Totul despre membri

Focoasa mea roscata

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde Mihai R » 02 Apr 2011, 13:03

Felicitari! ;) POZE !!!!

- Volvo XC60 2024 / B5 Polestar Engineered / 261CP / Onyx Black / Black Edition - 16.000km @ 04.2025
- Volvo XC60 2023 / B5 / 250CP / Thunder Grey / R-Design - 19.500km @ 04.2025
- Volvo V90 2021 / B4 Polestar Engineered / 220CP / Thunder Grey / R-Design - 45.000km @ 07.2024 [in familie]

EX: Volvo V60 MK2 2020 // Volvo XC40 MK1 2020 // Ford Focus MK3 2013 TOPIC DEDICAT // Skoda Superb MK3 2018 // Mini Cooper 2018 // Ford Mondeo MK5 2016 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Fiesta MK7 2016 // Ford Focus MK2 2008 ( TOPIC DEDICAT ) // Ford Kuga MK1 2008
Avatar utilizator
Mihai R
 
Mesaje: 5277
Membru din: 31 Mai 2008, 13:40
Localitate: Taunusstein Germania / Bucuresti Romania
Maşina: Volvo XC60, B5 Polestar Engineered, 261CP, Black Edition

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 05 Iun 2011, 14:14

Iată că, m-a ajutat Dumnezeu şi am ajuns cu bine la venerabila vârstă de 2 ani şi 8 luni şi 30.057 km.
Cine mă ştie, cunoaşte şi că am avut mici probleme, majoritatea din cauza Romcarului şi a BDT-ului. Dacă nu erau ei, aveam mai puţine fire albe în cap.
DAR, ceea ce vreau să adaug aici, şi sunt sigur că voi stârni o serie de dezbateri, este faptul că cine a gândit traseul fişelor la acest motor, ori a fost un inginer proaspăt absolvent, cu puţină experienţă sau doar a fost idiot.
Vai, cum îmi permit să afirm aşa ceva?? Uite foarte simplu!! De o lună şi puţin, am sesizat o fluctuaţie în mersul motorului, mai precis în felul cum funcţionează când menţin pedala de acceleraţie constant. În traducere, când merg constant, se zmuceşte. Iniţial am zis că e drumul prost, că sunt eu cu capul, că e benzina de kkt şi începe să mi se îmbâcsească ceva....DAR, într-o noapte, chiar am avut probleme, adică mai mult mergea "înfrânat" decât accelera, dacă doream să merg liniştit, să accelerez încet.
După numeroase incursiuni printre prieteni, am primit diferite sfaturi, de la benzină proastă, filtru îmbâcsit, clapetă de acceleraţie jegoasă, bujii naşpa, până la aşa face toate. Să nu credeţi că am mai fost pe la vreun service!! Nici mort nu mai calc pe acolo!! Până la urmă, am concluzionat că într-adevăr este o problemă electrică. Primul lucru care mi-a venit în cap a fost bujia aia nenorocită care au schimbat-o tăranii ăia băşiţi de la BDT, la 5000 de kilometri, bujie pe care au stricat-o când verificau chipurile dacă sunt pierderi ale lichidului de răcire pe sus pe la capacul de chiulasă...Evident, morţi, răniţi, neamuri, etc. Blestemul BDT bântuie şi astăzi, doi ani mai târziu....
După o bere şi nişte nervi mai calmaţi, un bun prieten, mult mai calm şi mai înţelept ca mine, care conduce şi visează Forduri de când eu învăţam să merg în patru labe, mi-a sugerat să fac un simplu dar incredibil de eficient test. Şi anume: să mă duc într-un loc întunecos, să salt capota, sa pornesc motorul şi să observ cu grijă, fără surse de lumină, dacă una din fişe scapă vreo scânteie, care scânteie se poate observa cu ochiul liber, fiind ceva similar cu scânteia de cuarţ de la brichetele mai dichisite.
