Noutăţi auto
Ford la Craiova ?
Noutăţi din lumea automobilistică
Moderatori: KomandantuR, adicristea
de edylechner » 19 Iul 2007, 23:29
New Ford Focus Trend Collection 1.6 16v 100cp benzina Ocean Blue
New Ford Fiesta Comfort 1.25 16v 75cp benzina Tango
New Ford Fiesta Comfort 1.25 16v 75cp benzina Tango
- edylechner
- Incepator
- Mesaje: 35
- Membru din: 18 Mai 2007, 14:13
- Localitate: brasov
de verga_Cip » 25 Iul 2007, 15:36
"
Ce vrea Ford la Craiova
investitii directe de 675 de milioane de euro
cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si chiar mai mult
cheltuieli anuale in Romania de un miliard de euro pana in 2012
productie anuala de 300.000 de masini, din care 90% la export
productie de 300.000 de motoare, din care 70% la export
AUTO: Cand vom conduce primul Ford iesit de la Craiova?
de Ionut BONOIU
Potentiala venire din toamna a Ford la Craiova ridica semne de intrebare. Dincolo de pretul pe care il va oferi sau modelele pe care le-ar putea produce in Oltenia, cea mai importanta intrebare este cat de repede poate fabrica prima masina. Pentru ca in lumea auto timpul inseamna bani.
Industria auto este o afacere, iar afacerile nu functioneaza pe baza de sentimentalisme. Cand spune asta, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, incearca sa para distant si echilibrat, precum seful sau de la Renault, cost-killer-ul Carlos Ghosn, care vorbeste de concedieri si reduceri de costuri cu usurinta cu care ar alege un anume fel de mancare la masa de pranz.
Dar in vocea lui Stroe se simte si acum, la aproape un an, regretul ca nu a putut sa ii aduca in Romania, dupa francezii de la Renault si pe japonezii de la Nissan.
Fabrica de la Craiova parea in toamna anului 2005 o destinatie ideala pentru Nissan, care tocmai cauta sa isi deschida o fabrica pentru pietele din Europa de Est si Rusia. Intarzierea unei rezolvari pentru ceea a devenit problema Daewoo Craiova (dispute sterile intre autoritatile romane care detineau 49% din actiunile fabricii si actionarul majoritar Daewoo Motor, aflat in faliment) l-au facut pe Ghosn, presedinte atat la Renault, cat si la Nissan sa renunte in toamna anului trecut la varianta Craiova pentru Sankt Peterburg.
Anuntul lui Ghosn de la Salonul Auto de la Paris insemna pentru Constantin Stroe finalul povestii Nissan la Craiova. Dar nu cu un final fericit, ca in 1999, cand i-a adus pe francezii de la Renault la Pitesti.
Pentru un producator de masini, timing-ul este foarte important. Companiile stiu exact cand vor lansa o noua generatie de masina si nimeni nu risca sa aiba un proiect industrial, dar nu si o fabrica unde sa il produca, explica Marius Carp, analist auto si fost director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Dar tocmai ciclurile de fabricatie care ii indepartasera pe japonezi de Oltenia i-au adus mai aproape pe americanii de la Ford, ramasi din aceasta luna singurul producator care a depus o oferta concreta pentru achizitia fabricii Daewoo Craiova, dupa ce aceasta a fost scoasa oficial la vanzare in martie 2007. Ford va lansa intre 2008-2010 noua generatie a modelului sau de clasa mica Fiesta, o masina la care pretul conteaza, sustine Marius Carp.
Cu alte cuvinte, daca pana acum aceasta masina a fost produsa in fabricile din Germania si Spania, presiunea pe costuri i-ar putea determina pe americani sa opteze pentru o varianta low-cost precum Romania, unde Renault a dovedit ca se poate obtine calitate si la costuri mici.
Aceasta este prima si cea mai vehiculata ipoteza a analistilor privind tipul de masina pe care americanii de la Ford l-ar putea produce in Oltenia.
Ipoteza este alimentata si de declaratiile lui John Fleming de anul trecut de la Salonul Auto de la Paris, dar si de recentele sale comentarii dintr-un interviu pentru televiziunea publica.
Foarte retinut in general in a furniza informatii, Fleming lasa sa se inteleaga la Paris ca il intereseaza locatia de la Craiova pentru a produce masini de clasa mica pentru piata est-europeana. Saptamana trecuta, tot el preciza ca in cazul in care va cumpara fabrica de la Craiova, Ford va produce in Romania un automobil in exclusivitate, iar capacitatea de productie va ajunge la 300.000 de unitati pe an.
