori sub alea .. esti subturat. Deasemenea mai esti subturat cand mergi in treapta X cu viteza Y ... calci acceleratia si masina nu are practic nici or eactie ... ca saraca are nevoie sa adune niste ture pana sa poate si impinge ceva motorul ala.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde mihai_florescu_09 » 30 Sep 2010, 10:31

$1 scrie:$2um sa nu fie subturat in tr a 5 a la 50 km/h? Si cu ce te ajuta faptu ca cobori de la munte in a nu fii subturat?


Te ajuta in a nu apasa acceleratia. In frana de motor nu mai este pompata benzina prin injectoare, iar viteza este mentinuta de gravitatie.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde catalin1972 » 30 Sep 2010, 15:12

$1 scrie:$2Nu prea ne intereseaza efectele subturarii in aceasta discutie, ne intereseaza in principal consumul, indiferent de efectele colaterale, acesta fiind si titlul topicului.
.


Pai de la intrebarea lui Boggy a pornit discutia de fata iar intrebarea se referea tocmai la rentabilitatea mersului subturat... :D
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde adyamg » 30 Sep 2010, 18:00

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2um sa nu fie subturat in tr a 5 a la 50 km/h? Si cu ce te ajuta faptu ca cobori de la munte in a nu fii subturat?


Te ajuta in a nu apasa acceleratia. In frana de motor nu mai este pompata benzina prin injectoare, iar viteza este mentinuta de gravitatie.


Pai aia ce frana de motor mai e?

Pt ca motorul sa faca frana de motor si combustibil sa nu mai fie injectat este nevoie ca motorul ala sa aiba peste 1800-2000 de ture.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde DoubleD » 30 Sep 2010, 18:24

Subturat la benzina inseamna sub 2000 rpm.
Se recomanda sa schimbi la 2800-3000 rpm ca sa nu-ti cada sub 2000 in timpul in care schimbi efectiv treapta de viteza.
Avatar utilizator
DoubleD
Ford Freak
 
Mesaje: 241
Membru din: 23 Sep 2009, 22:31
Localitate: Mioveni
Maşina: Ford Fiesta Titanium 2016, 1.0 ecoboost, 100 CP, CV autoamata

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde adyamg » 30 Sep 2010, 18:25

Subturat nu tine strict de numarul de ture ale motorului ... ci si de treapta in care te aflii.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde DanielArdelian2 » 30 Sep 2010, 20:21

$1 scrie:$2ubturat la benzina inseamna sub 2000 rpm.

Cum ai ajuns la definitia asta?

Trebuie sa-ti arat odata ce frumos si intins merge Mondica al meu la aprox. 60 Km, 1500 RPM, in treapta a V-a si nu da nici un semn ca l-ar deranja...

Pentru frana de motor: la Mondica, injectia se reia de la 1200 RPM. Daca o las sa curga in treapta a IV-a, se simte o usoara smucitura si apoi nu prea mai scade viteza.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde Boggy » 01 Oct 2010, 02:49

Mda in concluzie il las pe prietenu meu sa conduca cum stie iar eu o sa conduc tot cum stiu(schimb viteza la 2200+ ture si o tin sa nu scada sub 1600-1800).Nu stiu daca o fi sportiv sau condus normal dar cam asa am condus in ultima suta de mii de km si n-am avut probleme.Iar consumul cam 5,3l/100 exterior si in oras 7-8....depinde daca-i vara(ac on tot timpu),cat merg bara la bara si alte belele(consumul de 8 l-am avut cu roti de 205/60 r15-total nerecomandate pt modelul meu dar au mers).
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde DoubleD » 01 Oct 2010, 06:50

fiecare merge cum vrea, dar raman la parerea ca un benzinar sub 2000 e subturat, iar peste 4000 supraturat. Acum depinde de fiecare cum vrea sa mearga. Eu personal il tin la 2100-2200 rpm la drum intins (exceptie autostrada).
Avatar utilizator
DoubleD
Ford Freak
 
Mesaje: 241
Membru din: 23 Sep 2009, 22:31
Localitate: Mioveni
Maşina: Ford Fiesta Titanium 2016, 1.0 ecoboost, 100 CP, CV autoamata

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde Boggy » 01 Oct 2010, 10:31

110-120km/h nu-ti ajung pe autostrada ca sa o mentii si acolo?Dc nu mergi cu avionu?
Ford Focus Trend 1L Ecoboost , 125 CP din 2018 - WF04XXGCC4JT34613
Avatar utilizator
Boggy
Member
 
Mesaje: 342
Membru din: 10 Sep 2007, 18:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus Trend 2018, 1l Ecoboost 125cp
VIN: WF04XXGCC4JT34613

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde mihai_florescu_09 » 01 Oct 2010, 15:44

$1 scrie:$2entru frana de motor: la Mondica, injectia se reia de la 1200 RPM. Daca o las sa curga in treapta a IV-a, se simte o usoara smucitura si apoi nu prea mai scade viteza.


