Help/Troubleshooting

Probleme FF2 1.6tdci

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 17 Iul 2013, 22:39

Salutari,

In primul rand nu stiu daca postez unde trebuie, asa ca rog un moderator sa ma ajute cu mutatul in cazul postarii necorespunzatoare. Multumesc!


Sunt relativ nou pe forum, si mi-am ales ca prima masina, i-a ghiciti...un Ford Focus 2.
Din pacate incep printr-un topic despre problemele de la focusul meu, 1.6tdci 109cp, an 2006.

Un scurt istoric al masinii ar fi :
-achizitionata in martie 2013, second hand, adusa din Olanda, 120000km in bord( nu stiu daca reali)
- schimbat distributie imediat dupa achizitie, impreuna cu filtre si ulei.
- aveam un furtun spart, cel care duce/vine in/din radiator intercooler, este in partea dreapta a motorului ( stanga daca te uiti la el) pe care l-am carpit eu cum m-am priceput numai sa nu mai iasa aerul din el,
- masina a mers excelet in primele 3-4 saptamani, insa la un drum mai lung in afara orasului, picat turbina, ax rupt.
- ajuns la mecanic, se constata ca filtrul de particule a fost imbacsit de ulei, impreuna cu tot traseul de evacuare.
- cumparat turbina, cica noua, ( cost 1250 lei ), dat jos DPF, constatat ca nu se mai poate curata, si la sfaturile mecanicului ( prieten de altfel)se alege varianta anularii.
- anularea s-a efectuat doar fizic, pt ca din soft nu s-a bagat, si cam nimeni de prin zona Braila nu se baga.
- curatat baie ulei, sorb baie, EGR, evacuare, radiatoare, etc. Cel putin asa mi-a zis mecanicul, ca nu am stat langa el sa-l verific.
- mers 2-3 saptamani cu masina, timp in care in zona de turatii 1700-1900, smucea in mers, tragea cam greu, scotea fum negru , cateodata si alb-albastrui. La un moment dat pe centura, picat iarasi urbina, ax rupt. Precizez ca masina nu a fost fortata in timpul asta.
- trimis la garantie turbina pt reparatii, remontat pe masina cu aceleasi operatiuni... masina insa nu tragea... era parca un benzinar care urca usor in ture, fara sa simti turbina ca actioneaza. Pe loc se tura pana la rosu, iar in mers mai mult de 3100 ture nu trecea.

- Am luat decizia de a schimba mecanicul, si am mers la un alt service, sub indrumarea unui coleg de servici.
- Dupa tester se constata ca turbo nu primeste presiune cata trebuie, functioneaza,dar nu in parametri.
- respectivii baieti, suspectau si EGR infundat, lucru confirmat la demontare. Deci mecanicul precedent nici macar nu a umblat la EGR.
- dupa "n" testere si teste cu masina, au ajuns la concluzia ca trebuie schimbata capsula vacuum care actioneaza turbina( aceasta). Este undeva pe langa EGR in spatele motorului. Am achizitionat-o de la dezmembrari si surpriza...masina si-a revenit... tragea frumos, fum nu mai scotea decat in turatii mari... etc.
-totusi problemele au continuat.. la nici 2-3 saptamani masina iarasi nu mai tragea.. avea momentele ei si le are si in prezent. Turbina se simte ca "intra" undeva la 2500 ture sau cateodata deloc. au reaparut smuciturile in mers (ca si cand s-ar inneca, nu ar veni suficienta motorina pe conducte) si zgomote metalice ca de lovituri intr-o tabla, ce-i drept la turatii de 1500rpm si foarte rar la 1800-1900.
- cateodata cand o fortez scoate fum negru, asta mai ales cand se incalzeste bine motorul. si mai nou, arunca si cateva norisori de fum alb. dar repet, doar la mers sportiv si doar cand motorul e incins bine.
- se mai aprinde si martor Check engine cateodata, se si stinge singur, dar nu simt nici o diferenta cu el aprins sau stins,

Cam lunga povestirea mea despre pataniile cu Focusul, sper sa aveti rabdare sa cititi si in special sa imi raspundeti cu ceva propuneri pentru rezolvarea problemelor.