Eu, sceptic dar obosit, n-am comentat, şi în sinea mea, am zis s-o fac şi p-asta, pentru că omul ştie foarte multe, şi eram ipocrit dacă ziceam că "n-are domne cum, că e Ford". Buuuun, zis şi făcut, mers pe un maidan, că slavă Domnului, sunt destule-n Bucureşti, ridicat capota, poziţionat cu atenţie si cu ochiul geană, şi...STUPOARE!!!! Ditamai scânteia, la cea mai lungă fişă, cea care se duce la prima bujie din stânga...INCREDIBIL!!! Am zis totuşi că nu văd bine...era la ralanti, deci nici măcar nu era turat motorul...culmea e că aproape de 2000 de turaţii dispărea scânteia, apărea pe la 2500 până la 3000, iar după aia nu am mai testat pentru ca îmi huruiau creierii în cap şi sincer nu mai avea rost...the damage was found...menţionez, pentru cârcotaşi, că testul de turaţie a fost făcut prin intermediul meniului de service din fundalul CB-ului, meniu care conţine un turometru digital în timp real, pe lângă altele.
Conform pozelor anexate, o să vedeţi şurubul nenorocit care face masă cu fişa de care v-am povestit, şi care făcea spectacolul de lumini NEDORIT... Stăteam şi mă gândeam...practic eu sunt un fel de 1000 de cmc, cu 3 pistoane...că al patrulea primea din când în când juma de scânteie... :|
Cine nu crede că traseul indicat de producător este cel din poză, să se uite mai bine, că are anumite cleme din cauciuc, speciale pentru a "ţine ordinea şi disciplina" în cadrul traseului fişelor. ŞI, dacă păstrezi acest traseu, aşa cum a fost el gândit de nenea ingineru idiot de atunci, vei ajunge să străpungi izolaţia fişei prin arcul electric făcut cu şurubul capacului de chiulasă. SUPER TARE FRATE!!!
Şi să fiu al dreacu dacă se prindea vreunul de la vreun service de acest fenomen!! E benzina domne, e bujiile...aşa face toate...vezi? Dacă îţi luai diesel, nu păţeai d-astea... :|
În altă ordine de idei, acum mă chinui să-mi screm mintea şi imaginaţia, CUM să alcătuiesc un traseu, prin care să nu mai facă masă fişa respectivă cu nici un şurub sau mai nou, cu fişa vecină!! Este de vis...
Fişiere ataşate
DSC00991.jpg
Nu pot să merg nici cu ea ridicată, să stea în aer, pentru că, odată ce se încălzeşte motorul, ea se "înmoaie" şi s-a sprijinit de fişa numărul 3, influenţând-o p-aia...un coşmar electric!!
DSC00990.jpg
Aici se poate vedea traseul indicat de constructor, fişa stând ca la carte...şi cât de aproape este de şurub....
DSC00989.jpg
Fişa şi şurubul, cei doi alcoolişti care m-au secat de nervi o lună întreagă!! Distanţa aproximativă dintre fişă şi şurub este de 3 milimetri!!
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 05 Iun 2011, 14:31

cauta si cumpara niste fise mai bune, adica cu o izolatie mai buna.
oricum acea fisa este terminata. cat despre traseu nu cred ca ai alta solutie, trebuie sa cumperi fise mai lungi ca sa poti sa le pozezi pe unde vrei tu, dar cat mai departe de metal. asta inseamna caldura motorului, imbatranirea prematura a pieselor din cauciuc si plastic.
succes.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 06 Iun 2011, 21:43

