ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

27 Iun 2007, 06:00

Ai dreptate leontet...
Totusi eu cred ca diferenta intre umplerea cu aerul normal vs azot este mai mare decat de ex. diferenta intre benzina CO95 vs CO98. Ce facem in cazul asta, e tot o smecherie inutila? :mrgreen:

27 Iun 2007, 08:12

Da, e o smecherie inutila... De aia la toate cursele de Formula 1 sau altele asemanatoare le umfla cu azot... Asa, inutil...

In link-ul pus de mine se explica stiintific ce si cum. Daca si aia e smecherie inutila...

Iar 70% nu va fi niciodata la fel cu 90-95%...

27 Iun 2007, 08:43

Viper, oamenii nu merg toti la F1.
Am vazut pe aici discutii despre diferenta de stabilitate la jentile pe 195 fata de cele pe 205... Ai zice ca toti merg numai la limita aderentei.
Ii si vad iesind dimineata de la bloc pe Iuliu Maniu in derapaj cu frana de mana trasa.
Astea sunt discutii pentru pasionati.

27 Iun 2007, 08:46

Oricat de pasionat sau nu ai fi, cred ca o diferenta de 30-50 grade in timpul zilei (cca 20 noaptea/dimineata si catre 50-70 in miezul zilei la nivelul asfaltului...) se simte la cauciucuri

27 Iun 2007, 08:52

Da, dar lumea nu merge in mod frecvent 24 de ore din 24.
Putem spune asadar ca temperatura e relativ constanta in timpul mersului.
Daca plec dimineata la 8 si ma intorc seara la 7 variatia de care zici nu exista.
Corect ?

27 Iun 2007, 09:01

$1 scrie:$2a, dar lumea nu merge in mod frecvent 24 de ore din 24.
Putem spune asadar ca temperatura e relativ constanta in timpul mersului.
Daca plec dimineata la 8 si ma intorc seara la 7 variatia de care zici nu exista.
Corect ?


Oarecum... Daca socotim ca masina sta in soare pe asfalt 11 ore si eu cred ca nu este nici o diferenta; ba chiar la 7 seara am constatat ca este foarte rece in masina si a trebuit sa dau drumul la incalzire. :lol: :lol: :lol:
Tot ce este in masina se incinge, inclusiv ce nu a stat in bataia directa a soarelui; geamurile cu tenta verzuie erau incinse, pana si schimbatorul de viteze era cald.
Aseara pe la 7 am trecut pe la Plaza si era cumplit de cald in parcarea de deasupra, simteai cum transpiri "online", asa ca teoria ta nu prea sta in picioare (si asta cred ca de la caldura i se trage). :mrgreen:
In oras la drumuri scurte nu prea simti, dar daca ai merge pe autostrada la 40 grade macar 100km si apoi sa pui mana pe gume probabil ti-ai schimba impresia.

27 Iun 2007, 09:12

Voiam doar sa zic ca nimeni de pe topicul asta nu m-a convins ca merita efortul sa umfli cu azot pentru uzul de zi cu zi al masinii.
Doua masini, una cu azot alta cu aer care stau in soare vreme de 2 ore vor avea aceeasi temperatura la cauciucuri. (Azotul nu e aer conditionat)
In mers, lucrurile stau altfel intr-adevar.
Cred ca azotul se justifica la cei care fac in mod frecvent drumuri lungi cum ar fi sa zicem TIR-urile.
De asemenea, azotul este extrem de bun la raliuri si Formula 1 :D
Ultima oară modificat de Rumburak pe 27 Iun 2007, 09:16, modificat 1 dată în total.

27 Iun 2007, 09:14

$1 scrie:$2lus ca te poti si ridica......exact cum e si cu baloanele... :D


Acela e heliu. :D

27 Iun 2007, 09:20

$1 scrie:$2oua masini, una cu azot alta cu aer care stau in soare vreme de 2 ore vor avea aceeasi temperatura la cauciucuri. (Azotul nu e aer conditionat)
In mers, lucrurile stau altfel intr-adevar.
:D


Sa nu confundam temperatura cu dilatarea... :lol: Ca sa te convingi umfla doua baloane: unul cu aer si unul cu azot si tine-le in soare; la temperaturi egale vei vedea marimi diferite.

27 Iun 2007, 09:28

N-am zis nimic de dilatare...
Apropo, cam cat ar fi diferenta de dilatare data de cei 30% azot in loc de 30% aer dintr-o anvelopa 195/60/R15 ?
Asta ca sa stim despre ce vorbim aici.
E vizibila? E de 1mm, 2mm ?

27 Iun 2007, 09:51

$1 scrie:$2-am zis nimic de dilatare...
Apropo, cam cat ar fi diferenta de dilatare data de cei 30% azot in loc de 30% aer dintr-o anvelopa 195/60/R15 ?
Asta ca sa stim despre ce vorbim aici.
E vizibila? E de 1mm, 2mm ?


Nu mai stiu sa fac calcule exacte, dar putem folosi bunul simt... Dilatarea mai mare s-ar traduce prin cresterea presiunii intr-un pneu, corect?
Iar daca socotim cantitativ, un procent de 30% suna suficient de mare...
Un alt avantaj este reducerea riscului de explozie prin lipsa oxigenului.

27 Iun 2007, 10:32

$1 scrie:$2Dilatarea mai mare s-ar traduce prin cresterea presiunii intr-un pneu, corect?


Uite aici cred ca te-am prins !
:D

27 Iun 2007, 10:38

Numai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !

27 Iun 2007, 10:48

$1 scrie:$2umai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !


???? I-auzi domnu'... :lol: Pai daca aerul se dilata mai mult decat cauciucul (cum cred :mrgreen: ca se intampla normal) ce face dansul???
Poti sa faci un test simplu si sa ne spui rezultatele? Verifica presiunea in roti la 7-8 dimineata si apoi pe la 4-5 dupa ce a stat masina in soare 9-10 ore.
Alt test ajutator: cand este mai cald ia o sticla de 2l goala si pune-i capacul, dupa care o pui in masina. Ce forma are dimineata? :mrgreen:

27 Iun 2007, 10:53

Ai dreptate, da.

De regula fac explozie pneurile uzate (sau cele noi din Formula 1).
Omului cu pneuri uzate nu cred ca-i sta mintea la cum sa le umple mai bine cu azot ci la cum sa-si ia unele noi.

Asadar revin: cred ca azotul e pentru Formula 1, raliuri, TIR-uri, cei care fac peste 30-40 000km pe an, cei care merg frecvent cu viteze mari si pentru cei pasionati sau cu fitze.

27 Iun 2007, 10:56

OK, parerea ta, desi nu numai rotile uzate pot face explozie (daca freaca un sabot sau o placuta pe roata pe distanta de 30-50 km la viteza mare poate sa fie cauciucul abia scos din fabricatie ca tot poate sa-ti explodeze)...

Dar cu afirmatia de mai jos cum ramane, o mai sustii? :lol:
"Numai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !"

27 Iun 2007, 10:57

azotul e folosit doar ptr pneurile care sufera o dif mare de temperatura .la avioane pneurile inaintea aterizarii au temp sub 0 grade in momentul aterizarii ajung de la 0 la 280 km/h in 0,1 sec. iar temp depaseste 240 grade ,daca ar avea aer ar exploda deoarece aerul la temp mari isi mareste volumul ,azotul nu. la formula 1 tot acesta e motivul folosirii azotului . nu vad motivul folosirii lui la masinile de serie

27 Iun 2007, 11:22

Da Mihai, inca o data, ai dreptate.
N-am fost atent.
Ultima oară modificat de Rumburak pe 27 Iun 2007, 11:48, modificat 1 dată în total.

27 Iun 2007, 11:29

Tocmai spusesem mai devreme ca am facut test pe vrema cand le aveam umflate standard. In zi de vara (caniculara): dimineata la 7 jumatate aveam 1.7, la pranz 1.9 si dupa-amiaza 2.1 (cand afara era focul maxim). Testat la aceeasi benzinarie, cu acelasi manometru. Fiecare crede ce vrea, fizica insa e aceeasi pentru toti. Nu cred ca e mare problema la buzunar o umflare cu azot. De asemenea, nu cred ca e necesara :P. Fiecare face ce crede cu masina lui, nu?

27 Iun 2007, 14:44

$1 scrie:$2Acela e heliu. :D


ai dreptate, am inceput sa am scapari....de gaz.... :D

27 Iun 2007, 14:52

eu nu as avea incredere ca imi baga azot sau aer chior , cum ne dam seama ca baga chiar azot in pneuri?

27 Iun 2007, 14:59

$1 scrie:$2u nu as avea incredere ca imi baga azot sau aer chior , cum ne dam seama ca baga chiar azot in pneuri?

Cum iti dai seama ca esti tatal copilului sotiei tale? :lol:

27 Iun 2007, 15:11

la asta ma gandeam si eu ca nu ai de unde sa stii , poti avea surprize

27 Iun 2007, 15:25

Ai putea incerca sa inhalezi ca sa fii sigur... Pentru rezultate optime e buna o casca etansa unde sa-ti "odihnesti" capul cca 10 min pentru un test complet. :mrgreen:

27 Iun 2007, 22:44

mam distrat pe cinste citind ras voastre pt mine este suficient sa stiu ca nu are variati de presiune si ca peste 3-4-5 luni un an rotile mele au aceeasi cantitate de azot cat iam bagat ma scapa de batai de cap si de verificat toata ziua bunaziua presiunea si nu cred ca este o fita sa faci ceva util si practic in acelasi timp(nu te mai doare capu') nu stiu cine este atat de pasionat de verificat presiunea in gume daca mai este si zgarcit pe deasupra si nu vrea sa incerce azotul spor la pompa :)

28 Iun 2007, 09:17

notice dar de unde stii ca odata ce ai bagat azot in roti nu mai ai pierderi si nu mai umbli la presiune 1 an?cine te-a informat?unul si altul care spun ca molecula azotului este mai mare ca a aerului si nu iese prin porii cauciucului? :) m-am amuzat tare cu aceasta explicatie

28 Iun 2007, 09:23

Nu a zis nimeni ca nu iese ci ca iese mai greu. O fi tare amuzant, dar fizica e tot aceeasi indiferent cum privesti problema...

28 Iun 2007, 09:25

Mihai L as putea incerca dar tot nu stiu ca e azot pur , aerul contine 78.81% azot ,as fii multumit daca mi-ar baga azot lichid atunci sigur se va simti o diferenta si nu tocmai in bine , producatorii de pneuri spun ca este frectie la picior de lemn azotul in pneuri.

28 Iun 2007, 09:27

Dupa 10 minute de respirat doar azot nu cred ca te mai intereseaza daca a fost sau nu pur... :lol:

28 Iun 2007, 09:29

$1 scrie:$2ihai L as putea incerca dar tot nu stiu ca e azot pur , aerul contine 78.81% azot ,as fii multumit daca mi-ar baga azot lichid atunci sigur se va simti o diferenta si nu tocmai in bine , producatorii de pneuri spun ca este frectie la picior de lemn azotul in pneuri.


Zau? Link, ceva? Link-ul pus de mine mai sus (pe care se pare ca nu-l citeste nimeni) e fix de la un producator de gume...
Răspunde