Noutăţi auto

Ford la Craiova ?

Noutăţi din lumea automobilistică

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Mesajde alecsutzu » 19 Iul 2007, 22:12

ce acc??
http://www.casa-galbena.com

Cazare la cele mai mici preturi....
Avatar utilizator
alecsutzu
Proud Fiesta Owner
 
Mesaje: 3425
Membru din: 28 Sep 2006, 11:19
Localitate: Radauti
Maşina: Fiesta 1.6TDCi 90CP

Mesajde edylechner » 19 Iul 2007, 23:29

ai vazut bine,erau Ford-uri.Am vazut clar un Focus negru si o Fiesta.
Indiferent,tot fiare;bietii oameni :cry:
New Ford Focus Trend Collection 1.6 16v 100cp benzina Ocean Blue
New Ford Fiesta Comfort 1.25 16v 75cp benzina Tango
edylechner
Incepator
 
Mesaje: 35
Membru din: 18 Mai 2007, 14:13
Localitate: brasov

Mesajde alecsutzu » 20 Iul 2007, 08:15

ce acc???????????????????????????????????????
http://www.casa-galbena.com

Cazare la cele mai mici preturi....
Avatar utilizator
alecsutzu
Proud Fiesta Owner
 
Mesaje: 3425
Membru din: 28 Sep 2006, 11:19
Localitate: Radauti
Maşina: Fiesta 1.6TDCi 90CP

Mesajde ddexter » 20 Iul 2007, 09:20

Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde verga_Cip » 25 Iul 2007, 15:36

"
Ce vrea Ford la Craiova



investitii directe de 675 de milioane de euro
cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si chiar mai mult
cheltuieli anuale in Romania de un miliard de euro pana in 2012
productie anuala de 300.000 de masini, din care 90% la export
productie de 300.000 de motoare, din care 70% la export




AUTO: Cand vom conduce primul Ford iesit de la Craiova?

de Ionut BONOIU


Potentiala venire din toamna a Ford la Craiova ridica semne de intrebare. Dincolo de pretul pe care il va oferi sau modelele pe care le-ar putea produce in Oltenia, cea mai importanta intrebare este cat de repede poate fabrica prima masina. Pentru ca in lumea auto timpul inseamna bani.



Industria auto este o afacere, iar afacerile nu functioneaza pe baza de sentimentalisme.“ Cand spune asta, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, incearca sa para distant si echilibrat, precum seful sau de la Renault, cost-killer-ul Carlos Ghosn, care vorbeste de concedieri si reduceri de costuri cu usurinta cu care ar alege un anume fel de mancare la masa de pranz.



Dar in vocea lui Stroe se simte si acum, la aproape un an, regretul ca nu a putut sa ii aduca in Romania, dupa francezii de la Renault si pe japonezii de la Nissan.



Fabrica de la Craiova parea in toamna anului 2005 o destinatie ideala pentru Nissan, care tocmai cauta sa isi deschida o fabrica pentru pietele din Europa de Est si Rusia. Intarzierea unei rezolvari pentru ceea a devenit „problema Daewoo Craiova“ (dispute sterile intre autoritatile romane care detineau 49% din actiunile fabricii si actionarul majoritar Daewoo Motor, aflat in faliment) l-au facut pe Ghosn, presedinte atat la Renault, cat si la Nissan sa renunte in toamna anului trecut la varianta Craiova pentru Sankt Peterburg.



Anuntul lui Ghosn de la Salonul Auto de la Paris insemna pentru Constantin Stroe finalul povestii Nissan la Craiova. Dar nu cu un final fericit, ca in 1999, cand i-a adus pe francezii de la Renault la Pitesti.



„Pentru un producator de masini, timing-ul este foarte important. Companiile stiu exact cand vor lansa o noua generatie de masina si nimeni nu risca sa aiba un proiect industrial, dar nu si o fabrica unde sa il produca“, explica Marius Carp, analist auto si fost director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).



Dar tocmai ciclurile de fabricatie care ii indepartasera pe japonezi de Oltenia i-au adus mai aproape pe americanii de la Ford, ramasi din aceasta luna singurul producator care a depus o oferta concreta pentru achizitia fabricii Daewoo Craiova, dupa ce aceasta a fost scoasa oficial la vanzare in martie 2007. „Ford va lansa intre 2008-2010 noua generatie a modelului sau de clasa mica Fiesta, o masina la care pretul conteaza“, sustine Marius Carp.