In ultimii doi ani doar doua modele Ford din Europa au avut un astfel volum de vanzari, modelul de clasa mica Fiesta si cel din clasa compacta Focus.
Cum noua generatie a modelului Ford Focus a fost lansata pe piata incepand din 2004 (un model inca nou, care nu a ajuns la jumatatea ciclului sau de viata - marcata in general prin lansarea unei variante facelift), cea mai plauzibila varianta - 90% sanse, potrivit lui Carp - este modelul Fiesta.
In uzina de la Craiova se poate trece cu eforturi minime la asamblarea unui model de clasa mica din gama Ford. Sectia de ambutisaj, de exemplu, care da tonul intr-o linie de productie a unei fabrici de masini, este foarte moderna si se poate adapta foarte usor doar prin schimbarea unor matrite. La Dacia acest proces a durat patru ani si am scos din functiune 88 de prese care erau vechi, adauga Stroe.
Paralela cu venirea Renault nu este deloc intamplatoare, oficialul Dacia avansand si o alta ipoteza. Lansarea la Craiova, dupa modelul Logan, a unui proiect pilot de masina ieftina care nu exista pana acum in portofoliul sau. Un model care sa coste obligatoriu pana in 10.000 de euro si sa se adreseze in principal Europei de Est.
Cadrul general este insa diferit acum decat in 1999. Renault anuntase cu un an inainte de a veni la Pitesti ca are in plan dezvoltarea unui model de masina ieftina (masina de 5.000 de dolari, cum a fost anuntata la vremea respectiva), in timp ce Ford nu a pomenit niciodata ca ar vrea sa intre pe acest segment, cel putin nu pe pietele europene.
O alta diferenta importanta este reprezentata potrivit analistilor de stadiul in care se aflau cele doua fabrici romanesti inainte de privatizare.
La Pitesti, Renault a gasit utilaje cu care nu prea avea ce sa faca, pe care trebuia sa le duca la casat, in timp ce la Craiova, echipamentele nu sunt deloc depasite din punct de vedere tehnologic, exemplifica Carp. Pe de alta parte, adauga el, producatorul de la Pitesti avea in gama un model - Dacia Berlina, pe care a putut sa il produca in continuare nestingherit si dupa venirea Renault, in timp ce fabrica de la Craiova nu are licenta pentru a produce Matiz sau Cielo dupa momentul in care va fi achizitionata de Ford.
De aceea, miza cea mai importanta la Craiova pare a fi inceperea cat mai rapida a productiei. Iar cea mai indicata varianta este, potrivit analistilor, lansarea unui model interimar, care sa preceada aparitia noii masini despre care Fleming a spus saptamana trecuta ca se afla pe plansele designerilor din Germania si Marea Britanie. Ford ar putea incepe, in cazul in care privatizarea se finalizeaza pana in toamna, sa produca la Craiova din august 2008 actualul model Fiesta, care ar putea fi pastrat in gama sa in paralel cu noua generatie, crede Carp. Comercializarea a doua generatii ale aceluiasi model in paralel a devenit in ultimii ani o practica frecventa in Europa, cele mai bune exemple fiind Opel Astra, Skoda Octavia sau Renault Clio.
Introducerea in productie la Craiova a unei variante usor restilizate a unui model actual, cel mai probabil Fiesta, este sustinuta si de Constantin Stroe. Renault a avut nevoie de aproape patru ani pentru a lansa Solenza (modelul intermediar care a precedat aparitia Logan - n. red.). Ford poate sa faca acelasi lucru in 9 sau cel mult 12 luni.
Singura intrebare la care analistii din industria auto evita sa se pronunte este cea legata de momentul cand privatizarea fabricii de la Craiova se va incheia.
Anuntata pentru toamna acestui an, incheierea negocierilor ar putea insemna acceptarea de catre autoritatile romane a unui pret foarte mic fata de evaluarile de sute de milioane de euro ale afacerii vehiculate pe piata, dar care sa acopere cele 45 de milioane de euro platite catre Daewoo pentru rascumpararea pachetului de 51% din actiuni.
Semnalul in acest sens este clar, primul-ministru cerandu-le saptamana trecuta ministrilor implicati in procesul de privatizare, potrivit Mediafax, sa nu insiste in declaratiile publice asupra ofertei financiare depuse de Ford, ci sa se refere in principal la efectele economice si sociale ale privatizarii.
Ford a asteptat pana acum, dar nu poate astepta la nesfarsit. Daca nu se incheie repede privatizarea, si aceasta ocazie s-a pierdut, conchide analistul Marius Carp.
"
Articol http://www.businessmagazin.ro
Articol prezentat aici: http://www.businessmagazin.ro/articole/ ... 726-1.html
Ce vrea Ford la Craiova
investitii directe de 675 de milioane de euro
cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si chiar mai mult
cheltuieli anuale in Romania de un miliard de euro pana in 2012
productie anuala de 300.000 de masini, din care 90% la export
productie de 300.000 de motoare, din care 70% la export
AUTO: Cand vom conduce primul Ford iesit de la Craiova?
de Ionut BONOIU
Potentiala venire din toamna a Ford la Craiova ridica semne de intrebare. Dincolo de pretul pe care il va oferi sau modelele pe care le-ar putea produce in Oltenia, cea mai importanta intrebare este cat de repede poate fabrica prima masina. Pentru ca in lumea auto timpul inseamna bani.
Industria auto este o afacere, iar afacerile nu functioneaza pe baza de sentimentalisme. Cand spune asta, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, incearca sa para distant si echilibrat, precum seful sau de la Renault, cost-killer-ul Carlos Ghosn, care vorbeste de concedieri si reduceri de costuri cu usurinta cu care ar alege un anume fel de mancare la masa de pranz.
Dar in vocea lui Stroe se simte si acum, la aproape un an, regretul ca nu a putut sa ii aduca in Romania, dupa francezii de la Renault si pe japonezii de la Nissan.
Fabrica de la Craiova parea in toamna anului 2005 o destinatie ideala pentru Nissan, care tocmai cauta sa isi deschida o fabrica pentru pietele din Europa de Est si Rusia. Intarzierea unei rezolvari pentru ceea a devenit problema Daewoo Craiova (dispute sterile intre autoritatile romane care detineau 49% din actiunile fabricii si actionarul majoritar Daewoo Motor, aflat in faliment) l-au facut pe Ghosn, presedinte atat la Renault, cat si la Nissan sa renunte in toamna anului trecut la varianta Craiova pentru Sankt Peterburg.
Anuntul lui Ghosn de la Salonul Auto de la Paris insemna pentru Constantin Stroe finalul povestii Nissan la Craiova. Dar nu cu un final fericit, ca in 1999, cand i-a adus pe francezii de la Renault la Pitesti.
Pentru un producator de masini, timing-ul este foarte important. Companiile stiu exact cand vor lansa o noua generatie de masina si nimeni nu risca sa aiba un proiect industrial, dar nu si o fabrica unde sa il produca, explica Marius Carp, analist auto si fost director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Dar tocmai ciclurile de fabricatie care ii indepartasera pe japonezi de Oltenia i-au adus mai aproape pe americanii de la Ford, ramasi din aceasta luna singurul producator care a depus o oferta concreta pentru achizitia fabricii Daewoo Craiova, dupa ce aceasta a fost scoasa oficial la vanzare in martie 2007. Ford va lansa intre 2008-2010 noua generatie a modelului sau de clasa mica Fiesta, o masina la care pretul conteaza, sustine Marius Carp.
Cu alte cuvinte, daca pana acum aceasta masina a fost produsa in fabricile din Germania si Spania, presiunea pe costuri i-ar putea determina pe americani sa opteze pentru o varianta low-cost precum Romania, unde Renault a dovedit ca se poate obtine calitate si la costuri mici.
Aceasta este prima si cea mai vehiculata ipoteza a analistilor privind tipul de masina pe care americanii de la Ford l-ar putea produce in Oltenia.
Ipoteza este alimentata si de declaratiile lui John Fleming de anul trecut de la Salonul Auto de la Paris, dar si de recentele sale comentarii dintr-un interviu pentru televiziunea publica.
Foarte retinut in general in a furniza informatii, Fleming lasa sa se inteleaga la Paris ca il intereseaza locatia de la Craiova pentru a produce masini de clasa mica pentru piata est-europeana. Saptamana trecuta, tot el preciza ca in cazul in care va cumpara fabrica de la Craiova, Ford va produce in Romania un automobil in exclusivitate, iar capacitatea de productie va ajunge la 300.000 de unitati pe an.
In ultimii doi ani doar doua modele Ford din Europa au avut un astfel volum de vanzari, modelul de clasa mica Fiesta si cel din clasa compacta Focus.
Cum noua generatie a modelului Ford Focus a fost lansata pe piata incepand din 2004 (un model inca nou, care nu a ajuns la jumatatea ciclului sau de viata - marcata in general prin lansarea unei variante facelift), cea mai plauzibila varianta - 90% sanse, potrivit lui Carp - este modelul Fiesta.
