Accidente
Accidente Fiesta 7
Moderatori: KomandantuR, adicristea
Re: Accidente Fiesta 7
de tudoralex » 27 Dec 2010, 10:40
-
tudoralex - Gold Member
- Mesaje: 518
- Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 28 Dec 2010, 12:31
Oricum, din experienta invata omul cum e treaba cu diferenta intre marcile de masini.
Aici se potriveste la perfectie bancul urmator:
"Intrebare: de ce muta uzinele Ford in Germania?
Raspuns: sa nu mai fie Opel cea mai proasta masina germana".
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de tudoralex » 28 Dec 2010, 14:55

-
tudoralex - Gold Member
- Mesaje: 518
- Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 28 Dec 2010, 16:05
Daca imi puneam materiale de la dezmembrari fii sigur ca-mi luam adio de la garantie.
Cel de care mentionezi tu avea masina iesita din garantie, caz pentru care chiar nu se merita sa mergi la reprezentanta pentru ca te jumulesc de viu.
Dar nici piese de la dezmembrari nu mi-as fi luat. M-as fi dus pe la magazinele de piese auto si mi-as fi luat noi sau as fi facut eu comanda de la producator.
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Officer » 28 Dec 2010, 18:25
- in caz de impact masina trebuie sa se deformeze foarte mult pana in zona habitaclului pentru a absorbi cat mai mult din energia impactului insa zona habitaclului trebuie sa ramana intacta iar aripile fata sa permita deschidere portierelor;
- masinile ford au 3 puncte de deformare pana la habitaclu, acestea fiind marcate pe lonjeroane;
- testele de impact frontal sunt facute la 64 km/h iar cele de impact lateral la 50 km/h.
Daca intr-adevar aveai 50km/h in momentul impactului, masina chiar nu este asa de sifonata.
-
Officer - Elodia
- Mesaje: 5942
- Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
- Localitate: Ilfov
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 29 Dec 2010, 08:55
Iar chestia cu deformarea sa zicem ca functioneaza la impactul cu un corp fix. Dar, in cazul impactului frontal cu o alta masina in miscare, mi se pare moarte sigura. Pentru siguranta ai nevoie de un obstacol intre tine si cealalta masina. O metoda de a-i opri inaintarea, pe cand daca masina se dezintegreaza, nu mai ramane sa-l opresti pe celalalt decat cu habitaclul iar el are masina aproape intreaga plus habitaclu.
Sanse 0 de supravietuire.
Chestia asta cu absorbirea socului e apa de ploaie atunci cand ai in fata o masina facuta din tabla si pe care nu ai cum s-o deformezi cu plasticul.
Cum am mai zis, daca nu reuseam sa franez, deformarea masinii mele ar fi ajuns pana la habitaclu iar celalalt n-ar fi avut nimic mai sesizabil decat a avut. Ceea ce ar fi insemnat doar paguba mai mare pentru mine.
In schimb, daca masina mea ar fi fost facuta din tabla comparabil de rezistenta cu a celuilalt, doar l-as fi impins de pe carosabil, cu deformare minima, asa cum s-a intamplat cu cel din spate, care, de asemenea, nu s-a deformat deloc, in schimb eu am simtit socul, m-am lovit de tetiera iar pasagerul din spatele meu s-a lovit la sold si masina a fost deformata serios.
Asadar, partea cu protectia pasagerilor e o minciuna din partea producatorilor, avand in vedere faptul ca doar in masina mea s-au resimtit rezultatele impactului.
Plus ca daca in fata s-ar fi deformat mai putin, nu s-ar fi deschis airbagurile de care, de asemenea, m-am lovit.
Unde mai punem si problemele ulterioare ale masinii.
In concluzie, treaba asta cu deformarea in folosul protectiei are doar consecinte negative si niciuna pozitiva sesizabila.
Eu raman la parerea ca masina nu prezinta siguranta in caz de impact si stiu ce zic dupa ce am simtit si vazut pe pielea mea.
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 29 Dec 2010, 09:18
Ce treaba ai tu cu deformarea celuilalt??? De ce crezi ca te-ai fi simtit mai bine daca era masina intreaga si tu ai fi fost strivit de fortele de impact?
Mai spui ca ai simtit socul si ca pasagerul s-a lovit la sold... Adica ai fi crezut ca absorbtia socului inseamna ca te lovesti de orice si nu se simte nimic???


