de johnnie24 » 01 Dec 2007, 22:07
hai ca iti spun eu cum sa il dai jos ca eu l-am schimbat pe al meu si mi-a dat ceva de lucru.
deci prima data trebuie sa desfaci capacul care acopera intercoolerul dupa care dai jos intercoolerul (e prins in 4 suruburi +colierele de pe furtune).vezi ca intercoolerul mai are si o mufa in partea dreapta si partea stanga cum lucrezi tu, deci sa o scoti si aia sa nu cumva sa tragi si sa o rupi. dupa ce ai dat jos intercoolerul ai acces partial la alternator. mai exact urmeaza sa scoti mufa care intra in el si vezi ca mai vine un cablu mai gros care e prin printr-un surub de alternator, trebuie sa-l desfaci si pe ala de alternator. am uitat sa precizez ca inainte sa incepi operatiunea sa iei bornele de la baterie sa nu mai fie curent pe instalatie.
dupa ce ai dat jos mufa si cablul de pe alternator urmeaza partea mai dificila, respectiv trebuie sa dai scutul masinii jos pt ca sa ai acces pe dedesupt la alternator.dupa ce dai scutul jos o sa observi ca alternatorul e prin in doua suruburi, unul in partea de sus si unul in partea de jos. cel din partea de sus e destul de accesibil de desfacut (dar doar pe dedesuptul masinii nu pe deasupra) cu o cheie tubulara de 10 sau 12 nu mai stiu exact dar neaparat sa ai prelungitor la ea pt ca altfel nu ai acces la el. surubul de jos e mai greu de desfacut pt ca trebuie sa dai jos compresorul de aer conditionat pt ca altfel nu poti sa il desfaci de tot surubul. compresorul e prins cu 4 suruburi pe care le desfaci tot cu tubulara de 13 din cate imi amintesc.
dupa ce dai jos compresorul mai ai de desfacut piulitele de pe fulia alternatorului in nr. de 3 (acestea se vad si dupa ce dai jos intercoolerul) si partea care se imbina cu fulia alternatorului nu stiu exact cum ii zice care are 2 suruburi unul sus si unul jos.dupa ce dai jos compresorul urmeaza sa desfaci suruburile de pe fulie cele 3 si dupa care desfaci si surbul din partea de jos a alternatorului.dupa aceea desfaci axul acela sau cum i-o zice care prinde fulia, ti-am zis e prins in 2 suruburi si il scoti afara lasand alternatorul complet liber si gata de dat jos. sa ai grija la compresorul de aer conditionat sa il suspenzi pe ceva sau sa il legi cu niste sarma sa nu il lasi sa atarne numai de furtunele care intra in el. deasemenea sa ai grija la curea cum o pui inapoi si cum o intinzi pt ca sincer e mai greu de pus inapoi decat de dat jos(o sa-ti trebuiasca ceva forta). scuzati-mi limbajul cam lipsit de specialitate. sper sa fie de folos ce am scris mai sus.
daca aveti nelamuriri intrebati-ma si va raspund
focus hatchback 1.8 tddi 90 cp...+...=cca. 116 cp / 09.2001 / frumoasa masina...... SOLD
focus 2 hatchback 1.8 tdci/01.2006/116 cp+resoftare........si mai frumoasa...si mai puternica...SOLD
audi A4 1.9 tdi /116 cp /2005....alta viata.....SOLD
NOW...Focus 2 1.6 tdci/110 cp/2006