reparaţii cu poze
propun înfiinţarea unui topic (poate chiar ăsta) în care userii să pună poze cu maşinile lor DEMONTATE. poze cu piese din timpul reparaţiilor sau subansambluri demontate.
varianta folosită de cel ce a efectuat operaţia...
eu, unul, cred că în acest fel userii se vor familiariza mai uşor cu aspectul şi interioarele maţelor auto.
o să încep eu ca să vă faceţi o idee despre cum ar trebui să arate...
cu toate că maşina în cauză nu e ford consider că este absolut indiferent ce maşină ai atâta vreme cât toate se aseamănă şi simptomele, cauzele şi soluţiile de reparaţie sunt aceleaşi...
---------------
într-o ziulică de vară acu vreo 3 ani mă îndreptam către căsuţa de la ţară unde-mi petrec toate uichendurile pe timpul verii.
pe la Călugăreni simt că maşina a început să meargă în 3... nu am ridicat capota că nu aveam ce vedea, decât capacul ăla negru...
odată ajuns în curte am demontat capacul de plasic şi am inspectat vizual fişele şi bujiile...
nimic...
luni m-am întors în bucureşti şi m-am adresat unui prieten care a mai pus mâna pe maşini.
în prima fază am schimbat bujiile cu toate că nu era cazul...
nimic...
verificat aprinderea, mergea brici
am dat 60 de lei pe un test vag-com care mi-a spus o anomalie ceva pe la "throttle valve", o aiureală...
în cele din urmă am pus compresiometrul pe cilindri... la 3 era în jur de 11 şi peste 11 iar la ultimul zero, nene!
pentru că motorul nu avea nicio bătaie sau alte simptome am bănuit că a suflat o supapă.
trăgea pe evacuare! clar!
ce înseamnă asta? dacă pui o hârtie în dreptul ţevii de eşapament vei vedea că în loc să fie suflată afară, în anumite clipe era aspirată violent către ţeavă
cu durere în suflet am dat jos chiulasa...
am observat o curăţenie tipic nemţească şi surpriza să văd o distribuţie antrenată de curea pe axa de evacuări şi cu un lanţ controlat hidraulic care antrena admisiile...
rezultatul îl vedeţi în cea de-a treia şi a patra poză, o supapă de evacuare arsă...
bucuria mea a fost că am vazut cum vedeţi şi voi că restul cilindrilor merseseră impecabil, dacă mai poţi avea mulţumiri
reparaţia a durat o zi si a costat cam 500 de lei. supapa originală a fost vreo 60 de lei, iar restul garnituri, mărunţişuri, manoperă, etc...
am avut mare noroc că scaunul supapei era neatins şi am scăpat doar cu o pasuire a supapei noi. fragmentele ce au sărit din supapă au zburat direct pe evacuare fără să scape vreunul între restul supapei şi scaun şi să mai creeze alte avarii...
concluzia lu tata: fiule, multe supape ai, multe se ard!
varianta folosită de cel ce a efectuat operaţia...
eu, unul, cred că în acest fel userii se vor familiariza mai uşor cu aspectul şi interioarele maţelor auto.
o să încep eu ca să vă faceţi o idee despre cum ar trebui să arate...
cu toate că maşina în cauză nu e ford consider că este absolut indiferent ce maşină ai atâta vreme cât toate se aseamănă şi simptomele, cauzele şi soluţiile de reparaţie sunt aceleaşi...
---------------
într-o ziulică de vară acu vreo 3 ani mă îndreptam către căsuţa de la ţară unde-mi petrec toate uichendurile pe timpul verii.
pe la Călugăreni simt că maşina a început să meargă în 3... nu am ridicat capota că nu aveam ce vedea, decât capacul ăla negru...

odată ajuns în curte am demontat capacul de plasic şi am inspectat vizual fişele şi bujiile...
nimic...
luni m-am întors în bucureşti şi m-am adresat unui prieten care a mai pus mâna pe maşini.
în prima fază am schimbat bujiile cu toate că nu era cazul...
nimic...
verificat aprinderea, mergea brici
am dat 60 de lei pe un test vag-com care mi-a spus o anomalie ceva pe la "throttle valve", o aiureală...
în cele din urmă am pus compresiometrul pe cilindri... la 3 era în jur de 11 şi peste 11 iar la ultimul zero, nene!
pentru că motorul nu avea nicio bătaie sau alte simptome am bănuit că a suflat o supapă.
trăgea pe evacuare! clar!
ce înseamnă asta? dacă pui o hârtie în dreptul ţevii de eşapament vei vedea că în loc să fie suflată afară, în anumite clipe era aspirată violent către ţeavă
cu durere în suflet am dat jos chiulasa...
am observat o curăţenie tipic nemţească şi surpriza să văd o distribuţie antrenată de curea pe axa de evacuări şi cu un lanţ controlat hidraulic care antrena admisiile...
rezultatul îl vedeţi în cea de-a treia şi a patra poză, o supapă de evacuare arsă...
bucuria mea a fost că am vazut cum vedeţi şi voi că restul cilindrilor merseseră impecabil, dacă mai poţi avea mulţumiri

reparaţia a durat o zi si a costat cam 500 de lei. supapa originală a fost vreo 60 de lei, iar restul garnituri, mărunţişuri, manoperă, etc...
am avut mare noroc că scaunul supapei era neatins şi am scăpat doar cu o pasuire a supapei noi. fragmentele ce au sărit din supapă au zburat direct pe evacuare fără să scape vreunul între restul supapei şi scaun şi să mai creeze alte avarii...
concluzia lu tata: fiule, multe supape ai, multe se ard!

decât Fiat, mai bine Logan... sau, hai, Ford...
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
cea mai bună băutură este apa de izvor
dacă pui o picătură într-un kil de vinişor!
motoarele de la 6 cilindri în sus cântă!
-
Moartea - Member
- Mesaje: 291
- Membru din: 02 Iun 2007, 14:56
- Localitate: Bucureşti
- Maşina: Transit mk7, passat 3B (B5) 1.8 20 sopapi, hergestellt am Bremen, in 1998, in Deutschland