2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de toxicristi » 29 Dec 2010, 10:36
Obstacolul dintre tine si cealalta masina exista sub forma structurii de rezistenta a habitaclului. Restul masinii se foloseste pentru amortizare, leziunile interne (cand organele se lovesc de cutia toracica / cutia craniana, etc) sunt la fel de periculoase ca cele externe.
Aici te contrazic : "Plus ca daca in fata s-ar fi deformat mai putin, nu s-ar fi deschis airbagurile de care, de asemenea, m-am lovit." S-ar fi deschis MAI REPEDE pentru ca decelerarea ar fi fost MAI BRUSCA.
-
toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de tudoralex » 29 Dec 2010, 10:58
-
tudoralex - Gold Member
- Mesaje: 518
- Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 29 Dec 2010, 17:38
Sa analizam evenimentul ca doua accidente diferite.
In primul caz (lovesc eu pe altul din spate), masina mea se deformeaza si am pagube de 80% iar cel pe care il lovesc are o bara rupta. Mi se deschid si airbagurile
In al doilea caz (sunt lovit din spate), masina mea se deformeaza in proportie de 25% iar cel pe care il lovesc are o bara indoita si nu i se deschide airbagul.
Eu ma lovesc de 2 ori si pasagerul din spate se loveste. In rest, nimeni nu are nimic in celelalte masini. Deci, siguranta, nu, si rezistenta la impact, nu.
Iar in ceea ce priveste caroseria din tabla, gresesti, tudore. E mai ieftin sa produci plastic din PET-uri decat sa prelucrezi metalele. Si in orice fizica vrei tu, plasticul are o rezistenta minima in comparatie cu tabla.
Stai tu linistit, constructorii nu pentru protectia ta se chinuie, ci pentru reducerea costurilor. Se concentreaza ceva mai mult la habitaclu pentru ca asta le impune normele, ca daca nu ar fi, si pe ala l-ar face din plastic.
Ceea ce vreau eu sa spun e ca la un impact, socul il resimte cel a carui masina cedeaza mai usor. E ca si cum te-ai lovi in alergare de o perna pe care o perna sau de un zid. In primul caz nu simt nimic, iar in al doilea caz...
Oricat ai incerca sa-mi explici, am vazut cu ochii mei ce inseamna sa te lovesti de o masina din tabla cu una din plastic. De fapt, de doua din tabla. Daca am nenorocul sa ma intalnesc cu unul de pe contra-sens, nici magnificul habitaclu pe care il tot lauzi, nici "absorbtia" impactului nu ma scapa iar celalalt pleaca pe picioarele lui acasa.
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 29 Dec 2010, 20:59
a) intr-un costum solid de otel, care nu se va deforma deloc la impactul cu asfaltul
b) pe un munte de cutii de carton, care se vor deforma
Daca si acum sustii ca varianta a) este castigatoare...
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Alen » 29 Dec 2010, 21:22
acele masini nu aveau si ele "zone de deformare", ca doar nu erau Volga de pe vremea lui Stalin, facute din tabla de 3 mm grosime ?
de ce nu s-au deformat (aproape) deloc ?
poti sa-i spui tu orice, nu-i vei schimba aceasta impresie, si (pe undeva) pe buna dreptate
-
Alen - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7364
- Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
- Localitate: Bacau
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 29 Dec 2010, 21:40
Fiecare clasa cu deformarile ei.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Alen » 29 Dec 2010, 22:35

un fel de zombi

-
Alen - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7364
- Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
- Localitate: Bacau
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 29 Dec 2010, 22:40

Se poate pune acel Passat cu un tir???

2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 30 Dec 2010, 09:46
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 30 Dec 2010, 10:30
Pai daca un Passat ar fi proiectat sa suporte deformarile gandite pentru un Matiz/Spark probabil ar fi ramas doar habitaclul de el in urma incidentului cu tine.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 30 Dec 2010, 13:58
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
-
toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de Mihai L » 30 Dec 2010, 16:17
2) Probabil daca te loveai de un Tico sau Matiz ai fi sesizat ca stai mai bine ca ele...
Nu mi-ai raspuns la exemplul de mai sus, asa ca nu stiu sigur daca ai realizat ca o masina care nu se deformeaza nu prea este de ajutor pasagerilor. Ea ramane intreaga, e adevarat, dar asta sa fie scopul? Sau protejarea pasagerilor....?
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
-
Mihai L - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 10794
- Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
Re: Accidente Fiesta 7
de verga_Cip » 30 Dec 2010, 16:47
1. dinamica accidentului a generat forte pe care tu nu le-ai perceput corect;
2. urmare 1, acele forte au fost preluate de masina, iar faptul ca tu ai iesit teafar din ea = siguranta;
3. deformarea masinii arata cat se poate de corect forta impactului;
erau facute niste studii, parca la 50 km/h impact = cazatura de la etajul 3!! La 100 km/h = etajul 13..sper sa fi retinut bine...acolo sunt forte, nu jucarii...
sunt putine masinile care deschid airbag-uri la lovirea din spate, cel mai adesea, tetierele se ridica (daca sunt lasate) la lovirile din spate pentru a impiedica leziunile coloanei...asta la super masini, la ford (nimic din gama, ca si la vw pana pe la passat si alte marci..multe marci) nu am auzit!
LE: masina a preluat din fortele ciocnirii, fapt care a denaturat perceptia ta asupra accidentului si mai ales a fortelor. o masina mai tare ar fi produs mult mai multe pagube...
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
Re: Accidente Fiesta 7
de catalin1972 » 31 Dec 2010, 08:25
faptul ca cealalta masina s-a deformat mai putin tine cred de "geometria" impactului
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
-
catalin1972 - 1nsane Member
- Mesaje: 1406
- Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
- Localitate: Tulcea
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 31 Dec 2010, 08:57
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de tudoralex » 31 Dec 2010, 10:47
Data viitoare cand te urci in masina sa te uiti la montanți (A, B, si C) si la praguri. Dupa care sa te uiti la masini mai vechi. Daca observi o diferenta de grosime sa ne spui si noua. Acești montanți sunt din otel si preiau longitudinal fortele la impactul frontal. Cred ca esti de acord ca o traversa de metal este mai rezistenta longitudinal decat transversal indiferent de metalul din care este facuta.
-
tudoralex - Gold Member
- Mesaje: 518
- Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 04 Ian 2011, 18:23
In ceea ce priveste pragurile si montantii, in caz de impact frontal, masina cealalta ar fi ajuns aproape intacta la habitaclul meu. Deci, ar fi fost toata caroseria lui plus habitaclu, impotriva habitaclului meu.
Ghici care ar fi fost rezultatul! Oricum ai lua-o, masinile noi evolueaza spre reducerea costurilor de productie, nu spre sporirea sigurantei pasagerilor.
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Re: Accidente Fiesta 7
de Equalizer » 10 Ian 2011, 09:05
Masina asta cred ca e buna de vandut.
Sambata mergeam spre Brasov si mi s-a rupt cureaua de diferential. Acea curea cica era noua.
Acum ma intreb: ori astia de la service fac misto de mine, ori masina e buna de aruncat, ca a zdruncinat-o serios accidentul ala.
Pe langa asta, daca sunt sub -7 grade, cand pornesc masina dimineata, imi moare motorul. Deja mi s-a intamplat de cel putin 8 ori.
Iar consumul indicat de calculatorul de bord este de 8,5. Asta avand in vedere faptul ca am facut cam 300 km in afara si vreo 200 in oras.
-
Equalizer - Ford Freak
- Mesaje: 124
- Membru din: 18 Iun 2009, 15:12
- Localitate: Tirgu Mures
- Maşina:
- VIN:
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori
Cine este conectat
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori