Discutii libere/forum

DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde verga_Cip » 30 Mai 2011, 13:03

$1 scrie:$2Se poate arata exact pasajul unde apar TOTI acei pasi??? Eu nu l-am vazut...


Regulamentul NU precizeaza pentru cazurile de schimbare a directiei de mers daca inainte de a semnaliza trebuie sa te asiguri. Totusi, prevederile depasirii fac acest lucru:

"3. Depasirea
Art. 118

Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;
"

Totodata, Decretul stipuleaza:

"3. Depasirea
Art. 45

(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
"

Presupunand ca te afli pe un drum public fara interdictie de depasire, cele 2 prevederi se "intersecteaza", intrucat

"Art. 116

(1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa semnalizeze schimbarea directiei de deplasare, depasirea, oprirea si punerea in miscare.
"

.. iar daca esti depasit, autovehicului care depaseste trebuie lasat sa-si termine manevra si apoi o vei incepe pe a ta! Altfel spus, daca prin depasire tu nu mai ai timp si spatiu fizic sa faci manevra intentionata, nu faci ca romanasul (apana acum 2-3 ani bucurestean, acum am fazut ca Bacaul intrece cu mult Bucurestiul) si treci peste nspe mii de benzi ca sa ajungi unde trebuie ...


Tot decretul spune:
"6. Reguli referitoare la manevre
Art. 54

(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
"

de unde se intelege ca NU EXISTA O PRIORITATE IN INCEPEREA MANEVRELOR, respectiv ca asigurarea se face inaintea semnalizarii si invers, ci doar ca ambele manevre sunt obligatorii si se implica una pe cealalta!

PS: cu rosu sunt citatele din Decret!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Mihai L » 30 Mai 2011, 13:24

M-ai lamurit, Ciprian... =))

1) Depasirea este asa cum zicea si Cristi, deci cade din schema
2) Pasajul asta mi se pare foarte relevant: este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia.

Din timp presupune cu ceva vreme inainte sa faca manevra, perioada in care studiaza posibilitatea efectuarii manevrei fara sa incomodeze colegii de trafic.

Semnalizarea din timp este foarte importanta: cei care vin din orice directie sau iti dau prioritate nu stiu ce ai tu de gand pana nu semnalizezi. Prin urmare orice asigurare este fara acoperire. Cand semnalizezi, multi din cei din jurul tau schimba traseul (cel din spate poate te depaseste daca faci dreapta, cel din dreapta poate incetineste ca sa-ti faca loc, etc).
TOATE aceste manevre necesita timp de reactie din partea altor soferi care trebuie la randul lor sa execute manevre pe care in mod normal nu le-ar fi facut.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde toxicristi » 30 Mai 2011, 13:30

Dar asta nu inseamna ca nu are dreptul sa se si asigure din timp, chiar daca nu e obligat sa se asigure din timp, ci doar sa semnalizeze din timp. Este preventiv.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde silviupn69 » 30 Mai 2011, 13:35

Mai oameni buni, macar de s-ar semnaliza si s-ar asigura (sau ma rog, invers, de s-ar asigura si-ar semnaliza :D ) toti soferii din trafic, atata timp cat ati dezbatut voi pe aici si eu sunt sigur ca nu ar mai exista coliziuni si nici macar nervi +injuraturi. Totul se reduce la nesemnalizare si neasigurare, ce nu-i clar? 8-}
domnu' Ciprian, ceva nu inteleg din descrierea de mai sus:
1.pe unde depasea motociclistul? (intreb, ptr. ca ai spus la un moment dat ca......
$1 scrie:$2n timp ce rula in paralel cu cea de-a doua masina vede pe prima cu semnalizarea pusa ... priveste spre dreapta drumului si observa ca se facea un drum, moment in care incremeneste si se face maro
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Mihai L » 30 Mai 2011, 13:43

De la inceput am presupus ca soferul trebuie sa fie atent la tot traficul din jur.

