Noutăţi din lumea automobilistică
Subiect închis

Taxe de inmatriculare !!!

13 Iul 2006, 13:08

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4 ... 8e85d99eef



Mie nu imi vine sa cred la ce sume ii duce mintea pe handicapatii astia de guvernanti, se ajung la asa taxe aberante incat masina e mai ieftina decat taxa !!!!!! :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil:




REVOLUTIE, REVOLUTIE, JOS GUVERNU....


....


....



defapt........ultimul sa stinga lumina :icon_evil:

taxa auto !!!

19 Mar 2007, 18:44

UE va iniþia, miercuri, o acþiune în instanþã împotriva României, pentru taxa auto
BRUXELLES, 19 mar (MEDIAFAX) - (adaugã informaþii de background în paragrafele 8-14)
Comisia Europeanã va iniþia, miercuri, procedurile legale împotriva României, pentru sistemul de impozitare al autovehiculelor, întrucât reglementãrile existente discrimineazã unele automobile de uzate, a declarat, luni, comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs, citat de Reuters.
"Regula nu poate fi menþinutã în forma actualã", a afirmat Kovacs.
Procedurile vor fi iniþiate, miercuri, printr-o scrisoare de notificare oficialã, prima etapã a unui proces care se poate încheia la Curtea Europeanã de Justiþie, în cazul în autoritãþile române nu modificã reglementãrile.
"Este discriminatoare faþã de automobilele de mâna a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de primã înmatriculare plãtitã în România este mai mare în cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decât în cazul unor vehicule similare cumpãrate în þarã, a precizat oficialul european.
Taxa a fost introdusã la începutul acestui an de cãtre autoritãþile de la Bucureºti, care au afirmat cã vor sã limiteze importul de maºini poluante, dupã aderarea României la Uniunea Europeanã, dar mãsura a fost criticatã de Comisia Europeanã.
Valoarea taxei este stabilitã în funcþie de capacitatea cilindricã a maºinii, de vechime ºi de norma poluare. ÃŽn cazul maºinilor vechi, taxa este mai mare ºi poate ajunge la peste 8.000 euro pentru maºinile cu o capacitate de peste trei litri ºi clasificate ca non-euro.
Premierul Cãlin Popescu Tãriceanu a reafirmat, luni, ideea cã Executivul nu va renunþa la taxa de primã înmatriculare auto deoarece nu doreºte ca România sã fie transformatã "într-o ladã de gunoi" a maºinilor uzate, dupã ce s-a remarcat prin importul de haine ºi anvelope second-hand.
"Interesul nu este sã avem maºini poluante ºi nesigure, cu autovehicule produse la cel mai înalt nivel tehnologic. Nu ne intereseazã sã creem temeiul pentru un comerþ dubios ºi ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca România, dupã ce s-a remarcat prin importul de cauciuc ºi haine uzate, sã se remarce ºi prin importul de maºini uzate", a spus Tãriceanu.
El a amintit cã Executivul încearcã sã gãseascã o soluþie de aplicare a taxei conform intereselor României ºi condiþiilor Uniunii Europene.
Ministrul Finanþelor Publice, Sebastian Vlãdescu, a declarat recent cã problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"ÃŽn prezent discuþia cu reprezentanþii Comisei Europene nu este vis-a vis de nivelul ºi dreptul României de a introduce aceastã taxã, ci vizeazã principiile de taxare uniformã. CE doreºte ca aceste principii sã fie respectate", a spus Vlãdescu la acea vreme.
Astfel, problema invocatã la Bruxelles este dacã aceastã taxã presupune o discriminare privind maºinile deja înmatriculate în þarã ºi autoturismele aduse acum în România, în condiþiile în care autoturismele la mâna a doua vândute de cetãþenii români nu sunt în prezent taxate.
Pânã la modificarea taxelor vor fi plãtite actualele cote.

19 Mar 2007, 18:56

De unde ai luat stirea? ca nu reusesc sa o gasesc pe site-ul mediafax si nici pe hotnews.

Multam.

Re: taxa auto !!!