Da, revin cu impresii după ce am crezut că pot proceda într-o manieră să mă cârpesc 2 zile până aflu toată complexitatea situaţiei...DAR, stupoare, după ce am învelit fişa "bolnavă" cu un fost furtun gros, ce a fost destinat pentru circuitul de benzină dar nu a fost folosit, s-a dovedit că motorul merge şi mai prost, manifestându-se şi mai urât de data asta şi în treapta a 4 a!!! Deci efectiv este science fiction ce se întâmplă...de fapt nu, într-adevăr, e atât de coaptă fişa asta, încât e o minune că mai trece vreun impuls electric prin ea...E trist că după doar 2 ani şi jumătate apar măgării d-astea..Acum mă chinui să scotocesc cu atenţie prin manual dacă se schimbă la 45.000 de km bujiile SAU la 2 ani, sau doar la kilometraj...Pentru că eu din căutările mele prin manual, ţin minte că făcea menţiune doar de 45.000 de km pentru Ti-VCT-ul meu. Cine ştie altfel, să argumenteze vă rog...
Fişiere ataşate
DSC00998.jpg
soluţia nu foarte estetică...
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde DanielArdelian2 » 06 Iun 2011, 23:02

Dupa cate spui tu, tare am impresia ca fisa respectiva este mai degraba intrerupta undeva, poate pentru ca a fost bruscata si indoita mai mult decat e necesar si din cauza intreruperii, scanteia nu ajunge la bujie si atunci o ia pe unde apuca, spre exemplu pe la suruburile acelui capac.

Daca izolatia fisei e buna si fisa nu e intrerupta, n-are voie sa scape cum face la tine.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 07 Iun 2011, 07:28

Off..Daniele, fişa nu a fost bruscată, să trag de ea ca dementul. Când am montat bucata aia de cauciuc am fost blând, că e destul de moale ca material acea fişă, DAR, într-adevăr, izolaţia este compromisă acolo unde a făcut arc electric multă vreme...
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 07 Iun 2011, 19:49

Update: Făcut o acţiune de înlocuire bujii cu unele noi, tot FoMoCo, DEŞI, bujiile vechi arată foarte bine, foarte puţine depuneri de calamină roşie, foooooarte puţin de negru, dar e perfect normal după 2 ani şi 8 luni de funcţionare zilnică. Foarte mulţumit de motor, să trăiască Rompetrol pentru calitatea benzinei, că pentru preţ îî înjur, şi trăiască eu, că ştiu s-o conduc fără să-i fac rău sau s-o lenevesc :)
Deci, bujii, noi, totul ok. Fişa cea mai lungă, adică fişa cilindrului 1 înlocuită temporar cu una de la o Honda din 2000, merge motorul perfect, chiar dacă fişa aia de la Honda are 11 ani!!!!
În altă ordine de idei, multe înjurături producătorului de fişe şi celui care a făcut design-ul traseului de fişe al motorului. O să trec pe NGK, am văzut un set de fişe, şi o să-l montez până sâmbătă, pentru că nu pot pleca la drum lung cu 3 fişe şi un sfert...că atât mai valorează fişa 1, un sfert...din 30.000 de volţi, mai ajung vreo 12.000, din an în paşte...
Anyway, când schimb fişele, revin. De asemenea, am observat că în fabrică, atunci când au înfipt fişele în bobină, le-au gresat cu un fel de unsoare grafitată...nu prea pot să-mi dau seama de ce...să ţină praful departe poate... :-??
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 07 Iun 2011, 20:45

frig-cald inseamna condens care face rugina fr buna conducatoare de electricitate. apar descarcari.
vaselina impiedica acest lucru. se foloseste in special cand este vorba de tensiuni mari, ordinul miilor de volti.
Ultima oară modificat de mac01 pe 07 Iun 2011, 20:48, modificat 1 dată în total.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 07 Iun 2011, 20:46

Interesant :) Mulţumesc ;)
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 07 Iun 2011, 20:56

cu placere!
se foloseste vaselina siliconica, grafitul este bun conducator de electricitate. nu este indicata vaselina grafitata.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 07 Iun 2011, 21:05

Acum îmi pare rău că am şters fişa aia şi duza de la bobina de vaselină, dar avea puţin praf şi se mânjise tot când am scos-o...să văd poate mai ciordesc de la celelalte puţină vaselină :)
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 07 Iun 2011, 21:13

da , nu cred ca se supara celelalte fise ca imprumuta surioarei lor putina vaselina ;)
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde DanielArdelian2 » 08 Iun 2011, 09:49

Wow, cred ca avem un nou record de aiureli raportat la numarul de cuvinte. :-S
$1 scrie:$2rig-cald inseamna condens

:-/
Condensul apare in punctele mai reci decat mediul inconjurator. Cand ceva rece se incalzeste, condensul se evapora, nu se formeaza. Cand ceva cald se raceste, daca nu se raceste sub temperatura mediului nu prea apare condens.

$1 scrie:$2rugina fr buna conducatoare de electricitate.

:-/
Sa vezi ce buna conducatoare de electricitate este, de aceea se folosesc sprayuri de contact antioxidante si mufe cu contacte aurite, ca sa rugineasca foarte repede si sa circule electricitatea cat mai bine. Si sa vezi ce bine merge motorul cand iti intra apa si apare rugina in vreuna din mufele de pe la vreun senzor pe la motor.

Si apoi, nici fisa si nici borna bobinei nu este metalica. De unde rugina?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 08 Iun 2011, 20:42

daca tot este un record de aiureli si cum le stii tu pe toate (ca un om mare), atunci te invit sa-i dai o explicatie lui Radu ce rol are vaselina care unge fisele.
va astept cu un raspuns D'inginer.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde moro50 » 08 Iun 2011, 21:20

mac01,
nu te supara pe el, cand are dreptate, are. Si sigur stie si ce rol are vaselina care unge fisele.
Ultima oară modificat de moro50 pe 08 Iun 2011, 21:27, modificat 1 dată în total.
FOCUS 2 - SEDAN; 2.0 TDCI - 136 CP.
moro50
1nsane Member
 
Mesaje: 1167
Membru din: 17 Ian 2011, 22:48
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2, 2.0 TDCI, 136 CP-SEDAN.

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 08 Iun 2011, 21:25

Ok, atunci îmi zice şi mie cineva de ce este unsoarea aia acolo? Bănuiesc că este pentru izolarea zonei de praful din ţara asta de căcat. Alt rol mai are?
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde DanielArdelian2 » 09 Iun 2011, 08:53

Vaselina aceea se pune pentru etansare impotriva umezelii si ca sa fie mai usor de scos fisa pe viitor, deoarece materialul din care este facuta imbatraneste si isi pierde din elasticitate, devine rigid.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde mac01 » 09 Iun 2011, 18:21

daca taceai filozof ramaneai =))
m-ai dat pe spate =))
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde cornel mondeo 97 » 05 Oct 2011, 19:36

m-am uitat pe toate cele 15 pagini ale postului, masina ta are 3 ani de acum ...
si inca nu ai pus poze cu masina (doar o poza pe care a pus-o altcineva).

sper sa nu o iei ca pe o critica.

km cati mai multi, fara gropi si fara evenimente.

cu stima.
Cine se scoala de dimineata, DOARME MAI PUŢIN !
cornel mondeo 97
Gold Member
 
Mesaje: 946
Membru din: 31 Iul 2009, 20:20
Localitate: Sibiu
Maşina: Mondeo mk5

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 05 Oct 2011, 19:59

Poze am în cadrul galeriei, de lângă opţiunea de a-mi trimite MP :)
Sunt din vremurile bune, când maşina era fără capota zgâriată...
În rest, toate bune, după ce am rezolvat problema cu Engine Malfunction, am revenit la normal, consumă normal, şi se conduce finuţ cum era înainte.

Consum urban, şi doar urban din păcate, 10.5 la sută, în condiţiile în care schimb vitezele de la 3.000 de rotaţii în sus. Este ok, m-am obişnuit, şi se pare că este un consum bun, alte motoare, spre exemplu 1.6 de 100 de cp au chiar şi 12, 13, şi am auzit la unii mecanici şi 14 la sută. Aşa că, sunt mândru de maşinuţa mea :)

Sunt foarte mulţumit de ea, are 3 ani, şi nu am schimbat NICI un bec!! Recunosc, nu merg ziua cu faruri în oraş, dar chiar şi aşa, 33.500 de km şi nici un bec schimbat! Este ceva :)

Nu mănâncă ulei, arderea este corespunzătoare ("citind" bujiile), aerul condiţionat face faţă cu brio fără intervenţii, nu am mirosul acela înţepător în galerii (bacteriile care se dezvoltă în umezeală), şi nici nu cred că a pierdut agent de refrigerare deoarece face frig repede.

În concluzie, motorul, cutia şi trenul de rulare, impecabile chiar şi după 3 ani de condus în oraş.
Confortul este maxim, nu scârţâie nimic, trebuie doar să mai ung balamalele uşilor, care s-au degresat din cauza spălărilor auto. Scaunul şoferului mai scărţâie când intru în curbe mai tare, că deh, am şi eu o greutate şi scaunul şoferului lasă de dorit la îmbinări, dar na, în ansamblu, este ok.

Anul trecut aveam în jur de 75% eficienţă la amortizoare faţă şi spate, la revizie. Să vedem şi anul ăsta. Măcar nu curge nici unul :P

Caut cu disperare un cablu original care trece prin plafon şi leagă plafoniera faţă cu cea spate şi luminile de citit de la parasolare, pentru a-mi upgrada iluminatul intern, şi totodată pentru a facilita montarea şi oglinzii heliomate de care am atâta nevoie....noaptea e deja test al irisului, ca la oftalmolog...atâţia gherţoi care îşi montează becurile în scârbă, şi bat prin copaci, sau şi mai bine....xenoane fără lupă, din alea de ţi se decolorează pielea dacă eşti expus prea mult la lumina aia....e mai mult decât science fiction, e chiar horror!!

Mă rog, noroc cu Poliţia Română, că nu îi deranjează să-i amendeze...

Şi cam atât deocamdată, urmează revizia de 3 ani şi montajul de anvelope de iarnă :D abia aştept să-mi montez cele două run flat-uri pe faţă :D
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 05 Sep 2016, 12:23

Well well well...

A trecut ceva timp de cand am mai postat :)

Multe s-au petrecut, unele de bine, unele de rau...

De unde sa incep?

O luam si noi frumos cu fatza masinii...n-am fost atent in trafic, am pupat in fund pe cineva la o viteza din fericire mica, am spart bara, am rupt un suport de sustinere al farului, indoit putin traggerul si restul de cleme de prindere de p-acolo. Cu ocazia asta, am scos de la naftalina polita casco, mers la BDT Mosilor pe vremuri, cand inca erau acolo, au facut masina tipla, super multumit. Tot la evenimentul asta am revopsit si capota, ca am zgariat-o atunci, dar nu indoit (am avut noroc...).

La motor, am facut distributia, am mai schimbat vreo 2 seturi de bujii, am inlocuit piesa Y care intra in sau la termostat, pierdeam lichid de racire p-acolo, am inlocuit un furtun hidraulic de la pompa de servodirectie care a crapat (la propriu) dupa ce am facut niste manevre de parcare, am inlocuit bateria la fix 6 ani si 2 saptamani, curatat in fiecare an clapeta de acceleratie, revizii destule, dar fara incidente, doar am urmarit cat ulei mi-au pus, ca de fiecare data au pus mult, ori cu un sfert sau chiar cu jumatate de litru peste. Eu nu sunt genul de las-o ba asa. Am avut dacie, si stiu ca surplusul de ulei ori il scoate pe la garnituri, ori il mananca...oricare ar fi, nu multumesc! Asa ca l-am scos ulterior.

Iarna am avut probleme cu tamponul motor de dedesubt, ca prindea zapada si ingheta bocna si facea motorul de parca i-am spart evacuarea...sinistru..dupa ce am stat 4 ore in Afi, in subsol, la 4-5 grade, s-a topit gheata, a revenit la normal, dar n-a fost misto...trebuie sa pun scut neaparat.

Cutia de viteze e ok, din toate punctele de vedere, n-am nimic de declarat aici :)

Parbrizul inca original, am fost scutit de bolovani. Doar stergatoare Ford, si s-a vazut diferenta, nu au "sapat" in sticla. Da, unele aftermarketuri zgarie destul de nasol sticla...am vazut la alte masini...