Multumesc anticipat!
BR89CMI
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde turbojack » 17 Iul 2013, 23:04

BR89CMI scrie:- dupa "n" testere si teste cu masina, au ajuns la concluzia ca ...
- se mai aprinde si martor Check engine cateodata, se si stinge singur, dar nu simt nici o diferenta cu el aprins sau stins,

Diagnoza facuta la "aprozar"...
Turbina ce nu functioneaza se vede in parametru MAP sau fizic ( se misca tija actuatorului ) .
EGR se vede foarte bine in valori tot la diagnoza. Valori debitmetru se vad la diagnoza si se compara cu valorile de referinta.
Electrovana se verifica foarte usor pe valori diagnoza si masurare cu manometru .
Una peste alta intr-o juma' de ora motorul ala trebuia sa se spovedeasca mai ceva ca la popa .

Data fiind calitatea si prestatia in reparatii , am dubii ca s-a anulat DPF ( poate doar catalizatorul ) . Simpla anulare fizica dpf fara resoftare sau montare emulator, poate da diverse anomalii in functionarea motorului.
Turbina de 1.6 si 110 cp nu exista pe piata noua cu 1250 lei. Reconditionata , da .
Turbina distrusa de doua ori inseamna ca se va mai intampla odata .S-a rezolvat efectul si nu cauza.
Cauze posibile : filtru ulei montat gresit,baie de ulei indoita si/sau cu depuneri masive de jeg ,galerie de admisie extrem de jegoasa .
Pentru "check engine" se face diagnoza si te indruma spre defectul curent.
Avatar utilizator
turbojack
1nsane Member
 
Mesaje: 5465
Membru din: 15 Mai 2011, 12:03
Localitate: CJ

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde DGAlexandru » 18 Iul 2013, 09:20

Turbine reconditionate de fabrica pt. FF2 sunt pe la 1600lei + TVA. Eu recomand a se lua de aici: http://www.autonik.ro/

In cazul in care turbina are ax rupt se demonteaza si se cauta cauza ruperii. Daca se gaseste uzura mare pe ax, lagare, decolorare specifica a ax-ului in zona respectiva se poate trage usor concluzia ca nu a avut presiune suficienta de ulei si nu s-a mai facut ungerea cum trebuie.

La inlocuirea turbinei cu una noua / reconditionata de fabrica, pt. a primi garantie trebuie sa faci cel putin:
- demontare baie ulei si curatare
- eliminare sita de pe conducta care duce ulei cu presiune la turbina
- schimbare ulei
- verificare cu manometru daca presiunea de ulei pe acea conducta e in parametrii.

Daca totul e ok dupa aceste operatiuni, se trece la montarea turbinei.


Nu inteleg de ce ai cumparat acea valva de vacuum din dezmembrari. Una noua e intre 200 si 400lei - in functie de model si/sau producator. Pierburg e producatorul ales de Ford pt. aceste valve.


Acum... ai nevoie tot de o diagnoza.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8408
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde turbojack » 18 Iul 2013, 10:09

Dar la cineva care stie ce face . :))
Avatar utilizator
turbojack
1nsane Member
 
Mesaje: 5465
Membru din: 15 Mai 2011, 12:03
Localitate: CJ

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 18 Iul 2013, 19:20

Deci m-am ales cu treaba de carpeala pe bani grei... sa inteleg.
Nu stiu cum fac de am norocul asta...

Din ce citesc pe forum, si credeti-ma ca am citit de cand tot am probleme, aveti ceva experienta in diagnoza si reparatii. Indrumati-ma va rog catre cineva priceput din zona Braila- Galati-Buzau-Vrancea, pana la urma merg oriunde numai sa nu mai dau de croitori din-astia.
Am mai citit tot pe forum, despre Dl Bibanu ( Gabi daca nu ma inseala memoria) care din postarile dansului si topicurile initiate, este un adevarat meserias.
Insa din cate am inteles trece printr-o perioada mai dificila, si nu indraznesc sa il contactez, desi stiu ca daca as face-o nu m-ar refuza.

Asadar revin la voi cu rugamintea de a ma indruma catre cineva, sau macar o serie de verificari ce trebuiesc facute la masina, pentru ca baietii unde merg eu la service, au scule cu ce lucra ( service echipat de Bosch ) dar se pare ca nu se prea pricep...

Multumesc!
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde cj86sef » 18 Iul 2013, 20:35

Si sa nu uitam de minunata sita din capul conductei de ungere a turbinei
Focus II, 10.2006 1.6tdci, 109cp turnier, gri+alb, Focus I, 11.2001, 1.6i, 100cp, turnier, albastru
Imagine
[b]Focus II SEF[/b]http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=76017
Avatar utilizator
cj86sef
1nsane Member
 
Mesaje: 2403
Membru din: 02 Iul 2011, 13:41
Localitate: Turda
Maşina: ford focus, 2006, 1.6 tdci,80kw: ford focus 2001, 1.6, 16 v, 100 cp VF0NXXGCDN1K74871
VIN: wf0wxxgcdw6j57655

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 18 Iul 2013, 20:39

a umblat si pe acolo, a zis ca deja era scoasa.
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde cj86sef » 18 Iul 2013, 21:09

Vezi ca sita e n partea de jos a conductei nu la partea de la turbina
Focus II, 10.2006 1.6tdci, 109cp turnier, gri+alb, Focus I, 11.2001, 1.6i, 100cp, turnier, albastru
Imagine
[b]Focus II SEF[/b]http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=76017
Avatar utilizator
cj86sef
1nsane Member
 
Mesaje: 2403
Membru din: 02 Iul 2011, 13:41
Localitate: Turda
Maşina: ford focus, 2006, 1.6 tdci,80kw: ford focus 2001, 1.6, 16 v, 100 cp VF0NXXGCDN1K74871
VIN: wf0wxxgcdw6j57655

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde bibanu47 » 19 Iul 2013, 01:29

BR89CMI scrie:Am mai citit tot pe forum, despre Dl Bibanu ( Gabi daca nu ma inseala memoria) care din postarile dansului si topicurile initiate, este un adevarat meserias.
Insa din cate am inteles trece printr-o perioada mai dificila, si nu indraznesc sa il contactez, desi stiu ca daca as face-o nu m-ar refuza.


Salut,

Tot din cauza bunului simt ca si tine,mi-a fost rusine sa apelez la colegii de forum si daca doua persoane nu luau masuri impotriva vointei mele ca sa deschida un topic de donatie impreuna cu cei care au depus bani din putinul lor,acum poate eram la 2 m sub pamant....dar sa revenim la fiare.

Vad ca in rezumatul tau nu spui nimic despre pompa de ulei si iti recomand sa o demontezi deoarece am patit un fenomen asemanator cu un BMW si dupa ce m-a disperat vreo 3 zile am decis sa demontez si pompa de ulei cu toate ca presiune era perfecta.
Care era fenomenul si ce am gasit la ea cu toate ca presiunea era buna?
Are o supapa by-pass care deschide la o anumita presiune si aceasta este formata dintr-un resort si un pistonas ca un tachet care produce etanseitatea uleiului cand acesta baga si pistonasul cu pricina intr-o anumita pozitie cand il roteam in jurul axei,ramanea blocat pe deschis foarte putin iar presiunea de ulei scadea drastic apoi isi revenea.
Daca vei citi pe topicul meu,ca sa nu ma mai repet aici,chiar acum 2 zile am scris despre presiunea de ulei si masurarea ei.

Daca si pompa de ulei este in regula,iti recomand sa faci un efort deoarece la cat ai cheltuit pana acum nu mai conteaza costul motorinei necesare sa vii pana la DGAlexandru dupa ce stabilesti de comun acord cu el in functie de timpul care il are ,sa ii faci o vizita deoarece din cati cunosc e singurul dintre putinii care stiu sa interpreteze o diagnoza si atentie,toti care ii trimit la el au impresia ca suntem prieteni dar nimeni nu ma crede ca nu suntem amici ci ne-am vazut decat de 2 ori in viata mea si ca sa te conving,nu are rost sa iti spun ca prin 2009 ma "ameninta" ca imi trimite ceva mic si negru intr-o seara si ma arunca in aer. :D
Deci iti dai seama cat ma iubeste :) dar eu recomand omul ca profesionalism ca degeaba iti recomanzi prieteni daca sunt paraleli cu obiectul munci.
Spor la treaba si te ateptam cu noutati.
Reconditionez motoare,cutii de viteze,chiulase,rectific si pasuiesc supape rezultate din distributii sarite,alternatoare,electromotoare,casete de servo-directie si pompe atat electrice cat si mecanice,pompe de vacuum si frana indiferent de tipul auto sau an.
Pentru reparatii auto vizionati: http://www.youtube.com/results?search_q ... %2047&sm=1
Nr. de tel. la care discut strict numai despre reparatii contra cost: 0766417724 Gabi
Operez in cartea de service a autoturismului.
Avatar utilizator
bibanu47
Director Tehnic
 
Mesaje: 6874
Membru din: 29 Oct 2008, 19:29
Localitate: Alexandria City,la doar 79km de capitala
Maşina: Einstein Sedan Facelift 2014
VIN: IMEDIATCASATEAJUT

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Rtabacaru » 19 Iul 2013, 15:24

Buna

Am si eu o mica problema.Am cumparat anul trecut un ff2 1.6 8oKw la care am schimbat distributie cu pompa de apa,ulei si filtre + furtunul de la turbo care era crapat.De cateva zile simt ca nu trage cum ar trebui la cei 109 cp.Turbina intra la timp dar face zgomot incontinuu pana cnd decelerezi.Care a putea fi problema si cum s-ar putea rezolva.
Multumesc !

P.S. Mecanicul la care am schimbat garniturile de la injectoare ca unul din ele facea zgomot a spus ca este supapa EGR.Astept un sfat.
In plus si consumul in oras este undeva pe la 8,7.este ok...?
Rtabacaru
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 17 Aug 2012, 19:37
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 19 Iul 2013, 19:43

bibanu47 scrie:Vad ca in rezumatul tau nu spui nimic despre pompa de ulei si iti recomand sa o demontezi deoarece am patit un fenomen asemanator cu un BMW si dupa ce m-a disperat vreo 3 zile am decis sa demontez si pompa de ulei cu toate ca presiune era perfecta.
Care era fenomenul si ce am gasit la ea cu toate ca presiunea era buna?
Are o supapa by-pass care deschide la o anumita presiune si aceasta este formata dintr-un resort si un pistonas ca un tachet care produce etanseitatea uleiului cand acesta baga si pistonasul cu pricina intr-o anumita pozitie cand il roteam in jurul axei,ramanea blocat pe deschis foarte putin iar presiunea de ulei scadea drastic apoi isi revenea.
Daca vei citi pe topicul meu,ca sa nu ma mai repet aici,chiar acum 2 zile am scris despre presiunea de ulei si masurarea ei.


Multumesc pentru raspunsul promt, D-le Gabi! Cand s-a defectat a doua oara turbina, mecanicul mi-a verificat si presiunea uleiului, insa cu siguranta nu a umblat el sa desfaca pompa de ulei, daca nici macar la EGR nu a umblat.

Se demonteaza greu pompa de ulei ? e dificila operatiunea de verificare a celor spuse de Dl Gabi ?

Revin cu o detaliere a simptomelor.. cand motorul este rece sau pana aproape se incalzeste bine, masina urca in ture si trage odata ajunsa la ~ 2200rpm iar acolo chiar trage brutal, asa cum ar trebui - cred!
Odata incins trage undeva dupa 2800rpm, si acolo lenes, dar se simte totusi.
Ar mai fi o chestie care am remarcat-o, si anume faptul ca sunt prezente fluctuatii ale turometrului, care in timpul franarii spre oprire scade cateodata si pana aproape de 500rpm, sau ura pana aproape de 1000rpm, fara ca motorul sa se auda turat.
cateodata acul turometrului ramane "agatat" undeva aproape de 1000rpm fara ca motorul sa dea semne de turatie, iar la o fina si usoara apasare si eliberare a acceleratiei, revine in relanti.
Ar mai fi de adaugat si ceva vibratii ale masinii la relanti, tremuratul acela specific unui diesel, dar mai accentuate.
Plus un zgomot ca de frecat doua fiare , pe la jumatatea apasarii/ridicarii ambreiajului. Aici cred ca stiu despre ce e vorba... :)

Cam atat din ce imi amintesc...

Multumesc inca o data colegilor care mi-au raspuns, felicitari D-le Gabi pt baiatul dvs, si multa sanatate.

Madalin C.
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 19 Iul 2013, 19:47

Rtabacaru scrie:Buna

Am si eu o mica problema.Am cumparat anul trecut un ff2 1.6 8oKw la care am schimbat distributie cu pompa de apa,ulei si filtre + furtunul de la turbo care era crapat.De cateva zile simt ca nu trage cum ar trebui la cei 109 cp.Turbina intra la timp dar face zgomot incontinuu pana cnd decelerezi.Care a putea fi problema si cum s-ar putea rezolva.
Multumesc !

P.S. Mecanicul la care am schimbat garniturile de la injectoare ca unul din ele facea zgomot a spus ca este supapa EGR.Astept un sfat.
In plus si consumul in oras este undeva pe la 8,7.este ok...?



Nu vreau sa va sperii, dar inainte de a pica turbina prima data la fel aveam si eu consumul. Exagerat de mare insa dadeam vina pe faptul ca mergeam mult in oras.
Dupa toate cele detaliate mai sus, acum am consum de 6.2- 6.4 in oras in functie de mers, iar inafara ~ 5,2.

Parerea mea ar fi sa nu stati cu masina asa, ca riscati sa patiti ca mine.
Numai bine!
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde DGAlexandru » 20 Iul 2013, 10:37

EGR .. daca ai probleme pronuntate dupa ce se incalzeste motorul.
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8408
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde BR89CMI » 20 Iul 2013, 11:33

Sa nu isi mai faca treaba cum trebuie... ?
Adevarat e ca la curatare s-a scos un faras de mizerie din el, in conditiile in care EGR-ul, dupa cum stiti, e cat o duzina de chibrituri. Am ramas uimit..

In cazul functionarii defectuoase, ce erori ar genera? Aveti idee? Pentru ca asa cum v-am mai zis si mai sus, se mai aprinde cateodata martorul "check engine", si se stinge dupa cateva opriri/porniri. Nu am observat vreo diferenta in comportamentul masinii cu/ fara martor aprins.

Multumesc!
Ultima oară modificat de DGAlexandru pe 20 Iul 2013, 11:42, modificat 1 dată în total.
Motiv: Nu mai citati mesajul anterior. Raspundeti in topic apasand pe butonul "Raspunde", nu pe cel pe care scrie "Citeaza".
BR89CMI
Incepator
 
Mesaje: 19
Membru din: 28 Mar 2013, 19:40
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus / 1.6 TDCI / 80Kw

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Cosmin2016 » 23 Apr 2016, 09:05

