de forbidden27 » 09 Noi 2012, 16:53
Omule, hidrogenul este intradevar o sursa de energie viabila dar la ora actuala este foarte neprofitabila. Iti spun ca un fost lucrator intr-o fabrica ce folosea hidrogenul ca materie prima.
In primul rand, materialele folosite pe traseele unde circula hidrogenul sunt confectionate, chiar in variantele industriale din niste oteluri inoxidabile speciale.
Tot sistemul de stocare si alimentare de pe masina trebuie sa fie perfect etans, nu este permisa cea mai mica scurgere sau macar posibilitatea aparitiei unei scurgeri. Chiar as fi curios sa vad cum ar arata un sistem de alimentare de la pompa, spre exemplu.
Stocarea, transportul si alimentarea hidrogenului impune niste masuri de protectie si siguranta extreme. Orice scapare, cat de mica ar fi, rezulta intr-o explozie instantanee. Chiar as fi curios, ce autoritate de pe lumea asta ar da aprobare unei statii de alimentare in zonele urbane.
Producerea hidrogenului este deocamdata scumpa. Cea mai rentabila este tot obtinerea acestuia din hidrocarburi, prin cracare termica si separare moleculara. Hidroliza implica un consum foarte mare de energie, separarea oxigenului este destul de dificila si periculoasa, ai practic un amestec foarte exploziv (H2 +O2), prin cracarea hidrocarburilor se obtine H2+CO+CO2, care este mult mai usor si mai sigur de separat.
Mai mult ca sigur, autoritatile oricarui stat nu ar permite transportul hidrogenului cu cisterna, traversand localitati, etc. O cisterna cu hidrogen daca este implcata intr-un accident rade jumatate de oras fara discutie.
Si ar mai fi multe de luat in calcul, nu este chiar asa de simplu cum pare la prima vedere.
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-
-