Da, salutare!
Nu am mai scris nimic p-aici pentru ca nu prea am mai facut mai nimic cu masinutzele mici, am destula bataie de cap cu cele mari.
Am sa arat decat 2 chestii: una ar fi unul din Land Rover-ele Defender de la Majorette, caruia am decis sa-i tai din acoperish. De ce? Pai... in principal pentru ca pot. Am gasit prin cutia care imi adaposteshte junkyard-u' (nu stiu ce cauta acolo ) un disc de taiat ffff subtzire pe care l-am mai folosit mai demult sa decupez acoperishu' unei ambulantze(Volkswagen LT35 1:43, am taiat din plafon ca sa-i fac o suprainaltzare, dar n-am terminat-o nici pana azi, inca sper ca o s-o termin, desi nu cred ca o sa o mai tzin ambulantza, o las duba suprainaltzata ) si mi-a venit ideea stralucita sa ii tai partea din spate la acoperish sa il fac pick-up. Interioru' e de plastic, dintr-o bucata si are 2 banci longitudinale pe laterale, asa ca arata chiar marfa(ceva gen qm sunt masinile de poltzie prin Africa(aia au Land Rover-e de politzie cam asa configurate ).
Am fost prost si regret acum ca am taiat q flexu' si a trebuit sa pilesc o gramada pana mi-a ieshit chiar drept si tot odata mi-a mushcat discu' si de unde nu trebuia, acum trebuind sa rectific cu putzin chit de caroserie(ffffff putzin, se poate observa din poza unde trebe umplut ). Trebuia sa tai cu bomfaieru', data viitoare asa fac, nu ma mai complic.
Nu se vede din poza, dar pe partea dreapta am dat in aripa o foarte mica gaurica cu bormasina si am construit dintr-un cui mic un snorkel ceva de genu' la asta:
. Are capatul plat, mai trebe nitzel aranjat, dar promite
. Ma batea gandu' sa-i fac si un roll-bar, dar nu imi permit bancile care sunt in spate, asa ca renuntz.
Pana acum am tot incercat la diferite camionete, camioane si off-road-ere sa fac roll-bar-uri din electrozi de sudura din otzel de diferite grosimi(dupa marimea masinii pe care se monteaza ), dar nu am gasit nicio solutzie viabila pentru a-i "suda " intre ei.
Am facut si o cushca la un Jeep Wrangler mare(masina am dezmembrat-o pana la urma, din rotzi si shasiu o sa imi fac de la 0 ceva off-road, in timp ce caroseria va fi degradata si trimisa in junkyard ) din electrozi pe care am dat-o lu' tata de mi-a sudat-o cu aparatu'(i-ash fi sudat eu, dar acolo era treaba de artist, eu lucrez ceva mai grosolan ca nah, sunt mai neexperimentat ) si nu prea e practic: dureaza ceva sa le faci, iar sudurile oricat de finutz ai lucra, tot ies q un mic guguloi, nu ies perfect asa (
). Trebuiesc pilite si in urma pilirii unele se rup si itzi bagi unghia in gat.
Superglue nu mere(duuh, nu mere nici simplu, nici presarat q praf de copt sau faina ), nici prenadez(nici n-avea rost sa incerc ), nici Poxipol, sudura q pistolu' de lipit si cositor nici atat. Ar mai fi de incercat cu chit de fibra de caroserie, dar parca am incercat anu' trecut si n-a mers(nu mai tzin minte exact, dar tind sa cred ca nu mere ).
Ideea mea ar fi sa folosesc sarma de cupru in loc de electrozi de otzel si sa le "sudez " cu cositor, cu pistolu' de lipit. Ce credetzi? Ar mere? I mean.... cositoru' se pupa q cuprul la electronice, de ce nu s-ar pupa si in nishte roll bar-uri?
Ramane de vazut, oricum Land Roveru' o sa iasa fain. Alt motiv pentru care l-am taiat este faptul ca mai am unul inchis si trebuia sa le construiesc la amandoua usha din spate[semnatura Majorette, usha care se deschide, la amandoua sunt rupte ushile, la asta pick-up ori il las asa ori ii fac oblon fix, iar la cel intreg deja i-am confectzionat usha fixa, doar trebe delimitata fereastra si vopsit in jurul ei(plasticu' pe care l-am ales e transparent de fel ) ].
Al doilea proiect pe care il prezint azi e ceva cam random. A venit foarte random, sincer nu stiu de ce am pastrat camionu' asta si de ce m-am apucat sa il fac, dar nah, poate iese ceva mishto din el.