19 Mar 2007, 19:07

$1 scrie:$2E va iniþia, miercuri, o acþiune în instanþã împotriva României, pentru taxa auto
BRUXELLES, 19 mar (MEDIAFAX) - (adaugã informaþii de background în paragrafele 8-14)
Comisia Europeanã va iniþia, miercuri, procedurile legale împotriva României, pentru sistemul de impozitare al autovehiculelor, întrucât reglementãrile existente discrimineazã unele automobile de uzate, a declarat, luni, comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs, citat de Reuters.
"Regula nu poate fi menþinutã în forma actualã", a afirmat Kovacs.
Procedurile vor fi iniþiate, miercuri, printr-o scrisoare de notificare oficialã, prima etapã a unui proces care se poate încheia la Curtea Europeanã de Justiþie, în cazul în autoritãþile române nu modificã reglementãrile.
"Este discriminatoare faþã de automobilele de mâna a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de primã înmatriculare plãtitã în România este mai mare în cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decât în cazul unor vehicule similare cumpãrate în þarã, a precizat oficialul european.
Taxa a fost introdusã la începutul acestui an de cãtre autoritãþile de la Bucureºti, care au afirmat cã vor sã limiteze importul de maºini poluante, dupã aderarea României la Uniunea Europeanã, dar mãsura a fost criticatã de Comisia Europeanã.
Valoarea taxei este stabilitã în funcþie de capacitatea cilindricã a maºinii, de vechime ºi de norma poluare. ÃŽn cazul maºinilor vechi, taxa este mai mare ºi poate ajunge la peste 8.000 euro pentru maºinile cu o capacitate de peste trei litri ºi clasificate ca non-euro.
Premierul Cãlin Popescu Tãriceanu a reafirmat, luni, ideea cã Executivul nu va renunþa la taxa de primã înmatriculare auto deoarece nu doreºte ca România sã fie transformatã "într-o ladã de gunoi" a maºinilor uzate, dupã ce s-a remarcat prin importul de haine ºi anvelope second-hand.
"Interesul nu este sã avem maºini poluante ºi nesigure, cu autovehicule produse la cel mai înalt nivel tehnologic. Nu ne intereseazã sã creem temeiul pentru un comerþ dubios ºi ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca România, dupã ce s-a remarcat prin importul de cauciuc ºi haine uzate, sã se remarce ºi prin importul de maºini uzate", a spus Tãriceanu.
El a amintit cã Executivul încearcã sã gãseascã o soluþie de aplicare a taxei conform intereselor României ºi condiþiilor Uniunii Europene.
Ministrul Finanþelor Publice, Sebastian Vlãdescu, a declarat recent cã problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"ÃŽn prezent discuþia cu reprezentanþii Comisei Europene nu este vis-a vis de nivelul ºi dreptul României de a introduce aceastã taxã, ci vizeazã principiile de taxare uniformã. CE doreºte ca aceste principii sã fie respectate", a spus Vlãdescu la acea vreme.
Astfel, problema invocatã la Bruxelles este dacã aceastã taxã presupune o discriminare privind maºinile deja înmatriculate în þarã ºi autoturismele aduse acum în România, în condiþiile în care autoturismele la mâna a doua vândute de cetãþenii români nu sunt în prezent taxate.
Pânã la modificarea taxelor vor fi plãtite actualele cote.

Fara diacritice, pentru cine vrea sa citeasca mai repede:
UE va initia, miercuri, o actiune in instanta impotriva României, pentru taxa auto
BRUXELLES, 19 mar (MEDIAFAX) - (adauga informatii de background in paragrafele 8-14)
Comisia Europeana va initia, miercuri, procedurile legale impotriva României, pentru sistemul de impozitare al autovehiculelor, intrucât reglementarile existente discrimineaza unele automobile de uzate, a declarat, luni, comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs, citat de Reuters.
"Regula nu poate fi mentinuta in forma actuala", a afirmat Kovacs.
Procedurile vor fi initiate, miercuri, printr-o scrisoare de notificare oficiala, prima etapa a unui proces care se poate incheia la Curtea Europeana de Justitie, in cazul in autoritatile române nu modifica reglementarile.
"Este discriminatoare fata de automobilele de mâna a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de prima inmatriculare platita in România este mai mare in cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decât in cazul unor vehicule similare cumparate in tara, a precizat oficialul european.
Taxa a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea României la Uniunea Europeana, dar masura a fost criticata de Comisia Europeana.
Valoarea taxei este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a reafirmat, luni, ideea ca Executivul nu va renunta la taxa de prima inmatriculare auto deoarece nu doreste ca România sa fie transformata "intr-o lada de gunoi" a masinilor uzate, dupa ce s-a remarcat prin importul de haine si anvelope second-hand.
"Interesul nu este sa avem masini poluante si nesigure, cu autovehicule produse la cel mai inalt nivel tehnologic. Nu ne intereseaza sa creem temeiul pentru un comert dubios si ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca România, dupa ce s-a remarcat prin importul de cauciuc si haine uzate, sa se remarce si prin importul de masini uzate", a spus Tariceanu.
El a amintit ca Executivul incearca sa gaseasca o solutie de aplicare a taxei conform intereselor României si conditiilor Uniunii Europene.
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat recent ca problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"In prezent discutia cu reprezentantii Comisei Europene nu este vis-a vis de nivelul si dreptul României de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a spus Vladescu la acea vreme.
Astfel, problema invocata la Bruxelles este daca aceasta taxa presupune o discriminare privind masinile deja inmatriculate in tara si autoturismele aduse acum in România, in conditiile in care autoturismele la mâna a doua vândute de cetatenii români nu sunt in prezent taxate.
Pâna la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote.