In uzina de la Craiova se poate trece cu eforturi minime la asamblarea unui model de clasa mica din gama Ford. Sectia de ambutisaj, de exemplu, care da tonul intr-o linie de productie a unei fabrici de masini, este foarte moderna si se poate adapta foarte usor doar prin schimbarea unor matrite. La Dacia acest proces a durat patru ani si am scos din functiune 88 de prese care erau vechi, adauga Stroe.
Paralela cu venirea Renault nu este deloc intamplatoare, oficialul Dacia avansand si o alta ipoteza. Lansarea la Craiova, dupa modelul Logan, a unui proiect pilot de masina ieftina care nu exista pana acum in portofoliul sau. Un model care sa coste obligatoriu pana in 10.000 de euro si sa se adreseze in principal Europei de Est.
Cadrul general este insa diferit acum decat in 1999. Renault anuntase cu un an inainte de a veni la Pitesti ca are in plan dezvoltarea unui model de masina ieftina (masina de 5.000 de dolari, cum a fost anuntata la vremea respectiva), in timp ce Ford nu a pomenit niciodata ca ar vrea sa intre pe acest segment, cel putin nu pe pietele europene.
O alta diferenta importanta este reprezentata potrivit analistilor de stadiul in care se aflau cele doua fabrici romanesti inainte de privatizare.
La Pitesti, Renault a gasit utilaje cu care nu prea avea ce sa faca, pe care trebuia sa le duca la casat, in timp ce la Craiova, echipamentele nu sunt deloc depasite din punct de vedere tehnologic, exemplifica Carp. Pe de alta parte, adauga el, producatorul de la Pitesti avea in gama un model - Dacia Berlina, pe care a putut sa il produca in continuare nestingherit si dupa venirea Renault, in timp ce fabrica de la Craiova nu are licenta pentru a produce Matiz sau Cielo dupa momentul in care va fi achizitionata de Ford.
De aceea, miza cea mai importanta la Craiova pare a fi inceperea cat mai rapida a productiei. Iar cea mai indicata varianta este, potrivit analistilor, lansarea unui model interimar, care sa preceada aparitia noii masini despre care Fleming a spus saptamana trecuta ca se afla pe plansele designerilor din Germania si Marea Britanie. Ford ar putea incepe, in cazul in care privatizarea se finalizeaza pana in toamna, sa produca la Craiova din august 2008 actualul model Fiesta, care ar putea fi pastrat in gama sa in paralel cu noua generatie, crede Carp. Comercializarea a doua generatii ale aceluiasi model in paralel a devenit in ultimii ani o practica frecventa in Europa, cele mai bune exemple fiind Opel Astra, Skoda Octavia sau Renault Clio.
Introducerea in productie la Craiova a unei variante usor restilizate a unui model actual, cel mai probabil Fiesta, este sustinuta si de Constantin Stroe. Renault a avut nevoie de aproape patru ani pentru a lansa Solenza (modelul intermediar care a precedat aparitia Logan - n. red.). Ford poate sa faca acelasi lucru in 9 sau cel mult 12 luni.
Singura intrebare la care analistii din industria auto evita sa se pronunte este cea legata de momentul cand privatizarea fabricii de la Craiova se va incheia.
Anuntata pentru toamna acestui an, incheierea negocierilor ar putea insemna acceptarea de catre autoritatile romane a unui pret foarte mic fata de evaluarile de sute de milioane de euro ale afacerii vehiculate pe piata, dar care sa acopere cele 45 de milioane de euro platite catre Daewoo pentru rascumpararea pachetului de 51% din actiuni.
Semnalul in acest sens este clar, primul-ministru cerandu-le saptamana trecuta ministrilor implicati in procesul de privatizare, potrivit Mediafax, sa nu insiste in declaratiile publice asupra ofertei financiare depuse de Ford, ci sa se refere in principal la efectele economice si sociale ale privatizarii.
Ford a asteptat pana acum, dar nu poate astepta la nesfarsit. Daca nu se incheie repede privatizarea, si aceasta ocazie s-a pierdut, conchide analistul Marius Carp.
"
Articol http://www.businessmagazin.ro
Articol prezentat aici: http://www.businessmagazin.ro/articole/ ... 726-1.html
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
-
toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina:
Castigatorul pietei auto a urmatorilor ani
de Wlaad » 23 Aug 2007, 11:48
Sursa: http://www.dailybusiness.ro/
Prezenta Renault in Romania si iminenta intrare pe piata a Ford vor transforma puternic piata auto, duelul cel mai spectaculos urmand sa se dea intre noul Ford romanesc si viitoarea generatie Logan, estimeaza pentru DailyBusiness specialistii in industria auto.
"Sa imi iau Renault sau Ford? O masina mai mica dar mai agila cum este Ford, sau una ceva mai mare, ca Loganul? Un portbagaj si un spatiu interior incapator, ca la Dacia, sau un plus de confort, in stilul Ford?" Acestea vor fi dilemele consumatorilor romani, in viitorul apropiat.
Odata cu lansarea noii generatii Logan, cel mai probabil anul viitor, si intrarea in piata a concernului Ford, cu o masina speciala pe care o va produce in Romania, cel mai probabil in genul modelului Fiesta, pe piata auto romaneasca se va declansa un adevarat razboi al ofertelor, iar piata se va schimba fundamental, estimeaza analistii auto.
"Lansarea unui produs alternativ la Logan, mai bine dotat, de mic litraj, va face ca pe piata sa asistam la o concurenta acerba intre cei doi mari producatori, cu impact puternic asupra comportamentului consumatorist al romanilor", comenteaza analistul auto Razvan Codorean. "Un razboi pe toate planurile, de la oferte la pachete de dotari, promotii si campanii puternice de marketing si publicitate", spune el.
Analistul auto Marius Carp, fost director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, considera ca, daca cei doi producatori vor intra intr-un razboi al ofertelor in Romania, ei se vor distanta puternic la capitolul vanzari.
"La fel s-a intamplat si in America, intre Ford si GM. O lupta puternica de marketing a facut ca vanzarile ambelor companii sa creasca, iar consumatorii sa fie influentati sa aleaga intre masinile celor doua companii", a precizat Carp.
O prezenta surpriza ar putea fi GM si pe piata romaneasca, unde, conform unor informatii aparute miercuri si citate de Mediafax, s-ar interesa de posibilitatea deschiderii unei fabrici la Cluj, pentru a produce masini Opel.
Spre deosebire de Statele Unite, unde confortul si performantele masinii au avut intotdeauna un cuvant greu de spus, in Romania, un astfel de razboi s-ar putea duce in special pe pret si accesorii optionale, dar mai putin pe performante si confort, estimeaza analistul auto Marius Carp.
"Depinde ce va produce Ford la Craiova. Daca va veni cu Fiesta, va insemna intr-adevar o concurenta pentru Logan. Daca va produce ceva pe clasa superioara, este exclus sa aiba performante importante pe piata romaneasca", a precizat Carp.
Vicepresedintele Dacia Group, Constantin Stroe, confirma faptul ca prezenta Ford in Romania ar putea insemna o concurenta puternica pentru Dacia-Renault.
"Din momentul in care a intrat pe piata romaneasca, Renault a devenit lider de vanzari, cu Clio, Megane si Logan. Daca Ford va investi la Craiova, si va dezvolta o masina pe preferintele romanilor, va avea succes, iar concurenta va fi una benefica, mai ales pentru consumatori", a declarat Stroe.
Masina ideala pentru consumatorul roman: o combinatie intre Logan si Megane
Romanii vor masini ieftine, incapatoare si, in masura posibilitatilor, confortabile si cu multe optiuni. Cine nu ar vrea asa ceva?, se intreaba analistii auto. De la dorinte la oferta exista insa diferente destul de mari, iar teoria compromisului joaca un rol important.
"Daca ar fi sa aleaga, romanii ar vrea o combinatie intre Logan si Megane", crede Constantin Stroe, managerul de la Dacia Group. "O masina cu portbagaj mare, care sa consume putin", adauga Marius Carp, fostul director APIA. "Cine va reusi sa combine cel mai bine aceste aspecte, va inregistra vanzari masive in viitor", conchide analistul Razvan Codorean.
Managerul de la Dacia estimeaza ca, dincolo de cifrele actuale, care indica o crestere a vanzarile produselor din import in dauna celor autohtone, viitorul va aduce o reorientare a consumatorilor catre masinile autohtone.
"Studiile de specialitate au aratat ca romanii au cumparat Logan si Clio - dincolo de avantajele clare, legate de pret, dimensiunea portbagajului - si ca urmare a faptului ca masinile au fost asimilate ca produse romanesti", a explicat Stroe.
In urmatorii ani, romanii se vor intoarce spre produsele autohtone sau asimilate. Principalele atuuri vor fi reteaua de service-uri, disponibilitatea pieselor de schimb si fondurile importante investitite in asistenta, a mai spus managerul de la Dacia.
"Noi avem peste 800 de reprezentante in toata tara, si asta se vede. Putem repara orice masina, oricand, in timp rapid si avem stocuri de piese. Genul acesta de atuuri sunt extrem de importante in piata", a declarat Stroe.
"Faptul ca romanii pun mare pret pe disponibilitatea asistentei tehnice poate fi demonstrat elocvent de situatia de pe piata second-hand, unde masinile Ford se vand din ce in ce mai bine", considera analistul Razvan Codorean. "Clientii se asteapta ca, odata cu intrarea Ford in Romania, sa obtina cheltuieli mai reduse de service, iar investitia intr-o masina second hand sa devina astfel profitabila", a mai spus Codorean.
Renault, lider in vanzarile de auto din Romania
Renault si Ford sunt printre protagonistii vanzarilor de pe piata romaneasca. Datele pe primele 7 luni din 2007, prezentate de APIA, situeaza Renault pe primul loc in clasamentul vanzarilor din import, cu Renault Clio (9.766 de unitati) si Renault Megane (6.655 de unitati).
Ford, pe de alta parte, a inregistrat o puternica crestere de vanzari fata de primele 7 luni din 2006, cu o crestere de 64 % a vanzarilor, pana la 8119 masini vandute.
Ford se afla pe locul 5 in clasamentul vanzarilor, dupa Renault, Skoda, Volkswagen, Opel, si inaintea Peugeot si Chevrolet, Hyundai, Fiat si Toyota.
Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele sapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit masinilor din import.
In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 58.037 unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 60.000 de masini.
In total, vanzarile de masini noi din import au crescut cu 53,3% in primele sapte luni ale anului, pana la aproape 109.000 unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 7%, arata statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Prezenta Renault in Romania si iminenta intrare pe piata a Ford vor transforma puternic piata auto, duelul cel mai spectaculos urmand sa se dea intre noul Ford romanesc si viitoarea generatie Logan, estimeaza pentru DailyBusiness specialistii in industria auto.
"Sa imi iau Renault sau Ford? O masina mai mica dar mai agila cum este Ford, sau una ceva mai mare, ca Loganul? Un portbagaj si un spatiu interior incapator, ca la Dacia, sau un plus de confort, in stilul Ford?" Acestea vor fi dilemele consumatorilor romani, in viitorul apropiat.
Odata cu lansarea noii generatii Logan, cel mai probabil anul viitor, si intrarea in piata a concernului Ford, cu o masina speciala pe care o va produce in Romania, cel mai probabil in genul modelului Fiesta, pe piata auto romaneasca se va declansa un adevarat razboi al ofertelor, iar piata se va schimba fundamental, estimeaza analistii auto.
"Lansarea unui produs alternativ la Logan, mai bine dotat, de mic litraj, va face ca pe piata sa asistam la o concurenta acerba intre cei doi mari producatori, cu impact puternic asupra comportamentului consumatorist al romanilor", comenteaza analistul auto Razvan Codorean. "Un razboi pe toate planurile, de la oferte la pachete de dotari, promotii si campanii puternice de marketing si publicitate", spune el.
Analistul auto Marius Carp, fost director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, considera ca, daca cei doi producatori vor intra intr-un razboi al ofertelor in Romania, ei se vor distanta puternic la capitolul vanzari.
"La fel s-a intamplat si in America, intre Ford si GM. O lupta puternica de marketing a facut ca vanzarile ambelor companii sa creasca, iar consumatorii sa fie influentati sa aleaga intre masinile celor doua companii", a precizat Carp.
O prezenta surpriza ar putea fi GM si pe piata romaneasca, unde, conform unor informatii aparute miercuri si citate de Mediafax, s-ar interesa de posibilitatea deschiderii unei fabrici la Cluj, pentru a produce masini Opel.
Spre deosebire de Statele Unite, unde confortul si performantele masinii au avut intotdeauna un cuvant greu de spus, in Romania, un astfel de razboi s-ar putea duce in special pe pret si accesorii optionale, dar mai putin pe performante si confort, estimeaza analistul auto Marius Carp.
"Depinde ce va produce Ford la Craiova. Daca va veni cu Fiesta, va insemna intr-adevar o concurenta pentru Logan. Daca va produce ceva pe clasa superioara, este exclus sa aiba performante importante pe piata romaneasca", a precizat Carp.
Vicepresedintele Dacia Group, Constantin Stroe, confirma faptul ca prezenta Ford in Romania ar putea insemna o concurenta puternica pentru Dacia-Renault.
"Din momentul in care a intrat pe piata romaneasca, Renault a devenit lider de vanzari, cu Clio, Megane si Logan. Daca Ford va investi la Craiova, si va dezvolta o masina pe preferintele romanilor, va avea succes, iar concurenta va fi una benefica, mai ales pentru consumatori", a declarat Stroe.