Amortizoarele au ajuns la capat de linie, ca sa zic asa, dupa 8 ani au inceput sa curga. Deci, le voi inlocui cat de curand, ca nu mai e misto (se simte uneori scurgerea lor, not cool!!...mai ales in curbe...)
Posibil cateva bucse din partea de fata a suspensiei, dar vedem atunci.

Partea din spate la fel...amortizoarele, dar din pacate, nu stiam ce s-a intamplat cu bara stabilizatoare...unii zic ca am indoit-o, altii ca s-a luat doar vopseaua...sincer nu stiu ce sa cred. Am postat niste poze intr-un topic, astept niste pareri...

Jantele s-au pastrat bine, inafara de mici zgarieturi facute de mine, din neatentie, sunt ok. Capacelele de la jante, alea mici din centru incep sa prezinte semne de exfoliere a lacului...

Am inlocuit discurile pe fata, recent, acum o luna, cu tot cu placute. Am optat pentru ATE, nu am mai mers pe original de data asta, am fost constrans financiar si aveam nevoie de masina. Nu regret, ATE se prezinta foarte bine. Am dat de niste insertii mici metalice, foarte rar scartaie dar discret. Oricum, ATE au fost preluati de cativa ani de Continental, deci sunt linistit.

Mi-au cazut toate capacelele ornamentale ale piulitelor de la roti. Deh, asta e...arata ca dracu, dar am schimbat coarba, acum e un numar mai mic.

S-a ciobit vopseaua la arcele rotilor spate, intre usile spate si roata, acolo unde alti producatori, precum Renault sau VW pun un sticker transparent gros. Aia e...o sa revopsesc zonele...

Am trecut becurile fata de pozitie pe leduri Philips, am facut un efort si am luat un set de 2 leduri la 140 de lei, dar a meritat, pentru ca atunci cand am fost nevoie sa le schimb, si a fost ultima data, s-a rupt urechea aia lunga, de care trebuie teoretic sa poti invarti...a fost un cosmar!! Noroc ca le-am pus p-astea Philips si gata, nu mai am treaba multa vreme acolo!! Au trecut 3-4 ani de atunci, e totul ok. Sunt aceeasi nuanta calda ca halogenul din faza scurta, deci ITP-ul il trec elegant.

Trebuie sa schimb stergatorul spate, nu mai curata bine, dar repet, 8 ani a sters foarte bine. Nu l-am folosit cand era praf pe luneta, ci doar cand ploua si era nevoie. Roata de rezerva am folosit-o odata, ce bine ca era de dimensiuni normale :) Am facut pana (luand o groapa cu margini taioase, de la o lucrare "terminata", nesemnalizata), chiar pe 30 decembrie...Va dati seama ce bucurie!! Da, anvelopa de iarna s-a dus dracului, s-a taiat. Dar, am avut roata normala! 40 de euro bine cheltuiti!! Atat a costat optiunea asta, in 2008 cand am cumparat masina.

In rest cam atat in completarea ultimei postari. Acum avem 8 anisori, si 99.000 de km.
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde Emil_Greus » 05 Sep 2016, 15:08

Bine ai revenit Radu, pe jurnalul tau ;)

Uzura normala as putea zice - treaba cu scutul metalic ti-o recomand din toata inima - e o investitie f. buna (mai ales iarna pe zloata si mormane de zapada inghetata).

Sa nu uiti de schimbul de lichid de frana, poate si o reimprospatare de lichid de servo.

La a mea am inlocuit, atat cat s-a putut, lichidul din cutia de viteze si s-a simtit diferenta.

Multi kilometrii inainte :)
Avatar utilizator
Emil_Greus
1nsane Member
 
Mesaje: 1106
Membru din: 15 Iun 2008, 18:11
Localitate: PLOIESTI
Maşina: Ford Expedition Max XLT, 3.5 V6; Ex. Ford Focus, 2008, 1.6 benz+GPL

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 05 Sep 2016, 15:27

Salutare!!

Da, astea le-am facut la 2.5 ani diferenta, impreuna cu lichidul pentru ambreiaj. E cumva o chestie comuna. Am uitat sa mai mentionez ca am inlocuit si volanul, cu unul din piele si cruise control, pentru cel stock, era praf, incepea sa-mi ramana pe degete la fiecare viraj...se cojea...asa ca i-am facut vant!

In rest, ce sa zic, numai de bine :)
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Re: Focoasa mea roscata

Mesajde radu_v8 » 12 Oct 2016, 09:29

A fost o perioada interesanta...dar s-a concluzionat ok.

Mi-a activat pilotul automat Narcis, dupa ce s-a inchinat de 3 ori vazand ce au facut altii inaintea lui cu PCM-ul masinii...E foarte placut sa calatoresti asa, reduce din stres si parca te tine mai alert.
Am inlocuit amortizoarele, toate 4, pentru ca le-a ajuns, 8 ani si 100.000 de km. Se simteau dubios deja, tangaj uneori, la manevre semi-bruste, zgomot la trecerea peste obstacole, si deja se vedeau ca doua din ele curgeau...Cu ocazia asta, daca tot s-a umblat acolo, am optat pentru inlocuirea intregului ansamblu, adica spoofer, burduf antipraf, rulmenti, bucsi si flanse, pentru ca nu mai vreau sa umblu acolo pentru macar 5 ani de acum incolo. Si ce sa vezi, ca prin minune, dupa lucrare, masina merge ca un Cadillac, lin, moale si nu se mai aude nimic cand cotesc pe loc sau trec calea ferata/sina de tramvai. Alta viata...
De aproape un an, incepuse sa fluiere rulmentul de presiune din ansamblul ambreiaj. Am intrebat pe ici pe colo, "domne, mai tine, o sa se inteteasca zgomotul si atunci o sa stii sa-l schimbi, dar pana atunci mai e, merge". Zic bine...ca un facut, la 4 zile dupa ce am inlocuit amortizoarele, dau sa pornesc masina, si aud un pocnit dedesubt, dupa care motorul porneste si se aud bilele din rulment cum se agita frenetic prin cutie...da, s-a spart rulmentul, nu, nu am tinut motorul pornit mai mult de 10 secunde pana m-am dumirit ce s-a intamplat. Da, pedala era ba tare ba lesinata, si nu puteam sa bag in viteza.
Bun, cheama platforma, du-o la service...era vineri seara, deci va dati seama ce frumos a fost, pe weekend fara masina...ma rog, am supravietuit.
Cateva zile mai tarziu, am recuperat masina. Vai...ce diferenta...in primul rand, pedala super moale, cupleaza de jos, nu mai cupleaza de la mijloc sau mai sus, cum era inainte...ce frumos...parca e alta masina...o liniste in masina, de poti sa dormi...motorul e brici, cand e cald toarce, nu mai fluiera nimic acum, este ca noua!! Ok, m-a uscat de bani luna asta, mananc biscuiti cu apa, dar a meritat...
Morala povestii? Daca incepe sa fluiere ambreiajul, incepeti sa va scotociti de bani, ca e inceputul sfarsitului! Nu stati ca mine pana se sparge rulmentul, ca e pacat. Si totusi, am avut noroc, pentru ca m-a lasat intr-o parcare supraterana, si nu in intersectie sau altundeva in drum...

Si cam asta e, urmeaza dupa iarna bucsi pe fata, bucsi pe spate, bara stabilizatoare si o vopsitorie (s-a ciupit pe dreapta la praguri vopseaua si a inceput sa se "manjeasca" cu rugina...Asteptam sa treaca iarna si facem treaba ca lumea in primavara, pe caldura si uscat/curat.

Bafta si drumuri bune!
radu_v8
Gold Member
 
Mesaje: 756
Membru din: 26 Iun 2008, 19:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus 2008, 1.6 Ti-VCT 115 CP, Trend + Opţionale

Anterior

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login