Re: Taxe de inmatriculare !!!

22 Mar 2007, 15:04

$1 scrie:$2ttp://www.cotidianul.ro/index.php?id=4606&art=206&cHash=8e85d99eef


Mie nu imi vine sa cred la ce sume ii duce mintea pe handicapatii astia de guvernanti, se ajung la asa taxe aberante incat masina e mai ieftina decat taxa !!!!!! :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil: :icon_evil:

REVOLUTIE, REVOLUTIE, JOS GUVERNU....

defapt........ultimul sa stinga lumina :icon_evil:


Te sustin :)
Draq in interesele lor

27 Mar 2007, 17:19

sorry... am dat repede cu copy/paste....

27 Mar 2007, 17:24

oricum tre sa ne pregatim de ceva mai rau... ca nici UE nu va fi prea tare de partea noastra...si cre ca vor generaliza dijma pe masina .. si atunci sa te tii...

va fi naprasnic pentru fiecare dintre noi...
ca noi nu avem leafa europeana...

27 Mar 2007, 17:47

asa ca , nu taxa e problema ... ci valoarea ei... e muult prea mare fata de toata Europa, iar veniturile noastre ale celor obisnuiti sunt cele mai mici...
si e pacat ca exista atatia ingineri buni, inventatori, traiesc langa noi, ca sunt romani si nu sunt lasati sa lanseze productia de masini cu consum mic, economice, nepoluante...

asta e...

ca o masina care consuma putin ... polueaza putin...
da' industria petroliera...ce face?
da' ceilalti producatori...

retoric ... "protejam industria auto nationala" de ce Loganul construit dupa Solenza, SuperNova... consuma mai mult si nu are o norma de poluare superioara ca si protectie a mediului...

deci sunt varza...nu e nici o logica in taxa asta

27 Mar 2007, 20:52

Nici cu proces din partea UE nu or s-o scoata,pt ca procesul dureaza cel putin 2 ani si pana atunci nenea ala mare care tot o sustine pe la televizor nu va mai fi asa mare si-si va vedea de importul lui de citroen-uri,ca banii nu-i returneaza el din buzunar ci tot noi din taxe si impozite.

27 Mar 2007, 21:41

Taxa nu e gandita neaparat ca protejarea tinutului mioritic de extrema poluare produsa de masinile de import fata de imbalsamarea acestuia cu parfumul Loganului. Pur si simplu Guvernul doreste protejarea investiei celor de la Renault, care ameninta sus si tare ca daca taxa va fi scoasa, vor concedia mii de angajati. Punct.

27 Mar 2007, 21:54

$1 scrie:$2axa nu e gandita neaparat ca protejarea tinutului mioritic de extrema poluare produsa de masinile de import fata de imbalsamarea acestuia cu parfumul Loganului. Pur si simplu Guvernul doreste protejarea investiei celor de la Renault, care ameninta sus si tare ca daca taxa va fi scoasa, vor concedia mii de angajati. Punct.

lasa k o sa protejeze si Ford-ul la Craiova si o sa traim mult si bine!!! :oops:

27 Mar 2007, 21:57

uitati-va pe b1 la nasul sa vedeti cum se pune problema taxei , niste tam...ti :)

28 Mar 2007, 07:52

Nu o mai pot tine tot asa in prostie ca deja se vede clar ca se apara un grup de interese si ca se urmareste ca producatorii si importatorii de masini noi sa mai bage ceva bani in buzunar .
Daca s-ar scoate taxa ar cam luao in barba si ar trebui sa gandeasca mai mult cum sa na faca sa ne luam masini noi (oferte, preturi mai nici, etc)
Eu nu cred ca daca s-ar scoate taxa ne apucam acum sa aducam de afara masini non euro, cel putin eu nu as face asa.
Bafta

