Subiecte in care nu s-a mai scris de 3 luni si subiecte inchise

Reguli forum

Daca cineva dintre cei care au subiect aici doreste mutarea acestuia in categoria Comercial, il rog sa ma anunte prin PM, E-MAIL sau printr-un mesaj aici.
In aceasta categorie nu se mai poate raspunde la subiecte.
Subiect închis

Cum se demonteaza alternatorul de pe FF1?

30 Noi 2007, 21:19

Salutare!!! Are cineva idee cum demontez alternatorul de pe FF1 ? Aveti cumva vreo schema despre sau cu alternator ? Pe unde il dau jos? Cum e mai usor? pe sus sau pe dedesubt ?Problema este ca nu-mi mai incarca si mi-a zis mecanicul ca n-are timp sa-l dea jos. Se poate verifica cu el montat daca problema este de la releu sau de la altceva?
Va multumesc!

30 Noi 2007, 21:22

Alternatorul se da jos relativ usor, insa DOAR pe dedesubt. Dat scutul jos, scos cureaua de transmisie....ai ceva de munca...

Daca tot dai cureaua jos, verifica sa nu trebuiasca schimbata!


mare grija la fire, puntea de diode si releu...

30 Noi 2007, 21:25

se poate si poza, dar lasa-ma sa ajung acasa si sa caut in TIS!

30 Noi 2007, 21:26

Mersi! Dar mi-ar trebui o schema ceva ca sub alternator mai e ceva de care nu prea am loc.Cred ca e pompa sau motorasu de la aeru conditionat.
Ultima oară modificat de erno_angi pe 30 Noi 2007, 21:30, modificat de 2 ori în total.

30 Noi 2007, 21:27

Ok. Mersi mult.

01 Dec 2007, 22:07

hai ca iti spun eu cum sa il dai jos ca eu l-am schimbat pe al meu si mi-a dat ceva de lucru.
deci prima data trebuie sa desfaci capacul care acopera intercoolerul dupa care dai jos intercoolerul (e prins in 4 suruburi +colierele de pe furtune).vezi ca intercoolerul mai are si o mufa in partea dreapta si partea stanga cum lucrezi tu, deci sa o scoti si aia sa nu cumva sa tragi si sa o rupi. dupa ce ai dat jos intercoolerul ai acces partial la alternator. mai exact urmeaza sa scoti mufa care intra in el si vezi ca mai vine un cablu mai gros care e prin printr-un surub de alternator, trebuie sa-l desfaci si pe ala de alternator. am uitat sa precizez ca inainte sa incepi operatiunea sa iei bornele de la baterie sa nu mai fie curent pe instalatie.
dupa ce ai dat jos mufa si cablul de pe alternator urmeaza partea mai dificila, respectiv trebuie sa dai scutul masinii jos pt ca sa ai acces pe dedesupt la alternator.dupa ce dai scutul jos o sa observi ca alternatorul e prin in doua suruburi, unul in partea de sus si unul in partea de jos. cel din partea de sus e destul de accesibil de desfacut (dar doar pe dedesuptul masinii nu pe deasupra) cu o cheie tubulara de 10 sau 12 nu mai stiu exact dar neaparat sa ai prelungitor la ea pt ca altfel nu ai acces la el. surubul de jos e mai greu de desfacut pt ca trebuie sa dai jos compresorul de aer conditionat pt ca altfel nu poti sa il desfaci de tot surubul. compresorul e prins cu 4 suruburi pe care le desfaci tot cu tubulara de 13 din cate imi amintesc.
dupa ce dai jos compresorul mai ai de desfacut piulitele de pe fulia alternatorului in nr. de 3 (acestea se vad si dupa ce dai jos intercoolerul) si partea care se imbina cu fulia alternatorului nu stiu exact cum ii zice care are 2 suruburi unul sus si unul jos.dupa ce dai jos compresorul urmeaza sa desfaci suruburile de pe fulie cele 3 si dupa care desfaci si surbul din partea de jos a alternatorului.dupa aceea desfaci axul acela sau cum i-o zice care prinde fulia, ti-am zis e prins in 2 suruburi si il scoti afara lasand alternatorul complet liber si gata de dat jos. sa ai grija la compresorul de aer conditionat sa il suspenzi pe ceva sau sa il legi cu niste sarma sa nu il lasi sa atarne numai de furtunele care intra in el. deasemenea sa ai grija la curea cum o pui inapoi si cum o intinzi pt ca sincer e mai greu de pus inapoi decat de dat jos(o sa-ti trebuiasca ceva forta). scuzati-mi limbajul cam lipsit de specialitate. sper sa fie de folos ce am scris mai sus.

daca aveti nelamuriri intrebati-ma si va raspund

02 Dec 2007, 00:35

Ok mersi mult!!! Luni ma apuc de treaba.
Subiect închis