ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

La cati Km facem o echilibrare la roti?

25 Iun 2007, 22:30

frtilor am inteles ca asta se face pe la 5000 Km e adevarat?si daca da care sti un loc bun in buc sa faca treba buna. pot sa ma duc si la ford pt asta? :?:

26 Iun 2007, 00:03

eu fac la 10.000km, cand se recomanda sa schimbi si rotile fata-spate. Cu cat o faci mai des, cu atat e mai bine, asa ca nici la 5.000km nu e rau.

26 Iun 2007, 00:22

de 2 ori pe an (cand schimb rotile de vara cu cele de iarna)

26 Iun 2007, 09:58

Eu am facut echilibrarea acum 11.000 km. Inainte sa o fac volanul efectiv trepida in mers, acuma e inca ok, a inceput putin de tot sa faca iar. La 10.000 km ar fi cel mai bine zic eu. Am insa jante foarte dure, au 21 de ani si nu numai ca nu au nici o indoitura dar se echilibreaza toate la 0, nu sunt sigur ca jantele se fac la aceeasi calitate si acum, no offence fata de cei cu masini noi.

26 Iun 2007, 10:02

Si eu cam o data pe an cand trec de la rotile de vara la iarna. Anul asta am avut supriza sa constat ca rotile echilibrate anul trecut la Autosoft Fundeni au necesitat reechilibrare doar la cele de pe fata, cele de pe spate erau perfect echilibrate dupa un an de utilizare.

26 Iun 2007, 10:23

Am facut eu o echilibrare la rotile de pe fata si masina de la 80 la 110 face ca draq...tremura mai ceva ca inainte...desi pe aparatul de echilibrare aparuse cota 0...o sa ma duc in alta parte sa le reechilibrez...de ce oare?

26 Iun 2007, 10:37

Si eu tot de 2 ori pe an le echilibrez. In plus, cand mai fac cate o pana janta respectiva o echilibrez...

26 Iun 2007, 11:21

$1 scrie:$2m facut eu o echilibrare la rotile de pe fata si masina de la 80 la 110 face ca draq...tremura mai ceva ca inainte...desi pe aparatul de echilibrare aparuse cota 0...o sa ma duc in alta parte sa le reechilibrez...de ce oare?


Probabil ca nu era aparatul bun. Eu mi le echilibrez (am jante de tabla) la cotroceni inainte de gradina botanica, cand te spre militari pe partea dreapta.
Ar fi recomandat sa le echilibrezi pe tote 4.

26 Iun 2007, 12:25

recomand roluire si echilibrare la http://www.auto-soft.ro si vei fi multumit. tablele de iarna mi le-am facut eu la ei si am fost multumit. nu am facut roluire ca nu era necesar dar dupa ce imi spui tu cred ca este necesar. oricum iti vor spune ei daca trebuie sau nu. nu te speria ca nu iti spun ca trebuie daca nu e cazul.

26 Iun 2007, 23:01

ma din ce vb voi ar cam tr sa le fac o echilibrare am 6000 km si vreau sa vad de ce sufera dar mie teama sa nu le stric de tot, deci ca si prin urmare unde le echilibrez???????

27 Iun 2007, 00:07

daca nu ti bat..lasa-le asa...trebuie echilibrate atunci cand incepe sa vibreze masina.

27 Iun 2007, 07:26

Pe langa ce spuneti voi, eu am mai auzit ca la anvelope noi, reechilibrarea se face la 500-1000 km dupa ce le-ai pus... asta pentru ca se mai aseaza.

Apropos... eu trebuie sa ma duc sa imi fac reechilibrarea ...

27 Iun 2007, 22:47

ma nu prea bat dar cand sunt aproape de alte masini sau un perete se tot aude un tacanit la ele volanul nu trage ce sa fie oare?

28 Iun 2007, 02:48

Astazi am remarcat ca Fiesta prietenei tremura la peste 115-120 km/h pe autostrada si are tendinta clara sa traga dreapta. Credeti ca poate fi de la proasta echilibrare a rotilor? Rotile au fost ultima oara echilibrate acum mai putin de 5000 km.

28 Iun 2007, 06:04

Chiar daca au fost echilibrate OK, se pot intampla multe:
- gropi/borduri luate mai in viteza;
- plumbi cazuti (cei de echilibrare);
- unghi de fuga...

28 Iun 2007, 06:50

Presiunea in roti ar putea fi iarasi o cauza pentru trepidatii si tras intr-o parte...

28 Iun 2007, 09:15

Sau chiar starea drumului poate avea de a face cu asta

28 Iun 2007, 10:54

daca trage dreapta nu cred ca e de la echilibrare. Eu zic sa schimbe rotile intre ele ....poate de la cauciuc sa traga intr-o parte.

28 Iun 2007, 11:11

Daca trage intr-o parte sa verifici si daca sunt cauciucurile puse corect (daca sunt din cele cu sensul de rotatie trecut)...
Presiunea in roti nu ar trebui sa dea trepidatii; probabil doar in cazul in care bagi 7-10 atm si sunt beton. :mrgreen:

28 Iun 2007, 12:26

Am sa ma duc la o verificare oricum, acum doar caut sa aflu o firma care sa ma rezolve bine si sa nu fiu nevoit sa ma duc in alta parte apoi.

13 Aug 2007, 16:44

geometria rotilor se face in functie de cate gropi culegi in drumurile tale, nu este o limita minima sau maxima in nici un manual, te duci atunci cand crezi ca nu mai ai directia promta pe care o stiai tu

13 Aug 2007, 17:02

Am 15.500 km, n-am facut nici o echilibrare/geometrie a rotilor de cand am luat masina, nu am probleme cu ea, doar rar mi s-a parut asa vag ca parca ar trage un pic intr-o parte daca tin volanul drept dar in utilizarea zi cu zi nu am probleme desi am mai luat cate o bordura rar... sa nu mai zic acum ca cretinii au razuit pe oltenitei dar inca n-au asfaltat la intersectia cu vitan-barzesti si oricat de usor ai lua-o tot e damb...

In sfarsit, sa inteleg ca nu e cazul sa ma duc la o verificare de echilibrare/geometrie asa macar preventiva ? Astia de la autosoft chiar sunt profi ? Si la geometrie ?

14 Aug 2007, 02:33

Sunt de acord cu ce a scris Shadow mai sus, jantele de Sierra sunt unele dintre cele mai reusite. Si ale mele au tot 21 de ani si NU sunt indoite! Se si mira aia cand ma duc sa le echilibrez. Cand am avut cauciucuri noi fasaia, nu avea nici cel mai mic tremurat, dar de cand pun second mai e cate o idee, ca nu le-au aruncat aia de bune! Si cred ca echilibrarea de roti se face atunci cand e nevoie, nu la un anumit numar de km.

14 Aug 2007, 15:01

Am 23,000 km si nu intentionez sa fac vreo echilibrare pana la minim 30,000. Masina se comporta foarte bine la drum.
Răspunde