Cu alte cuvinte, daca pana acum aceasta masina a fost produsa in fabricile din Germania si Spania, presiunea pe costuri i-ar putea determina pe americani sa opteze pentru o varianta low-cost precum Romania, unde Renault a dovedit ca se poate obtine calitate si la costuri mici.



Aceasta este prima si cea mai vehiculata ipoteza a analistilor privind tipul de masina pe care americanii de la Ford l-ar putea produce in Oltenia.



Ipoteza este alimentata si de declaratiile lui John Fleming de anul trecut de la Salonul Auto de la Paris, dar si de recentele sale comentarii dintr-un interviu pentru televiziunea publica.



Foarte retinut in general in a furniza informatii, Fleming lasa sa se inteleaga la Paris ca il intereseaza locatia de la Craiova pentru a produce masini de clasa mica pentru piata est-europeana. Saptamana trecuta, tot el preciza ca in cazul in care va cumpara fabrica de la Craiova, Ford va produce in Romania „un automobil in exclusivitate“, iar capacitatea de productie va ajunge la 300.000 de unitati pe an.



In ultimii doi ani doar doua modele Ford din Europa au avut un astfel volum de vanzari, modelul de clasa mica Fiesta si cel din clasa compacta Focus.



Cum noua generatie a modelului Ford Focus a fost lansata pe piata incepand din 2004 (un model inca nou, care nu a ajuns la jumatatea ciclului sau de viata - marcata in general prin lansarea unei variante facelift), cea mai plauzibila varianta - „90% sanse“, potrivit lui Carp - este modelul Fiesta.



„In uzina de la Craiova se poate trece cu eforturi minime la asamblarea unui model de clasa mica din gama Ford. Sectia de ambutisaj, de exemplu, care da tonul intr-o linie de productie a unei fabrici de masini, este foarte moderna si se poate adapta foarte usor doar prin schimbarea unor matrite. La Dacia acest proces a durat patru ani si am scos din functiune 88 de prese care erau vechi“, adauga Stroe.



Paralela cu venirea Renault nu este deloc intamplatoare, oficialul Dacia avansand si o alta ipoteza. Lansarea la Craiova, dupa modelul Logan, a unui proiect pilot de masina ieftina care nu exista pana acum in portofoliul sau. „Un model care sa coste obligatoriu pana in 10.000 de euro si sa se adreseze in principal Europei de Est.“



Cadrul general este insa diferit acum decat in 1999. Renault anuntase cu un an inainte de a veni la Pitesti ca are in plan dezvoltarea unui model de masina ieftina (masina de 5.000 de dolari, cum a fost anuntata la vremea respectiva), in timp ce Ford nu a pomenit niciodata ca ar vrea sa intre pe acest segment, cel putin nu pe pietele europene.



O alta diferenta importanta este reprezentata potrivit analistilor de stadiul in care se aflau cele doua fabrici romanesti inainte de privatizare.



„La Pitesti, Renault a gasit utilaje cu care nu prea avea ce sa faca, pe care trebuia sa le duca la casat, in timp ce la Craiova, echipamentele nu sunt deloc depasite din punct de vedere tehnologic“, exemplifica Carp. Pe de alta parte, adauga el, producatorul de la Pitesti avea in gama un model - Dacia Berlina, pe care a putut sa il produca in continuare nestingherit si dupa venirea Renault, in timp ce fabrica de la Craiova nu are licenta pentru a produce Matiz sau Cielo dupa momentul in care va fi achizitionata de Ford.



De aceea, miza cea mai importanta la Craiova pare a fi inceperea cat mai rapida a productiei. Iar cea mai indicata varianta este, potrivit analistilor, lansarea unui model interimar, care sa preceada aparitia noii masini despre care Fleming a spus saptamana trecuta ca se afla pe plansele designerilor din Germania si Marea Britanie. „Ford ar putea incepe, in cazul in care privatizarea se finalizeaza pana in toamna, sa produca la Craiova din august 2008 actualul model Fiesta, care ar putea fi pastrat in gama sa in paralel cu noua generatie“, crede Carp. Comercializarea a doua generatii ale aceluiasi model in paralel a devenit in ultimii ani o practica frecventa in Europa, cele mai bune exemple fiind Opel Astra, Skoda Octavia sau Renault Clio.