Este vorba de un camion de jucarie de 2 bani din plastic, chinezarie de tot rahatu' care nu m-a costat nici un leu(nu stiu de unde il am, statea pe undeva prin ceva dulap demult uitat ). Un TIR cu semiremorca trailer q 2 niveluri.
Shaisu mult prea scurt, unul din cele 4 axe ale ansamblului lipsa si ceva ciobituri la bara.
Eu aveam un alt shasiu de la un fost camion cu trailer(tot chinezareala, a fost intr-o gramada de troace pe care am cumparat-o mai demult din targ, rotzile au ajuns la ceva masina, pe trailer stau masinile in dulap parcate( o reconditzionez si p-aia si o fac remorca trailer ) si shasiul ashtepta o cabina. Am mai avut o tentativa sa construiesc motor la shasiu' asta, nu l-am aruncat, dar nu cred ca voi continua cu asta, cred ca o sa incep de la 0 si sa-l fac mai realistic.
La inceput am vrut sa arunc TIR-u' asta pentru ca e uber lame, dar pentru ca motorul cu volanta pe care il avea scoate un sunet asemanator unui relanti dereglat de motor Roman, si pentru ca a trecut intr-o zi un Roman mare 6X6 de RATB(pentru cei ce probabil nu cunosc, e vorba de un Bulbazar d-asta:
) tragand un autobuz dupa el am decis sa combin piesele pe care le am, sa mai construiesc ce mai e nevoie si sa imi fac si eu ceva asemanator.
Momentan nu am facut nimic decat sa imi fac planu' in cap, am lipit bara jos(urmeaza sa o repar ca are putzin din ea ciobit ) si am taiat din grosimea la shasiu' pe care o sa-l folosesc pentru ca era prea inalt(s-ar putea sa renuntz la el si sa fac un cadru cu lojeroane nou noutz
).
Ce vreau sa fac la camion:
=> reconditzionat cabina;
=> construit/rectificat cadru;
=> facut podea la cabina cu tot q contra-aripi si tunel pentru motor;
=> construit sistem de basculare pe fatza la cabina q o balama pentru acces la motor;
=> construit motor complet cu tot ce-i trebe(radiator, cutie viteze, 2 filtre mari de aer, eshapament complet, turbosuflanta, instalatzie combustibil si ce o mai fi p-acolo );
=> butelli aer cu tot q traseu pentru frane;
=> suspensie arc cu foi pe fatza si pe spate(pe spate va fi mai complicat pentru ca trebe sa fie pentru 2 puntzi si n-am mai facut pana acum, da' o s-o rezolv eu cumva );
=> puntzi rigide cu cardane si diferentziale la toate trei axele;
=> bena completa cu cadru pentru prelata si prelata;
=> girofar(uri ) galben(e ) din LED(-uri ) care sa clipoceasca;
=> carlige de prindere in fatza si spate;
=> aparatori mari de noroi in spate;
=> o antena mare de radio;
=> shtanga mare pentru tras autobuze/camioane;
=> eventual o vopsea noua, oricum mai trebe decorat la final q tot felu' de avertizari.
Din semiremorca voi face o remorca trailer(cu alte rotzi, evident, alea originale merg la camion ) si cu un troliu in fatza(
) care sa traga masinile sus. Am nishte motorashe uber mici(unul de la un telefon Motorola si unul de la o masinutza teleghidata pe care am dezmembrat-o pentru ca era uber nashpa ) si o sa vad pe care sa il folosesc sa traga masini sus pe trailer cu un carlig prins q ceva atza. Deja semiremorca este taiata(suprastructura pentru nivelul superior adica ), a ramas decat ce trebuie pentru remorca trailer, urmeaza sa ii fac capatu' de pridere din ceva si sa ii pun rotzi si sa montez ce mai trebuie pe ea. Cadru cu lojeroane ce urmeaza a fi construit, eventual lumini ceva, un mic spatziu de depozitare pentru scule, un suport de roata de rezerva, etc.
Sper sa iasa ceva fain din troacele astea, chiar daca sunt de tot rahatul.
Imi cer scuze daca v-a plictisit/dat dureri de cap post-ul meu, asta e acum
.
Va salut si o sa revin si cu alte update-uri cand o sa mai am(nu stiu cand, ca incepe scoala, am multe de facut si nu prea am timp de trocit la masinutze, mai bine trocesc la Fritz si la Sabine ).