Bineinteles ca nu era vorba de depozite separate, era doar o figura de stil. Cantitatea impresionanta de piese suplimentare ramane insa, ca si celelalte probleme ridicate.
Hai sa enumeram problemele care sunt contra:
- stocuri ineficient de mari (tre' sa aiba si piese "proaste", si piese bune). Apropo, daca zici ca asta s-ar face doar prin triere si se trezesc nemtii doar cu un lot 500 piese bune in momentul in care asambleaza lotul de RO, e adevarat ca tot esafodajul a fost in van??? Daca cer din start piese de calitate proasta iar apar probleme...
- oameni/utilaje mai multe pentru manevre (logistica, depozitare, etc). Tot in zona asta intra si produsele finite, in speta masinile.
- programe/reglaje diferite pentru automatizare??? (Hans, da-i te rog un sut la robotul ala ca vine lotul de RO si trebuie sa iasa prost
)
- mentalitatea (cred ca e cam greu sa-i spui unui muncitor ca azi TREBUIE sa dea rasol pentru ca sunt masini pentru RO)
- de retinut costurile mai mari cu garantia. De ce sa platesti manopera in service si transportul pieselor cand e mai ieftin pe linia de productie??? Si este si clientul multumit.
Nu ar trebui lasata deoparte partea de testare/proiectare, care va trebui facuta si pentru produsele "proaste". Sa zicem ca produci 20.000 de masini cu o piesa intentionat "proasta", care dupa 1-2 ani cade in functionare. Si pe langa operatiunile clasice de service, problema este ca vor trebui rechemate TOATE pentru ca afecteaza siguranta. Ne imaginam costurile si afectarea imaginii producatorului?
Minimizarea costurilor NU se face prin scaderea calitatii sub standarde. NEVER! Mai ales in ziua de azi, cand competita este asa de dura. Ia gandeste-te putin ce costuri acopera achizitia unei masini pe cativa ani:
- costuri de productie (vinzi mai multe, produci mai ieftin). Ai de amortizat proiecte, linii de fabricatie, etc.
- piese de schimb necesare pe durata de functionare
- dezvolta o retea de service-uri auto (care conteaza si la vanzarea unei viitoare masini)
In mod normal, la un 4-6 ani de utilizare se presupune ca deja esti clientul lor si nu mai cumperi de la alti producatori.
VIN-ul se stie din start pentru ca masinile se fac pe loturi. Productia se programeaza in functie de comenzi pentru minimizarea costurilor, nu te gandi ca au stocuri nesfarsite de piese. Iar dupa ce au iesit de pe linie, pleaca trenul/tirul cu ele catre destinatie. Altfel revenim la problema depozitarii.
Ziceai de furnizori mai ieftini... Da, este important si se gasesc, dar numai mentinand calitatea ceruta de tine. Cand esti clientul lor cel mai important fii sigur ca se vor da peste cap sa faca acel produs in standarde si la costuri cat mai mici.
Ziceai si de Nokia ceva... Ia zi-mi ca fac modificari in proiect ca sa foloseasca pe linia de fabricatie SMD-uri proaste...
Nici vorba, economia se face la costurile cu forta de munca: salariul de aici este mai mic decat salariul din Germania.
Ca sa revenim si la vechile produse pentru export... Acolo se cerea calitate! Deci nici vorba de admis produse care nu se incadreaza.
La noi era greu de obtinut calitatea pentru ca nu exista trasabilitate. Se executa un produs, iar daca in final se gasea o problema nu putea fi analizata cauza in detaliu pentru a se preveni pe viitor aparitia acelui defect. Iar costurile erau foarte mult crescute din aceste cauze.