ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Re: Trucuri pentru consum redus

18 Noi 2010, 19:03

Da, eu vorbesc de cutie cu variatie continua (multitronic, nu tiptronic), dar am vrut sa scot in evidenta faptul ca acea cutie este programata sa tina motorul in turatie cat mai joasa. Daca acest fapt afecta turbina, EGR. consum sau mai stiu eu ce se vehicula pe aici atunci cred ca ar fi fost programata altfel.

Re: Trucuri pentru consum redus

18 Noi 2010, 19:20

la ford trebuie sa apelam la "trucuri" sa ne scada consumul :(( :D
dar ca sa imi fac o idee cat consuma al meu, cine are ff si a mers pe autostrada intre 100-130 km, cat v-a indicat consumul instantaneu?
+ cineva mi-a zis cat merg la drum lung sa o tin in (pe langa) 2000 de ture. o fi bine, o fi rau pt masina?

Re: Trucuri pentru consum redus

18 Noi 2010, 20:20

E corecta si comparatia cu o cutie cu variatie continua a raportului de transmisie.

Exemplu: daca la o viteza de deplasare impusa, la o cutie manuala poti avea minim 1500 rpm (urmatoarea treapta superioara inseamna 1000 sau mai putin si nu duce motorul) la una cu variatie continua, poate sa coboare la 1200 rpm. Cutia cu variatie continua poate cobora mult mai jos.

Re: Trucuri pentru consum redus

18 Noi 2010, 20:53

$1 scrie:$2 corecta si comparatia cu o cutie cu variatie continua a raportului de transmisie...

Nu poate fi corecta... La o cutie cu multitronic poti pastra viteza constanta jongland din turatia motorului sau din raportul de transmisie.
La o cutie manuala raportul de transmisie cam este batut in cuie pe o plaja relativ larga.

Re: Trucuri pentru consum redus

18 Noi 2010, 21:21

se pare ca e o neintelegere la mijloc. eu am inteles ca e vorba de turatia minima la care se poate cobora. la variatie continua prin modificarea raportului de transmitere, turatia motorului la o viteza data se coboara la valoarea minima la care motorul poate lucra, in scopul obtinerii consumului minim (daca se pastreaza viteza constanta). daca ii dai kick-down, se va modifica raportul si motorul va urca la turatia de putere maxima. turatia se mentine constanta pe timpul demarajului prin modificarea continua a raportului.

eu la asta ma refeream, vezi si postul meu anterior.

Re: Trucuri pentru consum redus

19 Mai 2011, 07:47

la fiesta 1,4 tdci 2007 fara calc de bord se poate face ceva pt a aparea cons.instant?
...si va rog mult cine are manualul tehnic mi-l poate trimite pe iosudani@yahoo.com ,va rog frumos ca nu prea ma descurc pe aici
merci

Re: Trucuri pentru consum redus

19 Mai 2011, 08:51

La Fiesta 6, nu se poate vedea consumul instant, nici macar la cele care au CB (au doar consumul mediu pe CB, desi teoretic ai putea sa tot resetezi consumul mediu si atunci ce vei vedea seamana cu consumul instant)
Manualul tehnic se gaseste in sectiunea Fiesta 6, este chiar printre primele topicuri de acolo.

Re: Trucuri pentru consum redus

20 Iun 2011, 09:03

La mondeo mk3 din 2001 cum pot sa vad consumu instantaeu sau mediu daca nu am CB ? :-/
Se poate activa CB?

Re: Trucuri pentru consum redus

21 Iun 2011, 09:47

revenind on topic :)

in afara de trucurile care tin de "pedala" v-ati mai intalnit cu idei "minune"?

uite, de exemplu ieri am vazut la cineva la un Tico (si cu GPL :) ) o dracie electronica (un montaj de prin SUA) menit reducerii consumului (e drept era in probe)

nu am apucat sa intreb ce si cum... sper insa sa am ocazia sa vad rezultatele

apoi... un aditiv bun pentru ulei de exemplu... ar putea schimba consumul? (zic de chestii testate... nu abureli)

tipul de benzina.... etc...etc
Răspunde