$1 scrie:$2u cred ca este o diferenta intre energia folosita de sistemul de electroliza si cea care spui ca se foloseste din puterea motorului
Acea diferenta este data tocmai de randamentul alternatorului, care este de vreo 70 %.
Adica pentru 100 J de energie consumata de la motor, alternatorul produce aproximativ 70 J energie electrica disponibila pentru electroliza, restul fiind pierderi mecanice (frecari) si electrice (rezistenta ohmica a bobinelor, putere disipata pe diode, etc.).
Electroliza in conditii industriale are un randament de vreo 85 %. Deci sa zicem un 80 % pe o masina. Asta inseamna ca in urma electrolizei rezulta un surplus de energie de 56 J sub forma de oxigen si hidrogen.
Motorul cu combustie interna are un randament de vreo 20 %, deci arzand in totalitate hidrogenul si oxigenul vei obtine un surplus de energie de vreo 11.2 J.
Pentru a produce acesti 12 J de energie mecanica, ai consumat cam 100 J.
$1 scrie:$2lternatorul nu e alimentat direct de energia motorului ci de un lucru mecanic
Ceea ce spui tu nu are sens.
Alternatorul consuma energie de la motor, pe care o primeste sub forma de lucru mecanic.
Putea sa o primeasca si sub alte forme, de ex. energie termica, dar nu e cazul, alternatorul nu merge cu caldura.
Rata (viteza) de transfer a energiei de la motor la alternator se numeste putere si se masoara in KW sau CP.
$1 scrie:$2n special la un motor diesel care are un cuplu mai mare.
Cuplul, oricat de mare, nu te ajuta sa incalci legile fizicii.
Ca sa obtii cuplu, folosesti energie. Energia rezulta din arderea combustibilului, care dilata aerul, care produce lucru mecanic.
Energia din combustibil este la randul ei preluata de la Soare in cea mai mare parte si a fost inmagazinata pe parcursul multor milioane de ani.
Energie = Putere * Timp
Putere = Cuplu * VitezaUnghiulara
$1 scrie:$2deea e ca folosind acest sistem scade consumul de combustibil cu 10 - 15% pentru sisteme mai rudimentare si poate ajunge si la 40%.
Stiati ca 79 % dintre statistici sunt inventate pe loc ?