28 Mar 2007, 09:40

M-am uitat si eu la Nasul aseara ... ce stupid e Prigoana...saracu'

28 Mar 2007, 15:27

care a fost disuctia aseara la nasul un rezumat mic ca nu am vazut si suna interesant
daca ar disparea taxa cred ca m-as duce dupa un "ursulet" in germania

28 Mar 2007, 15:52

http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html

28 Mar 2007, 16:15

"Incasarile din taxa de prima inmatriculare, la nivelul Capitalei, au depasit 9,5 milioane euro!!!!!!! Incasarile din taxa de prima inmatriculare, la nivelul Capitalei, au totalizat 9,53 milioane euro, pana la data de 21 martie, a declarat, luni, intr-o conferinta de presa, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/, Brent Valmar, care a mentionat datele furnizate de Trezoreria Municipiului Bucuresti.

Reprezentantii APIA au atras din nou atentia asupra riscului unui aflux de autovehicule rulate in Romania, in cazul in care politica sectoriala nu va fi una coerenta, si au subliniat ca achizitia de autovehicule rulate din alte tari ale Uniunii Europene /UE/ va duce la pierderea unei importante surse de venituri pentru bugetul de stat.

Conform estimarilor, taxa de prima inmatriculare va aduce la bugetul de stat circa 230 milioane euro.

Taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

Ministerul Finantelor Publice a primit recent o notificare a Comisiei Europene, privind declansarea procedurii de infringement, legata de taxa de prima inmatriculare.

Comisia Europeana a trimis miercuri autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare referitoare la taxa de prima inmatriculare, acesta fiind primul pas al procedurii oficiale de constatare a incalcarii Tratatului Uniunii de catre Romania.

Executivul comunitar a informat guvernul roman, la inceputul acestui an, in legatura cu faptul ca taxa incalca prevederile UE, dupa care au urmat consultari bilaterale pentru solutionarea problemei.

Pana in acest moment, autoritatile romane nu au efectuat nici o modificare a taxei."

Sursa: masini.ro (nu fac reclama, dar am mai fost intrebat de sursa!)

Si acum intrebarea mea este ce s-a facut pana acum cu acesti bani in sensul "protectiei mediului", daca tot mananca r...t autoritatile romane ca asta e scopul taxei?

motoare hibride - comentati va rog poate iese ceva...

28 Mar 2007, 18:49

spre exemplu, daca s-ar face motoare hibrid, combustie-electric...consumul ar putea ajunge in urban la 1-2l/100km...

asa mi-a spus un inventator roman care merge zilnic cu acest consum in...Bucuresti.

cine nu si-ar dori...

si apoi la drum ...ar fi excelent!

voi ce variante ati propune?

28 Mar 2007, 19:35

Ce hibrid, masina electrica s-a produs in america, o incarcai peste noapte si avea autonomie destul de buna.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

Dar printr-o decizie, aceasta a fost complet rasa de pe fata pamantului. A fost scoasa chiar si cea expusa intr-un muzeu! Sony a facut chiar un documentar pe aceasta tema : http://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed ... ectric_Car .

29 Mar 2007, 16:01

Dealerii Volkswagen susţin menţinerea taxei de primă înmatriculare

Asociaţia Dealerilor de Marcă Volkswagen (ADMVW) susţine menţinerea taxei de primă înmatriculare pentru că o eliminare a acesteia favorizează persoanele care importă maşini cu scopul de a le revinde şi discriminează distribuitorii autorizaţi de automobile.

Prin eliminarea taxei de primă înmatriculare "s-ar da un semnal extrem de negativ faţă de orice intenţie de a dezvolta noi investiţii în reţelele autorizate de distribuţie a autovehiculelor", se arată în comunicatul asociaţiei remis joi agenţiei NewsIn.

ADMVW susţine rolul social pe care taxa îl joacă în protecţia mediului. "Considerăm că autorităţile au datoria de a asigura cadrul legal, dar şi cel de reglementare necesar unei funcţionări a mediului de afaceri în condiţii de egalitate concurenţială şi în beneficiul cetăţenilor, îndreptăţiţi să se bucure de un comerţ civilizat", se mai precizează în comunicat.

Comisia Europeană a decis, săptămâna trecută, să declanşeze procedura de infrigement (încălcarea tratatului de aderare) împotriva României, pentru că taxa de prima înmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare.

Prima etapă a acestei proceduri constă în trimiterea de către CE a unei scrisori de notificare (letter of formal notice), la care autorităţile de la Bucureşti au la dispoziţie două luni să alinieze legislaţia cu regulile europene. Dacă după această perioadă de timp legislaţia nu se modifică, Comisia trimite un alt document - reasoned opinion (argumentaţie) - în care explică de ce prevederea respectivă este în contradicţie cu cele stipulate la nivel comunitar şi ce anume şi cum trebuie schimbat.

Autorităţile de la Bucureşti au la dispoziţie alte două luni pentru a se conforma cerinţelor europene.

Taxa de primă înmatriculare, în vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculează în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. Nivelul taxei porneşte de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrică de 600 cmc, dotate cu euro 4 şi ajunge până la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de şase ani, fără euro şi cu o capacitate cilindrică de peste 3.000 cmc.

ADMVW, înfiinţată la începutul lui 2006, este o organizaţie neguvernamentală, non-profit şi independentă.


Sursa: http://www.tmctv.ro/stiri/Economic/Deal ... culare.htm

29 Mar 2007, 16:30

$1 scrie:$2ealerii Volkswagen susţin menţinerea taxei de primă înmatriculare

Asociaţia Dealerilor de Marcă Volkswagen (ADMVW) susţine menţinerea taxei de primă înmatriculare pentru că o eliminare a acesteia favorizează persoanele care importă maşini cu scopul de a le revinde şi discriminează distribuitorii autorizaţi de automobile.

Prin eliminarea taxei de primă înmatriculare "s-ar da un semnal extrem de negativ faţă de orice intenţie de a dezvolta noi investiţii în reţelele autorizate de distribuţie a autovehiculelor", se arată în comunicatul asociaţiei remis joi agenţiei NewsIn.

ADMVW susţine rolul social pe care taxa îl joacă în protecţia mediului. "Considerăm că autorităţile au datoria de a asigura cadrul legal, dar şi cel de reglementare necesar unei funcţionări a mediului de afaceri în condiţii de egalitate concurenţială şi în beneficiul cetăţenilor, îndreptăţiţi să se bucure de un comerţ civilizat", se mai precizează în comunicat.
....
Sursa: http://www.tmctv.ro/stiri/Economic/Deal ... culare.htm


astia-s chiar cretini in argumentatie: adica eliminarea taxei reduce cheful de a de infiinta dealeri de masini noi ... pai si pastrarea ei stimuleaza cheful de a infiinta dealeri de second-handuri? se vede cu ochiul liber ca taxa asta ii favorizeaza pe unii si ii discrimineaza pe altii

iar paragraful 2 e chiar hilar ... e prima data cind aud ca o taxa discriminatorie duce la "egalitate concurentiala si in beneficiul cetatenilor ..." tare as vrea sa vad argumentatia la paragraful 2, ca sa pot sa ma tavalesc pe jos de ras ...

03 Apr 2007, 11:48

Citeste articolul aici:
http://www.business-adviser.ro/stiri_ta ... ulare.html

sa vedeti ce tare este Tariceanu pe bani nostri !!!!!!!
pentru catva angajati plateste o tara intreaga.

06 Iun 2007, 18:59

nu mai stiu nimic de taxa de inmatriculare, sr trebui sa se modifice, ramane asa.....o mai cres o scad...
s-a dat vre-un anunt in sensul asta?

06 Iun 2007, 20:33

O mesteca inca Comisia Europeana.
Oricum mi-a zis un amic de la Min. Finantelor ca orice modificare se va face asupra taxei, va intra in vigoare dupa 1 ian.2008, ca sa se termine anul asta fiscal si ca Finantele sa nu ii mai despagubeasca pe cei care au platit deja nenorocita asta de taxa.

07 Iun 2007, 11:09

Oare de ce nu ma surprinde taraganeala asta cu taxa?!

17 Sep 2007, 12:32

Taxa auto de prima inmatriculare ar putea fi inlocuita cu o taxa verde pentru autoturisme, a anuntat, ieri, comisarul general al Garzii Nationale de Mediu, Octavian Marius Popa

„Guvernul ar putea fi silit sa scoata actuala taxa de prima înmatriculare, iar în aceasta situatie ar putea veni cu o taxa strict pentru mediu, care sa acopere costurile unui program national de colectare a deseurilor rezultate de la autoturism“, a declarat Popa. Surse din Ministerul Finantelor ne-au declarat, ieri, ca exista semnale clare de la UE ca Guvernul va fi obligat sa renunte la aceasta taxa care a dat câstig de cauza doar importatorilor de masini.

Seful Garzii Nationale de Mediu (GNM) a mentionat ca din suma strânsa din taxa verde pentru autoturisme va fi finantat un program de colectare a deseurilor rezultate de la autovehicule. „In cazul unei masini de 12.000 de euro, taxa ar putea fi de 50-100 euro. În tara intra tot mai multe masini vechi, care vor produce niste deseuri. Propunem o taxa care sa fie egala pentru toata lumea, si pentru producatori, si pentru importatori, o taxa care sa facil
iteze sau sa subventioneze activitatea de colectare a deseurilor provenite de la masini“, a spus Popa, citat de Mediafax.

Taxa va fi inclusa în pretul autoturismelor
Comisarul sef al GNM a mai declarat ca taxa ar putea fi folosita la finantarea unui program pentru înfiintarea unor întreprinderi specializate în regim privat care sa colecteze acest gen de deseuri. „O taxa similara exista în anumite tari europene si va ajuta România sa-si puna la punct procedura de colectare a deseurilor provenite de la autoturisme. Taxa va fi inclusa în pretul autoturismelor, atât pentru masinile noi, cât si pentru cele vechi importate, însa va avea o valoare relativ mica“, a explicat Popa. El a adaugat ca taxa verde ar putea fi introdusa pe un termen limitat, pâna când în România va fi pusa la punct activitatea de colectare a deseurilor din masini.

ŤCioara vopsita a iesit la limanť
Liviu Dobrin, directorul celui mai mare târg auto de masini second-hand din tara, spune ca prin eliminarea taxei de prima inmatriculare auto, „cioara vopsita a iesit la liman“. Mai precis, in acest fel se va recunoaste, oficial, ca acest bir mascat sub pretext ecologist a fost, in fapt, o taxa fiscala, ilegal aplicata, asa cum a semnalat UE inca de la introducerea ei. „Taxa de prima inmatriculare nu respecta principiul liberei circulatii a marfurilor“, spune Liviu Dobrin, adaugand ca Ministerul Finantelor mascheaza aspectul protectionist al taxei. „Aceasta taxa protejeaza importatorii de automobile care au obtinut profituri artificiale“, a spus directorul Autovit. Contactati telefonic, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au refuzat sa faca orice comentariu pe aceasta tema.

Peste 480 milioane de euro din taxa, in 6 luni
Liviu Dobrin ii sfatuieste pe toti „fraierii“ care au platit taxa de prima inmatriculare sa se judece cu statul, dupa ce aceasta va fi desfiintata. „Banii trebuie recuperati“, spune el. Dobrin a subliniat ca numai in primele sase luni ale anului, statul a incasat peste 480 milioane de euro din acest bir si, potrivit estimarilor, pana la sfarsitul anului, vor fi colectati peste 700 milioane de euro de la oamenii care isi cumpara autoturisme noi sau vechi. Seful Autovit este convins ca UE va da o rezolutie in sensul returnarii taxei. „Ca si Ungaria si Polonia, Romania va fi obligata sa returneze taxa de prima inmatriculare.


Citeste articolul "Adio taxa Tariceanu" integral in Gardianul


Sursa: Gardianul, 15 Septembrie 2007
Autor: Stefan Etves

Gardianul - alte stiri si articole preluate pe 9AM

17 Sep 2007, 15:58

M-au usurat baietii de 1900 RON :(
Sa speram ca o scot si returneaza banii, prin 2030 :)

17 Sep 2007, 17:11

"ADIO" TAXA DE PRIMA INMATRICULARE: http://www.automotorclub.com/forum/view ... 2&start=39

17 Sep 2007, 17:18

$1 scrie:$2quot;ADIO" TAXA DE PRIMA INMATRICULARE: http://www.automotorclub.com/forum/view ... 2&start=39


Tot articolul postat un pic mai sus de mine :D

17 Sep 2007, 18:32

foarte bine c-au scos-o , era oricum o imbecilitate ! de fapt , imbecilitatea mai mare mi se pare modul in care guvernul a sustinut taxa cu toate ca din start UE a declarat-o ilegala !
Subiect închis