Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.
Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în
Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru
generalităţi.
08 Dec 2010, 13:19
Salut!
Am observat ieri pentru prima oara, mergand pe zapada, ca puterea la roata e transmisa diferentiat, probabil in functie de aderenta... Nu stiam ca am asa ceva si mi s a si parut ciudat la un moment dat sa vad ca se invarte doar o roata.. pana am observat ca in alte pozitii se invartea cealalta

Cum functioneaza treaba asta?
Ms!
08 Dec 2010, 13:39
Uite o alta observatie: cand iei curba cu masina, roata de pe interiorul curbei parcurge o distanta mai mica decat roata de pe exteriorul curbei, in acelasi interval de timp. Asta inseamna ca roata de pe exteriorul curbei se invarte mai repede decat roata de pe interiorul curbei.
Interesant, nu?
http://en.wikipedia.org/wiki/Differenti ... _device%29http://www.efunda.com/designstandards/g ... o_diff.cfm
08 Dec 2010, 20:19
da este, insa mi se par 2 chestii diferite, cea despre care am vb eu si chestia legata de curba.
asta o spune unul care nu se pricepe deloc.
ms de linkuri!!
09 Dec 2010, 09:53
pai nu e diferenta, practic masina incearca sa aiba aceeasi tractiune pe ambele roti
daca o roata este pe asfalt uscat si cealalta pe o pata de ulei (sau polei) o sa constati ca roata aflata pe suprafata alunecoasa se roteste mult mai repede fata de cealalata, incercand sa compenseze lipsa de aderenta
la fel in curba, roata din exterior se roteste mai repede decat cea din interior ca sa compenseze distanta mai lunga
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.