Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
Răspunde

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 11:50

Da, turbina functioneaza tot timpu, insa la o masina cu care se merge subturat exista tendinta sa se formeze depuneri mai usor daca se merge subturat. Probabil problema nu ar trebui sa fie la fel de accentuata ca la diesel dar ... cine stie.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 11:57

Turbina este un dispozitiv tare laborios. Cu cat generatiile s-au succedat cu atat s-a complicat si mai tare functionarea ei. Am vazut multe opinii despre turbina. Turbina cu cat este mai noua cu atat este mai eficace. De turbina s-au plans in general cei cu masini ''ceva'' mai rulate cand deja uzura e prezenta. La masinile generatie mai noua turbina este cu geometrie variabila, fata de cele cu compresor fix adica partea care impinge aerul spre motor nu isi modifica suprafata de lucru (cum se intampla la unele modele vw etc). Partea care antreneaza compresorul este si el de asemenea fixa dar spre deosebire ,aceasta lucreaza intr-o cavitate a carei dimensiune se modifica. Modificarea este data de voleti, mici ''portite'' care sunt dispuse in cerc. Cand acestea sunt inchise presiunea gazelor de evacuare sunt obligate sa treaca in totalitate prin paletii turbinei imprimand acesteia o turatie maxima, dar, turatia maxima este obtinuta atunci cand presiunea gazelor creste asta realizandu-se odata cu cresterea turatiei motorului. Urmare a cresterii turatiei turbinei presiunea care o creaza compresorul creste si ea. Aici intervine partea de comanda a sistemului, adica senzorul de presiune citeste valoarea aerului comprimat in admisie si transmite la ecu. Daca presiunea creste in continuare ecu transmite catre ''convertorul de presiune'' semnal care in combinatie cu un dispozitiv vacuumatic modifica pozitia voletilor eliberand gazele pe langa paletii turbinei astfel turatia ei scade si asa mai departe. Acest cerc se perpetua tot timpul.

:D Acum revenind la turatia motorului la care intra turbina,am mai vazut pe aici cum se spunea ca turbina intra la atat.... in rest sta. Turbina se invarte tot timpul inclusiv la ralanti dar turatia este mica. In timp se produc fenomene ireversibile care pot afecta functionarea turbinei la parametri normali si pot sa spun aici despre coroziunea partilor componente mai exact corpul turbinei(din fonta) cu gazele de evacuare. Coroziunea duce la marirea tolerantei dintre paleti si corp ceea ce duce la ''scaparea'' gazelor pe langa acestia nemaiantrenand suficient. Chiar daca ecu obliga voletii sa stea inchisi pentru a crea presiune aceasta nu are cum sa se mai formeze decat la turatii ridicate. Un alt element esential pentru paletii turbinei este masa proprie cat mai mica. Cu cat este mai mica cu atat raspunde mai repede. Cand calamina se depune pe paleti acestia cresc in greutate ceea ce duce la intarzierea raspunsului. Deasemenea calamina depusa neuniform duce la dezechilibrarea ansamblului, rezultat fiind distrugerea lagarelor. Calculati cat fac 2 grame de funingina la o turatie de 100.000rot/min cat atinge turbina.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 12:54

Daca o turbina este exploatata corect nu are de ce sa pice cel putin la rulaje sub 100 k km. La rulajele mai mari intervin uzuri etc. dar noi vorbim de masini noi asa nu vad care este problema.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 14:57

Mondeo, desi este model 2007 spre deosebire de Focus si C-max, este inca peste la anumite capitole.

La faza cu Trend pe Mondeo vs. Titanium pe C-max e cam relevant pentru ca:
- un Ford Fiesta Trend va avea mai multe dotari in standard decat un Ford KA Trend.
- un Ford Focus Trend va vea mai multe dotari in standard decat un Ford Fiesta Trend.
- un Ford Mondeo Trend va avea mai multe dotari in standard decat un Ford Focus Trend.

