$1 scrie:$2E va iniþia, miercuri, o acþiune în instanþã împotriva României, pentru taxa auto
BRUXELLES, 19 mar (MEDIAFAX) - (adaugã informaþii de background în paragrafele 8-14)
Comisia Europeanã va iniþia, miercuri, procedurile legale împotriva României, pentru sistemul de impozitare al autovehiculelor, întrucât reglementãrile existente discrimineazã unele automobile de uzate, a declarat, luni, comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs, citat de Reuters.
"Regula nu poate fi menþinutã în forma actualã", a afirmat Kovacs.
Procedurile vor fi iniþiate, miercuri, printr-o scrisoare de notificare oficialã, prima etapã a unui proces care se poate încheia la Curtea Europeanã de Justiþie, în cazul în autoritãþile române nu modificã reglementãrile.
"Este discriminatoare faþã de automobilele de mâna a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de primã înmatriculare plãtitã în România este mai mare în cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decât în cazul unor vehicule similare cumpãrate în þarã, a precizat oficialul european.
Taxa a fost introdusã la începutul acestui an de cãtre autoritãþile de la Bucureºti, care au afirmat cã vor sã limiteze importul de maºini poluante, dupã aderarea României la Uniunea Europeanã, dar mãsura a fost criticatã de Comisia Europeanã.
Valoarea taxei este stabilitã în funcþie de capacitatea cilindricã a maºinii, de vechime ºi de norma poluare. În cazul maºinilor vechi, taxa este mai mare ºi poate ajunge la peste 8.000 euro pentru maºinile cu o capacitate de peste trei litri ºi clasificate ca non-euro.
Premierul Cãlin Popescu Tãriceanu a reafirmat, luni, ideea cã Executivul nu va renunþa la taxa de primã înmatriculare auto deoarece nu doreºte ca România sã fie transformatã "într-o ladã de gunoi" a maºinilor uzate, dupã ce s-a remarcat prin importul de haine ºi anvelope second-hand.
"Interesul nu este sã avem maºini poluante ºi nesigure, cu autovehicule produse la cel mai înalt nivel tehnologic. Nu ne intereseazã sã creem temeiul pentru un comerþ dubios ºi ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca România, dupã ce s-a remarcat prin importul de cauciuc ºi haine uzate, sã se remarce ºi prin importul de maºini uzate", a spus Tãriceanu.
El a amintit cã Executivul încearcã sã gãseascã o soluþie de aplicare a taxei conform intereselor României ºi condiþiilor Uniunii Europene.
Ministrul Finanþelor Publice, Sebastian Vlãdescu, a declarat recent cã problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"În prezent discuþia cu reprezentanþii Comisei Europene nu este vis-a vis de nivelul ºi dreptul României de a introduce aceastã taxã, ci vizeazã principiile de taxare uniformã. CE doreºte ca aceste principii sã fie respectate", a spus Vlãdescu la acea vreme.
Astfel, problema invocatã la Bruxelles este dacã aceastã taxã presupune o discriminare privind maºinile deja înmatriculate în þarã ºi autoturismele aduse acum în România, în condiþiile în care autoturismele la mâna a doua vândute de cetãþenii români nu sunt în prezent taxate.
Pânã la modificarea taxelor vor fi plãtite actualele cote.
Fara diacritice, pentru cine vrea sa citeasca mai repede:
UE va initia, miercuri, o actiune in instanta impotriva României, pentru taxa auto
BRUXELLES, 19 mar (MEDIAFAX) - (adauga informatii de background in paragrafele 8-14)
Comisia Europeana va initia, miercuri, procedurile legale impotriva României, pentru sistemul de impozitare al autovehiculelor, intrucât reglementarile existente discrimineaza unele automobile de uzate, a declarat, luni, comisarul european pentru Fiscalitate, Laszlo Kovacs, citat de Reuters.
"Regula nu poate fi mentinuta in forma actuala", a afirmat Kovacs.
Procedurile vor fi initiate, miercuri, printr-o scrisoare de notificare oficiala, prima etapa a unui proces care se poate incheia la Curtea Europeana de Justitie, in cazul in autoritatile române nu modifica reglementarile.
"Este discriminatoare fata de automobilele de mâna a doua provenite din alte state membre", a mai spus Kovacs.
Taxa de prima inmatriculare platita in România este mai mare in cazul automobilelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar, decât in cazul unor vehicule similare cumparate in tara, a precizat oficialul european.
Taxa a fost introdusa la inceputul acestui an de catre autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderarea României la Uniunea Europeana, dar masura a fost criticata de Comisia Europeana.
Valoarea taxei este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 euro pentru masinile cu o capacitate de peste trei litri si clasificate ca non-euro.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a reafirmat, luni, ideea ca Executivul nu va renunta la taxa de prima inmatriculare auto deoarece nu doreste ca România sa fie transformata "intr-o lada de gunoi" a masinilor uzate, dupa ce s-a remarcat prin importul de haine si anvelope second-hand.
"Interesul nu este sa avem masini poluante si nesigure, cu autovehicule produse la cel mai inalt nivel tehnologic. Nu ne intereseaza sa creem temeiul pentru un comert dubios si ilicit. Ca prim-ministru, nu sunt adeptul ideii ca România, dupa ce s-a remarcat prin importul de cauciuc si haine uzate, sa se remarce si prin importul de masini uzate", a spus Tariceanu.
El a amintit ca Executivul incearca sa gaseasca o solutie de aplicare a taxei conform intereselor României si conditiilor Uniunii Europene.
Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat recent ca problema taxei este de principiu, nu de valoare.
"In prezent discutia cu reprezentantii Comisei Europene nu este vis-a vis de nivelul si dreptul României de a introduce aceasta taxa, ci vizeaza principiile de taxare uniforma. CE doreste ca aceste principii sa fie respectate", a spus Vladescu la acea vreme.
Astfel, problema invocata la Bruxelles este daca aceasta taxa presupune o discriminare privind masinile deja inmatriculate in tara si autoturismele aduse acum in România, in conditiile in care autoturismele la mâna a doua vândute de cetatenii români nu sunt in prezent taxate.
Pâna la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote.