Ford Fiesta Mk7.5
Citind aproape zilnic cam tot ce apare aici pe forum, am decis sa fac o prezentare a masinii si a experientei pe care am avut-o pana in prezent.
Ma numesc Andrei, sunt din Prahova si detin un Ford Fiesta Mk7.5 din 2014, 1.0 Ecoboost, 100cp, echiparea Trend. Echiparea fiind Trend, cea de baza, am mai adaugat AC manual si cotiera si cam atat (inca regret ca nu am luat pachetul de iarna, mereu cand vine timpul rece, parca vad brosura in fata). Nu este chiar atat de rau, scaunele fiind acoperite cu un material textil, nu sunt chiar atat de reci si parca se “incalzesc” repede.
Reviziile le fac anual sau la 10k km:
- ulei Castrol Professional 5w20;
- filtru polen: pana la ultima revizie, foloseam pe cele de la Ford, acum am trecut la Mann cu carbon activ si filtrare PM2.5, antifungic si efect antibacterial. Se simte o diferenta fata de cel standard;
- filtru de ulei: este cel de la Ford;
- filtru de aer: de la K&N, vine in locul celui standard si il curat undeva la 5-6k km.
Reviziile la perioada recomandata sau necesare:
- bujiile: le-am schimbat doar o data pana acum, pe la 74k km si folosesc Bosch Double Iridium. Cred ca o sa i le schimb in curand cu unele de la NGK double iridium (nu prea se gasesc multe variante pentru motorul asta). Nici unele nu au dat semne de pornire grea vreodata;
- placutele: 1 set dupa vreo 4-5 ani (nu imi amintesc numarul de km), apoi setul nou a fost folosit nici pe jumatate, deoarece discurile ajunsesera la minim si necesitau schimbare. Am trecut la unele Brembo. Partea care nu imi place la ele este ca atunci cand se depune mai mult praf dupa o spalare, incep sa scartaie la orice atingere mica a franei;
- discurile: schimbate pe cele originale pe la 83k km, tot cu unele Brembo, franarea este mai buna cu pachetul discuri + placute Brembo;
- lichidul de frana l-am inlocuit o singura data in regim propriu, nu imi amintesc daca l-am inlocuit si in perioada de garantie. In orice caz, am folosit Ford DOT 4 LV High Performance.
Ca si probleme intalnite:
- termostatul ramasese pe deschis si apa nu mai urca la 90, asa ca l-am schimbat in 2019 si am completat cu ~3-4l de antigel. As vrea in viitorul apropiat sa ii schimb tot antigelul cu unul proaspat;
- prin 2020 am avut probleme la radiator din cauza unei mici fisuri in partea de jos (posibil o lovitura de la o piatra). A fost schimbat cu unul nou, dar nu imi amintesc producatorul, totul ok de atunci;
- racordul flexibil se rupsese, nu se auzea un zgomot mai tare, dar m-a atentionat tipul de la ITP ca este posibil sa nu iasa la noxe si sa il repar pentru data viitoare;
- cureaua de accesorii a fost inlocuita prin 2020, dupa o verificare totala a masinii.
Cam atat pentru prima parte, o sa incerc sa revin cu mai multe poze si prezentari.
Spor!
- AndreiCim
- Ford Freak
- Mesaje: 102
- Membru din: 21 Iun 2014, 01:00
- Localitate: Bucuresti/Ploiesti
- Maşina: Ford Fiesta Trend 1.0l 100HP
- VIN: WF0DXXGAKDEP55242