Eu personal as merge pe Mondeo deoarece este confort sporit si portbagaj FOARTE mare pentru o mini limuzina hatchback. Gura de incarcare este impresionant de mare.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 17:54

Azi am facut drive test in oras cu Mondeo, din pacate tot TDCI. Masina se misca mai bine decat ma asteptam prin parcare printre masini. Alegerea finala Mondeo Titanium 1.6 Ecoboost. Urmeaza sa stabilesc detaliile finale cu dealerul gen culoare, accesorii, etc si dau drumul la comanda. Timpul estimat de asteptare este o luna jumate.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

27 Apr 2011, 18:45

Felicitari pt noua jucarie.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 08:24

Felicitari pentru alegere. :) Sper intr-adevar consumul sa nu te rupa.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 10:09

Sunt sigur ca nu va depasi consumul unui 2.0 145cp aspirat. Ma astept chiar sa fie mai mic, pana la urma este un motor de 1.6.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 10:18

Chiar sunt curios cat consuma (asteptam sa ne spui cand soseste jucaria :D ). Eu cred ca o sa consume aproximativ cat benzinarul de 2.0.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 10:42

Sper numa sa te tina buzunarele sa nu iti para rau sa faci uz de caii aia.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 10:47

Sunt sanse sa consume mai putin decat un motor aspirat cu injectie indirecta de aceeasi putere (ex. 2.0 PFi 145 CP), deoarece:

(1) foloseste injectie directa, ceea ce permite functionarea cu un amestec mai sarac in conditii de "cruising", mers constant, sarcina partiala

(2) avand turbina, are putere mai multa la turatii mai mici, deci nu e necesar sa-l turezi atata prin oras, iar mersul la turatii mai mici presupune mai putina risipa cu frecarile prin motor, pe la cureaua de accesorii, pierderi de pompare, fenomene de gen "valve float", samd.

adyamg scrie:sunt convins ce efecte va avea mersul subturat asupra un benzinar turbo ...

Vei fi surprins, deoarece benzina nu face funingine ca motorina.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 11:09

Sper sa provoc un alt versus, exprim doar o parere personala si deci subiectiva. Legat de placerea de condus prefer oricand o benzina turbo.

Pentru economie chiar si la benzina poti controla putin consumul, insa diesel la 10k km/an cat fac eu, scot cam greu diferenta de bani. Asta raportat la un 2.0 TDCI, deoarece 1.6 TDCI 115cp mi se pare cam submotorizat pentru 1557kg cat are Mondeo cu acest motor si ma astept oricum al un consum mai mare.

Legat de 1.6 Ecoboost, ma astept sa consume mai aproape de 1.8i aspirat de pe Mondeo decat de 2.0i. Vom vedea, insa eu nu pot sa dau cel mai bun exemplu de condus economic... :D. Nici macar de Focus-ul actual nu pot spune ca este un exemplu de economie de combustibil. Marefer la consum urban, ca la exterior este decent.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 11:25

LE: in brosura de uk scrie ca motorul 1.6 Ecoboost are cuplu 240Nm, iar cu overboost are 270Nm, cam la fel ca 1.6 TDCI.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 14:10

Eu am testat 1.6 Ecoboost pe FF3 hatchback Titanium si mi s-a parut exceptional.
Ia vedeti cat e diferenta de greutate intre FF3 hatch si Mondeo Mk4 hatch.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 14:23

Pe Mondeo cica are 160CP, desi n-am valorile de cuplu la Focus sa le compar.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 15:27

DanielArdelian2,902462 scrie:Ia vedeti cat e diferenta de greutate intre FF3 hatch si Mondeo Mk4 hatch.

Focus 3 Ecoboost 150CP = 1340Kg
Mondeo Ecoboost 160CP = 1498Kg.

Rezulta o diferenta de aproximativ 160Kg. Ambele au cuplu 240Nm.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 15:51

in Germania se mai poate lua Mondeo cu 2.0 i 145 CP
am atasat un preview cu datele motoarelor 1.6 si 2.0
FiÅŸiere ataÅŸate
Ford Mondeo.JPG

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 20:24

b85xix,901657 scrie:Tu nu stii ce zici in ce priveste consumul cel putin. Daca intre 1.6 ecoboost si 2.0 tdci e diferenta de doar 1 litra eu iti dau masina mea gratis .
Sa-mi arati mie benzinar de 160 de cai care la 170 180 consuma sub 10. :)
Iar in oras sa inteleg ca tu sustii ca 1.6 ecoboost consuma sub 10? Fii realist :D



Ai mers cu ele? Nu ma refer la un test drive de 2 Km? Eu lucrez la Ford, si crede-ma ca am mers destul de mult cu noul Focus. Nu uita ca vorbim de un motor de ultima generatie, injectie directa, distributie variabila si turbina. In plus in a sasea la 150 Km/h are in jur de 3,000 rpm.

