Re: DE CE NU SEMNALIZEAZA UNII IN TRAFIC?
$1 scrie:$2Se poate arata exact pasajul unde apar TOTI acei pasi??? Eu nu l-am vazut...
Regulamentul NU precizeaza pentru cazurile de schimbare a directiei de mers daca inainte de a semnaliza trebuie sa te asiguri. Totusi, prevederile depasirii fac acest lucru:
"3. Depasirea
Art. 118
Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:
a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il precede nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau stanjeni circulatia din sens opus;
b) sa semnalizeze intentia de efectuare a depasirii;"
Totodata, Decretul stipuleaza:
"3. Depasirea
Art. 45
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra."
Presupunand ca te afli pe un drum public fara interdictie de depasire, cele 2 prevederi se "intersecteaza", intrucat
"Art. 116
(1) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa semnalizeze schimbarea directiei de deplasare, depasirea, oprirea si punerea in miscare."
.. iar daca esti depasit, autovehicului care depaseste trebuie lasat sa-si termine manevra si apoi o vei incepe pe a ta! Altfel spus, daca prin depasire tu nu mai ai timp si spatiu fizic sa faci manevra intentionata, nu faci ca romanasul (apana acum 2-3 ani bucurestean, acum am fazut ca Bacaul intrece cu mult Bucurestiul) si treci peste nspe mii de benzi ca sa ajungi unde trebuie ...
Tot decretul spune:
"6. Reguli referitoare la manevre
Art. 54
(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rand de vehicule stationate sau de intrare intr-un asemenea rand, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stanga sau care urmeaza sa efectueze o intoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna in pericol siguranta celorlalti participanti la trafic."
de unde se intelege ca NU EXISTA O PRIORITATE IN INCEPEREA MANEVRELOR, respectiv ca asigurarea se face inaintea semnalizarii si invers, ci doar ca ambele manevre sunt obligatorii si se implica una pe cealalta!
PS: cu rosu sunt citatele din Decret!
Fa parte din grupul CLUBFORD Bacau
http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=1285
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-
verga_Cip - 1nsane Member
- Mesaje: 12705
- Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
- Localitate: Bacau
- Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005