ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Ce jenti ai?

Aliaj
34
59%
tabla
24
41%
 
Voturi totale : 58

jenti aluminiu vs jenti tabla

28 Iun 2007, 08:47

lCu bune si cu rele....
sa incep eu:
plusuri pentru aliaj:
mai usoare, scad consumul, creste manevrabilitatea, aspectul vizual
minusuri pt aliaj:
daca se fisureaza trebuie schimbata, nu se poate indrepta;
plus pentru tabla:
dak se indoaie se pot indrepta
am inteles ca sunt mai bune pe timp de iarna (nu stiu de ce, imi poate explica cineva?)
minus pentru tabla:
mai grele, maresc consumul, masina se misca mai greu
aspectul vizual

sariti cu pareri, mai ales cei mai cu experianta :D

28 Iun 2007, 08:57

De aliaj pentru vara - in principiu pentru aspect

De otel pentru iarna - n-am bani de doua randuri de jenti de aliaj, si nu e bine sa tot dai jos cauciucurile si sa le pui la loc pe un singur set de jante.

In plus, am inteles ca cele de aliaj ar putea fi afectate de sarea si nisipul care se pun iarna pe drumuri.

LE: Deci nu stiu ce sa votez, ar trebui si o a treia optiune la Poll: De amandoua :D

28 Iun 2007, 09:00

aliajul este cel mai bun ,sunt usoare si au un aspect deosebit cui i-ar place sa merga pe timp de vara in bocanci , un pantof sport e mult mai usor:)

28 Iun 2007, 09:00

cele de tabla sunt mai bune iarna pentru ca sunt mai grele.
daca fisura nu e grava, jentile de aliaj se pot suda si folosi fara probleme.

28 Iun 2007, 09:14

$1 scrie:$2e aliaj pentru vara - in principiu pentru aspect

De otel pentru iarna - n-am bani de doua randuri de jenti de aliaj, si nu e bine sa tot dai jos cauciucurile si sa le pui la loc pe un singur set de jante.

In plus, am inteles ca cele de aliaj ar putea fi afectate de sarea si nisipul care se pun iarna pe drumuri.

LE: Deci nu stiu ce sa votez, ar trebui si o a treia optiune la Poll: De amandoua :D



la fel am si eu, aliaj pentru vara si tabla+capace pentru iarna

28 Iun 2007, 09:22

idem Smiley:
- aliaj pentru vara, cu 205/55R16
- tabla + capace pentru iarna, cu 195/65R15

28 Iun 2007, 09:27

idem Smiley&Mihai:
- aliaj pentru vara, cu 195/60R15
- tabla + capace pentru iarna, cu 195/60R15


Nu ma sa votez deoarece le consider pe amandoua deopotriva cu plusuri si minusuri.
De exemplu as spune ca pe depozituldeanvelope.ro (parca) o janta de ford de otel e 190 ron, iar una de aliaj 330-350 (cea mai slaba). Mi se pare scump... mi se pare ieftin... si cum eu am de amandoua, iar pe cele de aliaj am dar vreo 200 euri... mi se pare super ok.

28 Iun 2007, 10:19

sunt curios, eu am motorul de 1.3 daca imi pun jante de 195/45 R16 o sa imi traga mai greu masina? eu acum am de 14

28 Iun 2007, 10:49

eu cred ca nimeni nu a sesizat vreodata diferenta de consum, e doar teoretica. Cat despre indreptat,la jantele de aliaj, se pot indrepta ...la centre specializate, si chiar suda si refolosi dupa aia.

28 Iun 2007, 10:53

Le poate cantari cineva, sa imi zica cam cat de mare este castigul in greutate?

Eu am tabla, dar nu pentru mult timp....

28 Iun 2007, 10:55

eu sincer, nici nu cred ca e mai usoara :) la cat de grele sunt rotile mele.......

28 Iun 2007, 10:58

sincer ma asteptam ca lumea sa zica clar "aliaj!" si la vot la fel sa fie...
deci pana la urma se folosesc in paralel si cele de tabla doar pt ca sunt mai ieftine? si de faza cu sudatul si indreptatul habar nu aveam :D

28 Iun 2007, 11:00

Eu sunt pentru aliaj prin prisma faptului ca sunt mai frumoase si mai usoare. Nu prea dau cu rotile de borduri(niciodata nu am strambat o janta), asa ca nu stiu cum reactioneaza la fisuri. Totusi stiu ca se pot indrepta si cele de aliaj, ca ar exista ceva aparate.(ma refer la rolluit..)

28 Iun 2007, 11:05

Eu am luat de curind jante din aluminiu si pot sa spun clar: nu sunt mai usoare decat cele de tabla. Nu le-am pus pe cantar, dar se simte clar diferenta.
Repet sunt din aluminiu si nu din nu stiu ce aliaj... Exista o diferenta clara intre acestea: am luat o janta de 16" de mondeo, originala. Mi s-a parut super usoara in comparatie cu toate jantele pe care le incercasem pina atunci.
Eu le-am pus mai mult de "fason".

28 Iun 2007, 11:08

nu imi raspunde si mie nimeni la intrebare :(

28 Iun 2007, 11:15

$1 scrie:$2u imi raspunde si mie nimeni la intrebare :(

uite: nu conteaza dimensiunea jantei in sine ci dimensiunea intregului ansamblu: anvelopa + janta.
Adica, daca dupa ce pui jante mai mari, folosesti anvelope cu talon mai mic (ceea ce se si intimpla de obicei), roata in sine va avea aceeasi raza. Prin urmare, motorul va depune acelasi efort pentru miscarea masinii.
Relatia intre dimensiunea rotii si acceleratie este: roata mai mica=acceleratie mai mare, insa fii atent: roata mai mica si viteza reala mai mica fata de cea afisata.

