de Smiley » 27 Mar 2011, 09:34
din ce stiu eu, nu toate masinile leaga declansarea airbagul de folosirea centurii.
airbagurile sunt declansate de niste senzori (presupun ca inertiali), care evalueaza decelerarea si cand considera ca e vorba de un impact major, declanseaza procesul (de obicei pe langa airbaguri se mai declanseaza si centurile pirotehnice, daca exista). pe net am gasit ca declansarea se produce atunci cand energia impactului este echivalenta celei declansate la lovirea frontala a unui zid de beton cu viteza de ~20 km/h.
in plus, senzorii astia mai sunt si directionali, adica nu se vor declansa airbagurile laterale in cazul unui impact frontal si nici airbagurile frontale in cazul unui impact lateral.
in cazul lovirii unui parapet, forta impactului depinde de viteza masinii, de unghiul de lovire, de structura parapetului si de gradul de deformare pe care-l poate suporta masina (absoarbe o parte din energie).
acum, stim viteza masinii (120-130, dar e posibil sa mai fi scazut in urma deraparii), stim ca partea din fata a masinii s-a deformat puternic, dar nu stim ce fel de parapet a fost si la ce unghi a fost lovit.
(evident, pornesc de la presupunerea ca airbagurile sunt la locul lor)
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