La Fiesta am sesizat acest lucru pe la 1000-1100. Probabil si pentru ca este mai usoara masina.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde feribalint » 30 Oct 2010, 23:18

$1 scrie:$2ar raman la parerea ca un benzinar sub 2000 e subturat, iar peste 4000 supraturat..

Probabil la motor de 1.4 este supraturat.Pai ce zici de motoarele astea mai noi care sunt mai turate...ca la Focus din 2009 cu motor de 1.6 benzinar la 4000 de ture se simte bine,si daca mai vreau sa fac depasiri o duc undeva la 5000-5500.
Ca sa faci consum redus in primul rand trebuie sa ai un trafic fluent nu cum este pe la noi.
Ca exemplu...cum poti scoate un consum redus in Bucuresti/Timisoara/Cluj(nu mai enumar alte orase) prin zona centrala(si nu numai) la orele de varf? Cand mergi numai cu treapta 1,maxim 2.
Avatar utilizator
feribalint
Member
 
Mesaje: 444
Membru din: 02 Mai 2009, 13:21
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2002 2.0L 145cp Ghia TM 13 BHI
VIN: WF04XXGBB42U27222

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde mvm77 » 06 Noi 2010, 00:22

Are cineva ceva grafice cu putere/cuplu/viteza respectiv corelatie cu treapta de viteza. Ar fi o idee sa vedem ce zic si producatorii/cei ce au mai testat motoare. Si, evident mai sunt si alti factori care trebuie luati in consideratie. (enumerati mai sus)
Avatar utilizator
mvm77
Incepator
 
Mesaje: 55
Membru din: 16 Oct 2009, 21:42
Localitate: Sibiu
Maşina: Ford Focus Break; 2005; 1,6 TiVCT; 115 CP
VIN: WF0WXXGCDW4S49738

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde bezart » 18 Noi 2010, 11:17

Sa va spun eu una:

Am mers cu un MB clasa B, motor 1.5 benzinar. Cutie manuala, dar indica pe bord cand sa schimbi in sus sau in jos.

Pe drum drept recomanda schimbare in sus la 2000 rpm, la benzinar!!!

La 55 km/h indica ca necesara treapta V.

Retrogradare cerea pe la 1200 rpm.

Nu am putut testa in panta din pacate. In panta probabil cerea retrogradare mai devreme si schimbare in sus mai tarziu. Nu am putut testa ca am mers numai in oras pe drum orizontal si autostrada cu viteze mari (in Germania masina inchiriata).

Am mai mers cu cineva cu o Toyota Corolla, tot benzinara, si aceeasi chestie.

Asa ca asta cam spulbera mitul subturarii!!! Chestia asta cu subturarea este o scuza foarte convenabila pentru service.

Desigur indicatiile erau pentru mers supereconomic. Daca e nevoie de demaraj trebuie sa ii dai ture!!!

PS. In fond la masinile actuale cu gestiune electronica a motorului, efectele 'subturararii' sunt eliminate din soft!!!

Nu e la fel ca un motor pe carburator care la turatii prea mici in trepte superioare mergea cu un amestec necorespunzator.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde werty8 » 18 Noi 2010, 12:58

La benzina subturat inseamna atunci cind scutura. Dar nu intodeauna un mers cu turatii mici inseamna si consum mai mic!! mai ales cand urci...
mondeo 3, 2.0, benzin/gpl
Avatar utilizator
werty8
1nsane Member
 
Mesaje: 1430
Membru din: 17 Sep 2008, 20:02
Localitate: cluj-N
Maşina: mondeo, 2.0l, 145cp.
VIN: wf04xxgbb41u38551

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde Mihai L » 18 Noi 2010, 13:03

$1 scrie:$2..
Asa ca asta cam spulbera mitul subturarii!!! Chestia asta cu subturarea este o scuza foarte convenabila pentru service...

Eu nu as fi asa de sigur... Uita-te cum scoate fum o masina subturata cand te dai la ea (sau la ITP - pentru diesel).
Ai mers si cu o masina condusa de o femeie? Ele in general nu insista pe acceleratie, asa ca masinile lor de obicei sunt subturate si lenese...
:D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde KomandantuR » 18 Noi 2010, 13:07

$1 scrie:$2..Ele in general nu insista pe acceleratie...