Introducerea in productie la Craiova a unei variante usor restilizate a unui model actual, cel mai probabil Fiesta, este sustinuta si de Constantin Stroe. „Renault a avut nevoie de aproape patru ani pentru a lansa Solenza (modelul intermediar care a precedat aparitia Logan - n. red.). Ford poate sa faca acelasi lucru in 9 sau cel mult 12 luni.“



Singura intrebare la care analistii din industria auto evita sa se pronunte este cea legata de momentul cand privatizarea fabricii de la Craiova se va incheia.



Anuntata pentru toamna acestui an, incheierea negocierilor ar putea insemna acceptarea de catre autoritatile romane a unui pret foarte mic fata de evaluarile de sute de milioane de euro ale afacerii vehiculate pe piata, dar care sa acopere cele 45 de milioane de euro platite catre Daewoo pentru rascumpararea pachetului de 51% din actiuni.



Semnalul in acest sens este clar, primul-ministru cerandu-le saptamana trecuta ministrilor implicati in procesul de privatizare, potrivit Mediafax, sa nu insiste in declaratiile publice asupra ofertei financiare depuse de Ford, ci sa se refere in principal la efectele economice si sociale ale privatizarii.



„Ford a asteptat pana acum, dar nu poate astepta la nesfarsit. Daca nu se incheie repede privatizarea, si aceasta ocazie s-a pierdut“, conchide analistul Marius Carp.
"


Articol http://www.businessmagazin.ro

Articol prezentat aici: http://www.businessmagazin.ro/articole/ ... 726-1.html
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

@levis

Mesajde liviub » 30 Iul 2007, 12:48

este un romanism neaos sa zici ca daewoo romanesti au fost mai proaste ca cele coreene
doar mai putin dotate, conform cerintelor pietei noastre (fara abs, airbag).
in timp, motoarele fabricate la craiova chiar s-au dovedit mai bune.
deci ceea ce ai zis tu sau ai auzit tu este un automatism, se zice aruncatul cu cenusa in cap.
la craiova este traditie si oameni foarte bine pregatiti, asa ca va iesi o masina buna si din colaborarea cu ford.
liviub
Member
 
Mesaje: 360
Membru din: 11 Apr 2006, 13:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Hatch 1.6 16V 2003

Re: @levis

Mesajde verga_Cip » 30 Iul 2007, 13:00

$1 scrie:$2ste un romanism neaos sa zici ca daewoo romanesti au fost mai proaste ca cele coreene
doar mai putin dotate, conform cerintelor pietei noastre (fara abs, airbag).
in timp, motoarele fabricate la craiova chiar s-au dovedit mai bune.
deci ceea ce ai zis tu sau ai auzit tu este un automatism, se zice aruncatul cu cenusa in cap.
la craiova este traditie si oameni foarte bine pregatiti, asa ca va iesi o masina buna si din colaborarea cu ford.


OFFTOPIC: Liviu, la cine te refereai!?? :oops:
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde liviub » 30 Iul 2007, 13:16

ma refeream la postul lui levis, asa cum l-am vazut mai sus
si apoi ma refeream la uzina de la craiova.
liviub
Member
 
Mesaje: 360
Membru din: 11 Apr 2006, 13:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Hatch 1.6 16V 2003

Mesajde verga_Cip » 30 Iul 2007, 13:25

Sa stii ca e de discutat aici.. cel putin la caroserie - usi inchidere, elementele lor, apoi la vopsea... si mai multe, cam are dreptate.
La motoare in schimb, eu sunt anti DAEWOO.. adica am vazut taxiuri si taxiuri...ba chira in interiorul marcii... Tico a avut motoare mai rezistente ca Cielo. Am vorbit cu un taximetrist din Craiova..avea un Tico de 420 mii cand l-a dus la segmentare. NU am vazut Cielo (pana acum) care sa atinga performanta!
La Cielo era cunoscuta problema cu axa cu came, care dupa 100 mii incepea sa trancane!

La cele de Coreea (si cunosc vreo 2) nu am intalnit astfel de probleme!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde ddexter » 30 Iul 2007, 13:32

un prieten de-al meu avea un tico. A fost si taxi. L-a vandut acum 2 luni. Avea aprox 600k. Insa se impune o segmentare k avea ceva probleme...
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde verga_Cip » 30 Iul 2007, 14:34

$1 scrie:$2n prieten de-al meu avea un tico. A fost si taxi. L-a vandut acum 2 luni. Avea aprox 600k. Insa se impune o segmentare k avea ceva probleme...


