Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

reparaţii cu poze

11 Feb 2009, 22:04

propun înfiinţarea unui topic (poate chiar ăsta) în care userii să pună poze cu maşinile lor DEMONTATE. poze cu piese din timpul reparaţiilor sau subansambluri demontate.
varianta folosită de cel ce a efectuat operaţia...
eu, unul, cred că în acest fel userii se vor familiariza mai uşor cu aspectul şi interioarele maţelor auto.

o să încep eu ca să vă faceţi o idee despre cum ar trebui să arate...

cu toate că maşina în cauză nu e ford consider că este absolut indiferent ce maşină ai atâta vreme cât toate se aseamănă şi simptomele, cauzele şi soluţiile de reparaţie sunt aceleaşi...

---------------

într-o ziulică de vară acu vreo 3 ani mă îndreptam către căsuţa de la ţară unde-mi petrec toate uichendurile pe timpul verii.
pe la Călugăreni simt că maşina a început să meargă în 3... nu am ridicat capota că nu aveam ce vedea, decât capacul ăla negru... :D
odată ajuns în curte am demontat capacul de plasic şi am inspectat vizual fişele şi bujiile...
nimic...
luni m-am întors în bucureşti şi m-am adresat unui prieten care a mai pus mâna pe maşini.
în prima fază am schimbat bujiile cu toate că nu era cazul...
nimic...
verificat aprinderea, mergea brici
am dat 60 de lei pe un test vag-com care mi-a spus o anomalie ceva pe la "throttle valve", o aiureală...
în cele din urmă am pus compresiometrul pe cilindri... la 3 era în jur de 11 şi peste 11 iar la ultimul zero, nene!
pentru că motorul nu avea nicio bătaie sau alte simptome am bănuit că a suflat o supapă.
trăgea pe evacuare! clar!
ce înseamnă asta? dacă pui o hârtie în dreptul ţevii de eşapament vei vedea că în loc să fie suflată afară, în anumite clipe era aspirată violent către ţeavă
cu durere în suflet am dat jos chiulasa...

q1.jpg


am observat o curăţenie tipic nemţească şi surpriza să văd o distribuţie antrenată de curea pe axa de evacuări şi cu un lanţ controlat hidraulic care antrena admisiile...

q2.jpg


rezultatul îl vedeţi în cea de-a treia şi a patra poză, o supapă de evacuare arsă...
bucuria mea a fost că am vazut cum vedeţi şi voi că restul cilindrilor merseseră impecabil, dacă mai poţi avea mulţumiri :((

q3.jpg


q4.jpg


reparaţia a durat o zi si a costat cam 500 de lei. supapa originală a fost vreo 60 de lei, iar restul garnituri, mărunţişuri, manoperă, etc...
am avut mare noroc că scaunul supapei era neatins şi am scăpat doar cu o pasuire a supapei noi. fragmentele ce au sărit din supapă au zburat direct pe evacuare fără să scape vreunul între restul supapei şi scaun şi să mai creeze alte avarii...

concluzia lu tata: fiule, multe supape ai, multe se ard! :D

Re: reparaţii cu poze

12 Feb 2009, 10:17

Da-mi voie sa-ti spun ceva: motoarele de vw 1800 cu 5 supape, cu turbo si fara, au o adevarata placere in a arde supape... nu ti-ai pus intrebarea de ce ai ars admisie si nu evacuare? ... ar fi trebuit s le faci o inspectie la toate, si eventual sa le schimbi pe toate, cu simeringurile aferente, atentie nu prea permit rectificare, ca nu prea ai din ce..., la acelasi tip de motor, da cu turbo, au alta boala care duce la acelasi efect in final: intra calamina pe ghiduri, nu stiu cum dracu, ca toleranta de montaj e de vreo 2 sutimi, si incep supapele sa mearga greu, sa blocheze, sa nu se mai raceasca si se ard in final, daca nu bagi alezorul pe ghiduri cind schimbi supapele, n-ai facut nici-o treaba. Dupa teoria unui prieten, mai scolit, se arde uleiul ce patrunde pe la simering in ghid, datorita faptului ca ghidul este prea incins, de aia chiuloasele de oltcit aveau ghidurile si scaunele racite cu ulei.
In alta ordine de idei, la acest tip de motor, am vazut supape strimbe fara sa sara distributia, tot la un motor turbo, care mergea prost, dar mergea tata cu ea , mai basinos, pina in 3500 de ture, o ia copilu, cam de bani gata, c-o repara el, ii da de-i sare basca, ca dupa povestirile lui mergea bine de la 4500 in sus - adica pe la 6-7 mii de ture, si bine inteles ca supapa de mergea mai greu in ghid, o ajunge pistonul din urma si o rezolva....
Acu sa nu crezi ca-ti urez de trebi d-astea......salutare, dan

Re: reparaţii cu poze

12 Feb 2009, 17:52

$1 scrie:$2a-mi voie sa-ti spun ceva: motoarele de vw 1800 cu 5 supape, cu turbo si fara, au o adevarata placere in a arde supape... nu ti-ai pus intrebarea de ce ai ars admisie si nu evacuare?.salutare, dan


dom inginer, dacă te uiţi matale mai atent vezi că supapa arsă e fix de evacuare... am şi precizat... (la cât eşti de priceput tind să cred că ai încurcat cuvintele între ele :) )
am uitat să adaug în postul de mai sus că am schimbat şi simeringurile dacă tot eram cu chiulasa în braţe, era şi păcat...
motorul nu e turbo şi până una-alta merge bine...
de s-o fărâma, l-oi repara... :D

salut, mihai.

Re: reparaţii cu poze

12 Feb 2009, 23:20

Scuze, n-am incurcat cuvintele, am luat teapa din neatentie, pt ca ai 3 admisii, sint mai mici ca evacuarile, adica exact pe dos decit normal, am scris postul la servici cu jumate din atentie la o tuta ce ma tot batea la cap, asa ca din postul tau am ramas numai cu poza si cu faptul ca ai schimbat numai o supapa, scuze inca o data...da de ce crezi ca sint inginer?

Re: reparaţii cu poze

13 Feb 2009, 01:21

Salut,Mihai sunt foarte bucuros ca a ramas cineva[tu],sa continue ceea ce incepusem candva impreuna.Chiar daca m.am retras,am sa va urmaresc cu drag.Bafta,prietene si te rog sa nu te certi cu oldman,nici el nu e departe de noi,e destul de pregatit.Bafta.Anonimus.

Re: reparaţii cu poze

13 Feb 2009, 06:52

$1 scrie:$2..da de ce crezi ca sint inginer?


aşa mi se pare... :D

Re: reparaţii cu poze

13 Feb 2009, 06:54

$1 scrie:$2..si te rog sa nu te certi cu oldman,nici el nu e departe de noi,e destul de pregatit


de ce măi, bibane, ţi se pare ţie că vreau să mă cert cu cineva?

Re: reparaţii cu poze

27 Feb 2009, 14:18

Hai ca eu sunt cu ochii pe acest topic, astept in continuare si mai multe poze cu "pornografie mecanica" :D

Daca nu ma insel, exista si la Ford ceva motoare diesel care au distributia hibrida, curea de la arbore la unul dintre axe si lant intre axe, sau curea pe axe dar lant la pompa de combustibil.

LE: Revin cu amanunte, distributia la Focus 1.6 TDCi este exact asa: curea de la arbore la unul dintre axele cu came si lant intre axele cu came la capatul dinspre volanta.

Re: reparaţii cu poze

02 Mar 2009, 19:37

pozele postate de mine sunt de la un motor ADR (1800 cmc pe benzină, aspirat, 125 HP)

te aşteptăm cu interes cu poze :)

şi repet: orice reparaţii, nu neapărat motor...

Re: reparaţii cu poze

14 Mar 2009, 18:32

Alo,mai e cineva pe aici? :D
Sefu,ai inchis gestiunea,unde ai lasat cheile? :)
A venit primavara,nu mai ai timp de noi. ;)

Re: reparaţii cu poze

05 Mai 2009, 04:06

Inchis pentru inventar. :(
Nu deranjati,Moartea are treaba. :-" :-" :-"
Cred ca a cazut in putina cu melancolii. :-S

Re: reparaţii cu poze

05 Mai 2009, 07:19

daca nu a mai crapat nimic pe la masina, ce sa faca omul, sa demonteze degeaba? :D

Re: reparaţii cu poze

07 Mai 2009, 20:44

$1 scrie:$2aca nu a mai crapat nimic pe la masina, ce sa faca omul, sa demonteze degeaba? :D


ţi-aş răspunde ca în caragiale da' îmi iau suspend...

P O V E S T E

în 1978, un vecin al nostru, un om superinteligent, genial, expert în matematică şi cam ţicnit îsi cumpără prima lui maşină o dacie portocalie la care aşteptase ani de zile cum aştepta românul...

maşina era în stare perfectă (nouă) însă un alai de alţi vecini posesori de maşini şi care mai şurubăreau pe la ele îşi tot dădeau cu părerea... că aia nu e bine că ailaltă la fel...

taică-meu era un om ocupat şi venea seara cu diverse maşini şi lumea cam ştia că lucrează în domeniu...

domnul M (să-i zicem aşa) îl întreabă într-o seară ce părere are despre noua lui Dacie nouă-nouţă... tata îi zice că e maşină nouă, în garanţie (avea vreo 4 zile) şi să-şi vadă de treabă cu ea şi să se ocupe de matematicile lui şi să nu mai asculte toate caţele dintre blocuri... :D

la vreo 3 zile, tata vine acasă şi-l vede pe domnul M cu vilbrochenul în mână... pistoanele erau aliniate pe asfalt, numerotate, bielele la fel... etc... şi-l apucă damblalele, omul dezmembrase maşina cu metodă... noroc că nu depresase bolţurile de la biele...

domnu M zice lu tata:
"dom' inginer, nu sunt sigur că le mai pun cum au fost..."
tata:
"domne de ce ai umblat la ea? ai avut altă maşină şi aveai experienţa dinainte că ceva n-ar fi fost ceva în regulă?"
d M
"nu..."
tata: (fierbând!)
"las-o aşa şi mâine la ora doişpe vin acasă cu setul de garnituri şi o înşirăm la loc..."

a doua zi tata i-a arătat "operaţiunea inversă", adică montajul... omul a executat cam tot singur după explicaţii... taică-miu îi explica încontinuu care piesă ce face şi ce rol are... tipul fiind genial a memorat tot... dar mecanic

în următoarele luni a mai demontat-o şi a montat-o singur de vreo 3 ori dar nu putea monta şi regla distribuţia în concordanţă cu aprinderea...

în următorii ani aia a fost cea mai montată-demontată maşină dar veşnic în bună stare de funcţionare

Re: reparaţii cu poze

07 Mai 2009, 21:20

Gata sefu,ai deschis pravalia? :D
Eu nu inteleg clar,vrei sa spui ca profu de matematica,la o saptamana de la cumparare,a demontat motorul?
Masina noua?
A avut draci pe el,sau i se alterasera ecuatiile in cap? #:-S

Re: reparaţii cu poze

07 Mai 2009, 23:16

$1 scrie:$2ata sefu,ai deschis pravalia? :D
Eu nu inteleg clar,vrei sa spui ca profu de matematica,la o saptamana de la cumparare,a demontat motorul?
Masina noua?
A avut draci pe el,sau i se alterasera ecuatiile in cap? #:-S


era un om pe care-l rodea curiozitatea...
fiecare demontare îl costa garnitura de qulasă plus alea de baie şi erau cheltuieli asumate
era ca o jucărie pe care o monta-demonta...
când eram copil mă teroriza cu pedalele la aerisirea frânei...
eram singurul de pe stradă care ştiam cum se face pedală în timp ce el aerisea pe la roţi... şi în care avea încredere...

Re: reparaţii cu poze

08 Mai 2009, 07:31

Nu raspund azi la provocari :) ; ceva in genul tipului de care povestesti, am facut si eu dar mai simplu.Ma freca un electromotor la o rabla de Fiat si la 2 saptamani trebuia sa o bag in service;intr-o sambata(ma plictiseam) l-am demontat eu si am vazut ca una din lamelele de la rotor era mancata si macina carbunii ca la concurs.Desteptul de electrician, prefera sa imi ia banii lunar decat sa il inlocuiasca :)) , dar asa inveti...
Subiect închis