In general e bine asa :D
"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
Avatar utilizator
KomandantuR
 
Mesaje: 3727
Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
VIN: WF05XXGCD57L20779

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde bezart » 18 Noi 2010, 13:18

Nu e relevant. Tu zici ca atunci cand te dai la un dieselar ce a fost condus babeste, scoate ceva fum. Asta nu inseamna ca mersul mosnegesc i-a daunat motorului!!! Se elimina doar funinginea depusa, care in cazul celor mai alergate nu se poate depune. Si ce daca!

Desi am optat pentru benzinar, sa stii ca am facut vreo 40.000 si cu un dieselar din gama VAG.

In oras sau la mers linistit schimbam la 1800 rpm. Nu a avut nici o problema, iar consumul meu era mai mic in medie cu 1-1.5 l/100 km decat al colegilor de firma care mergeau numai peste 2000 rpm ca sa nu mearga 'subturat'. Desigur ca atunci cand ieseam din localitate o mai frigeam putin si elimina ceva funingine.

Hai sa o luam logic: Un consum mai mic nu inseamna de fapt o ardere mai eficienta cumva??? Aaa, ca se depune funinginea datorita debitului mai redus de gaze este alta problema. Funingine ai si daca ii dai ture, ba chiar mai multa pentru ca ai consum mai mare!!! Doar ca nu se depune...

PS. Sunt de acord ca daca se exagereaza cu turatia redusa in trepte superioare, consumul poate creste datorita inrautatirii proceselor de ardere (mult amestec si turatie mica inseamna turbulente insuficiente si asadar arderea devine pacatoasa). Eu unul mai pun vreo 200-300 rpm peste punctul in care il 'aud' ca isi schimba tonalitatea. Cand schimba tonalitatea (mai gros) consider ca procesele de ardere sunt mai proaste si se ajunge la o crestere de consum si implicit depuneri, vibratii daunatoare, etc...
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde zvony » 18 Noi 2010, 14:49

Cutia multitronic de la Audi (VAG) tine turatia si la 1200 daca mergi constant (vorbesc de motorul 2.5 TDI).
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde bezart » 18 Noi 2010, 15:20

La fel e si la Touareg
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde b85xix » 18 Noi 2010, 15:47

Mie mi se pare nepotrivit sa mergi mai ales cu un diesel turbo cu 1500 de ture. Una e cutie manuala alta e automata. Demultiplicarile sunt total diferite . Subturat este de exemplu la 1500 de ture,cand daca accelerezi in treapta a 4-a soliciti inutil turbina.
In plus la 60 km/h, daca mergi cu treapta a 3-a sau cu a-4-a consumul este aproximativ la fel. Mentalitatea asta cu mersul subturat e foarte ciudata cel putin pentru mine
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde bezart » 18 Noi 2010, 16:00

asta cu demultiplicarile diferite era pe vremuri, acum doar treapta 1 e ceva mai lunga la automate pentru ca pana pe la 10 km/h convertizorul se comporta ca un variator continuu de raport de transmisie. Mai sus e la fel.

Ca sa compari corect: la 60 km/h in ce treapta esti pe automata, ce turatie si care este treapta echivalenta de la manual.

PS. Si nu e manetalitate ci realitate.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde Mihai L » 18 Noi 2010, 16:17

$1 scrie:$2.. convertizorul se comporta ca un variator continuu de raport de transmisie...

Si in acest caz, scuza-ma ca te intreb, dar ce mai comparam? =))
Cutia automata te poate tine pe turatia 1500 cat ii permite plaja (si la 50, si la 60, si la 80km/h), asa ca nu poti ajunge la un raspuns concludent.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde bezart » 18 Noi 2010, 16:51

Nu ai inteles. Convertizorul se comporta ca un variator continuu de raport doar pana cand 'cupleaza'. 'Cupleaza' inseamna ca turatiile arborilor iesire-intrare sunt aproape egale. Dupa 'cuplare' variatiile sunt infime, asa ca se va comporta ca o cutie clasica.

A se face distictia intre cutia automata cu rapoarte discrete si cea cu variatie continua.

Poate mai citesti inainte de a pune =))
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Trucuri pentru consum redus

Mesajde Mihai L » 18 Noi 2010, 17:23

In ambele posturi de mai sus (si tu si zvony) vorbiti de o cutie cu variatie continua...
Eu pentru acele variante am scris ca nu putem face comparatie.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 11 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 11 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 11 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login