Ideea este ca nu poti stabili limite clare, cum e la varianta semnalizare/asigurare/manevra.
In speta mergi pe banda ta, in momentul x decizi ca trebuie sa te asiguri daca poti trece pe banda din dreapta. Terenul pare OK, semnalizezi si continui sa te asiguri??? Pai abia ce te-ai asigurat ca nu e nimeni pe care sa-l incomodezi... Ba chiar in Bucuresti as zice ca risti sa pierzi oportunitatea daca astepti inca 3-5 secunde de la asigurare.

Chiar nu mai vad rostul semnalizarii pentru cei din jur (in afara celor care vin cu viteza extrem de mare sau motociclistii, dar si pentru ei va fi prea tarziu), ca sa nu mai zic ca pierzi contactul cu traficul pentru ca vei fi foarte atent doar la partea din dreapta.

Scurt rezumat: mai sus sunt niste argumente PENTRU asigurarea responsabila DUPA semnalizare.

@silviupn69: Depasea pe dreapta, evident... Regulamentar... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde verga_Cip » 30 Mai 2011, 13:49

prin stanga, greseala mea!

si pasajul este cu drumul la stanga ... neatentia mea!

Mihai, logica mea spune ca "si" presupune o conditie multipla in care ambele elemente de o parte si cealalta a lui "si" trebuie sa fie adevarate (pentru exemplul dat ...). Faptul ca e pus semnalizare inainte de asigurare nu inseamna ca e si ordinea. De ce? Pentru ca daca citesti tot decretul, in afara de DEPASIRE nu scrie nicaieri de asigurare =))..ciudat nu?! =))
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde silviupn69 » 30 Mai 2011, 13:54

ok Cip, asa e altceva.
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde iuly_007 » 30 Mai 2011, 13:57

mihai, zine sincer: cat de "bazat" te simti pe ceea ce stii la volan? ma refer la evitarea unor situatii limita, franari de urgenta, anticiparea miscarilor celorlalti participanti la trafic...
din povestile tale imi dau seama ca nu prea poti face doua lucruri in acelasi timp(aka: semnalizare-reasigurare, care la urma urmei e o chestie de fractiune de secunda).
acu' pe bune: tot nu-mi dau seama cum poti sustine cu tarie o asemenea aberatie.
depasirea:
te asiguri si din fata si din spate temeinic sa fii absolut sigur ca poti efectua o viitoare manevra in conditii de maxima siguranta
dai semnal
te reasiguri (E chiar mare smecherie sa arunci o fractiune de secunda ochiu'-n oglinda? )
depasesti

e vreun coleg care are alta parere? in afara de mihai..
focus panther black(methal)LINK
VREI SA FII MANDRU DE ASPECTUL MASINII TALE? ATUNCI NU TREBUIE SA LIPSESTI DE AICI! PRIMUL FORUM DESTINAT COSMETICII AUTO DIN ROMANIA!
CUMPAR BORD STRICAT DE FORD FOCUS MK1,DIESEL(5000ROT/MIN)
Avatar utilizator
iuly_007
Member
 
Mesaje: 365
Membru din: 04 Iul 2008, 11:57
Localitate: braila(ianca:P)
Maşina: ff mk1, 1.8tddi

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Nic_Bv » 30 Mai 2011, 14:01

Ce ziceti de varianta semnalizarii IN TIMP CE are loc manevra de asigurare? Omul este capabil de multitasking...

Eu am observat ca asa stau lucrurile de obicei, cand schimb banda ma uit in oglinda si in acelasi timp - daca am liber - misc maneta semnalizarii. Ca temporizare, cam cat numeri in gand pana la trei dupa inceperea semnalizarii, se efectueaza si manevra.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde verga_Cip » 30 Mai 2011, 14:05

eu practic acest sir de pasi si cand schimb directia. sa va spun si de ce. eram o data grabit, m-am uitat in stanga/dreapta, am vazut niste faruri venind, insa fiind masini parcate nu am putut aproxima cu ce viteza "veneau" farurile. asa ca am demarat, facut dreapta (viraj) si uitandu-ma din reflex in oglinda retrovizoare si imediat cea laterala constat ca masina cu faruri venea (ca o moara pe Siret) mai cu viteza ... moment in care am tras dreapta de volan, am lasat banda lui libera (l-am lasat sa treaca), ulterior am continuat si eu drumul. Fara claxoane, injuraturi, etc.

asta e o chestie nasoana in multe orase care au masini parcate si nu te poti asigura cum trebuie.