Sa-ti mai dau un exemplu: Seat Leon 1.8 TSI 160 CP consuma cu mai putin de 1L/100 Km fata de un Golf 2.0 TDI 140 CP. Am facut test in paralel, nici eu nu am crezut. Cu ocazia am dat berea in seara respectiva.

Deci, nu vorbesc din auzite, din ce am citit nu stiu unde, vorbesc din ce am vazut eu cu ochii mei. Focus 1.6 EcoBooost 150 CP la viteza de croaziera de 120-130 Km/h a consumat 5.3%. Iar o Fiesta de 1.25 82 CP 5.8%. (am mers impreuna). Ambele masini sunt in rodaj au sub 1000 Km. Stiu ca e greu de crezut dar e real. Inca nu a aparut Noul Focus cu 2.0 TDCi 140 CP sa-ti spun exact cat consuma, dat FF2 2.0TDCi 136 CP, nu consuma la 120-130 Km/h sub 4.3% . Odata cu noile tehnologii pe motoarele pe benzina, era motorizarilor diesel pe masinile mici se apropie de sfarsit. Asta ne-au spus la cursul de new Focus. Probabil ca motoarele diesel vor ramane o solutie doar pentru cei care fac foarte multi km, sau pentru masini grele, gen 4x4.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

28 Apr 2011, 20:38

tudoralex,901660 scrie:La faza cu economia am unele dubii. Adica daca 1.6 consuma sa zicem 10 intr-un traseu urban motorul cu turbina consuma 8? In general la alte marci consumul variantelor turbo pe benzina este echivalent cu cel al variantelor aspirat de putere echivalenta adica un 1.6 turbo va consuma aproximativ cat un 2.0 pe benzina.
Motorul EcoBoost are injectie directa. In plus, un motor mai mic nu inseamna un consum mai mic. Focus 1.4 consuma mai mult decat 1.6 benzina in conditii reale. Fara sa-ti dai seama de un motor mai slab tragi mai tare. Pe cand un motor mai puternic abia il calci si merge mai lejer. Evident ca daca mergi pe circuit (tot timpul cu acceleratia la podea) un EcoBoost o sa consume mai mult decat un 1.6 aspirat, dar o sa mearga si mult mai repede. Insa in conditii normale de trafic, la aceleasi viteze o sa consume mai putin. In plus motorul EcoBoost are si sistemul Auto Start-Stop. In datele tehnice motorul 1.6 105 CP si 1.6 125 CP au dat un consum urban de 8.1 %, iar 1.6 EcoBoost 150 CP are un consum urban de 7.7%. In realitate, diferenta e mai mare.
stevethegreat,902524 scrie:in Germania se mai poate lua Mondeo cu 2.0 i 145 CP
am atasat un preview cu datele motoarelor 1.6 si 2.0
Dupa cum vedeti in datele furnizate de producator, 1.6 EcoBoost consuma cu 2% mai putin decat 2.0 145. Si are performante inferioare. Asta apropo de discutiile de mai devreme!
Ultima oară modificat de DGAlexandru pe 04 Mai 2011, 10:31, modificat 1 dată în total.
Motiv: Comasat 2 mesaje consecutive scrise la mai putin de 10 min distanta. Pe viitor te rog sa te folosesti de butonul "Modifica" pt. a adauga in mesajul anterior ceea ce vrei sa mai spui.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 07:51

Oi fi lucrand tu la Ford dar Ford nu a inventat roata. Injectia directa si distributia variabila e prezenta la alte marci de ani buni. Si masinile respective nu au un consum prea mic. ( vezi bmw,honda).
Inca nu s-a inventat motor cu multi cai care sa consume putin. Astea sunt gogosi . 1.6 de 150 de cai va consuma mai mult decat 1.6 de 100 de cai asta e realitatea lasand la o parte " tehnologiile de ultima generatie". Cat despre consumul declarat de fabricant , nici nu stiu de ce-l mai aduci in discutie.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 08:56

In conditii de mers constant, un motor cu injectie directa consuma mai putin si polueaza mai putin decat un motor cu injectie indirecta.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 10:04

corect dar un motor cu injectie directe de 150 de cai nu va cosnuma mai putin decat un motor de 1.6.
Poate tu vrei s zici ca unmotor de 150 de cai cu injectie directa consuma mai putin decat unul cu injectie clasica tot de 150 de cai. Asa da

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 11:53

b85xix,902812 scrie:Oi fi lucrand tu la Ford dar Ford nu a inventat roata. Injectia directa si distributia variabila e prezenta la alte marci de ani buni. Si masinile respective nu au un consum prea mic. ( vezi bmw,honda).
Inca nu s-a inventat motor cu multi cai care sa consume putin. Astea sunt gogosi . 1.6 de 150 de cai va consuma mai mult decat 1.6 de 100 de cai asta e realitatea lasand la o parte " tehnologiile de ultima generatie". Cat despre consumul declarat de fabricant , nici nu stiu de ce-l mai aduci in discutie.


Nu am spus ca a inventat Ford injectia directa. Spun doar ca un motor de generatie nou, cu ultimele tehnologii consuma mai putin si are putere mai mare decat in motor de generatie veche. Eu iti spun ce am vazut cu ochii mei. De ce o dacie 1300 are 54 CP si consuma la 90Km/h mai mult decat un Focus 2.0 benzina? Focusul e mai greu, are motor mai mare e mai puternic! E ilogic nu?
E vorba de randamentul motorului, doar o parte din benzina (din cate stiu eu undeva la 25-27%) se transforma in energie cinetica, restul se pierde prin caldura, frecari, etc. Dieselul consuma mai putin pentru ca are un randament mai bun (30-35%). Deci mai e mult de lucrat pana la limita superioara. Sa nu te mire daca peste 10 ani un motor de 200 CP o sa consume mai putin decat un motor actual de 60 CP.
Eu sunt de acord ca consumul dat de fabricant nu este cel real dintr-un oras precum Bucurestiul, dar nu poti sa-mi spui ca pe specificatiile fabricantului un motor e mult mai economic decat altul, iar in practica e exact invers.
Injectia directa reduce consumul cu aproximativ 20%. Tendinta producatorilor e sa faca motoare de capacitate mica si injectie directa (care consuma putin la relanti si in sarcina partiala) cu turbo ca aiba putere atunci cand ai nevoie de ea.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 11:58

pai consuma mai putin la relanti si in sarcina partiala adica asta e deja subiectiv ca sarcina partiala inseamna si 1500 de ture de ex. Vezi tu , ce sustin eu e ca la 150 de cai in momentul actual nu are cum sa consume mai putin ca un 1.6 de 100 de cai.
Nu stiu ce va fi peste 15 ani , dar momentan cai putere multi inseamna consum mai mare.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 14:15

In urma ultimelor discutii si negocieri am ajuns la varianta finala: Mondeo 2.0 tdci, M6, Titanium ... pam pam =D>. Comanda a fost facuta astazi, termen de livrare 2-3 luni. De abia astept sa vina jucaria. :-"

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 14:40

zi-ne pretul pretul :D

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 14:42

ai ales bine

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 15:05

X( deci ai trecut on the dark side

:) serios acum sa o stapanesti sanatos

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 15:20

Te-a vrajit de la 1 luna si ceva la 2-3 luni. :)) Ti-a luat ochii cu tot felul de "bonusuri" dup-aia ti-a aruncat "bomba" ca de fapt vine in 2-3 luni in loc de o luna din cauza ... scrumierei sa zicem.

Re: C-Max vs Mondeo, ambele Ecoboost

29 Apr 2011, 18:12

b85xix,903000 scrie:pai consuma mai putin la relanti si in sarcina partiala adica asta e deja subiectiv ca sarcina partiala inseamna si 1500 de ture de ex. Vezi tu , ce sustin eu e ca la 150 de cai in momentul actual nu are cum sa consume mai putin ca un 1.6 de 100 de cai.
Nu stiu ce va fi peste 15 ani , dar momentan cai putere multi inseamna consum mai mare.



Sarcina partiala inseamna ca in conditii de trafic normal, nu mergi tot timpul cu acceleratia la podea. Chiar daca mergi super tare sunt momente in care nu ai cum sa depasesti si mergi in coloana cu 80 Km/h, sau mergi print-un sat, si nu mergi cu 180, o lasi la 100. Banuesc ca nu o sa mergi la 100 Km/h 5 km cat tine satul cu a doua. Probabil mergi in a patra sau a cincea. Asta inseamna sarcina partiala. In aceste momente EcoBoost-ul consuma mai putin decat un motor de 1.6 100 CP aspirat. Sunt de acord cu tine ca daca mergi cu ambele masini la viteza maxima (evident viteza o sa fie mai mare la EcoBoost decat la aspirat), EcoBoostul consuma mai mult, insa daca mergi cu ambele masini la 150 Km/h constant, EcoBoostul o sa consume mai putin decat motorul aspirat. E un motor cu un randament mai bun
Răspunde