28 Iun 2007, 11:16

$1 scrie:$2u imi raspunde si mie nimeni la intrebare :(


Din ce s-a mai scris pe forum, se pare ca nu va trage mai tare...plecarile vor fi ceva mai lente datorita frecarii mai mari, dar si opririle ceva mai eficiente...
doar vor fi solicitate mai mult suspensiile si pompa de servo

28 Iun 2007, 11:17

$1 scrie:$2u imi raspunde si mie nimeni la intrebare :(


in afara de diferenta de greutate, ramane la fel, raza cauciucului e aceeasi

28 Iun 2007, 11:18

FordFIESTA eu unul nu cred ca va trage mai greu si daca exista vreo diferenta este insesizabila va trage mai greu cu + 0.005% ( fa si tu o comparatie de greutate intre cele 2 jante)

28 Iun 2007, 11:20

Suplimentar fata de ceea ce ti-a zis danysg74: roata (cauciuc + geanta mai mari) vor face plecarea mai grea, pentru ca bratul fortei (forta de frecare) va fi mai mare (motorul invarte roata din centru si trebuie sa invinga forta de frecare si inertia).
Pentru verga_cip: daca imi aduc bine aminte, forta de frecare este dependenta de masa si coeficientul de frecare, nu de suprafata... Rusinica. :lol:

28 Iun 2007, 11:37

FordFIESTA nu iti face griji , parerea mea este ca plecarea va fii la fel ca inainte , va fii intradevar o diferenta mica dar nu vei simti , daca iti puneai roti de jeep mai ziceam

28 Iun 2007, 12:37

$1 scrie:$2Pentru verga_cip: daca imi aduc bine aminte, forta de frecare este dependenta de masa si coeficientul de frecare, nu de suprafata... Rusinica. :lol:


:oops: Cu tot respectul pentru NEcunostintele mele de fizica, cu roti mai late franezi mai bine...DEMONSTRABIL.

28 Iun 2007, 12:44

din cate stiu eu, coeficientul de frecare variaza la schimbarea dimensiunilor suprafetei de contact

28 Iun 2007, 12:52

ca de obicei, am dat-o in offtopic, dar: cred ca treaba e un pic amestecata: la anvelope nu e foarte corect sa vorbim de un coeficient de frecare propriu-zis ci de un coeficient de .. "inaintare". Acest coeficient descrie capacitatea anvelopei a invinge asperitatile planului de rulare, si dupa parerea mea depinde de multi factori: starea, profilul, presiunea anvelopei, calitatea cauciucului...etc. Daca vorbim de coef de franare atunci vorbim de cauciuc pe asfalt, pur si simplu in conditii de laborator. In practica, asfaltul are criblura (de exemplu..) si atunci coef de frecare e .. alta mancare de peste.

28 Iun 2007, 13:22

$1 scrie:$2in cate stiu eu, coeficientul de frecare variaza la schimbarea dimensiunilor suprafetei de contact


Coeficientul de frecare este o caracteristica ce tine de compozitia materialelor; la problemele de fizica nu vei intalni decat suprafata de contact sau suprafata de contact punctiforma (adica o bila pe o suprafata plana), iar coeficientul de frecare este o constanta.
@verga_Cip: ai oarecare dreptate dar asta doar pentru ca fiind suprafata de contact mai lata praful/pietricelele influenteaza mai putin contactul dintre cauciuc si asfalt (teoretic, daca suprafata de contact este foarte mica si se interpune o pietricica acolo deja vorbim de coeficientul de frecare dintre alte materiale).
Dar teoretic o suprafata mai mare inseamna o forta mai bine distribuita, o presiune mai mica. Cu alte cuvinte in conditii ideale un corp de 1 kg se opreste pe aceeasi distanta indiferent ca are suprafata de 1cm2 sau 1 m2.

28 Iun 2007, 13:25

mama ei de fizica :)) incep sa ma uit crucis.... aaa, din cate imi aduc eu aminte, suntem in Romania, sau ma rog, merge extrapolat si la Pamant. Pe strazi nu avem conditii de laborator, si in plus micile diferente nu pot fi sesizabile de noi, simpli muritori de rand. Intrebarea era daca, si de ce sunt mai bune un anumit tip de jante. Scuze ca ma bag intre voi :D

28 Iun 2007, 13:37

Scuze de offtopic.
Din pacate nu prea putem corecta unele chestii (cum a fost asta de fata) decat in acelasi topic; mi s-a parut aiurea sa deschid alt topic in care sa le raspund prietenilor despre legile fizicii, nu ar fi avut nici o relevanta.
"Pe parte strict economica" :lol: imi cer din nou scuze.

28 Iun 2007, 13:39

Mihai are din nou dreptate.
Ca sa pleci din loc cat mai bine trebuie sa nu derapezi. Ca sa nu derapezi trebuie sa ai forta de frecare cat mai buna. Asta inseamna cauciucuri late, fara desen si asfalt neted si uscat (ati vazut cursele de dragstere ?)
Acum, daca motorul nu are forta ca sa pleci cu scartait toate astea nu mai conteaza, sunt pentru impresie artistica.

28 Iun 2007, 13:45

Iarna forta de frecare e foarte mica si roata derapeaza mai repede daca e usoara - de aia sunt bune jentile mai grele si mai inguste
Vara, la plecarea de pe loc, o janta mai grea si mai ingusta va rupe aderenta inaintea uneia mai late si mai usoare

28 Iun 2007, 14:42

asa asa... acum am inteles si eu schema multam mult pentru raspunsuri, imi faceam griji pentru ca am motorasul mic, vreau sa imi pun jante la fel cum scrie si in talon
Răspunde