garantie "extinsa" valabila doar in Ro?
Am onoarea,
Povestea:
- Mondeo MK 4, cumparat de la Colina, in Noiembrie 2007;
- zice la oferta de cumparare "GARANTIE 4 ANI";
- in Octombrie 2010, alarmele de ABS + ESP + frana au inceput sa ramana ocazional aprinse
dupa punerea contactului; (despre defectul reclamat este un topic cu detalii la sectiunea de MOndeo MK4); chestia asta s-a agravat, in sensul ca alarmele din "ocazionale" au devenit "permanente";
- evenimentul m-a prins in Grecia; asa ca am apelat la service Ford din cartier pentru un diagnostic;
cetateanul diagnostician a zis ca poate fi simplu (contact imperfect, punere la masa, senzor ABS decedat etc) sau complicat (modulul ABS defect); tot el zis ca rularea cu acest defect poate fi
nesigura in conditiile in care defectul vine de la modulul ABS, acesta putand comanda franarea aleatorie
a unei roti, total aiurea si neprovocat; cum franarea asta se poate intampla la o viteza mare... accidentul se va lasa cu victime;
- inainte de a lasa masina in service pentru investigatii detaliate, gasirea si rectificarea defectului, am scris un email la Colina explicand situatia si intreband de functionarea garantiei in alta tara, din aceeasi UE; Colina a zis ca primii 2 ani de viata ai masinii sunt "garantie Ford", acoperita in tot UE, iar urmatorii 2 ani (din cei 4 laudati) sunt "garantie extinsa", data de importator, valabila doar in Ro;
- am lasat masina in service la Atena, s-a dovedit ca modulul ABS e de vina si am acceptat inlocuirea; distractia a costat 1205.19euro, cu tot (piesa + manopera + tva);
- inlocuirea modulului si costul sunt documentate solid (scris pe cartea de intretinere, factura, printout de la IDS) iar diagnosticianul a introdus datele inlocuirii in reteaua service-urilor Ford, asa ca tot poporul european e la curent cu operatiunea;
Acum:
- vreau sa-mi recuperez cheltuiala, de la Colina, cel putin la valoarea pe care ar fi facturat-o Colina pentru inlocuirea piesei (in cazul ca ar fi costat mai putin de 1205.19euro);
Cerere:
- are cineva experienta unor astfel de lucruri?
- vede cineva sanse de reusita in tentativa de recuperarea costului?
- stie cineva cum lucreaza garantia asta "extinsa" si daca poate fi transferata in alta tara UE,
desi importatorul e in Ro?
Va rog niste raspunsuri.
Spor general
p.s. masina inca este in leasing, la VB, pana anul viitor Noiembrie; evident ca voi implica
si VB-ul in povestea asta, ei fiind proprietarii masinii;
Povestea:
- Mondeo MK 4, cumparat de la Colina, in Noiembrie 2007;
- zice la oferta de cumparare "GARANTIE 4 ANI";
- in Octombrie 2010, alarmele de ABS + ESP + frana au inceput sa ramana ocazional aprinse
dupa punerea contactului; (despre defectul reclamat este un topic cu detalii la sectiunea de MOndeo MK4); chestia asta s-a agravat, in sensul ca alarmele din "ocazionale" au devenit "permanente";
- evenimentul m-a prins in Grecia; asa ca am apelat la service Ford din cartier pentru un diagnostic;
cetateanul diagnostician a zis ca poate fi simplu (contact imperfect, punere la masa, senzor ABS decedat etc) sau complicat (modulul ABS defect); tot el zis ca rularea cu acest defect poate fi
nesigura in conditiile in care defectul vine de la modulul ABS, acesta putand comanda franarea aleatorie
a unei roti, total aiurea si neprovocat; cum franarea asta se poate intampla la o viteza mare... accidentul se va lasa cu victime;
- inainte de a lasa masina in service pentru investigatii detaliate, gasirea si rectificarea defectului, am scris un email la Colina explicand situatia si intreband de functionarea garantiei in alta tara, din aceeasi UE; Colina a zis ca primii 2 ani de viata ai masinii sunt "garantie Ford", acoperita in tot UE, iar urmatorii 2 ani (din cei 4 laudati) sunt "garantie extinsa", data de importator, valabila doar in Ro;
- am lasat masina in service la Atena, s-a dovedit ca modulul ABS e de vina si am acceptat inlocuirea; distractia a costat 1205.19euro, cu tot (piesa + manopera + tva);
- inlocuirea modulului si costul sunt documentate solid (scris pe cartea de intretinere, factura, printout de la IDS) iar diagnosticianul a introdus datele inlocuirii in reteaua service-urilor Ford, asa ca tot poporul european e la curent cu operatiunea;
Acum:
- vreau sa-mi recuperez cheltuiala, de la Colina, cel putin la valoarea pe care ar fi facturat-o Colina pentru inlocuirea piesei (in cazul ca ar fi costat mai putin de 1205.19euro);
Cerere:
- are cineva experienta unor astfel de lucruri?
- vede cineva sanse de reusita in tentativa de recuperarea costului?
- stie cineva cum lucreaza garantia asta "extinsa" si daca poate fi transferata in alta tara UE,
desi importatorul e in Ro?
Va rog niste raspunsuri.
Spor general
p.s. masina inca este in leasing, la VB, pana anul viitor Noiembrie; evident ca voi implica
si VB-ul in povestea asta, ei fiind proprietarii masinii;
Nihil Sine MONDeo.
-
ionvescu - Gold Member
- Mesaje: 864
- Membru din: 28 Mai 2010, 19:47
- Localitate: Slobozia
- Maşina: Mondeo4, 2L benzina