Revin cu o detaliere a simptomelor.. cand motorul este rece sau pana aproape se incalzeste bine, masina urca in ture si trage odata ajunsa la ~ 2200rpm iar acolo chiar trage brutal, asa cum ar trebui - cred!
Odata incins trage undeva dupa 2800rpm, si acolo lenes, dar se simte totusi.
Ar mai fi o chestie care am remarcat-o, si anume faptul ca sunt prezente fluctuatii ale turometrului, care in timpul franarii spre oprire scade cateodata si pana aproape de 500rpm, sau ura pana aproape de 1000rpm, fara ca motorul sa se auda turat.
cateodata acul turometrului ramane "agatat" undeva aproape de 1000rpm fara ca motorul sa dea semne de turatie, iar la o fina si usoara apasare si eliberare a acceleratiei, revine in relanti.
Ar mai fi de adaugat si ceva vibratii ale masinii la relanti, tremuratul acela specific unui diesel, dar mai accentuate.
Plus un zgomot ca de frecat doua fiare , pe la jumatatea apasarii/ridicarii ambreiajului. Aici cred ca stiu despre ce e vorba... :)

Cam atat din ce imi amintesc...

Multumesc inca o data colegilor care mi-au raspuns, felicitari D-le Gabi pt baiatul dvs, si multa sanatate.

Madalin C.

Salut,
Cum ai rezolvat problemele de mai sus?
Exact asa face si masina mea, eu suspectez supapa EGR
Cosmin2016
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 30 Ian 2016, 07:30
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Viorel Adrian » 25 Apr 2016, 21:26

Salut.In cazul in care ai rezolvat problema,te rog sa imi spui ce anume a trebuit sa schimbi.Am si eu aceiasi problema si nu ii dau de cap.Am fost la o gramada de berbeci mecanici si fiecare cu parerea lui.
Viorel Adrian
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 25 Apr 2016, 21:20
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Silv1u20 » 28 Sep 2016, 17:33

Salut, am schizitionat si eu un Ford Focus 1.6tdci 109cp, am schimbat distributie pompa de apa, filtre ulei, la fel tubul de la intercoler la turbina, problema mea e la relanti, motorul merge 3, 4 secunde ok, apoi 2 secunde are niste vibratii, aveti idee ce ar putea avea ? :-??
Silv1u20
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 28 Sep 2016, 17:21
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde tictac20 » 16 Noi 2016, 12:07

Aceeasi problema pe care o are Cosmin2016 o am si eu...cea cu turatia care scade pe franare pana aproape de 500 rpm.
Simptoma asta o are masina de un an si ieri cand veneam de la munca mi s-a aprins "check engine".
Astazi am fost la service pentru tester. Eroare in teste EGR blocat pe inchis si "Senzor Fault comon rail injection" (sau ceva de genu). Au sters eroarea si la prima repornire a reaparut "check engine" - cu eroare EGR blocat pe inchis.
Masina fara eroarea "check engine" (stearsa temporar) merge normal (sau asa cred, ca merge ca inainte).
Consumul este 7,9 - mers cam 70% numai prin oras.
La plecarea de pe loc cu geamul deschis se aude un clinchet metalic (nu stiu cum sa il descriu) din partea stanga a motorului cum stai la volan.
Acum o luna, din cauza alternatorului s-a produs un scurt care a necesitat schimbarea lui (moment in care s-a terminat si bateria).

Rezumatul:
-problema este intr-adevar EGR - ul blocat, ca sa nu donez la service bani de care am nevoie :)
-a rezolvat cineva problema cu subturarea pe franare?
-daca imi recomandati sa mai vizitez si alte service-uri pentru a vedea daca primesc acelasi raspuns.

Multumesc!

EDIT: masina are filtru de particule
tictac20
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 06 Mar 2015, 18:22
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Adrian Barliba » 18 Apr 2017, 10:39

Buna ziua! Am un Ford Focus 2 1.6 TDCI 2006, 109 CP.
Am anulat recent DPF atat in fizic cat si din soft, i-am schimbat uleiul si toate filtrele, iar acum la un drum de exterior cand masina este la relanti imi scoate un fum albastru abundent..mentionez ca nu este incontinuu ci doar ca si cand si-ar face o regenerare. Iar mai nou s-a aprins si martorul CHECK ENGINE in bord. Imi poate spune cineva ce se intampla? Multumesc anticipat!
Adrian Barliba
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 18 Apr 2017, 10:14
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde turbojack » 18 Apr 2017, 10:42

