$1 scrie:$2una ziua!
Am achizitionat un ford escort combi din 98 diesel motor1753 TD,si am cateva probleme.
1. Caldura la masina merge cand vrea, de cand am luato (de o luna), nu prea baga aer cald, mai mult era caldut la treapta 1,si aproape rece la treptele 2,3. Am zis ca o fi termostatul, am cumparat altul,l-am schimbat si inlocuit, dar baga la fel caldura, pana sa-l schimb incepuse sa bage putin mai cald la treapta 1 primul termostat. Mie mi se pare ca s-ar incalzi motorul putin cam greu,dar acul sta la jumate cand se incalzeste. Tot in legatura cu acele, cel de la motorna si de la apa nu coboara imediat ce opresc masina, ci dureaza putin pana coboara.
2. Cateodata se aude un scartait dimineata cand e motorul rece si-l pornesc prima oara.
3.Tot dimineata cand iau maxim stanga sa dreapta parca se aude un zgomot la pompa servo,cinve mi-a zis sa schimb lichidul servo, de care imi trebuie si cat? in legatura cu uleiul, pt masina mea de care ulei trebuie la motor si cat? ,filtre?
4. Intr-o dimineata cand am pornit masina, a inceput sa tremure tare si miroasea a cauciuc incins, am oprit motorul si dupa vreo 5 min l-am pornit din nou, si a pornit normal. Dupa ce am miscat masina am gasit pe asfalt putin praf de cauciuc, cred ca a ramas vreun rulment de la servo blocat de a tremurat
masihttp://forum.clubford.ro/posting.php? ... =852753#na tare.
5. La viteza mare 150km/h parca simt in talpa de pe acceleratie ceva furnicaturi, de ce? in cartea masinii scrie viteza max 164, dar pe bord am pana la 220.
Va spun acestea deoarece nu ma prea pricep la masini.
Va multumesc pentru raspunsuri.
Salut Tavi,
Imi cer scuze dar acum am vazut postul tau,insa as vrea sa mentionez ca la citirea lui si la intrebarile adresate am avut impresia ca te-ai vorbit cu administratia Club Ford sa ma examinati pentru a ma da afara si a lasa postul de mecanic vacant.
Am ghicit?
Bun ,hai sa trecem la lucruri serioase,deci:
1.Referitor la caldura,pe pozitia 1 baga cat de cat deoarece caloriferul se incalzeste foarte putin pe cand la treptele superioare ventilatorul sufla prea tare racind si picul de caldura degajat.
Vreau sa pui mana pe ambele racorduri care intra de la motor in caroserie alimentand caloriferul si sa-mi spui daca ambele sunt fierbinti sau numai unul,apoi iti voi da raspunsul final.
2.Scartaitul care se aude cand motorul e rece,il formeaza cureaua de la accesorii care este slaba sau degradata,trebuie inlocuita sau intinsa,depinde de caz.
3.Zgomotul este dat tot de cureaua de accesorii care antreneaza si pompa de servodirectie si uleiul fiind putin vascos la rece permite fuliei sa opuna rezistand si astfel cureaua patineaza pana cand uleiul ajunge la o anumita temperatura.
Instalatia de servodirectie are cam 1l de ulei.
Motorul cu filtru cu tot are 5,1 l,iar tipul uleiului este 10W/40 iar marca ti-o alegi tu in functie de finante.
4.E vorba de aceeasi curea de accesorii,din ea a rezultat cauciucul ars.
5.Referitor la viteza de 150 km/h eu zic ca e super eficienta pentru tipul tau de motor in raport cu uzura lui raportata la anul de fabricatie,viteza aceea este data in conditiile in care motorul este perfect in parametri nu pentru un motor uzat.
Hai sa iti explic ce sunt cu cei 164 km/h la care faci tu referire.
Fabricatul dupa ce concepe un motor il pune pe standul de probe si il testeaza,in cazul de fata viteza de 164km/h reprezinta viteza de protectie a motorului prin care fabricantul garanteaza ca poti merge si 2000 km cu viteza mentionata fara ca piesele care se afla in miscare,in componenta motorului,sa prezinte un pericol de deteriorare si aici se face referire la cuzineti,vilbrochen,pistoane ,biele,ax/axe cu came,tacheti si s.a.m.d.
Faptul ca ai ceasul de bord gradat pana la 220km/h,asa sunt fabricate pentru majoritatea masinilor de serie,nu sta nimeni sa divizeze pana la 170 km/h sa zicem in cazul tau,pentru ca intotdeauna sunt luate marje de tolerante care se fac pe plus,niciodata nu o sa vezi un ceas gradat pe fix.
As putea sa iti un exemplu banal,termometrele medicinale sunt folosite maxim pana la 41 grade la care nu pot rezista decat copii,noi punem mainile pe piept la acesta temperatura,dar cu toate acestea sunt gradate si pana la 100 de grade.
6.Punctul 6 la tine nu exista,dar eu mi-am permis sa fragmentez punctul nr. 1 in doua bucati si iti raspund aici la partea electronica,care tu ai zis ca nu ai.

glumesc
Indicatoarele de la combustibil si temperatura racire motor,scad gradual si nu brusc atunci cand iei contactul deoarece ambele lucreaza pe bimetale care se deformeaza termic si le trebuie un timp de revenire pe minim.
Cu acestea fiind scrise,astept rezultatul examenului deoarece daca nu esti multumit de raspunsurile mele s-ar putea sa am nenorocul sa ma trezesc luni cu cartea de munca la poarta iar topicul sa fie inchis.
$1 scrie:$2
Raspunsul era pt mine sau cel cu sonda lambada , eu nu am electronica in intrebari,cred.
$1 scrie:$2sta cu lambada e buna...

Alen,ce ochii de vultur ai,sincer nu observasem.