Deci se confirma.... 8)
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde liviub » 30 Iul 2007, 15:08

absolut jenant sa-ti pice motorul la 600000!
pana si un Simson rezista mai mult!
liviub
Member
 
Mesaje: 360
Membru din: 11 Apr 2006, 13:52
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Hatch 1.6 16V 2003

Mesajde ddexter » 30 Iul 2007, 15:56

Cam greu de crezut, nu?
Dar tipul a avut grija de masina. Si tatal lui inainte sa i-o dea lui. Ulei schimbat la 10k, etc etc
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde toxicristi » 11 Aug 2007, 15:23

Stiri noi: De fapt, Ford va produce modelul Puma adaptat limbajului local. Pentru ca M nu e o consoana prea folosita, si pentru ca Dacia se cheama Logan si nu Mogan, modelul de la Ford se va numi Ford <censored> :lol:
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Castigatorul pietei auto a urmatorilor ani

Mesajde Wlaad » 23 Aug 2007, 11:48

Sursa: http://www.dailybusiness.ro/


Prezenta Renault in Romania si iminenta intrare pe piata a Ford vor transforma puternic piata auto, duelul cel mai spectaculos urmand sa se dea intre noul Ford romanesc si viitoarea generatie Logan, estimeaza pentru DailyBusiness specialistii in industria auto.
"Sa imi iau Renault sau Ford? O masina mai mica dar mai agila cum este Ford, sau una ceva mai mare, ca Loganul? Un portbagaj si un spatiu interior incapator, ca la Dacia, sau un plus de confort, in stilul Ford?" Acestea vor fi dilemele consumatorilor romani, in viitorul apropiat.

Odata cu lansarea noii generatii Logan, cel mai probabil anul viitor, si intrarea in piata a concernului Ford, cu o masina speciala pe care o va produce in Romania, cel mai probabil in genul modelului Fiesta, pe piata auto romaneasca se va declansa un adevarat razboi al ofertelor, iar piata se va schimba fundamental, estimeaza analistii auto.

"Lansarea unui produs alternativ la Logan, mai bine dotat, de mic litraj, va face ca pe piata sa asistam la o concurenta acerba intre cei doi mari producatori, cu impact puternic asupra comportamentului consumatorist al romanilor", comenteaza analistul auto Razvan Codorean. "Un razboi pe toate planurile, de la oferte la pachete de dotari, promotii si campanii puternice de marketing si publicitate", spune el.

Analistul auto Marius Carp, fost director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, considera ca, daca cei doi producatori vor intra intr-un razboi al ofertelor in Romania, ei se vor distanta puternic la capitolul vanzari.

"La fel s-a intamplat si in America, intre Ford si GM. O lupta puternica de marketing a facut ca vanzarile ambelor companii sa creasca, iar consumatorii sa fie influentati sa aleaga intre masinile celor doua companii", a precizat Carp.

O prezenta surpriza ar putea fi GM si pe piata romaneasca, unde, conform unor informatii aparute miercuri si citate de Mediafax, s-ar interesa de posibilitatea deschiderii unei fabrici la Cluj, pentru a produce masini Opel.

Spre deosebire de Statele Unite, unde confortul si performantele masinii au avut intotdeauna un cuvant greu de spus, in Romania, un astfel de razboi s-ar putea duce in special pe pret si accesorii optionale, dar mai putin pe performante si confort, estimeaza analistul auto Marius Carp.

"Depinde ce va produce Ford la Craiova. Daca va veni cu Fiesta, va insemna intr-adevar o concurenta pentru Logan. Daca va produce ceva pe clasa superioara, este exclus sa aiba performante importante pe piata romaneasca", a precizat Carp.

Vicepresedintele Dacia Group, Constantin Stroe, confirma faptul ca prezenta Ford in Romania ar putea insemna o concurenta puternica pentru Dacia-Renault.

"Din momentul in care a intrat pe piata romaneasca, Renault a devenit lider de vanzari, cu Clio, Megane si Logan. Daca Ford va investi la Craiova, si va dezvolta o masina pe preferintele romanilor, va avea succes, iar concurenta va fi una benefica, mai ales pentru consumatori", a declarat Stroe.

Masina ideala pentru consumatorul roman: o combinatie intre Logan si Megane

Romanii vor masini ieftine, incapatoare si, in masura posibilitatilor, confortabile si cu multe optiuni. Cine nu ar vrea asa ceva?, se intreaba analistii auto. De la dorinte la oferta exista insa diferente destul de mari, iar teoria compromisului joaca un rol important.

"Daca ar fi sa aleaga, romanii ar vrea o combinatie intre Logan si Megane", crede Constantin Stroe, managerul de la Dacia Group. "O masina cu portbagaj mare, care sa consume putin", adauga Marius Carp, fostul director APIA. "Cine va reusi sa combine cel mai bine aceste aspecte, va inregistra vanzari masive in viitor", conchide analistul Razvan Codorean.

Managerul de la Dacia estimeaza ca, dincolo de cifrele actuale, care indica o crestere a vanzarile produselor din import in dauna celor autohtone, viitorul va aduce o reorientare a consumatorilor catre masinile autohtone.

"Studiile de specialitate au aratat ca romanii au cumparat Logan si Clio - dincolo de avantajele clare, legate de pret, dimensiunea portbagajului - si ca urmare a faptului ca masinile au fost asimilate ca produse romanesti", a explicat Stroe.

In urmatorii ani, romanii se vor intoarce spre produsele autohtone sau asimilate. Principalele atuuri vor fi reteaua de service-uri, disponibilitatea pieselor de schimb si fondurile importante investitite in asistenta, a mai spus managerul de la Dacia.

"Noi avem peste 800 de reprezentante in toata tara, si asta se vede. Putem repara orice masina, oricand, in timp rapid si avem stocuri de piese. Genul acesta de atuuri sunt extrem de importante in piata", a declarat Stroe.

"Faptul ca romanii pun mare pret pe disponibilitatea asistentei tehnice poate fi demonstrat elocvent de situatia de pe piata second-hand, unde masinile Ford se vand din ce in ce mai bine", considera analistul Razvan Codorean. "Clientii se asteapta ca, odata cu intrarea Ford in Romania, sa obtina cheltuieli mai reduse de service, iar investitia intr-o masina second hand sa devina astfel profitabila", a mai spus Codorean.

Renault, lider in vanzarile de auto din Romania

Renault si Ford sunt printre protagonistii vanzarilor de pe piata romaneasca. Datele pe primele 7 luni din 2007, prezentate de APIA, situeaza Renault pe primul loc in clasamentul vanzarilor din import, cu Renault Clio (9.766 de unitati) si Renault Megane (6.655 de unitati).

Ford, pe de alta parte, a inregistrat o puternica crestere de vanzari fata de primele 7 luni din 2006, cu o crestere de 64 % a vanzarilor, pana la 8119 masini vandute.

Ford se afla pe locul 5 in clasamentul vanzarilor, dupa Renault, Skoda, Volkswagen, Opel, si inaintea Peugeot si Chevrolet, Hyundai, Fiat si Toyota.

Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele sapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit masinilor din import.

In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 58.037 unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 60.000 de masini.

In total, vanzarile de masini noi din import au crescut cu 53,3% in primele sapte luni ale anului, pana la aproape 109.000 unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 7%, arata statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Nu uita ca e imposibil sa nu uiti nimic, niciodata... Si daca totusi uiti, nu le cere celorlalti sa isi aduca aminte...
Avatar utilizator
Wlaad
 
Mesaje: 272
Membru din: 10 Oct 2006, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo MK5 2.0 TDCI

Mesajde Alen » 23 Aug 2007, 11:53

da...interesant de urmarit
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

se pare ca se semneaza contractul

Mesajde jonut10 » 06 Sep 2007, 14:25

Ford Fiesta 2009, 1.25, 82CP
jonut10
Ford Freak
 
Mesaje: 103
Membru din: 30 Ian 2006, 23:23
Localitate: Rengensburg
Maşina: Ford
VIN: WF0JXXGAJJ9G52272

Mesajde Seeker » 06 Sep 2007, 22:24

Nu cred ca vor face o masina special pentru piata noastra . Cred ca vor fabrica noul Fiesta pentru toata Europa la Craiova iar in Germania in locul Fiestei vor ansambla noul model Kuga .
Oricum eu sper din tot sufletul sa nu aud din gura celor de la Ford sintagma "o masina destinata pietelor emergente sau pietei Europei de Sud-Est sau pietelor in dezvoltare" . Ca daca va fi asa ne putem lua adio de la calitatea produselor Ford made in Craiova . :twisted:
Focus 2014, Titanium, Hatchback, 1.5 EB 150 cp
Avatar utilizator
Seeker
Ford Freak
 
Mesaje: 184
Membru din: 01 Iul 2006, 00:05
Localitate: Iasi
Maşina: Titanium, 1.5 EB

Mesajde the1 » 07 Sep 2007, 01:02

Repet ce ziceam pe alt topic.

Noul Verve-Fiesta la Craiova? No way. In primul apare mult mai repede, nu abia peste 12-15 luni, si avand in vedere ca in Romania nu vor face mai mult de 200mii masini pe an la inceput, nu ar fi fabricat exclusiv aici. Se vand mult mai multe Fieste in Europa.

Eu am 2 variante. Prima, cea mai probabila, noul Ka. Apare exact in toamna viitoare si Ford nu are unde sa-l fabrice. Trebuia sa fie construit in colaborare cu Fiat in fabrica Fiat din Polonia, insa datorita cererii imense pt 500 si Panda, nu mai e loc. Asa ca fabrica de la Craiova ar fi o locatie ideala.
Varianta 2: Verve-Fiesta, dar nu hatch, ci varianta sedan, al carei concept va fi prezentat in octombrie la Tokyo.
Avatar utilizator
the1
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 12 Iul 2005, 02:06

Mesajde zaboss » 07 Sep 2007, 15:28

Sau Fusion. Capacitatea fabricii ar fi exat cât trebuie.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Mesajde Ecstaz » 07 Sep 2007, 16:53

Comisia pentru privatizare a uzinei Automobile Craiova a deschis astazi oferta finala a companiei Ford pentru pachetul majoritar de actiuni.

Oferta financiara a Ford pentru Automobile Craiova este 57 de milioane de euro pentru cele 72% din actiunile companiei. Sumele oferite au fost prezentate de presedintele comisiei, secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu.


Sursa: Automarket
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Completare

Mesajde Darth-Claudiu » 07 Sep 2007, 18:17

Completare la cele scrise de Ecstaz:

Ford a cumpărat Daewoo cu 57 de milioane de euro!

Aceasta este suma oferita pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova. Oferta financiara a fost deschisa azi de comisia de privatizare a uzinei auto al carei presedinte este secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta Evenimentul Zilei.

Acesta a mentionat ca, atat contractul de privatizare, cat si legea speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, vor fi prezentate Guvernului, cel mai probabil, in urmatoarea sedinta, cel mai probabil marti, iar intelegerea va fi semnata miercuri, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Germania. In suma oferita de americani nu au fost incluse pamanturile si cladirile fabricii oltene.

Ford a promis ca va construi in Banie doua modele noi, destinate pietei europene. De asemenea, cumparatorul s-a angajat ca 60% dintre componentele folosite sa fie romanesti. In urma cu opt ani, concernul Renault a cumparat tot de la stat constructorul de automobile Dacia Pitesti pentru suma de 50 de milioane de dolari. Investitiile totale realizate de compania franceza erau, la finalul anului trecut, de 800 de milioane de euro.


SURSA: http://www.gsp.ro
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde Darth-Claudiu » 07 Sep 2007, 18:24

Acum...referitor la cele scrise in articolul mentionat in postul anterior ma intreb:
CUM RAMANE CU PAMANTURILE SI CLADIRILE?

Oricum...e un lucru bun ca nu le-au cumparat si pe alea pentru a pune punct speculatiilor cu privire la evaluari, vanzari ulterioare, etc.

Pe de alta parte...sunt curios cum ramane cu datoriile Daewoo fata de stat (datoriile istorice). Se sterg, se reesaloneaza, s-au negociat cumva? Dar cu creantele :roll: ?

Si nu in ultimul rand, sunt curios sa aflu reactia Renault fata de aceasta privatizare.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde raul » 08 Sep 2007, 03:51

Numai 57 mil? Cam putin ...
Focus 1.8 TDDI 2002
raul
Incepator
 
Mesaje: 36
Membru din: 23 Oct 2005, 17:53
Localitate: Iasi

Mesajde zaboss » 08 Sep 2007, 11:36

Renault a plătit aproximativ aceeaşi sumă pentru Dacia. Gândeşte-te că ei au cumpărat nişte clădiri de vreo 30 de ani, nişte utilaje folosite tot de 30 de ani, nişte muncitori (mă rog, pe aceştia nu i-au cumpărat :lol: ) şi... cam atât. Nu au cumpărat businessul. Ei aduc businessul.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Mesajde zvony » 08 Sep 2007, 14:48

Am inteles ca la Craiova tehnologia este super buna. Ba chiar am inteles ca Ford va putea produce un prim model foarte repede, iar un al doilea cam in 15 luni.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Mesajde Darth-Claudiu » 08 Sep 2007, 16:33

Am vazut pe Realitatea TV povestea varianta ministrului Vladescu referitoare la privatizare. Una peste alta, Ford nu ia anumite active ale grupului de firme (3 la numar) Daewoo ci numai "core business-ul", adica productia de masini.
Practic ei au separat activele necesare productiei de masini (core business) de celelalte active (distributie, productie diversa, logistica, etc).
Alea necesare productiei de masini le ia Ford pt 57 mil. euro si restul raman la stat (cam nasol...ca vor veni cu siguranta tzeparii nostri sa le "mantocareasca" ei).

Ok...hai sa zicem ca pana aici are sens povestea Vladescu (Ford n-are bani sa investeasca in active care nu-i folosesc in mod imediat si direct obiectului principal de activitate - stim cu totii ca au probleme cu finantele) insa la capitolul datorii si creante dl. Vladeanu a fost foarte diplomat si a dat-o pe limba de lemn. Hmm.

Oricum...e bine ca pana la urma ca cineva ia uzina aia care soma si o reintroduce in circuit.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Mesajde zvony » 08 Sep 2007, 17:49

Iata ce am inteles eu:
1. Datoriile si creantele apartin Daewoo Romania si lucrurile se pare ca se vor desfasura astfel: in urma unei decizii judecatoresti Daewoo Romania va fi obligata sa plateasca niste sute de milioane catre statul roman, dar statul roman s-a angajat deja sa scuteasca Daewoo Romania de aceasta suma. Cu alte cuvinte: datoriile dispar.
2. Referitor la active: ciudat este ca separarea activelor se va face dupa semnarea contractului, ceea ce mi se pare destul de ciudat.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

preluare din postul: Ford a preluat în mod oficial ...

Mesajde verga_Cip » 13 Sep 2007, 13:33

$1 scrie:$2ord a semnat miercuri la Salonul Auto de la Frankfurt contractul prin care preia acţiunile deţinute de statul român la Automobile Craiova. Suma tranzacţiei este de 57 de milioane de euro. Documentul a fost semnat de negociatorul-şef al Ford, Lyle Waters şi de Sebastian Vlădescu, preşedintele comisiei de privatizare şi secretar de stat în Ministerul Economiei şi Finanţelor. La eveniment au mai participat preşedintele Ford Europe, John Fleming şi premierul Călin Popescu Tăriceanu.

După semnarea contractului, Tăriceanu a declarat că Automobile Craiova va deveni un contribuabil important la bugetul local, prin nivelul ridicat al taxelor şi impozitelor care vor fi plătite în perioada următoare, şi a apreciat că tranzacţia reprezintă "prima mare investiţie industrială americană în România". El a făcut referire la efectele economice şi sociale ale privatizării Automobile, arătând că pentru un singur loc de muncă la uzina din Craiova sunt create alte patru posturi, în industria furnizoare de componente.

"România are şansa să se transforme în cea mai mare ţară producătoare în industria auto din Sud Estul Europei", a spus Tăriceanu. Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a arătat la rîndul său că grupul american a preluat o fabrică "la care a visat mereu" şi a apreciat modul în care au decurs negocierile, în condiţiile în care atît autorităţile române, cît şi reprezentanţii Ford au dorit ca tranzacţia să fie finalizată cu succes.

Ford va vinde în afara României 80-90% din producţia realizată la Craiova, planul fiind de a asambla 48.000 unităţi în primul an de producţie, 245.000 în 2011 şi 300.000 în 2013. Prin investiţii în valoare de 675 milioane euro pe o perioadă de patru ani, Ford s-a angajat să asigure la Craiova o capacitate de producţie anuală pentru un număr de 300.000 de autoturisme şi 300.000 de motoare, corespunzător unor venituri de 2,8 miliarde euro, din care 2,5 miliarde euro realizate din export.

Prin planul de afaceri, Ford are în vedere creşterea numărului de angajaţi la Automobile Craiova, de la 3.900 persoane în 2008 la 7.000 salariaţi în 2011.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Preluare din postul:Ford a preluat în mod oficial ...

Mesajde verga_Cip » 13 Sep 2007, 13:34

$1 scrie:$2oamne-ajuta! Si stirea de pe site-ul Ford:

FORD MOTOR COMPANY AND ROMANIAN GOVERNMENT SIGN LANDMARK AGREEMENT


FRANKFURT, Germany, September 12, 2007 – Ford Motor Company has reached agreement with the Romanian government for the purchase of the Craiova vehicle manufacturing plant in the south-west of the country.

Ford of Europe President and CEO, John Fleming, and Calin Popescu-Tariceanu, Prime Minister of Romania, today witnessed the signing of the documents which begin the process of transferring ownership of the facility to Ford.

The documents were signed by the chief negotiators for each side – Mr. Lyle Watters, Director of Business Strategy, Ford of Europe, and Mr. Sebastian Vladescu, President of the Privatisation Committee for Automotive Craiova and Secretary of State for Economy and Finance.

Speaking at the signing ceremony at the Frankfurt Motor Show in Germany, John Fleming said: "This is great news for Ford, for Romania and for Craiova. We are acquiring a plant with a skilled and enthusiastic workforce and together we will work to transform the plant into an industry benchmark for vehicle manufacturing in Central Europe."

Prime Minister Tariceanu commented: "Ford has shared with us their exciting vision for the future of Craiova. In time the plant will be producing over 300,000 Ford vehicles and engines a year, all proudly made in Romania."

In addition to the 57 million Euros to be paid to the government for their 72.4 per cent stake in Automotive Craiova, Ford will transfer to a new company significant land parcels not required for production plans. The same offer will be made to all the minority shareholders.

Ford has also committed to spending another 675 million Euros to upgrade and modernise the plant. And, by 2012, the company expects to be spending around 1 billion Euros a year in Romania to support the Craiova operations.

Employment levels at the plant will almost double, from the existing 3,900 to 7,000.

Ford's purchase of the Craiova facility will be ratified by the Romanian government via a special law which will make its way through parliament in the not-too-distant future. When all the formalities are completed, Ford will become the new owner towards the end of the year.

"I wish to place on record Ford Motor Company's gratitude to the government of Romania and its agencies involved in the negotiation process," said Fleming. "Given the intense nature of the discussions we have had over many weeks, it would have been understandable had the relationship become strained. Despite the complex negotiations, the atmosphere was always cordial and very positive. We appreciated that very much.

"Although we have reached this landmark stage, there is still much planning work for us to do before we assume full responsibility for the plant. While I do not want to be too specific at this stage about the vehicle we shall be building in Craiova, I can confirm that we will start with a small car built solely in Craiova and we expect up to 90 per cent of vehicle production to be exported.

"For the foreseeable future, it is business as usual at Craiova. During this transition period there will be much to discuss with the employees at the plant. I hope today's news pleases them as much as it does me and my management team," he added.

The Ford of Europe president and CEO also confirmed that he would be travelling to Romania with other members of the Ford of Europe senior management group on September 14. While there he will join Prime Minister Tariceanu at the plant, meet employees and view some of the facilities.

In its Technical Offer document, presented to the Romanian Authority for State Assets Recovery (AVAS) at the beginning of the negotiations in July, the company made the following statements:

* Craiova will be a cornerstone of Ford's Europe's manufacturing base and a key element of our plan to increase Ford sales in Europe to over two million units per year.
* Craiova will be incorporated into the global Ford organisation, building strong and sustainable relationships with local, regional and global economies.
* The application of our Ford Production system (FPS), a renowned lean-manufacturing principle, ensures leading-edge manufacturing standards.
* Investments made to upgrade and modernise the plant will include a new, automated 1,000 tonne press line and automate some of the existing production lines in the Craiova press shop; the installation of a new body construction shop; modernise and expand the capacity and flexibility of the paint shop operations and new equipment and tooling in the trim and final areas of assembly. Where possible, we aim to use local suppliers and labour to support these efforts.
* Protecting the health of our employees and ensuring their safety are of paramount importance. We work to continuously reduce the risk of accidents and injures and to increase our employees' awareness of health and safety issues.
* Our product plans for Craiova will require a substantial increase in employment.
* We plan to collaborate with other local companies to build a sustainable base of technical expertise through apprenticeship and work experience programmes.
* Providing equal opportunity and fostering diversity (valuing and respecting every individual) will be key principles in our recruitment approach.
* We will work in partnership with those local unions officially representing our employees to establish competitive and sustainable practices. These will distinguish Craiova as a flexible, world-class manufacturing operation capable of dealing with the many changes that occur in a fast-moving global industry.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Noutăţi auto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login