Fum si MIL aprins inseamna ca trebuie facuta prima data o diagnoza. Posibil sa fi cedat turbina.
Avatar utilizator
turbojack
1nsane Member
 
Mesaje: 5465
Membru din: 15 Mai 2011, 12:03
Localitate: CJ

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Adrian Barliba » 18 Apr 2017, 10:50

turbojack scrie:Fum si MIL aprins inseamna ca trebuie facuta prima data o diagnoza. Posibil sa fi cedat turbina.
Adrian Barliba scrie:Buna ziua! Am un Ford Focus 2 1.6 TDCI 2006, 109 CP.
Am anulat recent DPF atat in fizic cat si din soft, i-am schimbat uleiul si toate filtrele, iar acum la un drum de exterior cand masina este la relanti imi scoate un fum albastru abundent..mentionez ca nu este incontinuu ci doar ca si cand si-ar face o regenerare. Iar mai nou s-a aprins si martorul CHECK ENGINE in bord. Imi poate spune cineva ce se intampla? Multumesc anticipat!


Multumesc pentru raspunsul prompt, vreau sa va zic ca turbina trage bine, merge si dupa 3000 RPM...posibil sa nu fi fost facuta corespunzator lucrarea de DPF OFF?
Adrian Barliba
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 18 Apr 2017, 10:14
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde Adrian Barliba » 22 Apr 2017, 12:55

Am fost la mecanic si a constatat ca nu era fixat capacul de la filtrul de aer si din cauza asta scotea un fum albastru abundent..deci nu era din cauza turbinei. A pus testerul pe masina, iar turbina este in valori normale. Oricum multumesc pentru sfaturi!!
Adrian Barliba
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 18 Apr 2017, 10:14
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde turbojack » 22 Apr 2017, 17:57

Adrian Barliba scrie:Am fost la mecanic si a constatat ca nu era fixat capacul de la filtrul de aer si din cauza asta scotea un fum albastru abundent..!

Aiurea . Nici cu filtru lipsa nu da fum . Au uitat ei o mufa scoasa .
Avatar utilizator
turbojack
1nsane Member
 
Mesaje: 5465
Membru din: 15 Mai 2011, 12:03
Localitate: CJ

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde vsmnar18 » 15 Mai 2018, 13:51

Am cunparat un ff2 1.6tdci dupa vreo 2 saptamini mia aparut o eroare in bord mam dus la ofisina si a zis ca pdf ii infundat trebuie sa il curete lam lasat sa il curete dar dupa 2 3 saptamini iar a revenit eroarea am fost in alt servis la fel sa intinplat dupa am cunparat un kit de curatare pdf am urmat pasi dar la fel sterg eroarea dar dupa un tinp apare acum am scos furtunul gros de pe senzorul de pdf si nu mai da eroare ce parere aveti
vsmnar18
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 06 Dec 2017, 02:10
Maşina: Ford

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde jhonutz » 15 Mai 2018, 19:56

Avatar utilizator
jhonutz
1nsane Member
 
Mesaje: 8938
Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
Localitate: Iasi
Maşina: Ford Focus 1 1.6 16V Zetec S 2001 , CVA 4F27E + GPL Tomasetto STAG Qbox
VIN: WF0AXXWPDA1U11787

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde turbojack » 15 Mai 2018, 22:01

vsmnar18 scrie:... nu mai da eroare ce parere aveti
In curand te lasa-n drum.
Avatar utilizator
turbojack
1nsane Member
 
Mesaje: 5465
Membru din: 15 Mai 2011, 12:03
Localitate: CJ

Re: Probleme FF2 1.6tdci

Mesajde vsmnar18 » 17 Mai 2018, 15:07

Carear fi solutia mai ieftina
vsmnar18
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 06 Dec 2017, 02:10
Maşina: Ford


Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login