Masina ideala pentru consumatorul roman: o combinatie intre Logan si Megane
Romanii vor masini ieftine, incapatoare si, in masura posibilitatilor, confortabile si cu multe optiuni. Cine nu ar vrea asa ceva?, se intreaba analistii auto. De la dorinte la oferta exista insa diferente destul de mari, iar teoria compromisului joaca un rol important.
"Daca ar fi sa aleaga, romanii ar vrea o combinatie intre Logan si Megane", crede Constantin Stroe, managerul de la Dacia Group. "O masina cu portbagaj mare, care sa consume putin", adauga Marius Carp, fostul director APIA. "Cine va reusi sa combine cel mai bine aceste aspecte, va inregistra vanzari masive in viitor", conchide analistul Razvan Codorean.
Managerul de la Dacia estimeaza ca, dincolo de cifrele actuale, care indica o crestere a vanzarile produselor din import in dauna celor autohtone, viitorul va aduce o reorientare a consumatorilor catre masinile autohtone.
"Studiile de specialitate au aratat ca romanii au cumparat Logan si Clio - dincolo de avantajele clare, legate de pret, dimensiunea portbagajului - si ca urmare a faptului ca masinile au fost asimilate ca produse romanesti", a explicat Stroe.
In urmatorii ani, romanii se vor intoarce spre produsele autohtone sau asimilate. Principalele atuuri vor fi reteaua de service-uri, disponibilitatea pieselor de schimb si fondurile importante investitite in asistenta, a mai spus managerul de la Dacia.
"Noi avem peste 800 de reprezentante in toata tara, si asta se vede. Putem repara orice masina, oricand, in timp rapid si avem stocuri de piese. Genul acesta de atuuri sunt extrem de importante in piata", a declarat Stroe.
"Faptul ca romanii pun mare pret pe disponibilitatea asistentei tehnice poate fi demonstrat elocvent de situatia de pe piata second-hand, unde masinile Ford se vand din ce in ce mai bine", considera analistul Razvan Codorean. "Clientii se asteapta ca, odata cu intrarea Ford in Romania, sa obtina cheltuieli mai reduse de service, iar investitia intr-o masina second hand sa devina astfel profitabila", a mai spus Codorean.
Renault, lider in vanzarile de auto din Romania
Renault si Ford sunt printre protagonistii vanzarilor de pe piata romaneasca. Datele pe primele 7 luni din 2007, prezentate de APIA, situeaza Renault pe primul loc in clasamentul vanzarilor din import, cu Renault Clio (9.766 de unitati) si Renault Megane (6.655 de unitati).
Ford, pe de alta parte, a inregistrat o puternica crestere de vanzari fata de primele 7 luni din 2006, cu o crestere de 64 % a vanzarilor, pana la 8119 masini vandute.
Ford se afla pe locul 5 in clasamentul vanzarilor, dupa Renault, Skoda, Volkswagen, Opel, si inaintea Peugeot si Chevrolet, Hyundai, Fiat si Toyota.
Autovehiculele autohtone au reprezentat 39% din cele peste 177.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele sapte luni ale anului, iar restul de 61% a revenit masinilor din import.
In primele sapte luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 4%, pana la 58.037 unitati, dupa ce in intervalul ianuarie-iulie 2006, cel mai mare producator roman vanduse aproximativ 60.000 de masini.
In total, vanzarile de masini noi din import au crescut cu 53,3% in primele sapte luni ale anului, pana la aproape 109.000 unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 7%, arata statistica Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Nu uita ca e imposibil sa nu uiti nimic, niciodata... Si daca totusi uiti, nu le cere celorlalti sa isi aduca aminte...
-
Wlaad - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 272
- Membru din: 10 Oct 2006, 12:23
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
de Ecstaz » 07 Sep 2007, 16:53
Comisia pentru privatizare a uzinei Automobile Craiova a deschis astazi oferta finala a companiei Ford pentru pachetul majoritar de actiuni.
Oferta financiara a Ford pentru Automobile Craiova este 57 de milioane de euro pentru cele 72% din actiunile companiei. Sumele oferite au fost prezentate de presedintele comisiei, secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu.
Sursa: Automarket
Oferta financiara a Ford pentru Automobile Craiova este 57 de milioane de euro pentru cele 72% din actiunile companiei. Sumele oferite au fost prezentate de presedintele comisiei, secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu.
Sursa: Automarket
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)
Sa aveti o zi FORDmidabila.
Sa aveti o zi FORDmidabila.
-
Ecstaz - Gold Member
- Mesaje: 721
- Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
- Localitate: Somewhere in Bucharest
Completare
de Darth-Claudiu » 07 Sep 2007, 18:17
Completare la cele scrise de Ecstaz:
Ford a cumpărat Daewoo cu 57 de milioane de euro!
Aceasta este suma oferita pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova. Oferta financiara a fost deschisa azi de comisia de privatizare a uzinei auto al carei presedinte este secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta Evenimentul Zilei.
Acesta a mentionat ca, atat contractul de privatizare, cat si legea speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, vor fi prezentate Guvernului, cel mai probabil, in urmatoarea sedinta, cel mai probabil marti, iar intelegerea va fi semnata miercuri, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Germania. In suma oferita de americani nu au fost incluse pamanturile si cladirile fabricii oltene.
Ford a promis ca va construi in Banie doua modele noi, destinate pietei europene. De asemenea, cumparatorul s-a angajat ca 60% dintre componentele folosite sa fie romanesti. In urma cu opt ani, concernul Renault a cumparat tot de la stat constructorul de automobile Dacia Pitesti pentru suma de 50 de milioane de dolari. Investitiile totale realizate de compania franceza erau, la finalul anului trecut, de 800 de milioane de euro.
SURSA: http://www.gsp.ro
Ford a cumpărat Daewoo cu 57 de milioane de euro!
Aceasta este suma oferita pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova. Oferta financiara a fost deschisa azi de comisia de privatizare a uzinei auto al carei presedinte este secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta Evenimentul Zilei.
Acesta a mentionat ca, atat contractul de privatizare, cat si legea speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, vor fi prezentate Guvernului, cel mai probabil, in urmatoarea sedinta, cel mai probabil marti, iar intelegerea va fi semnata miercuri, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Germania. In suma oferita de americani nu au fost incluse pamanturile si cladirile fabricii oltene.
Ford a promis ca va construi in Banie doua modele noi, destinate pietei europene. De asemenea, cumparatorul s-a angajat ca 60% dintre componentele folosite sa fie romanesti. In urma cu opt ani, concernul Renault a cumparat tot de la stat constructorul de automobile Dacia Pitesti pentru suma de 50 de milioane de dolari. Investitiile totale realizate de compania franceza erau, la finalul anului trecut, de 800 de milioane de euro.
SURSA: http://www.gsp.ro
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
-
Darth-Claudiu - 1nsane Member
- Mesaje: 1019
- Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
de Darth-Claudiu » 07 Sep 2007, 18:24
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
-
Darth-Claudiu - 1nsane Member
- Mesaje: 1019
- Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
de Darth-Claudiu » 08 Sep 2007, 16:33
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
-
Darth-Claudiu - 1nsane Member
- Mesaje: 1019
- Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
- Localitate: Bucuresti
- Maşina:
de zvony » 08 Sep 2007, 17:49
Iata ce am inteles eu:
1. Datoriile si creantele apartin Daewoo Romania si lucrurile se pare ca se vor desfasura astfel: in urma unei decizii judecatoresti Daewoo Romania va fi obligata sa plateasca niste sute de milioane catre statul roman, dar statul roman s-a angajat deja sa scuteasca Daewoo Romania de aceasta suma. Cu alte cuvinte: datoriile dispar.
2. Referitor la active: ciudat este ca separarea activelor se va face dupa semnarea contractului, ceea ce mi se pare destul de ciudat.
1. Datoriile si creantele apartin Daewoo Romania si lucrurile se pare ca se vor desfasura astfel: in urma unei decizii judecatoresti Daewoo Romania va fi obligata sa plateasca niste sute de milioane catre statul roman, dar statul roman s-a angajat deja sa scuteasca Daewoo Romania de aceasta suma. Cu alte cuvinte: datoriile dispar.
2. Referitor la active: ciudat este ca separarea activelor se va face dupa semnarea contractului, ceea ce mi se pare destul de ciudat.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'89 Ford Escort RSturbo
'16 Ford Edge Sport
'89 Ford Escort RSturbo
'16 Ford Edge Sport
-
zvony - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 3917
- Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
- Localitate: Pitesti
- Maşina:
- VIN:
preluare din postul: Ford a preluat în mod oficial ...
de verga_Cip » 13 Sep 2007, 13:33
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
Preluare din postul:Ford a preluat în mod oficial ...
de verga_Cip » 13 Sep 2007, 13:34
Ex: Ford Focus turnier 1.8 TDCi 85 kW 2003
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori
Cine este conectat
În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori
Zile de naştere
Nicio zi de naştere astăzi