Revin si spun: la schimbarea directiei de mers este necesara o asigurare prealabila deoarece (nu e obligatorie conform Decret/Regulament):
1. poti fi depasit si atunci incurci; pentru viraj la stanga
2. poti avea biciclist in dreapta iar tu faci dreapta peste el; pentru viraj la dreapta

Sigur ca punerea in functiune a semnalului nu omoara biciclistul, insa cu siguranta ii va face bine la pantaloni.


$1 scrie:$2e ziceti de varianta semnalizarii IN TIMP CE are loc manevra de asigurare? Omul este capabil de multitasking...


Unii nu "este" capabili...semnalizeaza, trag de volan si apoi intorc capul. Oglinzile sunt de "portolan" si se uzeaza daca se uita in ele prea mult! Iar daca sunt si incalzite, frig la ochi :D
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde silviupn69 » 30 Mai 2011, 14:08

$1 scrie:$2e vreun coleg care are alta parere? in afara de mihai..


Da, eu !!!
Mihai nu vorbea despre depasire :D

Cum puteti crede ca Mihai, in cazul de fata nu ar face pasii necesari unei schimbari de banda (in cazul de fata despre asta se discuta si nu despre depasire)? Eu unul sunt sigur, ca si inainte de a pune semnal isi arunca ochii prin oglinzi (eu GARANTEZ acest lucru). Aici dezbatea (ptr. ca e forum) o problema pur teoretica si nu una practica asa cum procedeaza de fapt in traficul de zi cu zi.

Nu simt nevoia sa ii iau eu apararea lui Mihai, dar haide sa discutam relax, civilizat, n-are rost sa ne incrancenam !
Ford Mondeo
Ghia 04/2005 , TDCI, 2.0, 131cp
Imagine
Avatar utilizator
silviupn69
1nsane Member
 
Mesaje: 1238
Membru din: 27 Dec 2007, 07:29
Localitate: Piatra-Neamt
Maşina: Mondeo 2.0 TDCI; 130CP

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Mihai L » 30 Mai 2011, 14:30

$1 scrie:$2ihai, zine sincer: cat de "bazat" te simti pe ceea ce stii la volan? ma refer la evitarea unor situatii limita, franari de urgenta, anticiparea miscarilor celorlalti participanti la trafic...


Pai in 20 de ani de permis, fara niciun accident din vina mea (doua incidente minore - din vina altora), 99% din trafic in Bucuresti... Ce parere ai? Frana de urgenta cred ca am pus o singura data cu Focusul (in 50.000km, mare parte facuti la fel, in Bucuresti).

De fapt si de drept incercam sa elimin teama pe care o au unii: cand semnalizeaza cineva langa tine e clar, in secunda doi ti-a si tras-o.
Nu, semnalizarea reprezinta INTENTIA de schimbare a directiei/benzii. NU inseamna ca acel sofer poate sa faca manevra inainte de a se asigura temeinic.
Nu vi se pare suficient de preventiv???
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde toxicristi » 30 Mai 2011, 15:07

In traficul de zi cu zi, aia 50 de metri la schimbarea unei benzi oricum sunt povesti. Unde intradevar e important sa semnalizezi din timp si unde, in general, se semnalizeaza, este la schimbarea directiei de mers (de ex, intr-o intersectie) si la depasire. Nesemnalizarea in astea 2 cazuri nu poate fi pusa ca si gravitate pe picior de egalitate cu nesemnalizarea la schimbarea benzii.

In general, eu cred ca semnalizez si ma asigur concomitent si constant pe parcursul manevrei - a devenit un automatism. La depasire, cateodata incep semnalizarea de cand vad ca se va termina zona de depasire interzisa si ca pe zona de depasire permisa am conditii pentru depasre (banda opusa libera, vizibilitate, etc), ca sa pot depasi imediat ce se incepe banda discontinua, evident asigurandu-ma constant si din spate, sa nu ma depaseasca unu pe linia continua .

Ontopic :))
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Nic_Bv » 30 Mai 2011, 17:18

Cristi, asta cu "nu-mi arde becu'" e foarte tare. Am patit-o si eu odata, acu' vreo 12 ani . Faza de colectie. Ieseam de pe poarta fabricii Nova Brasilia din Bucuresti, cu un van incarcat ochi cu cafea. La 100 de metri ma opreste organul, la mica ciupeala. Masina era stickeruita si se vedea ca e plina.
Ma intreaba de acte, de una de alta. Ma pune sa aprind avaria, pozitii, faza scurta... prostii d-astea.
La un moment dat i se lumineaza fata: "nu arde becul de pozitie pe spate dreapta!" La care eu ma duc, cu un avant imberb si dau o palma peste tripla. Becul s-a aprins, iar organul s-a pleostit instantaneu.

Povestita, faza nu inseamna mare lucru. Daca as fi putut sa o filmez...
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde micutufg » 30 Mai 2011, 19:34

Mah fratilor cea mai tare explicatie pentru nesemnalizare mia fost dat sa o aud de la un prieten din bucuresti,, pai nu semnalizez ca sa nu se prinda participantii la trafic ce vreau io sa fac'' . Era sa ma imbolnavesc cu nervii cand lam auzit .Cat despre alte defectiuni tehnice vreau sa enumar legarea stopului pe frana cu claxonul,mai exista legarea treptei 1a de viteza cu claxonul,si va las pe voi sa mai adaugati altele.A si aici nu cumva sa includeti taximetristii care nu se incadreaza la soferi.O data cu obtinerea atestatului de transport persoane li se dau cu totul alte drepturi ,plus ca obtinerea respectivului atestat este conditionata de predarea in schimb a manetei de semnalizare a vehicolului condus de dansii.Am mai auzit ca in respectiva bransa acordarea de prioritate se pedepseste cu taierea capului.Sa auzim numai de bine
Avatar utilizator
micutufg
Member
 
Mesaje: 298
Membru din: 25 Oct 2008, 00:50
Maşina: escort 1994 1800cc 105hp rs

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde smiley32 » 05 Iun 2011, 20:27

sigur are motivele lui :))
Avatar utilizator
smiley32
Member
 
Mesaje: 353
Membru din: 27 Mar 2009, 18:57
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford Focus 2003 TDDI 66kw 1,8
VIN: 12345678952525162

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde nisda » 10 Iun 2011, 08:35

Am si eu o nedumerire , poate puteti sa ma ajutati.
La masinile de peste 30.000 euro , producatori nu le echipeaza cu maneta , releu , si tot ce mai trebuie pentru semnalizare sau astea sunt optionale si iti dau la echiparea standard doar butonul si ce mai trebuie pentru avariiavarii , eu stiam ca si semnalizarea intra in echiparea standard , sau poate ma insel eu , puteti sa ma lamuriti in aceasta privinta?
nisda
Member
 
Mesaje: 300
Membru din: 31 Ian 2009, 21:15
Localitate: Navodari , Constanta
Maşina: ford mondeo mk3 , 2001 , 2,0 tddi , 115 cp
VIN: WF0WXXGBBW1M73582

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Marian0582 » 10 Iun 2011, 09:17

Pai ce sa fie de lamurit?
La masinile de peste 30000 € (ma bucur ca nu ai zis doar Audi, ca altii, pe la noi prin Sibiu si BeEmWe-urile si FauWe-urile au aceeasi problema...) ai atatea optionale si atata electronica incat, un cumparator al unei astfel de masini si posesor a (maxim) 8 clase, considera ca trebuie sa fie si o functie automata de activare a semnalizarii atunci cand vrea sa schimbe banda sau sa schimbe directia de mers. Plus nelipsita functie de pornire automata a fazei scurte la iesirea din localitate (valabil si la masinile de 1000 € in sus).
Daca ai Line assist, Park assist, "intelligence" assist, etc e la mintea cocosului ca ai si un amarat de "Change direction" assist, nu???? =))
"When you're mad at the world and you feel like you're losing control,
All you need to get by is just a little bit of soul"
Avatar utilizator
Marian0582
Gold Member
 
Mesaje: 595
Membru din: 22 Mar 2010, 14:47
Localitate: Sibiu
Maşina: Ford Focus, an 2014, 1.6 Ecoboost, 150 cai
VIN: WF0MXXGCBMEB63371

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde verga_Cip » 10 Iun 2011, 11:18

Eu am fost intr-o situatie oarecum similara celei discutate mai sus..ma deplasam pe banda 1 pe centru iar pa banda 2 s-a facut un "gol", moment in care am semnalizat si am vrut sa trec pe banda 2. uitandu-ma in retrovizoare am vazut ca si peugeot-ul din spatele meu pusese semnalizarea si incerca sa treaca tot pe banda 2, am renuntat la semnalizare, l-am lasat sa treaca, am pus din nou semnalizarea, reasigurat si trecut pe banda 2.

PS: pun pariu pe cat vreti ca 90 % din soferi nu ar fi facut ce-am facut eu, tinand cont ce inainte de apune semnalizarea m-am uitat sa vad daca semnalizeaza cineva ceva!! cel mai probabil amandoi am pus semnal de trecere pe banda 2, deci eram indreptatit sa trec!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde Mihai L » 10 Iun 2011, 11:38

$1 scrie:$2.. cel mai probabil amandoi am pus semnal de trecere pe banda 2, deci eram indreptatit sa trec!

Nu obligatoriu... Daca a apucat el sa intre in depasire pana sa faci tu manevra, ar trebui sa-l lasi pe el (asa cum ai procedat).

Daca incepeti manevra oarecum in acelasi timp, inseamna ca el deja a vazut semnalizarea ta. In anumite cazuri e OK sa mearga dupa tine si e corecta semnalizarea (depasiti o caruta, de exemplu, pastrand ordinea).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde verga_Cip » 11 Iun 2011, 20:16

Am preferat sa stau linistit, e mai bine pentru inima (te sperii), cap (faci atac - de nervi), gura (injuraturi) =))
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde kronosro » 11 Iun 2011, 21:13

ce te faci cu berbecii care intii incep manevra dupa care semnalizeaza sau nici macar ...
Avatar utilizator
kronosro
1nsane Member
 
Mesaje: 1103
Membru din: 02 Mar 2010, 22:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Kuga MK3.5 facelift Active X 2.5L FHEV AWD

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde enicky » 07 Iul 2011, 14:52

Daca n-as strica-o si pe a mea as intra in taxiuri fara mila ! Ei cred ca toate strazile sunt ale lor. Un taran de GR cu o astra imi taie calea sa intre la XXL,unde mergeam si eu,si cand parcam ii zic de semnal si zice ca ala e ptr prosti. Si cand cobor si il intreb daca m-a facut prost (era evident) si vede ca nu ma mai terminam de iesit din masina,zice: nuu,nu v-am facut prost pe dvs, ziceam asa...Ar trebui sa se ia permisul si pt semnal, macar pe 10 zile,20 ca de amenda au bani,dar fara masina e mai greu.Ajungem sa zicem ca era mai bine cand statea politia la coltul strazii,mai se respecta ceva.
Nicu (Nicky), Ford Focus 2- 1,8TDCI
Avatar utilizator
enicky
Incepator
 
Mesaje: 46
Membru din: 20 Noi 2010, 20:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus trend/2009/1,8TDCI/115

Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?

Mesajde razvann » 01 Sep 2011, 09:26

Eu cred ca cei care nu semnalizeaza nu pot sa o faca. Si asta pentru ca masina lor nu are pachetul Semnalizare. Au ales o masina mai Eco si atunci pentru a atinge un consum mai mic de combustibil, masina trebuie sa fie mai usoara, si in consecinta nu au montat modulul de semnalizare iar farurile chiar daca au aceeasi forma nu au becurile aferente semnalizarii. Rezulta de aici o greutate mai mica, consum mai mic si deci mai putin CO2 pe strazile patriei.

In plus de ce sa pui asa ceva cand tie ca sofer nu iti este de folos, din contra, ai o grija in plus sa tragi maneta si asta te distrage de la condus.
Avatar utilizator
razvann
1nsane Member
 
Mesaje: 2504
Membru din: 30 Noi 2007, 03:30
Localitate: Brasov
Maşina: Mondeo Mk4, 2.0 tdci

Anterior

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 13 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 13 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 13 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login