Mondeo Mk4 2.0 Ecoboost
Masina era lovita usor pe partea dreapta, avea airbag-urile cortina si scaun dreapta sarite. Pretul de nerefuzat: 2800 euro. A doua zi eram la Ploiesti, cu banii in cont si arzand de nerabdare.
Stiam foarte bine Mk4, e o masina pe care o inteleg, am avut un 2.2 TDCi pre-facelift cativa ani si mi-a parut rau cand m-am despartit de ea. Pragmatic, ii venise vremea. Dar mi-a fost draga, asa ca atunci cand mi s-a oferit ocazia sa incep un nou proiect nu am refuzat. Si foarte bine am facut.
Dupa un pic de sapaturi am descoperit istoricul masinii, ceea ce m-a determinat ca trebuie sa am masina asta. Acest Mk4 si-a inceput viata ca masina de politie in Danemarca, unde a aparut chiar si intr-un articol din presa locala. Asta a fost momentul la care am luat decizia
Evident, la fata locului povestea era un pic diferita. Motorul avea o bataie pronuntata, descrisa la telefon ca fiind ceva minor. Dupa un apel video cu expertii de la AlexCars am decis ca riscul trebuie asumat, am mai scazut doua sute de euro si grasana a plecat pe platforma spre Bucuresti.
Bataia motorului a fost remediata in cateva ore de Jan, patronul de la AlexCars, era balansierul defect. S-a rezolvat simplu prin eliminarea lui - o operatiune pe care multi posesori de Focus Mk3 ST au facut-o cu succes.
A urmat, evident, reparatia caroseriei - usile de pe partea dreapta au fost inlocuite si vopsite rapid.
Nu am stat prea mult pe ganduri si am aplicat o curatenie metodica: interiorul a fost demontat complet, curatat si restaurat cu atentie. Cei 235.000 km de activitate in slujba legii si-au pus amprenta asupra puternicului Mondeo. Am inlocuit toate plasticele zgariate, chederele imbatranite si am adaugat suruburile care au mai parasit de-a lungul timpului acest vajnic aparator al legii. Am adus la original, cu ocazia asta, si cateva modificari facute pentru a servi politia din Danemarca: cablaje pentru statiile radio si lumini auxiliare.
Interiorul din piele a fost reconditionat profesionist, cu materiale de calitate la MS Tapiserie Auto.
Dupa o inspectie atenta a motorului am remediat scurgerile de ulei si lichid de racire (o mana de garnituri si vreo doua furtune), am reconditionat compresorul de AC si am asezat distributia la locul ei (aici se pare ca fostul proprietar nu a fost inspirat deloc atunci cand si-a ales mecanicul).
Cutia de viteze prezenta o scurgere de lichid hidraulic asa ca am inlocuit o garnitura, filtrele si ambreiajul, care desi era OK am suspectat ca nu mai are prea multa viata ramasa. M-am cam inselat, da' macar am ambreiaj nou si cativa ani lipsiti de griji
Farurile aveau reflectoarele uzate asa ca am apelat la doi experti: unul a facut rost de un set reconditionat, al doilea m-a ajutat cu montajul. Rezultatul este spectaculos, lumina farurilor a devenit perfecta, ca de fabrica.
Evident, fiind o masina de flota nu a fost foarte dotata, iata cum a plecat din fabrica:
- motor 2.0 Ecoboost, 240CP
- cutie de viteze Powershift, cu dublu ambreiaj
- Blazer Blue
- Cruise control
- Radio CD standard, 6000CD
- Ceasuri de bord Convers+
- Parbriz incalzit
- Senzor de lumina si ploaie
- Faruri Xenon
- Senzori de parcare fata si spate
- Clima automata
- Scaune incalzite, cu memorie
- Jante din aliaj usor, 17'' cu senzori de presiune
Data fabricatiei: 11.06.2014, Genk
Cu masina in stare tehnica buna, inscrisa si gata de plimbari, am trecut la upgrade-uri si mentenanta:
- am adaugat Keyless Entry si Go. O operatiune care a durat peste 12 ore si pe care nu as fi reusit-o fara sprijinul magicianului DGAlexandru
- am montat consola centrala de Titanium S, cu suportul de pahare acoperit cu acel capac culisabil. Ingrozitor de scump, dar se potrivea de minune cu piano black de la punctul urmator.
- am adaptat un Sync3 de la o Kuga Mk3, cu camera de marsarier si lumini ambientale. A durat un pic integrarea cu Convers+ si senzorii de parcare, dar a meritat.
- din fabrica a avut suspensie sport, da' cumva puntea spate avea niste arcuri ciudate si amortizoare cu reglaj automat. Eibach Pro-Kit si amortizoarele Motorcraft i-au redat tinuta de drum exemplara.
- cam tot ce tine de bucsi, brate, bascule si alte chestii mecanice pe care nu le retin sau inteleg au fost inlocuite de baietii de la Maddog Garage fara mila sau prea multe comentarii.
- franele au trecut si ele printr-o revizie atenta: discuri si placute (ATE fata, TRW spate conform echiparii originale), doi etrieri, lichid nou, totul ca la carte.
- Pentru ca nu imi place folia fumurie, hayon-ul si geamurile usilor au fost inlocuite cu modelul fumuriu de fabrica. Au mai ramas geamurile mici de pe spate, pentru la primavara.
- am adaugat si capacul de motor plus cateva alte nimicuri din zona (deflectoare, clipsuri, protectii).
- pentru vara am ales jantele pe 18'' de pe Titanium S, cu anvelope noi. Jantele originale pe 17'' specifice echiparii Titanium au fost reconditionate la Top Wheels si asteapta sezonul rece, echipate cu anvelope, senzori si capace noi.
Cam toate piesele necesare reparatiilor au fost noi. Pentru retrofit-uri, plastice si airbag-uri am apelat la un expert in dezmembrari pe care il recomand din tot sufletul. Nu numai ca a stiut exact ce piese caut, le-a livrat la timp si in stare perfecta, dar s-a si asigurat ca sunt compatibile si in stare de functionare.
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, MT, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
-
jeffe - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 4787
- Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
- VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX